آموزش

آلارم یخچال ساید بوش؛ بررسی دلایل آن

بوش یکی از کمپانی های مشهور و معتبر در تولید یخچال های پیشرفته و جدید است که با تعبیه کردن آلارم بر روی یخچال هایش وجود هر نوع خطا و نقصی را در قسمت یخچال یا فریزر به کاربران خبر می دهد. علت آلارم یخچال فریزر بوش دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که باز ماندن درب یخچال، وجود مشکل در قسمت برق رسانی دستگاه، تغییرات دمایی، وجود عیب در موتور یخچال و چند مورد دیگر از مهم ترین آنها است که می بایست نسبت به قطع آلارم اقدام کنید.
توجه داشته باشید که برای رفع آلارم یخچال یا فریزر بوش حتماً دفترچه راهنمای یخچال را مطالعه کنید و یا اینکه با نمایندگی های خدمات پس از فروش بوش تماس بگیرید تا راهنمایی و پشتیبانی لازم را دریافت کنید. البته ما نیز در این مطلب به طور کامل علت آلارم فریزر بوش و یخچال را توضیح داده ایم که مطالعه آن می تواند برای شما کاربردی باشد.

باز ماندن درب یخچال، مهم ترین دلیل بوق زدن یخچال فریزر ساید

یکی از رایج ترین دلایل آلارم یخچال فریزر بوش، باز ماندن درب است. زمانی که درب یخچال به مدت طولانی باز باشد سبب خروج هوای سرد داخل یخچال می شود که در این صورت آلارم دستگاه فعال شده و شروع به بوق زدن می کند. همچنین در صورتی که لاستیک درب یخچال فاسد شده باشد و چسبندگی خود را از دست داده باشد درب دستگاه کاملاً بسته نخواهد شد و دستگاه شروع به آلارم می کند.

علت آلارم یخچال بوش

وجود نقص در سیستم برق، علتی برای آلارم یخچال بوش

زمانی که یخچال بوش شما دچار قطعی برق یا عیب در سیستم الکتریکی می شود، alarm یخچال بوش به عنوان هشدار شروع به بوق زدن می کند تا کاربر را از وجود مشکل در قسمت برد و سیستم برق رسانی مطلع کند که باید برای رفع آن به یک تعمیر کار ماهر مراجعه کنید. از آنجایی که این قابلیت برای عیب یابی یخچال یکی از مهم ترین ویژگی ها به حساب می آید، می توان گفت یکی از مواردی که سبب گران بودن قیمت یخچال بوش شده است، تعبیه شدن  قابلیت آلارم برای عیب یابی مشکل در بخش های مختلف دستگاه است.

وجود نقص در سیستم برق

تغییرات دمایی از دلایل alarm یخچال بوش

قطعاً گرم شدن یخچال می تواند آسیب جدی به دستگاه وارد کند که خوشبختانه بوش نیز این موضوع را در نظر گرفته است. به طوری که اگر یخچال ساید بوش شما دچار نوسانات شدید دمایی شود آلارم فریزر بوش یا قسمت یخچال فعال می شود و بوق می زند. در این صورت است که کاربر متوجه می شود سیستم خنک کننده دستگاه دچار ایراد و نقص شده است. قابل قبول است که این قابلیت بسیار کاربردی است اما باید در نظر داشته باشید که خرید یخچال بوش با توجه به قیمتی که دارد برای تمام کاربران ممکن نیست. در چنین شرایطی خرید یخچال ساید بای ساید سامسونگ می تواند برای شما یک اولویت محسوب شود.

علت الارم یخچال بوش

خرابی کمپرسور، اصلی ترین علت آلارم یخچال بوش

یکی از اصلی ترین قطعات در یخچال سایدبای ساید و دیگر مدل های یخچال کمپرسور یا همان موتور است که اگر دچار خرابی و یا نقص شود کل دستگاه را دچار اختلال می کند. بوش برای جلوگیری از آسیب جدی به یخچال قابلیت آلارم را در صورت نقص کار موتور برای یخچال ساید طراحی کرده است. در صورت به صدا در آمدن آلارم کاربران متوجه می شوند که احتمالاً گاز موتور در حال نشت کردن و خالی شدن است و یا دچار نقص دیگری شده است و باید نسبت به رفع آن اقدام می کنند.

علت آلارم یخچال بوش

در نظر داشته باشید که در برخی مدل یخچال های بوش شما می بایست دکمه آلارم جداگانه را برای هر قسمت فعال کنید. در چنین حالتی آلارم یخچال تنها برای بخش هایی فعال می شود که به صورت دستی انتخاب شده است. لازم به ذکر است در صورتی که شما قصد خرید یخچال با قابلیت آلارم از دیگر یخچال ها را داشته باشید انتخاب مدل یخچال دوقلو در سری های جدید و پیشرفته با قیمت مناسب می تواند برای شما در اولویت باشد.

تراز نبودن یخچال، دلیلی برای بوق زدن یخچال ساید بوش

علت بوق زدن فریزر بوش یا یخچال آن می تواند دلایل متعددی داشته باشد که یکی از آنها تراز نبودن یخچال ساید بوش در هنگام جای دادن آن در محیط است. زمانی که شما یخچال بوش را به دیوار خیلی نزدیک کنید و فاصله استاندار را رعایت نکنید یا ارتفاع پایه های یخچال تراز نباشد آلارم دستگاه فعال می شود و کاربر را از وجود مشکل آگاه می کند.
از آنجایی که یخچال های پیشرفته ال جی نیز از قابلیت آلارم در یخچال برخوردار هستند در صورتی که خرید یخچال بوش برای شما مقرون به صرفه نیست، یخچال دور این دور ال جی در مدل های جدید و پیشرفته می تواند برای شما انتخاب بهتری باشد.

علت الارم یخچال بوش

خرید جدید ترین و بهترین یخچال بوش

قطعاً بهره مند شدن یخچال های بوش به قابلیت آلارم می تواند در عمر طولانی مدت یخچال بسیار تأثیر گذار باشد. چرا که این قابلیت در صورت وجود خطا و عیب در هر قسمت فعال می شود و شروع به بوق زدن می کند که به موجب آن کاربران می توانند سریع تر به رفع مشکلات به وجود آمده بپردازند. با این وجود در صورتی که شما نیز قصد خرید بهترین یخچال بوش با فناوری های پیشرفته را دارید؛ با مراجعه به فروشگاه اینترنتی آترین کالا و مشاهده مدل های متنوع یخچال از برند بوش، ال جی و سامسونگ می توانید با جدیدترین مدل ها آشنا شوید و در صورت تمایل با تضمین اصالت، سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، سفارش خود را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا