آموزش

چرا لوله پشت یخچال برفک میزند؟

یکی از لوازم بسیار ضروری در منزل یخچال است که می تواند نگهداری مواد غذایی را در طولانی مدت با حفظ طراوت و شادابی به بهترین شکل ممکن انجام دهد. امروزه یخچال ها فریزرها با بهترین کیفیت در قطعات و فناوری تولید می شوند. با این حال گاهی اوقات مشکلاتی همچون برفک زدن لوله پشت یخچال در آنها دیده می شود. اما چرا لوله پشت یخچال برفک می زند؟
در واقع به لوله های پشت یخچال کندانسور گفته می شود که به دلایل مختلفی مانند تنظیم نا مناسب دما در یخچال، رطوبت بالا، مسدود شدن لوله تخلیه و مشکل در فن کندانسور و عیب کمپرسور ممکن است دچار برفک و یخ زدگی شوند. با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله به توضیح کامل تمام علت های یخ زدن لوله های پشت یخچال خواهیم پرداخت.

تنظیمات نادرست مهم ترین دلیل برفک زدن لوله پشت یخچال

یکی از شایع ترین علت یخ زدن لوله پشت یخچال ناشی از تنظیم نبودن دمای یخچال است. زمانی که دمای یخچال در درجه بسیار پایین تنظیم شده باشد احتمال اینکه لوله های کندانسور بیش از حد سرد شوند بسیار زیاد است. در چنین حالتی رطوبت هوا روی این لوله ها قرار می گیرد و به نوعی دلیل یخ زدن پشت یخچال می شود. البته یخچال هایی که امروزه وارد بازار شده اند از قابلیت تنظیم دمای دیجیتال برخوردار هستند که فرایند تنظیم دما را بسیار دقیق انجام می دهند. به طوری که دمای یخچال در حالت نرمال قرار می گیرد.
با این حال اگر شما نیز قصد خرید یخچال با قابلیت تنظیم دمای دیجیتال و سایر فناوری های پیشرفته را دارید، پیشنهاد می کنیم از مراکز فروش يخچال اصل انتخاب و خرید خود را انجام دهید.

تنظیمات نادرست علت برفک زدن پشت یخچال

رطوبت بالای محیط علت یخ زدن لوله پشت یخچال

گاهی اوقات برفک زدن پشت یخچال به دلیل وجود مشکل در دستگاه نیست و به دلیل وجود رطوبت و گرمایی است که در فضای محیط وجود دارد که جذب لوله های کندانسور و در نهایت یخ زدن لوله پشت یخچال می شود. البته باز و بسته کردن زیاد درب، باز نگه داشتن طولانی مدت آن و فرسودگی لاستیک دور درب نیز هر کدام به نوعی علت برفک زدن لوله پشت یخچال هستند. نا گفته نماند کیفیت قطعاتی همچون لاستیک دور درب یخچال در جلوگیری از برفک زدن لوله های پشت یخچال بسیار تأثیر گذار است.
با در نظر گرفتن این موضوع که کیفیت قطعات با برفک زدن پشت یخچال ارتباط دارد، بهترین گزینه برند بوش است. چرا که این برند از با کیفیت ترین قطعات در محصولات خود استفاده می کند. البته باید توجه داشته باشید که قیمت یخچال بوش در مقایسه با سایر مارک های مشهور گرانتر است.

رطوبت بالای محیط علت برفک زدن پشت یخچال

مسدود شدن لوله تخلیه از دیگر دلایل برفک زدن پشت یخچال

معمولاً در یخچال ها لوله ای برای تخلیه آب ناشی از ذوب شدن برفک یخچال تعبیه شده است. اگر آب در این لوله جمع شود، دچار انسداد می شود و آب در سینی تخلیه جمع می شود و بر روی لوله های کندانسور ریخته می شود و یخ می بندد. برای جلوگیری از مسدود شدن لوله های تخلیه هرازگاهی این لوله ها را بررسی و تمیز کنید. از آنجایی که مشکل مسدود شدن لوله تخلیه در تمام مدل یخچال های تولید شده ممکن است به وجود آید، انتخاب از مدل های بالا پایین می تواند یک گزینه بسیار مناسب باشد.
چرا که نه تنها قیمت یخچال بالا پایین مقرون به صرفه و اقتصادی است بلکه از لحاظ فضا نیز جادار و جمع و جور هستند.

مسدود شدن مجرای تخلیه علت برفک زدن پشت یخچال

خرابی فن کندانسور علتی برای یخ زدن لوله های مسی پشت یخچال

فن کندانسور یکی از قطعات بسیار مهم در یخچال است که وظیفه آن خنک کردن لوله های کندانسور و خارج کردن هوای گرم اطراف آن است. اگر این قطعه دچار نقص شود گرمای اطراف لوله به درستی تخلیه نمی شود و سبب برفک زدن لوله های پشت یخچال یا همان کندانسور می شود. با این حال برای تشخیص عیب در فن کندانسور می توانید به صدای آن گوش دهید، اگر صدای آن غیر طبیعی بود و یا اصلاً کار نکرد قطعاً با خرابی و مشکل مواجه شده است که باید نسبت به رفع آن اقدام کنید.
لازم به ذکر است که ال جی یکی از کمپانی های مشهوری است که برای محافظت و جرم نگرفتن لوله های کندانسور و کمپرسور یک کاور را در قسمت پشت یخچال های جدید تعبیه کرده است که بسیار کارآمد است. اما باید در نظر داشته باشید که قیمت یخچال ال جی در جدیدترین و آخرین مدل ها به گونه ای است که به صرف بودجه بیشتری نیاز دارد.

خرابی فن کندانسور علت برفک زدن پشت یخچال

برفک زدن لوله پشت یخچال به علت خرابی کمپرسور

ایا برفک زدن لوله پشت یخچال می تواند به علت خرابی کمپرسور باشد؟ قطعاً عملکرد کمپرسور بر روی تمام اتفاقاتی که در داخل یخچال رخ می دهد تأثیر مستقیم خواهد داشت. اگر کمپرسور دچار کمبود گاز مبرد شود یا اینکه داغ شود عملکرد کمپرسور دچار اختلال می شود و در نهایت به دلیلی برای برفک زدن لوله پشت یخچال تبدیل می شود. در نظر داشته باشید که کم بودن فاصله یخچال با دیوار نیز یکی از دلایل گرم شدن موتور یخچال، پایین آمدن راندمان آن و به نوعی برفک زدن لوله مسی پشت یخچال است.
لازم به ذکر است که ما در مقاله ” فوت یخچال کجا نوشته ” بیشتر درباره ابعاد یخچال و نحوه قرارگیری آنها صحبت کرده ایم که می توانید مطالعه ای روی آن داشته باشید.

خرابی کمپرسور علت برفک زدن پشت یخچال

خرید آخرین مدل یخچال با تضمین اصالت از آترین پلاس

برفک زدن لوله های پشت یخچال دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که باید توسط تکنسین متخصص عیب یابی و رفع شود. با توجه به اینکه یخچال یکی از ضروری ترین لوازم موجود در منزل است ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از جدیدترین مدل یخچال های روز را برای مشاهده در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال فوری و بهترین قیمت ثبت سفارش خود را نهایی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا