آموزش

علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

شستن ظروف یکی از خسته کننده ترین کارهایی است که فرد خانه داری می توانند در طول روز با آن سر و کار داشته باشند. خوشبختانه امروزه بسیاری از کاربران با خرید ماشین ظرفشویی تا حد زیادی این دغدغه را به فراموشی سپرده اند. اما گاهی این دستگاه کاربردی دچار مشکلاتی می شود که باعث می شود در شستشو و خشک شدن ظروف اختلال ایجاد شود. به عنوان مثال ماشین ظرفشویی شما به خوبی فرایند شستشو را انجام می دهد اما چرخه خشک شدن با مشکل مواجه می شود. در چنین شرایطی است که این سؤال برای شما پیش خواهد آمد که علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی چیست؟ این معضل می تواند دلایل بسیاری داشته باشد که ما در این مقاله با اشاره به علت های آن و ارائه راهکارهای اساسی سعی کرده ایم تا این مسئله را برای شما حل و فصل کنیم.

1. خرابی المنت، علت خشک نشدن ظرف در ماشین ظرفشویی

به طور معمول ماشین ظرفشویی ها پس از شستشو توسط المنت های برقی که داخل دستگاه تعبیه شده است فرایند خشک کردن ظروف را انجام می دهند. که در صورت خرابی هیتر المنت، دستگاه قادر به خشک کردن ظروف به درستی نخواهد بود و به نحوی سبب می شود ظروف شما همچنان خیس باشند. برای اطلاع از سالم بودن المنت، لازم است با یک مولتی متر از اتصال جریان برق داخل ماشین ظرفشویی اطلاع پیدا کنید. در صورتی که جریان برق متصل نباشد باید المنت ظرفشویی را تعویض کنید.

خرابی المنت دلیل خشک نشدن ظروف در ظرفشویی

2. باز نشدن درب ماشین ظرفشویی، از دیگر علل خشک نشدن ظروف

طراحی جدید بسیاری از مدل ماشین ظرفشویی ها به گونه ای است که پس از اتمام شستشوی ظروف، درب دستگاه به صورت اتوماتیک باز می شود و بخار داخل ظرفشویی خارج می شود. اما ممکن است درب ظرفشویی شما پس از پایان شستشو باز نشود و آب و بخار همچنان بر روی ظرف های شما باقی بماند. در صورتی که ماشین ظرفشویی شما از این قابلیت برخوردار است اما درب آن باز نمی شود به احتمال زیاد اهرم اتوماتیک درب دچار نقص شده باشد. در صورت مواجه شدن با چنین مسئله ای حتماً از سالم بودن این اهرم مطمئن شوید.

3. خرابی دریچه هوا یا فن، علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

موتور فن هوا به منظور خشک شدن ظروف در ماشین ظرفشویی تعبیه شده است که اگر دچار خرابی یا سوختگی شده باشد، قطعاً عملکرد خوبی نخواهد داشت. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که ظرفشویی شما شستشوی ظروف را بی عیب و نقص انجام داده باشد اما پس از پایان کار مشاهده کرده باشید که هنوز ظروف شما خیس است. در چنین شرایطی حتماً باید از وصل بودن جریان برق موتور اطلاع پیدا کنید. اگر جریان برق متصل نباشد به احتمال زیاد موتور فن ماشین ظرفشویی سوخته باشد و باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید. در این رابطه می توانید مقاله علت سر و صدای ماشین ظرفشویی را نیز مطالعه بفرمایید.

خرابی دریچه هوا علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی

4. خالی یا کم بودن مایع جلا دهنده، دلیل دیگر خشک نشدن ظروف

کم بودن یا خالی بودن مخزن مایع جلا دهنده می تواند از دیگر علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی باشد. اگر این مایع داخل مخزن نباشد یا به مقدار کافی نباشد، آب به طور کامل از روی ظروف پاک نمی شود و به نوعی همچنان خیس خواهند بود. برای جلوگیری از بروز چنین مسئله ای حتماً از پر بودن مخزن و بسته بودن درپوش آن اطمینان حاصل کنید.

5. چیده شدن نامنظم ظروف، دلیل خشک نشدن ظرف داخل ظرفشویی

هر کدام از سبدهای ماشین ظرفشویی برای قرار گیری اقلام خاصی طراحی شده است. در صورتی که ظروف خود را مرتب و در جای خود جای ندهید شک نداشته باشید که فرایند شستشو و خشک شدن با مشکل مواجه خواهد بود و ظروف شما به طور کامل شسته و خشک نمی شوند. بهتر است برای مشاهده نتیجه بهتر نحوه چیدمان ظروف داخل قفسه ها را رعایت کنید. یعنی در ابتدا ظروف بزرگ را جا سازی کنید و سپس ظروف کوچک تر را به سمت مرکز قرار دهید. همچنین اقلامی مانند سینی، ماهیتابه، پارچ را در سبد پایین و قاشق و چنگال را در قفسه یا کشوی مخصوص جای دهید.

چیدمان نا منظم علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی

6. تنظیمات نادرست برنامه شستشو، علت خشک نشدن ظرف در ظرفشویی

از دیگر علت خشک نشدن ظرف در ماشین ظرفشویی تنظیم نبودن برنامه مناسب است. چرا که با فعال کردن بسیاری از برنامه ها از خشک شدن ظروف جلوگیری می کنید. برای پیش نیامدن چنین مشکلی برنامه مناسب را با توجه به دفترچه راهنمای دستگاه انتخاب کنید. به عنوان مثال شما در ماشین ظرفشویی ال جی باید از فعال نبودن برنامه PreWash وQuick اطمینان داشته باشید، چرا که این برنامه ها از خشک شدن ظروف جلوگیری می کنند.

علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی های ال جی، سامسونگ، بوش؟

خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی از برندهای مختلف یک دلیل دارد. یعنی به عبارتی علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی سامسونگ با علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی بوش اصل آلمان و ال جی می تواند به یک علت باشد. برای جلوگیری از خشک نشدن ظروف در ظرفشویی های این برندها حتماً برنامه های Quick، PreWash و Express را غیر فعال کنید تا شستشو و خشک شدن به بهترین نحو ممکن انجام شود.

برنامه نا مناسب ظرفشویی بوش سامسونگ ال جی

خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی علل مختلفی می تواند داشته باشد. با توجه به توضیحاتی که ما درباره علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ارائه داده ایم، اگر پس از چِک کردن این موارد باز هم ماشین ظرفشویی شما ظروف را خشک نمی کند وقت آن رسیده دستگاه خود را تعمیر یا تعویض کنید. در صورت تمایل به خرید ماشین ظرفشویی از برندهای اصلی می توانید لیست قیمت ماشین ظرفشویی را در آترین پلاس مشاهده کنید و با تضمین اصالت، ضمانت برگشت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را نهایی کنید.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. چه جالب، اتفاقاً ماشین ظرفشویی منم همچین مشکلی داشت تعمیر کار آوردیم که گفت المنتش سوخته و عوضش کرد برامون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا