آموزش

شستشوی تشک | چطور تشک را بشوییم؟

تشک ها یکی از مهم ترین لوازم خواب هستند که علاوه بر تأثیر گذاری روی کیفیت خواب، نقش مهمی نیز در سلامت جسمی افراد دارند. از آنجایی که تشک ها به مرور زمان با آلودگی، گرد و خاک محیط و همچنین عرق و چربی های پوست مواجه می شوند، شستشوی آنها به طور مرتب بسیار لازم و ضروری است. شستشوی تشک نه تنها باعث از بین بردن هر گونه آلودگی و بوی نامطبوع می شود بلکه سبب ماندگاری و افزایش طول عمر تشک نیز می شود.
با توجه به اهمیت نظافت و شستشوی تشک، در ادامه مطلب ( شستشوی تشک | چطور تشک را بشوییم؟ ) نحوه شستشوی تشک را به طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد تا بتوانید با توجه به آن به بهترین شکل شستشوی تشک تخت خواب در منزل را انجام دهید.

توجه کردن به برچسب تشک

به طور معمول تشک ها دارای یک برچسب مراقبتی هستند که مشخص می کند آیا تشک شما قابلیت شستشو را دارد یا خیر و همچنین اینکه شما می توانید با چه میزان دما و حرارتی تشک را شستشو دهید. البته از آنجایی که ساختار اصلی تشک ها به گونه ای است که نمی توان آنها را با ماشین لباسشویی شستشو داد، شما می توانید از یک کاور بر روی تخت استفاده کنید و هر چند وقت یک بار با یک ماشین لباسشویی که دارای فناوری های کاربردی از جمله بخارشوی است شستشوی آن را انجام دهید.
اما باید در نظر داشته باشید که قیمت بهترین ماشین لباسشویی خارجی با امکانات جدید و پیشرفته به نسبت مدل های معمولی کمی گرانتر است.

توجه به برچسب تشک در شستشوی تشک تخت

آماده سازی تشک برای شستشو

پس از اطمینان پیدا کردن از اینکه تشک قابلیت شستشو را دارد، اکنون وقت آن است که تشک را برای فرایند شستشو آماده کنید. برای این کار بهتر است ملحفه و یا روکش را از تشک جدا کنید و با برنامه مناسب در ماشین لباسشویی شستشو دهید. البته از آنجایی که اکثر مدل ماشین لباسشویی ها دارای برنامه های ویژه و پیشرفته برای شستشو هستند شما می توانید از لباسشویی سامسونگ قیمت مناسب انتخاب خود را انجام دهید.

آماده سازی در شستشوی تشک تخت

جاروبرقی کشیدن از مراحل شستن تشک تخت در منزل

از دیگر مراحل شستن تشک خوشخواب در خانه جارو کشیدن آن است. شما می توانید با استفاده از یک جاروبرقی تمام گرد و خاک و آلودگی روی تشک را جمع آوری کنید. البته اگر شما روی تشک ملحفه یا کاور کشیده باشید به احتمال زیاد گرد و خاک زیادی را روی آن مشاهده نخواهید کرد. با این حال شما برای تمیزی بهتر کاور و پوشش روی تشک می توانید برنامه مناسب را در ماشین لباسشویی فعال کنید. چرا که در صورت تنظیم نبودن برنامه مناسب ممکن است ملحفه های شما چروکیده شوند.
نا گفته نماند ما در مقاله “علت چروک شدن لباس در لباسشویی” بیشتر این موضوع را مورد بررسی قرار داده ایم که می توانید مطالعه ای روی آن داشته باشید.

جارو کشیدن در شستشوی تشک تخت

لکه بری قبل از شستشو تشک تخت

از دیگر مواردی که برای شستشوی تشک تخت در منزل لازم است تا انجام دهید، لکه بری است. با توجه به اینکه تشک خواب ممکن است لکه دار شده باشد، قبل از شستشوی اصلی لکه بری تشک تخت را انجام دهید. برای لکه بری تشک تخت می توانید از لکه بر های صنعتی و یا محلول ترکیبی آب و سرکه استفاده کنید. توجه داشته باشید در صورتی که برای خنک کنندگی اتاق خواب از کولر گازی استفاده کنید و قرار گیری آن در بالای تخت شما باشد امکان لکه دار شدن آن بسیار است، زیرا احتمال آب دادن در انواع کولرگازی با هر قابلیت و فناوری وجود دارد. بنابراین در چنین شرایطی حتماً لکه گیری کردن قبل از شستن تشک ضروری است.

لکه بری در شستشوی تشک تخت

شستشوی تشک تخت چگونه است؟

پس از انجام اقدامات قبل از شستشوی تشک تخت، وقت آن رسیده تا فرایند شستشوی تشک را شروع کنید. با توجه به اینکه منظور ما تنها تشک تخت نیست و تشک های معمولی نیز به منظور نظافت بیشتر نیاز به شستشو دارند، اگر ساختار تشک شما به گونه ای است که قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی را دارد از یک برنامه ملایم با آب سرد می توانید شستشوی تشک در لباسشویی را انجام دهید. البته از شوینده های قوی و سفید کننده سعی کنید استفاده نکنید. اما اگر تشک خواب شما قابلیت شستشو در لباسشویی را ندارد با مقداری آب سرد، شوینده ملایم و یک برس می توانید شستشوی تشک تخت در خانه را به صورت دستی انجام دهید.
با توجه به اینکه امروزه مدل های متنوع و پیشرفته ای از کولر گازی ها با قابلیت قیلتر بهداشتی در بازار جهانی عرضه شده اند کاربران کمتر با کثیفی و گرد و خاک روی تشک و یا ملحفه آن رو به رو می شوند. با این حال اگر شما هم قصد خرید کولر گازی با فناوری های کاربردی را دارید از جدیدترین کولر گازی های جنرال گلد می توانید انتخاب خود را انجام دهید. اما باید توجه داشته باشد که قیمت کولر گازی جنرال گلد به گونه ای است که برای خرید آن باید بودجه بیشتری را صرف کنید.

شستشوی تشک تخت

خشک کردن آخرین مرحله در شستشوی تشک تخت خواب

بهترین روش برای خشک کردن تشک تخت و معمولی پهن کردن در هوای آزاد است. شما می توانید تشک را در زیر سایه و دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید. البته شما می توانید از یک فن نیز برای سرعت بخشیدن به فرایند خشک کردن نیز استفاده کنید. لازم به ذکر است استفاده از کولر گازی با ظرفیت بالا نیز به نوعی می تواند در خشک کردن تشک نقش داشته باشد. به طوری که شما می توانید با افزایش دمای گرمایشی کولر چرخه خشک کردن را در زمان کوتاهی انجام دهید.
با در نظر گرفتن این موضوع ما به شما پیشنهاد می کنیم که مقاله “بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر” که بهترین مدل کولر گازی با ظرفیت بالا در آن معرفی شده است را مطالعه کنید تا در صورت خرید بتوانید با اطلاعات دقیق تری ثبت سفارش خود را انجام دهید.

خشک کردن شستشوی تشک تخت

نکاتی که در روش شستن تشک خوشخواب در منزل باید رعایت کرد

  • در شستن تشک زیاده روی نکنید، چرا که به الیاف آن آسیب وارد می شود. در حالت کلی سالی یک بار شستشو تشک کافی است.
  • تا حد امکان سعی کنید از تشک های ضد آب استفاده کنید تا از نفوذ مایعات و ایجاد لکه در آن جلوگیری شود.
  • سطح تشک را با یک ملحفه یا روکش بپوشانید تا از گرد و خاک محیط روی آن جمع نشود.
  • رطوبت اتاق را تنظیم کنید. چرا که رطوبت محل مناسبی برای رشد قارچ و باکتری روی تخت است.

نکات شستشوی تشک تخت

خرید بهترین مدل ماشین لباسشویی با تضمین اصالت از آترین پلاس

امروزه مدل های متنوعی از ماشین لباسشویی ها با قابلیت های پیشرفته و جدید تولید و عرضه می شوند که می توانند شستشوی انواع پارچه را با بهترین کیفیت انجام دهند. با توجه به این موضوع ما نیز در فروشگاه آترین پلاس بهترین مدل ماشین لباسشویی های روز را با برترین فناوری و امکانات در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا