آموزش

علت سر و صدای ماشین ظرفشویی

علت سر وصدای ماشین ظرفشویی چیست؟ چرا ماشین ظرفشویی صدا میده؟ شاید این موارد سؤالات شما نیز باشد. به طور معمول هر دستگاه و وسیله ای که شما خریداری می کنید بعد از مدتی از کارایی آنها کاسته می شود و دچار خرابی می شوند که ماشین ظرفشویی ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. صدای زوزه کشیدن ماشین ظرفشویی دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که خرابی قطعات یا وجود اشکال و ایراد، می تواند از جمله علت های آن باشد. ما در این مطلب سعی کرده ایم تا با ارائه توضیحاتی درباره علت صدای ماشین ظرفشویی این امکان را برای شما ایجاد کرده ایم تا بتوانید سریع تر به رفع آنها اقدام کنید، با این وجود خالی از لطف نیست تا در ادامه متن ما را همراهی کنید.

1. خراب شدن پمپ تخلیه، علتی برای سر و صدای ماشین ظرفشویی

شاید برای همه شما پیش آمده باشد که صدای زوزه کشیدن ماشین ظرفشویی را شنیده باشید. این صدا می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که خراب شدن پمپ تخلیه یا گیر کردن اجسام داخل آن یکی از آنها است. با در نظر گرفتن این موضوع، می توان گفت در صورتی که پمپ تخلیه ظرفشویی شما کهنه، خراب و یا شکسته شده است، باید نسبت به تعویض و یا درست کردن آن اقدام کنید.
لازم به تذکر است صدا دادن ماشین ظرفشویی در تمام مدل ها و برندها دلایل مشابهی دارد. در صورتی که خرید ظرفشویی سامسونگ را انجام داده اید، اما پس از مدتی دستگاه شما صدا می دهد و با این سؤال که چرا ماشین ظرفشویی سامسونگ صدا میده مواجه شده اید؟ باید متذکر شویم که خرابی پمپ تخلیه می تواند یکی از دلایل آن باشد، چرا که این مشکل در تمام برندها و مدل ها مشابه است.

علت سر و صدای ماشین ظرفشویی

 

2. شکسته شدن ظروف و اجسام، از دلایل صدای زیاد ماشین ظرفشویی

در صورت انباشته شدن ظروف بر روی هم داخل ماشین ظرفشویی ممکن است لوازم شما دچار شکستگی شوند و همین امر سبب شود تا در هنگام شستشو سر و صدای بسیار نا خوشایندی را ایجاد کنند. هنگامی که ظروف داخل دستگاه شکسته شوند وارد تخلیه پمپ می شوند و سبب ایجاد سر و صدا در این قطعه می شوند. برای رفع این مشکل باید قبل از هر چیزی ظروف را مرتب داخل سبدها بچینید، سپس از سالم بودن ظروف اطمینان داشته باشید تا در اثر گرمای زیاد و فشار آب دچار شکستگی نشوند.
توجه داشته باشید که این مسئله برای همه ظرفشویی ها از هر برندی که باشند صدق می کند. به عنوان مثال اگر شما از ماشین ظرفشویی ال جی استفاده کنید، باز هم این سؤال که علت صدای ماشین ظرفشویی ال جی به چه دلیل است برای شما پیش خواهد آمد؟ در پاسخ می توان گفت تخلیه پمپ همه ماشین ظرفشویی ها به یک شیوه عمل می کند و در صورت ورود اجسام به داخل آن با سر و صدای زیادی مواجه خواهید شد، با این حال قبل از روشن کردن ماشین ظرفشویی از سالم بودن ظروف خود حتماً مطمئن شوید.

علت صدای ظرفشویی

 

3. خرابی یاتاقان، از مهم ترین علت صدا دادن ماشین ظرفشویی

یاتاقان یا همان حلقه پلاستیکی که بازوی اسپری و شستشو به آن متصل شده است اگر دچار پوسیدگی و یا پاره شدن شده باشد قطعاً می تواند علت صدا دادن ماشین ظرفشویی باشد. برای تشخیص سالم بودن این قطعه باید بازوی اسپری را بچرخانید. زمانی که چرخش بازوها با مشکل مواجه باشد و یا اینکه حرکتی نداشته باشند، مطمئناً صدای نا مطلوب ماشین ظرفشویی می تواند ناشی از آن باشد.
خراب شدن یاتاقان همانند دیگر علت های صدا دادن ماشین ظرفشویی در همه ظرفشویی ها به یک شیوه است. اگر از آن دسته افراد هستید که  ماشین ظرفشویی بوش را خریداری کرده اید و در هنگام فعالیت با سر و صدا همراه است، خرابی یاتاقان می تواند مزیدی بر علت صدا دادن ماشین ظرفشویی بوش باشد.

علت سر و صدای ماشین ظرفشویی

4. خرابی بازوی آبپاش، علت زوزه کشیدن ظرفشویی

گاهی اوقات صدای زیاد ماشین ظرفشویی به قدری گوش خراش است که سبب سلب آرامش می شود. در چنین مواقعی اگر تمام مشکلات احتمالی را رفع کرده اید، اما باز هم ماشین ظرفشویی شما صدا می دهد، قطعاً بازوی آبپاش دچار شل شدگی و یا خرابی شده است. در مواقعی که ماشین ظرفشویی فرایند شستشو را شروع می کند، در صورتی که بازوهای اسپری آبپاش دچار مشکل شده باشند به دلیل برخورد با ظروف صدای نا هنجاری را ایجاد می کند. در چنین مواقعی می بایست بازوهای اسپری را حتماً تست کنید و نسبت به خرابی و شکسته شدن آنها اقدام کنید.

علت صدای ماشین ظرفشویی

توجه داشته باشید که خرید ماشین ظرفشویی از برندهای خارجی می تواند این مشکلات را به حداقل برساند و مدت زمان بیشتری طول بکشد تا شما سر و صدای ماشین ظرفشویی را بشنوید. البته ما در مقاله بهترین ماشین ظرفشویی خارجی، متنوع ترین مدل ها را که به پیشرفته ترین و جدیدترین فناوری ها و تکنولوژی ها مجهز شده اند را معرفی کرده ایم تا بتوانید بهترین انتخاب را با توجه به بودجه خود انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا