آموزش

پاک کردن لکه جوهر از روی لباس با ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از کاربردی ترین لوازم موجود در منزل است که امروزه در مدل ها و برندهای بسیار متنوعی تولید شده است. ماشین لباسشویی ها با توجه به فناوری ها و قابلیت هایی که دارند شستشوی لباس ها را به بهترین شکل ممکن برای کاربران ممکن می کنند. البته گاهی اوقات این دستگاه کارآمد قادر به تمیز کردن برخی از لکه ها همچون لکه جوهر خودکار بر روی لباس نیست و شما باید برای پاک کردن آن به روش های دیگری قبل از شستشو داخل ماشین لباسشویی روی بیاورید.
روش های مختلفی برای از بین بردن لکه جوهر روی لباس وجود دارد که پاک کنندگی آن به نوع جوهر بستگی دارد. با این حال ما در این مطلب ما با ارائه راهکارهایی پاک کردن لکه جوهر از روی لباس را برای شما توضیح خواهیم داد تا با توجه به آنها بتوانید لکه جوهر خودکار را به راحتی از روی لباس های خود پاک کنید.

استفاده از الکل روشی برای پاک کردن لکه جوهر از روی لباس

یکی از ساده ترین روش هایی که می توان از آن برای پاک کردن لکه جوهر بر روی لباس روشن استفاده کرد، استفاده از الکل است. الکل شاید به خوبی لکه جوهر را بار اول محو نکند اما در کم رنگ کردن آن بسیار مؤثر است. در این روش ابتدا می بایست الکل را با یک دستمال تمیز روی لکه بریزید. در این صورت رنگ جوهر رقیق و کم رنگ می شود. این فرایند را چند بار تکرار کنید تا رنگ جوهر کاملاً محو و از بین برود. سپس برای پاک کردن الکل چند بار آبکشی کنید و سپس مایع یا پودر لباسشویی را به مدت 5 دقیقه روی لکه بریزید.
پس از این فرایند شما می توانید لباس را به روش دستی با آب داغ شستشو دهید و لکه را تمیز کنید. البته شما می توانید در صورت دارا بودن ماشین لباسشویی به برنامه شستشو با بخار لباس خود را داخل لباسشویی قرار دهید و با فعال کردن این برنامه لکه جوهر را از روی لباس تمیز کنید. با توجه به اهمیت وجود این برنامه در لباسشویی برای شستشوی لکه های قوی حتماً هنگام خرید آنلاین ماشین لباسشویی یا حضوری از فروشنده درباره بهره مندی لباسشویی به این قابلیت سؤال کنید.

پاک کردن جوهر با الکل

راحت ترین روش پاک کردن جوهر خودکار با استفاده از شیر

یکی دیگر از روش های پاک کردن جوهر خودکار بر روی لباس استفاده از شیر است. در نحوه پاک کردن جوهر خودکار با شیر باید لباس را به مدت یک شب در ظرف شیر خیس کنید. به طوری که شیر روی سطح لکه را کاملاً بگیرد. سپس می توانید روز بعد لباس را با آب بشویید و یا آن را در لباسشویی قرار داده و شستشو دهید. چنانچه شما یک لباسشویی بوش المان داشته باشید، قطعاً امید به پاک کردن لکه جوهر روی لباس شما بیشتر خواهد بود. زیرا که ماشین لباسشویی های بوش با داشتن فناوری های پیشرفته قادر به از بین بردن لکه های عمیق نیز هستند. لازم به ذکر است که اگر لکه جوهر روی لباس شما قدیمی شده است باید این مرحله را چند بار تکرار کنید تا لکه کاملاً پاک شود.

پاک کردن لکه جوهر با شیر

مراحل از بین بردن لکه جوهر با اسپری مو

شاید برایتان جالب باشد که چگونه می توان با استفاده از اسپری مو لکه جوهر خودکار را از روی لباس پاک کرد. در واقع اسپری مو حاوی الکل است و به نوعی حلال جوهر خودکار است، یعنی می تواند رنگ جوهر را حل و کم رنگ کند. البته اگر اسپری موی شما دارای الکل بیشتری باشد نتیجه بهتری را مشاهده خواهید کرد. در روش از بین بردن لکه با اسپری مو در ابتدا باید اسپری را روی جوهر بپاشید تا کاملاً روی سطح جوهر را بگیرد، سپس با یک دستمال تمیز لکه را پاک کنید. اکنون وقت شستشو با آب است یعنی با آب سرد لباس را آبکشی کنید. نا گفته نماند شما می توانید همچنین شما می توانید در صورت تمایل، شستشوی لباس را با ماشین لباسشویی نیز انجام دهید که ما در مقاله ” شستشو با ماشین لباسشویی ” بیشتر درباره نحوه شستشوی لباس ها در ماشین از هر نوع و جنسی که باشند توضیح داده ایم.

پاک کردن لکه جوهر با تافت مو

نحوه پاك كردن لكه رنگ از روي لباس با سرکه سفید

نحوه از بین بردن لکه جوهر خودکار از روی لباس با استفاده از سرکه به این شیوه است که باید کمی از سرکه سفید را روی لباس بریزید و سپس با مخلوطی از سرکه و نشاسته ذرت یک خمیر درست کنید و روی جوهر قرار دهید و پس از چند دقیقه آبکشی کنید. در این صورت خواهید دید که لکه جوهر روی لباس شما تا حد زیادی کم رنگ شده است و یا کاملاً از بین رفته است. لازم به ذکر است که شما حتی برای از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی نیز می توانید از مخلوط سرکه و جوش شیرین استفاده کنید. با توجه به این موضوع اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی را دارید بدون نگرانی از بابت بوی بد دستگاه که در طول زمان استفاده پیش می آید، می توانید نسبت به انتخاب مدل مَد نظر خود اقدام کنید.

پاک کردن لکه جوهر با سرکه سفید

روش پاک کردن جوهر خودکار با استفاده از استون ( لاک پاک کن )

روش دیگری که می توان از آن برای پاک کردن لکه جوهر خودکار از روی لباس استفاده کرد لاک پاک کن یا همان استون است. البته قبل از استفاده استون را در گوشه کوچکی از لباس تِست کنید چرا ساختار شیمیایی استون ممکن است به تار و پود پارچه شما آسیب بزند. اما اگر صدمه ای به لباس شما وارد نشد، می توانید مقداری از استون را بر روی جوهر خودکار که روی لباس ریخته است بریزید و کمی ماساژ دهید. سپس محل لکه را با آب سرد بشویید تا اثر جوهر کاملاً تمیز شود. پس از این فرایند شما می توانید در صورت تمایل لباس خود را برای تمیزی بیشتر داخل لباسشویی قرار دهید و با برنامه شستشو با بخار یا هر نوع برنامه دیگری که می تواند لکه ها را سریع تر تمیز کند، شستشو دهید.
از آنجایی که فناوری های تعبیه شده در ماشین لباسشویی های جدید کاملاً با هم متفاوت است و به احتمال زیاد حتی نام آنها نیز در هر برند روی پنل لباسشویی متغیر باشد، در صورتی که قصد خرید ماشین لباسشویی از مدل های جدید و پیشرفته را دارید حتماً از لحاظ بهره مندی هایی که دارند مدل ها را مقایسه کنید تا بتوانید انتخاب بهتری را انجام دهید. درست کاری که ما در مقاله “ مقایسه ظرفشویی ال جی ۵۱۲ با ۴۲۵ ” انجام دادیم. چرا که ما در این مطلب این دو مدل ظرفشویی را از هر لحاظ مورد مقایسه قرار داده ایم تا کاربران بتوانند با توجه به آنها انتخاب بهتری داشته باشند.

پاک کردن لکه جوهر با استون

استفاده از ژل ضدعفونی کننده بهترین روش پاک کردن جوهر

یکی از مواد ضد عفونی  کننده ای که امروزه در هر خانه ای استفاده می شوند، ژل های ضد عفونی کننده دست هستند. این نوع از مواد می توانند به خوبی لکه جوهر را از روی لباس پاک کنند. نحوه پاك كردن لكه رنگ از روي لباس یا لکه جوهر قدیمی با استفاده از ژل ضد عفونی کننده به این شیوه است که شما باید مقداری از ژل را روی لکه قرار دهید به طوری تمام سطح لکه را پوشش دهد، سپس با یک دستمال تمیز آن را پاک کنید و با آب سرد شستشو دهید. ابته در نظر داشته باشید در صورتی که لکه جوهر برای بار اول پاک نشد، لازم است چند بار این کار را انجام دهید تا لکه کاملاً محو شود.

پاک کردن لکه جوهر با ژل ضدعفونی

نحوه پاک کردن جوهر خودکار با لکه برهای صنعتی

اگر از آن دسته کاربران هستید که اعتقاد چندانی به پاک کننده های خانگی برای از بین بردن لکه جوهر روی لباس ندارید، ما به شما لکه برهای صنعتی را پیشنهاد می کنیم. با توجه به اینکه لکه برهای صنعتی به صورت اختصاصی برای از بین بردن لکه رنگ تولید شده اند با سرعت بیشتری می توانند لکه جوهر تازه و حتی قدیمی را از روی لباس پاک کنند. این موضوع را در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از لکه بر صنعتی بروشور محصول را مطالعه کنید تا با توجه به آن بتوانید مقدار مناسب را استفاده کنید.

پاک کردن لکه جوهر با لکه بر صنعتی

خرید بهترین مدل ماشین لباسشویی اصل را از کجا انجام دهیم؟

پاک کردن لکه جوهر از روی لباس به روش های طبیعی می تواند تا حد زیادی برای از بین بردن کامل لکه کارساز باشد. اما اگر پس از فرایند پاکسازی لباس را در یک ماشین لباسشویی فول امکانات قرار دهید قطعاً نتیجه بهتری را مشاهده خواهید کرد. با توجه به این موضوع ما نیز در فروشگاه آترین پلاس گزیده ای از بهترین مدل ماشین لباسشویی های روز را با پیشرفته ترین فناوری ها و امکانات در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم، تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا