آموزش

علت داغ شدن بدنه یخچال

یخچال فریزر یکی از اساسی ترین لوازم موجود در آشپزخانه است که می تواند مواد غذایی شما را در طولانی مدت با حفظ طعم و بوی واقعی نگهداری کند. اما گاهی اوقات ممکن است این دستگاه کاربردی با مشکلاتی همچون داغ شدن بدنه رو به رو شود که کارایی و عملکرد آن را با اختلال مواجه کند. اکنون شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که علت داغ شدن بدنه یخچال چه چیزی می تواند باشد؟ در پاسخ باید گفت این مسئله می تواند دلایل بسیاری داشته باشد که ما در این مطلب به اصلی ترین آنها اشاره خواهیم کرد. همچنین راهکارهایی را ارائه داده ایم تا بتوانید با توجه به آنها از به وجود آمدن چنین معظلی جلوگیری کنید.

1. باز کردن مکرر درب یخچال، مهم ترین دلیل داغ شدن بدنه یخچال

باز کردن مکرر درب یخچال یکی از اصلی ترین دلایل گرم شدن بدنه یخچال است که کاربران بسیاری از آن غافل هستند. زمانی که شما در فاصله زمانی کوتاهی مرتب درب یخچال را باز و بسته می کنید هوای گرم وارد یخچال خواهد شد که سبب می شود تا به مرور بدنه دستگاه نیز گرم شود. البته مدل یخچال هایی امروزه در بازار عرضه شده اند که با داشتن قابلیت درب خنک کننده از گرم شدن دستگاه جلوگیری می کنند. یخچال ال جی X267 از جمله مدل هایی است که از این فناوری برخوردار است، در صورتی که مشکلی از بابت هزینه نداشته باشید X267 می تواند یک گزینه بسیار عالی برای شما باشد. البته گاهی اوقات خرابی لاستیک دور یخچال نیز می تواند سبب داغ شدن یخچال شود، زیرا در این صورت یخچال به طور کامل بسته نخواهد شد و هوای گرم محیط وارد دستگاه شده و بدنه را داغ می کند. در چنین شرایطی تعویض لاستیک دور درب می تواند کمک بسیاری به پیشگیری از گرم شدن یخچال کند.

2. قرار دادن بیش از حد مواد غذایی، دلیل داغ شدن بدنه یخچال

گاهی اوقات افراد بیش از ظرفیت یخچال آن را پر می کنند که این موضوع سبب می شود تا موتور دستگاه بیشتر کار کند و لوله های کندانسور داغ شود و در نهایت موجب داغ شدن بدنه یخچال خواهد شد. نا گفته نماند پر بودن بیشتر از ظرفیت یخچال همچنین موجب می شود تا هوای سرد به طور کامل داخل آن به خوبی گردش نکند. با این وجود سعی کنید کمتر از گنجایش آن مواد غذایی را داخل یخچال قرار دهید. با در نظر گرفتن این موضوع در صورتی که شما دارای یک خانواده پر جمعیت هستید، می توانید خرید یخچال فریز خود را به مدل های ساید که از لحاظ ظرفیت بسیار جا دار هستند اختصاص دهید. یخچال ال جی X29 یکی از مدل های شیک و در عین حال با ظرفیت بالایی است که می تواند حجم زیادی از مواد غذایی را در خود جای دهد و به نوعی هم از داغ شدن بدنه یخچال جلوگیری کند.

قرار دادن مواد غذایی داخل یخچال

3. عیب در سیستم خنک کننده می تواند دلیلی برای گرم شدن یخچال باشد؟

داغ شدن بدنه یخچال تا حدودی طبیعی است اما اگر بیش از حد شود قطعاً به یک معظل تبدیل خواهد شد. چنانچه با چنین مشکلی مواجه شدید قبل از هر کاری از فعال بودن سیستم خنک کننده یخچال مطلع شوید. چرا که در صورت عیب کار این سیستم قطعاً یخچال شما دچار گرمای زیادی خواهد شد، پس حتماً سیستم خنک کننده یخچال را چِک کنید تا از داغ شدن دستگاه و دیگر آسیب های احتمالی پیشگیری کنید. گفتنی است امروزه بسیاری از شرکت ها از سیستم خنک کننده چند جانبه در طراحی یخچال های خود استفاده کرده اند که هوای سرد و خنک را به طور متناوب داخل یخچال به گردش در می آورند و از ایجاد گرمای اضافه جلوگیری می کنند. ال جی یکی از کمپانی های تولید کننده ای است که تمرکز بیشتری را روی این موضوع داشته است. اگر شما هم از آن دسته کاربران هستید که خنک کنندگی یخچال را در نظر می گیرید، یخچال ال جی می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای شما به حساب آید.

4. قرار دادن یخچال در محیط بسته، از دلایل اصلی داغ شدن بدنه

قبل از خرید یخچال فریزر حتماً فضای آشپزخانه خود را در نظر بگیرید. چرا که اگر محیط شما بسته باشد و تهویه مناسبی نداشته باشد، قطعاً یخچال شما گرمای محیط را به خود جذب می کند و داغ می شود. با این وجود قرار دادن یخچال در محیط باز کمک بسیاری در طول عمر آن و خودداری از گرم شدن بیش از حد می شود.

5. تراکم آلودگی روی کندانسور، علتی برای داغ شدن یخچال

کویل های کنداسور محل بسیار خوبی برای جمع آوری گرد و خاک هستند که در طولانی مدت به جرم تبدیل می شوند. این آلودگی ها می تواند روی رد و بدل کردن گرما تأثیر بگذارد و به نوعی سبب داغ شدن یخچال و بدنه آن شود. برای جلوگیری از پیش آمدن این مشکل تا حد امکان سعی کنید کویل های یخپال ها را هر چند وقت یک بار تمیز کنید تا از گرم شدن یخچال و پایین آمدن کارایی آن ممانعت کنید.

وجود آلودگی روی کندانسور

6. کم شدن گاز یخچال، مهم ترین دلیل گرم شدن آن

یکی از مواردی که در خنک شدن یخچال بسیار تأثیر گذار است وجود گاز مبرد است که می تواند فرایند خنک سازی را در داخل و خارج یخچال به بهترین شکل ممکن انجام دهد. زمانی که این گاز کم شود چرخه خنک سازی با مشکل مواجه خواهد شد و سبب می شود تا تمام قسمت های یخچال با گرمای نا مناسبی مواجه شوند.
با این حال در صورتی که یخچال شما به طور ناگهانی دچار داغ شدن شده است حتماً میزان گاز آن را بررسی کنید و در صورت کم شدن نسبت به تعمیر و پر کردن آن اقدام کنید.

7. کارکرد زیاد کمپرسور میتونه باعث گرم شدن یخچال بشه؟

کار کردن مداوم کمپرسور موجب داغ شدن یخچال می شود که در چنین حالتی فن تعبیه شده داخل دستگاه از داغ شدن آن ممانعت می کند. در صورتی که فن یخچال به خوبی کار نکند کمپرسور گرمای ایجاد شده را به لوله ها و داخل یخچال منتقل می کند و موجب داغ شدن بدنه می شود. لازم به تذکر است که در بسیاری از مدل های قدیمی هیچ فنی کنار کمپرسور قرار داده نشده است و شما تنها می بایست فاصله یخچال را با دیوار رعایت کنید. اما در بسیاری از مدل های ساید بای ساید که امروز در بازار وجود دارد از یک فن خنک کننده در کنار کمپرسور استفاده شده است که از داغ شدن بیش از حد یخچال جلوگیری می کند.

معیوب بودن فن کمپرسور

در این مطلب ما تمام دلایلی را که موجب داغ شدن بدنه یخچال می شود را برای شما بیان کردیم تا با توجه به آنها بتوانید از داغ شدن یخچال خود جلوگیری کنید. اما اگر تمام این موارد را رعایت کرده اید اما همچنان با معظل داغ شدن بدنه یخچال مواجه هستید باید نسبت به تعمیر اساسی و یا تعویض آن اقدام کنید. در صورتی که قصد خرید یخچال فریزر را داشته باشید با مشاهده لیست قیمت یخچال سامسونگ، ال جی و بوش در فروشگاه آترین پلاس می توانید مدل های متنوع ما را مشاهده کنید و در صورت تمایل با تضمین اصالت، ضمانت برگشت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال فوری و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهید. همچنین در صورت نیاز به هر گونه سؤال در خصوص نحوه خرید یا مشخصات کالا می توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید و پاسخ دهی لازم را دریافت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا