آموزش

هر فوت یخچال چند سانتی متر است؟

اطلاع از ابعاد و فوت یخچال چقد اهمیت دارد؟ بی شک در نظر گرفتن ابعاد یخچال نه تنها در قرار گیری آن در مکان شما تأثیر گذار است بلکه با توجه آن شما می توانید از ظرفیت خالص یخچال نیز برای نگهداری مواد غذایی خود نیز مطلع شوید. هر فوت یخچال چند سانتی متر است؟ در هنگام خرید یخچال چرا باید ابعاد و فوت را در نظر بگیرید؟ در پاسخ باید متذکر شویم که اندازه گیری فوت یخچال کار چندان سختی نیست و نیاز به تبحر خاصی ندارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.
به طور معمول هر فوت از یخچال معادل 30 سانتی متر است که شما می توانید با یک تقسیم ساده فوت یخچال خود را به سانتی متر تبدیل کنید. با توجه به اینکه شما مطابق مساحت محیط آشپزخانه خود اقدام به خرید یخچال می کنید قطعاً اطلاع  از ابعد و فوت نقش مهمی را در انتخاب شما خواهد داشت. کسب آگاهی از ابعاد یخچال و تأثیر آن در انتخاب می تواند در نهایت یک خرید بهینه و مقرون به صرفه را برای شما به دنبال داشته باشد که ما در ادامه سعی کرده ایم تمام این موارد را ذکر کنیم.

نحوه محاسبه فوت یخچال

فوت یخچال از اساسی ترین نکاتی است که هنگام خرید یخچال باید در نظر بگیرید. چرا که هم قیمت یخچال را تحت تأثیر قرار می دهد و هم اینکه کاربران با توجه به نیاز خود و سنجیدن میزان ظرفیت یخچال انتخاب خود را نهایی می کنند. شما می توانید با اندازه گیری عمق یخچال فوت آن را مشخص کنید. بسیاری از کاربران با این سؤالات مواجه هستند که ” فوت یخچال کجا نوشته شده ؟ ” یا  “از کجا بدونیم یخچال چند فوت است؟ ”
فوت یخچال معمولاً با عنوان لیتر در دفترچه راهنمای یخچال و همچنین بر روی برچسب پشت یخچال قید شده است. اما اگر قصد دارید از فوت آن مطلع شوید در ابتدا باید درب یخچال را باز کرده و عمق آن را از کناره تا قسمت پایین یخچال اندازه گیری کنید. سپس عرض و ارتفاع را نیز اندازه گیری کرده و همه اعداد را در هم ضرب کنید و عدد به دست امده که به صورت سانتی متر است را بر 30 تقسیم کنید؛ فوت یخچال شما به دست خواهد آمد. البته این اندازه گیری در یخچال فریزر ساید بای ساید متفاوت است. چون شما می بایست ابعاد فریزر را جداگانه محاسبه کنید تا به فوت کامل یخچال فریزر برسید.

فوت یخچال چند سانتی متر است

محاسبه ابعاد انواع یخچال

فرض کنید خرید یخچال دوقلو سامسونگ، ال جی یا بوش را بدون در نظر گرفتن مکان آن در آشپزخانه انجام داده اید، چه اتفاقی می افتد؟ بدون شک مجبور به تعویض یخچال یا قرار دادن آن در مکان دیگری غیر از آشپزخانه می شوید که جلوه ناخوشایندی را به دکوراسیون منزل شما خواهد داد. لذا با توجه به این موضوع قبل از انتخاب یخچال حتماً فضای مناسب را برای جای دادن یخچال تعیین کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که حتماً یخچال با دیوار باید فاصله ای چند سانتی متری برای خروج هوا و جلوگیری از گرم شدن بدنه و موتور برای عملکرد و عمر طولانی مدت داشته باشد.
یخچال ها معمولاً در مدل های متنوع از برندهای مختلف و با ابعاد متفاوتی در بازار موجود هستند که آگاهی از ابعاد ( طول، عرض، ارتفاع، عمق ) آنها در هنگام خرید بسیار الزامی است. یخچال ها به طور معمول به چهار دسته تقسیم می شوند که عبارتند از یخچال های ساید بای ساید ( دور این دور )، دوقلو، بالا پایین. تمام این مدل ها دارای ابعاد متفاوتی هستند که در ادامه توضیح خواهیم داد.

ابعاد یخچال دوقلو

یکی از پر طرفدارترین نوع یخچال مدل دوقلو است که به دلیل ظرفیت بالا و همچنین قیمت مناسبی که به نسبت مدل های ساید دارند نظر کاربران بسیاری را به خود جلب کرده اند. اما علیرغم این ویژگی ها انتخاب آنها به دلیل اندازه و سازی که دارند مناسب هر محیطی آشپزخانه ای نیست. ابعاد کلی یخچال دوقلو الجی، سامسونگ و بوش عبارت است از :

  • ابعاد یخچال دوقلو سامسونگ ( ارتفاع : 180 )، ( عرض : 120 )، ( عمق : 68.4 )
  • ابعاد یخچال دوقلو ال جی ( ارتفاع : 185 )، ( عرض : 124.6 )، ( عمق : 59.5 )
  • ابعاد یخچال دوقلو بوش ( ارتفاع : 186 )، ( عرض : 130 )، ( عمق : 65 )

فوت یخچال دوقلو

ابعاد یخچال ساید بای ساید

اگر دارای یک خانواده پر جمعیت هستید و قصد خرید یخچال و فریزر در گنجایش بالا را دارید، یخچال ساید بای ساید اولین پیشنهاد ما است. اما قبل از انتخاب مدل می بایست ابعاد این نوع از یخچال ها را در نظر بگیرید. چرا که این مدل محصولات اصلاً برای محیط های کوچک و کم جا مناسب نیستند و حتی ممکن است چیدمان لوازم آشپزخانه شما را بر هم بزنند. با این حال حتماً یک فضای بزرگ و باز را برای جای دادن یخچال ساید تبیین کنید. ابعاد یخچال های ساید بای ساید از برندهای ال جی، سامسونگ و بوش به ترتیب زیر است.

  • ابعاد یخچال ساید بای ساید سامسونگ ( ارتفاع : 177.4- 182.5 )، ( عرض 2 )، ( عمق : 88 )
  • ابعاد یخچال ساید بای ساید ال جی ( ارتفاع : 179 )، ( عرض : 91.2 )، ( عمق : 92.3 – 96.3 )
  • ابعاد یخچال ساید بای ساید بوش ( ارتفاع : 181.2 )، ( عرض : 92.8 )، ( عمق : 85.6 )

محاسبه فوت یخچال ساید بای ساید

ابعاد یخچال بالا پایین

نوع دیگری از یخچال ها در بازار موجود هستند که با توجه به ابعاد و اندازه مطلوبی که دارند بهترین مدل برای خانواده های کم جمعیت هستند. البته برای خرید این مدل از یخچال ها نیز باید مکان مناسب را در آشپزخانه را تعیین کنید. از آنجایی که تمیز کردن لوله و میله های کندانسور به منظور جلوگیری از خرابی و عملکرد بهتر یخچال هر چند وقت یک بار لازم است، شما باید در فضای نسبتاً باز یخچال را قرار دهید تا برای جا به جایی و تمیز کردن قطعات مشکلی نداشته باشید.
لازم به ذکر است در بین برندهای تولید کننده یخچال بالا پایین، بوش این مدل محصولات را با ابعاد بزرگی طراحی کرده است که حتی می تواند برای خانوارها با جمعیت متوسط  نیز بسیار مناسب باشد. اما باید در هنگام انتخاب قیمت یخچال فریزر بوش را که به نسبت دیگر مارک ها گرانتر است را در نظر داشته باشید. ابعاد یخچال های ال جی، سامسونگ و بوش از مدل بالا پایین به شرح زیر است :

  • ابعاد یخچال بالا پایین سامسونگ ( ارتفاع : 186.2 )، ( عرض : 83.6 )، ( عمق : 78.8 )
  • ابعاد یخچال بالا پایین ال جی ( ارتفاع : 184 )، ( عرض : 86 )، ( عمق : 73 )
  • ابعاد یخچال بالا پایین بوش ( ارتفاع : 185 )، ( عرض : 85 )، ( عمق : 78 )

محاسبه فوت یخچال بالا پایین

اهمیت در نظر گرفتن ابعاد یا فوت یخچال در هنگام خرید

اکنون که مفهوم هر فوت یخچال چند سانتی متر است را می دانید وقت آن است که دلیل اهمیت این موضوع را برای شما بازگو کنیم. با توجه به تأثیر مستقیمی که ابعاد و ظرفیت در انتخاب یخچال دارند باید متذکر شویم، شما با توجه به فوت یخچال می توانید ظرفیت مناسب با میزان مواد غذایی که نگهداری می کنید، انتخاب کنید. در صورتی که یک خانواده پر جمعیت دارید و در حجم زیادی مواد غذایی را نگه داری می کنید انتخاب یخچال در گنجایش بالا برای شما کاربردی تر است. از آنجایی که قیمت یخچال فریزر سامسونگ 30 فوت به نسبت دیگر برندها مناسب تر است خرید از این برند برای کاربران بسیار مطلوب خواهد بود.
در نظر داشته باشید ابعاد یا فوت بر فناوری ها و قابلیت های یخچال را نیز تحت تأثیر قرار می دهد، هر چه فوت یخچال شما بیشتر باشد تعداد قفسه ها و نگهدارندهای داخلی یخچال به تناسب مدل بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال یخچال های ساید که از ظرفیت های بالا برخوردار هستند معمولاً دارای سیستم خنک کننده قدرتمند، سیستم تصفیه و تهویه بهداشتی ایدئالی هستند که کاربران می تواند در بین برندهای همچون بوش، ال جی و سامسونگ مدل خود را انتخاب کنند. لازم به ذکر است ما در مقاله یخچال بوش یا سامسونگ بیشتر این موضوع را مورد بررسی قرار داده ایم که مطالعه آن را پیشنهاد می کنیم.

محاسبه فوت یخچال

یخچال چند فوت بهتر است؟

قطعاً شما باید تمام جوانب را از مکان مناسب جای دادن تا دسترسی به مواد غذایی را در هنگام انتخاب فوت یخچال در نظر بگیرید. در صورتی که یخچال شما در فضای مناسب و جا دار قرار نگیرد ممکن است حتی در هنگام باز کردن درب یخچال نیز با مشکل مواجه شوید. پس حتماً فوت یخچال را مناسب با ابعاد آشپزخانه خود به منظور  دسترسی راحت تر به مواد غذایی و همچنین تمیز کردن بهتر خریداری کنید.
اکنون با توجه به اطلاعاتی که درباه فوت یخچال و اهمیت آن در هنگام خرید در اختیار شما قرار دادیم اگر قصد خرید یخچال در ظرفیت های 28، 30،32،34 و 40 فوت را دارید با مشاهده محصولات ما در آترین پلاس می توانید مناسب با بودجه و سلیقه خود از برندهای اصلی مدل یخچال خود را با تضمین اصالت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل و بهترین قیمت ثبت سفارش کنید.

سؤالات متداول

فوت یخچال چیست؟ به ابعاد و گنجایش داخلی یخچال برای نگهداری مواد غذایی فوت گفته می شود.
حجم یک یخچال چقدر است؟ حجم و گنجایش یخچال فریز مقدار مشخصی ندارد و با توجه به مدل و برند متغیر است.
از کجا بفهمیم یخچال چند فوت است ؟ ظرفیت یخچال با واحد لیتر بر روی مشخصات یخچال درج شده است.
یخچال چند فوت خوب است؟ فوت یخچال را باید با توجه به نیاز و ابعاد محیط خود در نظر بگیرید و گنجایش لازم را خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا