آموزش

برفک یخچال از چیست؟ ترفند جلوگیری از برفک زدن یخچال

یخچال فریزر یکی از اصلی ترین لوازمی است که به طور معمول می توان مدل های مختلفی از آن را در هر آشپزخانه ای مشاهده کرد. امروزه مدل های متنوعی از این دستگاه ضروری با فناوری های پیشرفته وارد بازار کشور شده است، اما گاهی اوقات مشکلاتی همچون برفک زدن یخچال که یکی از شایع ترین موضوعاتی است که ممکن است پیش آید را حتی در آخرین مدل ها نیز مشاهده کنید. برفک یخچال نه تنها ظاهر ناخوشایندی را در داخل یخچال ایجاد می کند، بلکه موجب از بین رفتن بافت اصلی و طعم و ماندگاری مواد غذایی هم می شود. با این حال در این مقاله به توضیح کامل اینکه برفک یخچال از چیست و چگونه می توان از برفک زدن یخچال جلوگیری کرد، می پردازیم.

تنظیم نبودن دما علت برفک زدن فریزر و یخچال

یکی از رایج ترین مشکلاتی که می تواند دلیل برفک زدن یخچال باشد تنظیم نبودن دمای آن است. اگر دمای یخچال بسیار پایین باشد احتمال برفک زدن داخل یخچال بسیار زیاد است. با این حال برای رفع این مشکل سعی کنید دمای یخچال را همیشه بین 0 تا 4 درجه تنظیم کنید. البته با توجه به اینکه امروزه یخچال های جدید به قابلیت تنظیم دمای دیجیتال مجهز شده اند امکان مشکل در تنظیم دما در آنها کمتر به چشم می خورد. با توجه به این موضوع حتماً در هنگام خرید اینترنتی یخچال یا حضوری از فروشنده در مورد بهره مندی دستگاه به پنل دیجیتالی سؤال کنید.

تنظیمات نادرست علت برفک یخچال

برفک زدن فریزر و یخچال به دلیل باز و بسته شدن زیاد درب

شاید برای شما هم سؤال باشد که باز و بسته شدن درب چه ارتباطی به برفک یخچال دارد. در واقع با هر باز و بسته شدن درب هوای گرم و مرطوب وارد یخچال می شود و با برخورد به هوای سرد یخچال به رطوبت تبدیل می شود. اگر تعداد باز و بسته شدن درب زیاد باشد این رطوبت به صورت برفک در سطح داخلی یخچال ظاهر می شود. البته شما می توانید با خرید یخچال نوفراست از برند بوش کمتر با چنین معظلی در یخچال مواجه شوید. اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که قیمت یخچال بوش اصل آلمان در مدل های جدید به گونه ای است که به صرف بودجه زیادی نیاز دارد. با این وجود سعی کنید از باز و بسته کردن زیاد درب در مدت زمان کوتاه اجتناب کنید تا با برفک زدن یخچال مواجه نشوید.

باز و بسته شدن زیاد درب علت برفک یخچال

نشت هوا از دلایل برفک زدن یخچال

برفک زدن یخچال از چیست؟ دلیل برفک زدن یخچال فریزر می تواند به علت های مختلفی باشد. اما یکی از اصلی ترین موارد که کاربران نیز کمتر به آن توجه می کنند، بسته نشدن کامل درب به علت خرابی لاستیک دور درب یخچال است. اگر درب یخچال همیشه کمی باز باشد هوای گرم محیط وارد یخچال و جذب دیواره سرد دستگاه می شود که در نهایت می تواند دلیل برفک یخچال شود.
برای جلوگیری از برفک زدن یخچال حتماً نوار دور درب را از لحاظ صدمه و آسیب تست کنید و در صورت خرابی حتماً نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. با توجه به اینکه تمام مدل یخچال های موجود در بازار دارای نوار دور درب هستند شما می توانید از یخچال الجی که در مدل های متنوعی عرضه شده اند یخچال منتخب خود را خریداری کنید.

بسته نشدن کامل درب علت برفک یخچال

بررسی دیفراست یخچال به دلیل برفک یخچال فریزر

از دیگر مواردی که می تواند دلیل برفک زدن یخچال باشد وجود نقص و مشکل در سیستم دیفراست است. سیستم دیفراست توسط یک سری قطعات همچون هیتر و تایمر یخ زدایی فرایند ذوب کردن یخ را در یخچال انجام می دهد. در صورت خرابی این قطعات در سیستم دیفراست یخچال با مشکل برفک زدن مواجه می شود. البته از آنجایی که یخچال های جدید در اکثر مدل ها دارای قابلیت نوفراست هستند شما می توانید با مناسب ترین قیمت از یخچال بالا پایین انتخاب خود را انجام دهید.

خرابی سیستم دیفراست علت برفک یخچال

مناسب نبودن جای یخچال علتی برای برفک زدن یخچال فریزر

با توجه به اینکه رعایت نکردن فاصله بین یخچال و دیوار باعث گرم شدن موتور و بدنه دستگاه می شود، حتماً فاصله استاندارد را برای بهبود عملکرد یخچال رعایت کنید. چرا که این کار می تواند از برفک زدن یخچال نیز به نوعی ممانعت کند. نا گفته نماند ما در مقاله ” فوت یخچال چیست” بیشتر درباره ابعاد یخچال و قرار گیری مناسب آن توضیح داده ایم که می توانید مطالعه ای روی آن داشته باشید.
لازم به تذکر است که نزدیک بودن یخچال به وسایل گرمایشی همچون اجاق گاز، سماور و یا آبگرمکن نیز به نوعی در گرم شدن بدنه و ایجاد برفک در یخچال نقش دارند که برای جلوگیری از پیش آمدن چنین مشکلی می توانید دستگاه را دور از این وسایل در آشپزخانه قرار دهید.

مناسب نبودن جای یخچال علت برفک یخچال

قرار دادن غذای گرم باعث باعث برفک یخچال می شود؟

“چکار کنیم یخچال برفک نزند؟” یکی از پاسخ ها به این سؤال قرار ندادن غذای گرم در یخچال است. ظروف داغ در یخچال رطوبت بالایی را ایجاد می کنند که در برخورد با هوای سرد یخچال تبدیل به برفک می شوند. برای جلوگیری از برفک زدن یخچال حتماً غذاها را به صورت سرد شده در یخچال نگهداری کنید. البته تلنبار کردن مواد غذایی بر روی هم در یخچال نیز به نوعی باعث برفک زدن در یخچال می شود. با این حال حتی الامکان متناسب با ظرفیت یخچال مواد غذایی را داخل یخچال قرار دهید.

قرار دادن غذای گرم علت برفک یخچال

خرید بهترین مدل یخچال بدون برفک با ضمانت اصالت از آترین پلاس

برفک زدن یخچال می تواند دلایل متعددی داشته باشد که با رعایت نکاتی که در این مطلب ذکر شد می توانید از به وجود آمدن این معظل جلوگیری کنید. امروزه عرضه شدن یخچال های بدون برفک موجب شده تا این مسأله در یخچال کمتر ایجاد شود. با توجه به این موضوع ما هم در فروشگاه آترین پلاس گزیده ای از جدیدترین و آخرین مدل یخچال های بدون برفک را با فناوری های پیشرفته برای مشاهده در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال فوری و بهترین قیمت، انتخاب خود را به ثبت برسانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا