آموزش

علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی چیست؟

ماشین ظرفشویی یکی از لوازم بسیار کاربردی در منزل است که امروزه کاربران بسیاری برای شستشوی ظروف و همچنین بهینه سازی زمان و انرژی از آن استفاده می کنند. با این حال گاهی اوقات این دستگاه کاربردی ممکن است با مشکلاتی همچون خشک نشدن ظروف مواجه شود. علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی می تواند به دلایل مختلفی همچون خراب بودن دریچه هوا، خارج کردن ظروف قبل از اتمام کار ظرفشویی، خرابی موتور فن، خرابی المنت و ترموستات و سایر موارد باشد که در ادامه بیشتر درباره آنها توضیح خواهیم داد.

خرابی دریچه هوا علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی

به طور معمول ماشین ظرفشویی 14 نفره و 13 نفره در برخی از مدل ها دارای دریچه هوا برای خروج رطوبت و گرمای داخل کابینه ماشین ظرفشویی هستند. در صورتی که این دریچه دچار عیب و ایراد شده باشد در فرایند خشک کردن ظروف اختلال ایجاد می کند، به طوری که می توانند علت خشک نکردن ماشین ظرفشویی شود. بنابراین در صورت خشک نشدن ظروف پس از شستشو حتماً این قطعه را از لحاظ عملکرد تِست کنید و در صورت خرابی نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید.

خرابی دریچه هوا علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی

خارج کردن ظروف قبل از اتمام کار ماشین ظرفشویی از دلایل خشک نکردن ظرفشویی

یکی دیگر از مواردی که می تواند علت خشک نکردن ظروف توسط ماشین ظرفشویی باشد، خارج کردن زود هنگام ظروف قبل از پایان چرخه شستشو است. برای جلوگیری از خشک نشدن ظروف حتماً تا پایان کار ماشین ظرفشویی منتظر بمانید و سپس ظروف را از دستگاه خارج کنید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که تمام نشدن پایان کار ظرفشویی می تواند در همه مدل ماشین ظرفشویی 13 نفره و 14 نفره از دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی باشد.

خارج کردن زود هنگام ظروف علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی

بررسی تنظیمات دستگاه برای جلوگیری از خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

دلیل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی می تواند مختلف باشد که تنظیمات نادرست یکی از آنها است. بسیاری از مدل ماشین ظرفشویی ها به برنامه خشک کن مجهز نیستند و کاربران با تنظیم کردن دستگاه روی این برنامه ها از خشک کردن ظروف جلوگیری می کنند. برنامه هایی که اگر ظرفشویی روی آنها فعال باشد فرایند خشک شدن انجام نمی شود، برنامه های Quick و PreWash هستند. این برنامه ها هیچ کدام قابلیت خشک کردن ظروف را ندارند. لذا از این برنامه ها برای شستشوی ظروف استفاده نکنید.
لازم به ذکر است که برخی از مدل ماشین ظرفشویی ها دارای سیستم خشک کن هستند که به طور اتوماتیک ظروف را خشک می کنند. با این حال اگر شما نیز قصد خرید ماشین ظرفشویی با بهره مندی به این قابلیت را دارید، ظرفشویی sms4hmw26m با توجه به قیمتی که دارد یکی از مناسب ترین انتخاب ها است.

تنظیمات نادرست علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی

چیدمان نا مناسب ظروف می تواند علت خشک نکردن ماشین ظرفشویی باشد؟

تلمبار کردن و جای دادن نا مناسب ظروف نه تنها سبب ظاهری نا خوشایند در کابینه ماشین ظرفشویی می شود بلکه فرایند شستشو و خشک کردن را نیز دچار اختلال می کند. با این حال سعی کنید ظروف کریستالی، فنجان ها و کاسه های کوچک را در قفسه های بالا، ظروف بزرگتر و بشقاب ها را در طبقه پایین و قاشق و چنگال را یا در کشوی مخصوص یا در سبد ظرفشویی برای خشک شدن بهتر قرار دهید.
با توجه به این موضوع اگر قصد انتخاب ماشین ظرفشویی با حداکثر امکانات و همچنین مجهز شدن به سیستم خشک کن خودکار را دارید، ماشین ظرفشویی sms6hmi28q از برند بوش برای شما یک گزینه بسیار عالی است.

چیدمان نا مناسب علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی

خرابی موتور فن علت خشک نکردن ظروف توسط ظرفشویی

از دیگر دلایل خشک نکردن ماشین ظرفشویی مربوط به خرابی موتور فن دریچه هوا است. البته در صورتی که مدل ظرفشویی شما دارای دریچه هوا باشد از موتور فن نیز برخوردار است. چنانچه پس از پایان شستشو ظروف شما همچنان خیس و مرطوب بود به احتمال زیاد موتور فن دریچه هوا با مشکل مواجه شده است. در چنین شرایطی اگر خشک نشدن ظروف ناشی از خرابی موتور فن بود حتماً آن را تعمیر کنید و در صورت نیاز تعویض آن را توسط متخصص مربوط انجام دهید.

خرابی موتور فن علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی

دلیل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی به علت خرابی المنت

یکی از قطعات اصلی در ماشین ظرفشویی که خشک کردن ظروف را بر عهده دارد المنت است. المنت ها در ماشین ظرفشویی با داغ شدن و ایجاد گرما سبب خشک شدن ظروف می شوند. اگر المنت های دستگاه دچار عیب و ایراد شده باشند قطعاً فرایند خشک شدن ظروف انجام نخواهد شد. با توجه به اینکه بررسی المنت ماشین ظرفشویی به تخصص لازم نیاز دارد از یک تعمیرکار ماهر برای تشخیص خرابی آن کمک بگیرید.

خرابی المنت علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی

بررسی ترموستات ماشین ظرفشویی از لحاظ کارایی

ترموستات یکی از قطعاتی است که وظیفه اصلی آن ایمن کردن دستگاه در برابر دمای بالا است. اگر ترموستات دستگاه دچار عیب و ایراد شده باشد، المنت ماشین ظرفشویی قبل از شروع شدن فرایند خشک کن خاموش می شود در نتیجه ظروف شما همچنان خیس و مرطوب باقی خواهند ماند. بنابراین اگر علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی به دلیل خرابی ترموستات است، حتماً توسط یک تعمیرکار مجرب نسبت به بررسی و در صورت لزوم به تعمیر آن اقدام کنید.

خرابی ترموستات علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی

استفاده نکردن از مایع جلا دهنده از دلایل خشک نشدن ظروف در ظرفشویی

جلا دهنده مایعی است که از ایجاد هر گونه لکه و رطوبت بر ظروف جلوگیری می کند. مایع جلا دهنده با پایین کشیدن قطرات آب بر روی ظروف موجب می شود تا فرایند خشک کردن ظروف به بهترین شکل ممکن انجام شود. البته در نظر داشته باشید که از مایع جلا دهنده به میزان لازم در ظرفشویی استفاده کنید تا نتیجه مطلوب تری را مشاهده کنید. همچنین توجه داشته باشید که مخزن مایع جلا دهنده دچار گرفتگی نشده باشد و پس از پایان کار دستگاه مخزن را چِک کنید و از تمام شدن مایع جلا دهنده در ماشین ظرفشویی مطمئن شوید.

استفاده نکردن از مایع جلا دهنده علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی

خرید بهترین ماشین ظرفشویی با تضمین اصالت را از کجا انجام دهیم؟

علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی می تواند متعدد باشد که ما در این مطلب مهم ترین دلایل خشک نشدن ظروف توسط ماشین ظرفشویی را با ذکر راه حل برای رفع آنها برای شما بیان کردیم. با توجه به اینکه بسیاری از کاربران به خرید ماشین ظرفشویی با قابلیت زئولیت ( خشک کن اختصاصی ) در مدل ظرفشویی های پیشرفته از برند بوش و سیستم خشک کن در برخی مدل های دیگر تمایل بیشتری نشان داده اند، ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه از بهترین ماشین ظرفشویی ها را در مدل های پیشرفته برای مشاهده و انتخاب در اختیار مشتریان قرار داده ایم.
در صورت تمایل به خرید ماشین ظرفشویی با این قابلیت ها و دیگر فناوری پیشرفته شما نیز می توانید با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را نهایی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا