آموزش

از کجا بفهمیم تلویزیون 4k است یا نه؟

یکی از مهم ترین مواردی که معمولاً هنگام خرید تلویزیون به آن توجه می شود کیفیت تصویر است. امروزه بیشتر کمپانی های تولید کننده تلویزیون از کیفیت تصویر 4k در تلویزیون های خود استفاده می کنند. چرا که تلویزیون های 4K با وضوح و شفافیت بسیار بالایی محتوا را برای کاربران به نمایش در می آورند. با این وجود اگر شما هم به دنبال خرید تلویزیون های نسل جدید با کیفیت بالا هستید، انتخاب تلویزیون با کیفیت 4k گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. البته اگر مایل هستید این اطمینان را پیدا کنید که آیا تلویزیون 4k است یا خیر، پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بررسی مشخصات، مهم ترین عامل در تشخیص تلویزیون 4k

یکی از ساده ترین راه هایی که می توان به وسیله آن تشخیص داد آیا تلویزیون شما 4k است یا نه، بررسی مشخصات تلویزیون است. معمولاً در مشخصات فنی تلویزیون وضوح کیفیت تصویر یا همان رزولوشن ذکر شده است. از آنجایی که رزولوشن تلویزیون 4k برابر است با 3840 × 2160  شما می توانید با مشاهده این ارقام در قسمت مشخصات، تشخیص دهید که تلویزیون انتخابی 4k است یا نه. در نظر داشته باشید که قیمت تلویزیون با کیفیت تصویر 4k به نسبت مدل های Full HD و HD قطعاً به صرف بودجه بیشتری نیاز پیدا خواهد کرد.

بررسی مشخصات تلویزیون 4k

مراجعه به سایت مرجع، روشی برای تشخیص تلویزیون فورکی

کاربران بسیاری در خصوص اینکه ” از کجا بفهمیم تلویزیون 4k است یا نه ” با تماس می گیرند. در پاسخ به این سؤال باید گفت برای تشخیص تلویزیون 4k روش هایی وجود دارد که مراجعه به سایت اصلی یکی از کارآمد ترین آنها است. کاربران می توانند بعد از وارد شدن به سایت اصلی عبارت 4k را جستجو کنند. در صورتی که تلویزیون منتخب شما 4K باشد، این عبارت در قسمت های مختلفی ذکر شده است، که در این صورت شما می توانید از 4K بودن تلویزیون مطمئن شوید.
با توجه به اهمیتی که کیفیت تصویر در لذت مشاهده برای کاربران به دنبال دارد؛ ما به شما خرید تلویزیون سونی که در کنار بهره مند شدن به کیفیت تصویر 4K به فناوری های فوق العاده دیگری نیز برای ارتقاء کیفیت تصویر مجهز شده اند را پیشنهاد می کنیم.

سایت مرجه ال جی

تست تلویزیون، آسان ترین راه برای شناخت تلویزیون های 4K

علاوه بر روش های ذکر شده برای تشخیص تلویزیون 4K، شما می توانید از یک فیلم 4k برای تست تلویزیون استفاده کنید. با توجه به این موضوع، اگر تلویزیون شما 4k باشد قطعاً محتواهایی را که دارای کیفیت تصویر فورکی هستند را ساپورت می کند. اما اگر تلویزیون شما 4k نباشد و فیلم یا کلیپ شما کیفیت 4k داشته باشد به احتمال زیاد تلویزیون شما قادر به پخش محتوا نخواهد بود. یا اینکه در هنگام پخش وضوح و شفافیت ایدئالی را نخواهد داشت. البته ما در مقاله راهنمای خرید تلویزیون بیشتر درباره کیفیت تصویر صحبت کرده ایم که می توانید مطالعه ای روی آن داشته باشید.

تست 4k بودن تلویزیون باکاغذ A4

برای تشخیص تلویزیون فورکی قبل از هر چیزی باید یک کاغذ A5 را از وسط تا کنید و یک دایره با قطر 3 سانتی متر در وسط آن برش دهید. سپس یک فیلم یا کلیپ 4K را بر روی تلویزیون پخش کنید. اکنون کاغذ را بر روی صفحه نمایش قرار دهید. در صورتی که تلویزیون شما 4K باشد، تراکم پیکسل ها به قدری بالا خواهد بود که به آسانی جداسازی هر پیکسل ممکن نخواهد بود. در بین شرکت های تولید کننده ال جی یکی از کمپانی هایی استکه بیشترین تعداد تلویزیون 4K را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.
آنجایی که کیفیت تصویر 4K بیشتر برای مدل تلویزیون های سایز بزرگ طراحی شده است. شما می توانید از یک تلویزیون ال جی 75 اینچ برای تست استفاده کنید. البته در سال 2017 برخی از مدل تلویزیون های سایز بزگ ال جی که با ادعای 4K وارد بازار جهانی شده بودند پس از تست، مشخص شد که دارای کیفیت 2.8K هستند. البته این موضوع سبب کاهش محبوبیت تلویزیون های ال جی در بین کاربران نشد. زیرا ال جی برای تأیید محصولاتش آنها را از فیلتر های جهانی رد می کند و وجود چنین خطاهایی همیشگی نیست.

تست تلویزیون برای تشخیص تلویزیون 4k

با این حال اکنون اگر قصد خرید تلویزیون با کیفیت تصویر 4K را دارید، ال جی با توجه به نظرات کاربرانی که از این محصولات اسفاده کرده اند، بهترین گزینه است. چرا که علاوه بر کیفیت منحصر به فردی که در هنگام پخش محتوا ایجاد می کند،  شما می توانید با بهترین قیمت تلویزیون ال جی اصل کره را در مقایسه با برندهایی همچون سونی خریداری کنید.

تشخیص تلویزیون 4K با استفاده از ذره بین ممکن است!

علیرغم اینکه تلویزیون های 4K نسبت به تلویزیون های Full HD صرف هزینه بیشتری را طلب می کنند، باز هم کاربران به خرید تلویزیون 4K به دلیل وضوح و شفافیت فوق العاده و منحصر به فردی که ایجاد می کند تمایل بیشتری نشان می دهند. با این وجود اگر بخواهیم روش دیگری برای تشخیص تلویزیون 4K معرفی کنیم، استفاده از ذره بین می تواند راه حل بسیار ساده ای باشد. تلویزیون های 4K از چهار ساب پیکسل در رنگ های قرمز، سبز، آبی و سفید ساخته شده اند.
در روش استفاده از ذره بین، ابتدا باید تلویزیون را روشن کنید، یک کاغذ سفید را بر روی نمایشگر قرار دهید. سپس ذره بین را روی کاغذ بگیرید و پیکسل های تصویر را مشاهده کنید. در صورتی که پیکسل چهارم رنگ سفید است و ترتیب رنگ ها حفظ شده است به این معنی است که تلویزیون شما 4K است.  اکنون اگر شما هم تصمیم خود را برای خرید تلویزیون 4K نهایی کرده اید، ما به شما تلویزیون سامسونگ با کیفیت تصویر 4K را در سایز 65 اینچ را معرفی می کنیم. چرا که قيمت تلويزيون سامسونگ ٦٥ اينچ در کنار ابعاد بزرگی که برای مشاهده دارد به نسبت دیگر برندها در رِنج مطلوبی عرضه می شود.

تشخیص تلویزیون 4K با استفاده از ذره بین

خرید بهترین و جدیدترین مدل تلویزیون 4K در آترین پلاس

تلویزیون های 4K یکی از بهترین گزینه ها برای مشاهده فیلم های سینمایی، بازی های هیجانی و دیگر محتواهای تصویری هستند که انتخاب از آنها می تواند لذت مشاهده را برای شما دو چندان کند. با توجه به موارد ذکر شده اکنون شما می توانید به راحتی تشخیص دهید که آیا تلویزیون 4k است یا خیر. البته با توجه به تقاضای بسیار زیاد کاربران برای خرید تلویزیون فورکی ما نیز در فروشگاه آترین پلاس گزیده ای از بهترین تلویزیون های 4k در برندهای اصلی سونی، ال جی و سامسونگ را برای مشاهده در اختیار کاربران قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، ارسال سریع، پرداخت در محل و بهترین قیمت، سفارش خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا