آموزش

علت سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ چیست؟

تلویزیون های سامسونگ به دلیل قیمت بسیار مناسب و همچنین کیفیت منحصر به فردی که در نمایش محتوا دارند به یکی از محبوب ترین دستگاه های الکترونیکی تبدیل شده اند. اما علیرغم بهره مندی هایی که دارند، ممکن است گاهی با مشکلاتی در نمایش محتوا مواجه شوند، که سیاه شدن تصویر یکی از آنها است.
این مسئله در تلویزیون های سامسونگ دلایل متعددی می تواند داشته باشد، که ما در این مقاله ” علت سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ ” به آنها می پردازیم.

خرابی بک لایت، مهم ترین علت سیاه شدن تلویزیون سامسونگ

یکی از مهم ترین دلایلی که موجب می شود تلویزیون سامسونگ با سیاهی نمایشگر مواجه شود؛ خرابی بک لایت یا همان نور پس زمینه است. تلویزیون های ال ای دی دارای چراغ های بسیار ریزی در پشت نمایشگر هستند که نور دهی تصویر را بر عهده دارند. این نوردهی در نهایت موجب نمایش محتوای تصویری شما با هزاران رنگ جذاب و دیدنی می شود. این در حالی است که اگر تصویر تلویزیون سیاه شود اما همچنان صدا پخش شود، احتمال اینکه بک لایت خراب شده باشد بسیار زیاد است. با توجه به اینکه تعویض و تعمیر بک لایت یک کار تخصصی است، برای رفع مشکل آن بهتر است به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید.

خرابی بک لایت علت سیاه شدن نمایشگر تلویزیون سامسونگ

نقص در برد پاور، علتی برای سیاه شدن صفحه تلویزیون سامسونگ

یکی از قطعاتی که برق رسانی را در تلویزیون انجام می دهد، برد پاور است. از آنجایی که بک لایت نمایشگر برای روشن شدن و نور دهی تصویر به برق نیاز دارند، اگر برد پاور دچار نقص و ایراد شود صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ دچار سیاهی و محو شدن تصویر می شود.
بسیاری از کاربران بر این باور هستند که تلویزیون های سایز بزرگ به دلیل امکانات بیشتری که دارند، کمتر در معرض خرابی برد پاور قرار می گیرند. اما باید متذکر شویم که حتی اگر شما یک تلویزیون 75 اینچ سامسونگ نیز با برترین فناوری ها و قابلیت ها داشته باشید؛ باز هم ممکن است با مشکل در برد پاور مواجه شوید. بنابراین برای حل مشکل برد پاور تلویزیون بهتر است از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

خرابی برد پاور علت سیاه شدن نمایشگر تلویزیون سامسونگ

پیکسل های سوخته، عاملی برای سیاه شدن تلویزیون سامسونگ

دلیل بعدی که سبب سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ می شود، وجود پیکسل سوخته در نمایشگر است. با توجه به اینکه هر پیکسل دارای 3 ساب برای ایجاد رنگ است، در صورتی که پیکسل دچار سوختگی شود نمایش رنگ ها انجام نمی شود. این موضوع می تواند علت سیاه شدن نصف صفحه تلویزیون سامسونگ و سایر مدل تلویزیون ها از برندهای دیگر نیز باشد.

البته گاهی چندین پیکسل همزمان دچار مشکل می شوند که در نهایت باعث می شود کل صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ سیاه شود. در چنین حالتی شما می بایست برای رفع مشکل پیش آمده به یک استاد کار ماهر مراجعه کنید.
در نظر داشته باشید که خاموش شدن پیکسل در تمام برندهای تلویزیون پیش می آید. یعنی اگر شما تلویزیون lg، سونی یا هر برند دیگری را خریداری کنید، باز هم ممکن است با این مشکل برخورد کنید.

پیکسل سوخته علت سیاه شدن نمایشگر تلویزیون سامسونگ

خرابی پنل، دلیلی برای سیاه شدن تلویزیون Samsung

خراب شدن پنل از دیگر علت هایی است که می تواند علت سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ باشد. پنل در واقع همان نمایشگر تلویزیون است که محتواهای تصویری را به نمایش در می آورد. در صورتی که این قسمت به هر دلیلی دچار آسیب و ضربه شود، شما لکه های سیاهی را بر روی نمایشگر تلویزیون سامسونگ مشاهده خواهید کرد. این نکته را در نظر داشته باشید در صورتی که این لکه های سیاه را نادیده بگیرید و نسبت به رفع آنها اقدام نکنید؛ به تدریج افزایش پیدا می کنند و در نهایت سبب سیاه شدن تلویزیون سامسونگ می شوند.
با این حال تصور اینکه تلویزیون های سایز بزرگ در برابر ضربه مقاوم هستند و دچار مشکل در پنل نمی شوند، کمی دور از باور است. به عنوان مثال پنل تلویزیون ال جی ۷۵ اینچ از لحاظ استحکام و مقاومت تفاوتی با یک تلویزیون 55 انچ سامسونگ ندارد. لذا ضروری است برای افزایش عمر پنل تلویزیون و سیاه نشدن صفحه نمایش از ضربه خوردن به آن جلوگیری شود.

خرابی پنل علت سیاه شدن نمایشگر تلویزیون سامسونگ

آپدیت نبودن، علتی برای سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

آپدیت نبودن برنامه های تلویزیون سامسونگ در کارایی و عمکرد آن بسیار مهم است. به طوری که در سیاه شدن صفحه تلویزیون نیز بی تأثیر نیست. این مسئله حتی برای بهترین تلویزیون سامسونگ را نیز پیش خواهد آمد.بنابراین برای ارتقاء تلویزیون باید حتماً آپدیت دستگاه را انجام دهید. چرا که به روزرسانی تلویزیون می تواند بسیاری از مشکلات نرم افزاری از جمله سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ را از بین می برد.

آپدیت نبودن علت سیاه شدن نمایشگر تلویزیون سامسونگ

تنظیمات اشتباه، باعث سیاه شدن تلویزیون سامسونگ می شود؟

ممکن است علت سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ ناشی از تنظیمات اشتباه آن باشد. فرض کنید مشغول تنظیم کردن تلویزیون سامسونگ هستید و ناخواسته دستگاه را روی حالت تایمر خواب تنظیم می کنید. در چنین حالتی تلویزیون شما خاموش می شود و شما با سیاه شدن صفحه تلویزیون برخورد می کنید. البته تنظیم نبودن رنگ، نور و روشنایی تصویر نیز به نوعی در سیاه شدن تلویزیون سامسونگ نیز تأثیر دارد. با این وجود در هنگام تنظیم کردن تلویزیون سامسونگ برای جلوگیری از سیاه شدن صفحه حتماً این موارد را در نظر بگیرید.

تنظیمات اشتباه علت سیاه شدن نمایشگر تلویزیون سامسونگ

مشکل در مین برد، دلیل سیاه شدن صفحه تلویزیون سامسونگ

برد اصلی تلویزیون یا مین برد است که در نمایش تصویر و عملکرد سایر اجزا نقش مهم و اساسی دارد. اگر تلویزیون سامسونگ شما صدا دارد اما تصویر ندارد، حتماً مین برد را از لحاظ کارایی تست کنید. زیرا که در صورت معیوب بودن این قطعه تلویزیون شما با سیاه شدن صفحه مواجه خواهد شد و نمایش تصویر برای شما امکان پذیر نخواهد بود.

خرابی مین برد علت سیاه شدن نمایشگر تلویزیون سامسونگ

 سیاه شدن تصویر در تلویزیون سامسونگ به دلیل عیب برد تیکان

برد تیکان یکی از قطعاتی است که سیگنال های ویدیویی را از مین برد دریافت می کند و پس از پردازش محتوای تصویری را به نمایش در می آورد. چنانچه برد تیکان به هر دلیلی دچار عیب و ایراد شده باشد نمایش تصویر با مشکل مواجه می شود. به طوری که در برخی مواقع شما یک صفحه سیاه را مشاهده خواهید کرد، که در این صورت لازم است این برد را از لحاظ سلامت و کارکرد تست کنید.

خراب شدن برد تیکان علت سیاه شدن نمایشگر تلویزیون سامسونگ

خرید بهترین تلویزیون سامسونگ را از کجا انجام دهیم؟

سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برای رفع آنها باید علت را شناسایی کنید و سپس با تکنسین متخصص برای تعمیر یا تعویض آنها اقدام کنید. با توجه به اینکه تلویزیون های سامسونگ در رِنج قیمت بسیار مناسبی عرضه شده اند، به یکی از پر طرفدارترین ها در بین برندهای معتبر جهانی تبدیل شده اند. البته ما نیز این موضوع را در نظر گرفته و در فروشگاه اترین پلاس، گزیده ای از بهترین تلویزیون های سامسونگ را برای مشاهده در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا