آموزش

علت قطع شدن صدای تلویزیون سامسونگ؛ بررسی علت های رایج

تلویزیون های سامسونگ با توجه به قابلیت ها و فناوری هایی که به آنها مجهز شده اند و همچنین قیمت بسیار مناسبی که دارند، به یکی از پر طرفدارترین محصولات در بین کاربران تبدیل شده اند. علیرغم بهره مندی هایی که دارند ممکن است مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری دچار عیب و ایراد شوند. یکی از مشکلاتی که گاهی اوقات ممکن است تلویزیون های سامسونگ با آن مواجه شوند، قطع شدن صدای تلویزیون است. این موضوع می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در مقاله ” علت قطع شدن صدای تلویزیون سامسونگ ” به بررسی آنها می پردازیم.

مشکلات نرم افزاری، دلیل قطع شدن صدای تلویزیون سامسونگ

یکی از مهم ترین دلایلی که می تواند علت قطع شدن صدای تلویزیون سامسونگ باشد، مشکلات نرم افزاری است. با توجه به اینکه تلویزیون های سامسونگ در مدل های جدید، هوشمند هستند، آپدیت نبودن برنامه های تلویزیون می تواند سبب قطع شدن صدای تلویزیون سامسونگ شود. برای رفع مشکل نرم افزاری در تلویزیون سامسونگ، به روز رسانی کردن دستگاه می تواند به بازگرداندن صدای تلویزیون کمک کند. البته توجه داشته باشید پس از به روز رسانی تلویزیون برای اعمال تغییرات باید یک بار دستگاه را ریست کنید.
بسیاری از کاربران بر این باور هستد که قطع شدن صدای تلویزیون تنها برای محصولات سامسونگ اتفاق می افتد و به همین دلیل بدون در نظر گرفتن قیمت تلویزیون سونی اقدام به خرید تلویزیون از این برند می کنند. در اینجا باید گفت قطع شدن صدای تلویزیون ممکن است در تمام برندها اتفاق بیفتد.

آپدیت نبودن، علت قطع صدای تلویزیون سامسونگ

خرابی بلندگوها، علت قطع و وصل شدن صدای تلویزیون سامسونگ

گاهی اوقات ممکن است علت قطع شدن ناگهانی صدای تلویزیون سامسونگ ناشی از خرابی بلندگوها باشد که به دلیل آسیب دیافراگم پیش می آید. برای رفع خرابی بلندگوها حتماً باید به یک تعمیر کار متخصص مراجعه کنید. چرا که باز کردن تلویزیون برای بررسی خرابی بلندگو به دانش و تخصص لازم نیاز دارد. در نظر داشته باشید که بلندگوهای تلویزیون قبل از اینکه به طور کامل خراب شوند، صدا را با نویز نامطلوب مانند خش خش پخش می کند.
علت قطع صدای تلویزیون سامسونگ ناشی از معیوب بودن بلندگوهای دستگاه حتی ممکن است برای آخرین مدل تلویزیون سامسونگ نیز پیش آید. بنابراین این ذهنیت را نداشته باشید که با خرید تلویزیون سامسونگ در مدل های پیشرفته با چنین معظلی مواجه نخواهید شد.

خرابی بلندگوها، علت قطع صدای تلویزیون سامسونگ

خرابی مین برد، دلیل دیگری برای قطع صدای تلویزیون سامسونگ

مین برد یا همان برد اصلی، قطعه ای است که صدای رمز گشایی شده را برای پخش در تلویزیون پردازش می کند و سپس به بخش تقویت کننده صدا می فرستد و در نهایت توسط بلندگوها پخش می کند. با این حال خراب شدن مین برد می تواند یکی از دلایل اصلی برای قطع صدای تلویزیون سامسونگ باشد. برای رفع این مشکل می توانید از یک متخصص برای تعمیر یا تعویض برد کمک بگیرید.
لازم به ذکر است که خرابی مین برد در تمام سایز های تلویزیون سامسونگ ممکن است ایجاد شود. به عنوان مثال: خرابی مین برد در تلويزيون ٦٥ اينچ سامسونگ که سبب قطع صدای تلویزیون می شود در سایز 75 اینچ نیز همین معظل را ایجاد می کند. این بدان معنا است که بهره مندی های تلویزیون با توجه به ابعاد آن تأثیری در جلوگیری از خرابی قطعات، از جمله مین برد ( برد اصلی ) ندارد.

خرابی مین برد علت قطع صدای تلویزیون سامسونگ

خرابی کابل HDMI، باعث قطع صدای تلویزیون سامسونگ می شود؟

از دیگر مواردی که به نوعی سبب قطع شدن صدای تلویزیون سامسونگ می شود، ایراد و عیب در کابل HDMI است. در صورتی که شما لپ تاپ خود را به تلویزیون متصل کرده باشید اما هیچ صدایی را دریافت نکنید، احتمال خرابی کابل HDMI بسیار زیاد است. در چنین حالتی اگر از بابت سالم بودن کابل مطمئن هستید، تنظیمات لازم را برای پخش صدای لپ تاپ و تلویزیون سامسونگ مجدداً انجام دهید.
البته در صورتی که شما از تلویزیون سونی برای اتصال به لپ تاپ استفاده کنید برای اتصال می توانید روش های بی سیم را به کار ببرید و از تکنولوژی های صوتی دستگاه برای پخش صدا استفاده کنید. اما اگر از کاربرانی هستید که قصد خرید تلویزیون سونی با قابلیت های صوتی و قیمت مناسب را دارید، سایز 55 اینچ بهترین گزینه است. چرا که قیمت تلویزیون سونی 55 اینچ نسبت قابلیت هایی که دارد در مقایسه با دیگر تلویزیون های سایز بزرگ سونی مناسب تر است.

خرابی کابل hdmi، علت قطع صدای تلویزیون سامسونگ

تنظیمات نادرست، دلیل دیگری برای قطع صدای تلویزیون سامسونگ

گاهی اوقات ناخواسته ممکن است صدا تلویزیون شما روی Mute قرار بگیرد و موجب قطع شدن صدای تلویزیون سامسونگ شود. اما اگر تلویزیون شما روی این حالت نیست، وقت آن رسیده تا تنظیمات مربوط به صدا را بررسی کنید. چرا که برخی مواقع تنظیمات نادرست صدا سبب قطع و یا تأخیر در صدای دستگاه می شود.
البته در مدل های پیشرفته تلویزیون های اصل سامسونگ، فناوری های بسیاری برای ارتقاء کیفیت صدا تعبیه شده است که شما با استفاده از تنظیمات مربوط می توانید صدای فوق العاده ای را برای خود ایجاد کنید. لازم به ذکر است ما در مقاله ” از کجا بفهمیم تلویزیون سامسونگ اصل است ” بیشتر درباره فناوری های صوتی تلویزیون سامسونگ اصل صحبت کرده ایم.

تنظیمات نادرست، علت قطع صدای تلویزیون سامسونگ

بهترین تلویزیون سامسونگ را از کجا خریداری می کنید؟

قطع شدن صدای تلویزیون سامسونگ می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که شناسایی علت می تواند در رفع آنها تأثیر گذار باشد. با این وجود اگر علت قطع شدن صدای تلویزیون سامسونگ ناشی از ایرادات سخت افزاری است توسط یک تعمیرکار متخصص نسبت به حل آنها اقدام کنید. اما اگر مشکل قطع صدا به دلیل وجود خطاهای نرم افزاری است با آپدیت و ریست کردن دستگاه می توانید صدا را به تلویزیون بازگردانید.
تلویزیون های سامسونگ به دلیل قیمت مناسب و امکانات فوق العاده ای که دارند، محبوبیت خاصی را بین کاربران به دست آورده اند. این موضوع سبب شده تا ما نیز در فروشگاه اترین پلاس، مجموعه ای از بهترین و جدیدترین تلویزیون های سامسونگ را برای مشاهده در اختیار مشتریان خود قرار دهیم. با این حال در صورت تمایل به خرید می توانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل و بهترین قیمت، سفارش خود را نهایی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا