آموزش

ارورهای ظرفشویی بوش: از کد خطا تا علت و راه حل

بوش یکی از برندهای جهانی در زمینه تولید لوازم خانگی از جمله ماشین ظرفشویی است. ظرفشویی های بوش از کیفیت و عملکرد بالایی برخوردار هستند،به طوری که بازدهی بسیار عالی هر مدل را در نظرات کاربرانی که از آنها استفاده کرده اند به خوبی می توان مشاهده کرد. اما باید در نظر داشته باشید که خرابی ظرفشویی های بوش با وجود برترین کیفیت، دور از باور نیست و ممکن است به دلایل مختلفی از جمله عیب در شیر ورودی، خرابی شیلنگ، خرابی ترموستات، عیب در المنت، خرابی سنسورها و حسگرها و موارد دیگر باشد و به سبب آنها خطا و ارور را در صفحه نمایش دستگاه مشاهده کنید. که در این مقاله قصد داریم به ارورهای ظرفشویی بوش، علت، عیب یابی و رفع مشکل آنها بپردازیم.

خرابی قطعات، علتی برای نمایش ارور ظرفشویی بوش

یکی از دلایلی که سبب نمایش ارورهای ظرفشویی بوش می شود خرابی قطعات است. بوش برای عیب یابی دقیق تر ارورها و خطاها در دفترچه راهنمای ظرفشویی علت نمایش کد خطا را برای کاربران مشخص کرده است. که در قدم اول بدون نیاز به تخصص خاصی می توانید آنها را بررسی کنید. البته برای بررسی خطاهای ظرفشویی از برندهای دیگر ماشین ظرفشویی مانند ماشین ظرف شویی ال جی نیز می توانید دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید.
اما در حالت کلی در صورتی که مشکل در قطعات هیتر، المنت گرمایشی، خرابی ترموستات، خرابی در حسگر های تعبیه شده در ماشین ظرفشویی باشد، ماشین ظرفشویی شما ارور های E01/F01، E02/F02، E03/F03 نمایش می دهد. که در این صورت حتماً باید برای رفع عیب ایجاد شده به یک تکنسین ماهر مراجعه کنید. چرا که تعمیر ماشین ظرفشویی به تخصص لازم نیاز دارد. نکته ای که باید در پاسخ برخی از کاربرانی که با ما تماس گرفته و از ما این سؤال را دارند که ” اعداد و حروفی که بعضی وقتا روی پنل ظرفشویی ۵۰۷۰ سامسونگ ظاهر میشه چه دلیلی داره؟” متذکر شویم این است که   عیب های احتمالی ماشین ظرفشویی سامسونگ از طریق کدهای خطا بر روی پنل دستگاه قابل مشاهده است.

ارور ماشین ظرفشویی بوش

مشکلات نرم افزاری، دلیل ایجاد خطا در ظرفشویی بوش

علاوه بر موارد سخت افزاری، گاهی اوقات ممکن است دلیل نمایش ارور ظرفشویی بوش به دلیل وجود خطا و عیب در سیستم نرم افزاری دستگاه باشد. با این حال در صورتی که مشکل در بخش های الکترونیکی ماشین ظرفشویی باشد شما با نمایش ارور E30 یا F30 بر روی پنل ماشین ظرفشویی بوش مواجه می شوید. در چنین حالتی باید ماشین ظرفشویی را ریست و یا آپدیت کنید.
البته مشکل در قسمت نرم افزاری می تواند در تمام مدل ها و برندهای ظرفشویی پیش آید. فرض کنید شما از ماشین ظرفشویی ال جی 425 که یکی از بهترین های این مارک است و از هوش منوعی بهره می برد استفاده می کنید. این تصور را نداشته باشید که هیچ وقت با مشکل در کارایی و عملکرد نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه مواجه نمی شوید؛ باید متذکر شویم در پیشرفته ترین مدل ها نیز شما با کد ارور مواجه خواهید شد.
اگر ماشین ظرفشویی شما از هوش مصنوعی برخوردار باشد، در صورت وصل نشدن به وای فای یا ایراد در دسترسی شما به ماشین ظرفشویی از طریق گوشی با خطای ماشین ظرفشویی بوش به دلیل مشکل نرم افزاری مواجه خواهید شد، که باید نسبت به رفع آن با آپدیت کردن و یا چِک کردن اینترنت اقدام کنید.
همچنین باید این نکته را در نظر داشته باشید که ماشین ظرفشویی بوش از هر نوعی که باشد با عیب در عملکرد و نمایش ارور مواجه می شود. به عنوان مثال عیب هایی که در ماشین ظرفشویی های مبله بوش می آیند، ممکن است در ماشین ظرفشویی کوچک یا همان رومیزی نیز با آن برخورد کنید.

ارور ماشین ظرفشویی بوش

استفاده نادرست، علت ایجاد خطا در ظرفشویی Bosch

ارورهای ماشین ظرفشویی بوش می تواند دلایل بسیاری داشته باشد که گاهی مشکل از وجود خرابی قطعات یا نرم افزاری نیست. بلکه می تواند به دلیل استفاده نا درست از دستگاه باشد. گاهی اوقات کاربران بدون توجه به تاریخ مصرف مواد شوینده یا بسته شدن کامل درب جا قرصی دستگاه را برای شستشو روشن می کنند. این در حالی است که اگر مواد شوینده نا مرغوب باشد و جا قرصی مشکل داشته باشد شما با کد خطای E07/F07 و E19/F19 رو به رو خواهید شد.
برای جلوگیری از چنین معظلی می توانید خرید ماشین ظرفشویی را از مدل هایی انجام دهید که دارای فناوری های پیشرفته با پاک کنندگی قدرتمند هستند تا در صورت وجود مشکل در مواد شوینده باز هم بتوانید با بهترین کیفیت فرایند شستشو را انجام دهید. البته ما در مقاله راهنمای خرید ماشین ظرفشویی بیشتر درباره مشخصه های یک ماشین ظرفشویی ایدئال صحبت کرده ایم.

چیدمان نا منظم، علت دیگری برای خطا در ظرفشویی بوش

موضوع دیگری که سبب می شود تا شما با نمایش خطا بر روی پنل ظرفشویی بوش مواجه شوید ممکن است به دلیل تلمبار کردن ظروف و بسته نشدن درب ظرفشویی باشد. در صورتی که درب ماشین ظرف شویی شما کاملاً بسته نشود پیغامی مبنی بر وجود خطا در دستگاه ظاهر می شود.
البته چیدمان نادرست ظرف ها حتی ممکن است سبب مسدود شدن خروجی آب و مشکل در عملکرد آن و مسدود شدن بازوهای اسپری برای پمپاژ آب نیز شود. در صورت وجود چنین مشکلی شما کد خطا را بر روی ظرفشویی مشاهده خواهید کرد؛ که با مراجعه به دفترچه راهنما می توانید علت اصلی را پیدا کنید. با این حال اگر وجود مشکل ناشی از مواردی که به تخلیه آب، پمپاژ آب، خرابی در شیر ورودی، خرابی در شیلنگ، مربوط شود، شما با کدهای E16/F16، E17/F17، E18/F18، E20/F20، E22/F22، E23/F23، E24/F24، E25/F25، E04/F04، E05/F05، E06/F06 مواجه خواهید شد.
با توجه به اصل بودن قطعات ماشن ظرفشویی بوش باید این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت خرابی و نیاز به تعویض، این قطعات به سختی موجود می شوند. لذا ما به استفاده درست از ماشین ظرفشویی بوش تأکید می کنیم. البته اگر شرایط مالی لازم برای خرید ظرفشویی بوش را نداشته باشید ما به شما مدل 512 از برند ال جی را پیشنهاد می کنیم. چرا که قیمت ظرفشویی ال جی 512 به نسبت فناوری هایی که دارد بسیار مناسب است.

ارور ماشین ظرفشویی بوش

خرید بهترین ماشین ظرفشویی بوش از آترین پلاس

ارورهای ماشین ظرفشویی بوش می تواند دلایل متعددی داشته باشد که باید برای رفع آنها علت اصلی را با مراجعه به یک تکنسین ماهر پیدا کنید. یا اینکه دفترچه راهنمای محصول را برای بررسی خطاها مطالعه کنید. با این حال اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی بوش اصلی را دارید با مشاهده لیست قیمت این محصول در فروشگاه ما می توانید تمام مدل های موجود را مشاهده کنید. و در صورت تمایل به خرید از طریق تماس با ما در صورت موجودی ماشین ظرفشویی بوش قیمت بگیرید و با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا