آموزش

ارورهای لباسشویی ال جی: 10 مشکل رایج و نحوه رفع آنها

ال جی یکی از برندهای معتبر جهانی در تولید ماشین لباسشویی است. ماشین لباسشویی های ال جی از کیفیت فوق العاده ای برخوردار هستند. اما علیرغم این کیفیت گاهی ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند که برای رفع آنها باید ارورهایی را که بر روی صفحه نمایش ظاهر می شوند را عیب یابی کرد. ارورهای لباسشویی ال جی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که مهم ترین آنها عبارتند از خرابی قطعات، مشکلات نرم افزاری و استفاده نادرست، که در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم.

خرابی قطعات، مهم ترین دلیل برای نمایش ارور لباسشویی ال جی

خراب شدن قطعات یکی از دلایلی است که سبب نمایان شدن ارور ماشین لباسشویی lg می شود. شما می توانید با مراجعه به دفترچه راهنمای لباسشویی علت نمایش هر کد خطا را بررسی کرده و نسبت به رفع آنها اقدام کنید. یکی از ارورهای ماشین لباسشویی ال جی PF است که در صورت قطع و وصل شدن جریان برق، ایراد در برق رسانی لباسشویی با آن مواجه می شوید، که برای رفع این مشکل می توانید از یک مولتی متر استفاده کنید.
از دیگر خطاهایی که شاید با آن برخورد کنید، ارور de لباسشویی ال جی است. در صورتی که درب ماشین لباسشویی بسته نشده باشد و یا اینکه میکروسوئیچ درب، زبانه و لولای آن دچار ایراد شده باشند این کد خطا برای شما نمایش داده می شود که برای رفع آن حتماً باید از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید. البته کد خطای DL نیز به دلیل عیب کار درب دستگاه ایجاد می شود.
کد CL لباسشویی ال جی از دیگر کدهایی است که در صورت فعال بودن قفل کودک ظاهر می شود. قفل کودک به منظور جلوگیری از دسترسی کودکان به تنظیمات لباسشویی اتومات ال جی طراحی شده است و می توان گفت کد خطا به حساب نمی آید.

ارورهای لباسشویی ال جی

گاهی اوقات کاربران بدون توجه به ظرفیت دیگ، حجم زیادی از لباس ها را داخل ماشین لباسشویی قرار می دهند که در چنین حالتی با ارور ue لباسشویی ال جی مواجه می شوند. البته در صورتی که حجم لباس ها کم باشد یا در یک طرف دیگ انباشته شوند، یا اینکه دور موتور بیش از حد زیاد باشد، شما با نمایش کد خطای UE روی پنل لباسشویی رو به رو خواهید شد. از دیگر کد‌های خطا که توجه به آن ضروری است، ارور oe لباسشویی ال جی است. این ارور در صورتی که شیلنگ تخلیه، فیلتر تخلیه و خروجی آب مربوط به فاضلاب دچار مشکل و یا انسداد شده باشد برای کاربران ظاهر می شود. که بهتر است برای رفع آنها شیلنگ تخلیه، پمپ و خرجی فاضلاب را باز کنید و در صورت مشاهده رسوب و آشغال نسبت به تمیز کردن آنها اقدام کنید و چنانچه خراب شده باشد قطعات را تعویض کنید. البته ارور Ei لباسشویی ال جی و Ae کدهایی هستند که می توان گفت مشکلات مربوط به شیلنگ تخلیه و خروجی را نشان می دهند.
یکی از خلاقیت های ال جی در طراحی ماشین لباسشویی هایش این است که برای هر عیب احتمالی از یک کد خطا استفاده کرده است. ارور ie لباسشویی ال جی از دیگر کدهای خطایی است که اگر شیلنگ ورودی، اتصالات مربوط به آن و فشار آب دچار مشکل باشند برای کاربران رؤیت می شود، که بهتر است برای رفع آنها از یک تعمیرکار کمک بگیرید، البته ظاهر شدن ارور FE نیز می تواند به دلیل خراب شدن شیر برقی آب و هیدرواستات باشد.
از دیگر ارورهایی که برای رفع آن باید به یک تکنسین مراجعه کنید، ارور Le لباسشویی ال جی است. این ارور زمانی که سیم کشی لباسشویی و سیم کشی موتور دچار ایراد شده باشد، بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی مشاهده می شود. البته ارور CE و ارور Se لباسشویی ال جی نیز می تواند ناشی از عیب و ایرادات مربوط به موتور لباسشویی باشد که باید توسط استاد کار مربوطه رفع شود. از دیگر کدهای خطایی که بررسی آن در کارکرد ماشین لباسشویی بسیار تأثیر گذار است ارورهای DHE ،TE ،HE است. در صورتی که هیتر، ترمیستور دچار عیب و ایراد شده باشند این کدها بر روی پنل ظاهر می شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که تمام این مشکلات در ماشین لباسشویی سامسونگ و بوش نیز با کدهای متفاوتی برای کاربران نمایش داده می شوند.

ارورهای لباسشویی ال جی

مشکلات نرم افزاری، علت ارور دادن ماشین لباسشویی ال جی

علاوه بر خرابی قطعات، مشکلات نرم افزاری از دیگر دلایلی است که سبب نمایش کد خطا و ارور بر روی صفحه نمایش لباسشویی ال جی می شود. زمانی که شما با نمایش کد های ارور nc، nu، ne و nf مواجه شوید؛ باید دستگاه را از لحاظ نرم افزاری چِک کنید. چرا که ممکن است سیم کشی مربوط به برد وایفای دچار عیب و ایراد شده باشد. با توجه به اینکه کدهای خطای مربوط به نرم افزار بسیار تخصصی است لذا حتماً برای رفع آنها با یک تکنسین متخصص تماس بگیرید.
از آنجایی که بوش یکی از کمپانی های قدرتمند در تولید لباسشویی با بهره مند کردن به هوش مصنوعی است، شما می توانید جدیدترین لباسشویی بوش را با دسترسی به وایفا از آن خریداری کنید. زیرا به دلیل کیفیت منحصر به فردی که در ساخت دارند احتمال وجود عیب نرم افزاری در آنها بسیار کم است.با این حال اگر این ارورها ناشی از قطع اینترنت باشد با وصل کردن مجدد به اینترنت و آپدیت لباسشویی می توانید مشکل ایجاد شده را حل کنید.

ارورهای لباسشویی ال جی

استفاده نادرست، از اصلی ترین دلایل ارورهای لباسشویی ال جی

گاهی اوقات ارورهای ظاهر شده روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی ال جی ناشی از خرابی قطعات یا مشکلات نرم افزاری نیست، و به دلیل استفاده نادرست کاربران از دستگاه پیش می آیند. یکی از مواردی که سبب می شود تا شما کد خطای TCL را بر روی نمایشگر لباسشویی ال جی مشاهده کنید، رسوب گرفتن مخزن جا پودری و لاستیک درب ماشین لباسشویی است. این معظل می تواند حتی در بهترین ماشین لباسشویی ال جی نیز به وجود آید. برای جلوگیری از پیش آمدن چنین معظلی بعد از فرایند شستشو حتماً از مواد ضد رسوب داخل جا پودری استفاده کنید و همچنین لاستیک درب را با یک دستمال تمیز و خشک کنید.
لازم به تذکر است چنانچه از مواد شوینده در حجم زیاد و یا نا مرغوب استفاده کنید، دستگاه شما ارور SUD را نمایش می دهد. بنابراین برای جلوگیری از ظاهر شدن این کد سعی کنید به اندازه کافی از مواد شوینده استفاده کنید و همچنین شوینده های با کیفیتی را برای شستشو به کار ببرید. به عنوان مثال بسیاری از کاربران هنگام شستشوی پتو در لباسشویی به منظور تمیزی بیشتر از مواد شوینده بسیاری زیادی استفاده می کنند که در واقع اشتباه است. با در نظر گرفتن این موضوع شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه ای بر روی مقاله شستن پتو در ماشین لباسشویی داشته باشید.

ارورهای لباسشویی ال جی

بهترین ماشین لباسشویی ال جی را از کجا خریداری کنیم؟

ارور دادن ماشین لباسشویی ال جی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که با مراجعه به دفترچه راهنما می توانید از علت آنها مطلع شوید و برای رفع آنها در صورت نیاز به یک تعمیر‌کار متخصص مراجعه کنید. با توجه به اینکه مشکل و عیب در تمام برندهای ماشین لباسشویی می توانند وجود داشته باشند؛ ما در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از بهترین مدل لباسشویی های ال جی، بوش و سامسونگ را برای مشاهده در اختیار کاربران قرار داده ایم. در صورت تمایل به خرید می توانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را نهایی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا