آموزش

بهترین مایع برای شستن مبل چیست؟ معرفی روش های خانگی

یکی از بخش های اصلی در دکوراسیون هر منزل مبلمان است. تمیز بودن مبل ها در نشیمن می تواند جلوه و ظاهر زیبایی را به آن ببخشد. با این حال به مرور زمان مبلمان نیز با کثیفی و لکه مواجه می شود که نیاز به شستشو و تمیز شدن پیدا می کند. اما با توجه به جنس و بافتی که مبل ها دارند به نظر شما بهترین مایع برای شستن مبل چیست؟ آیا شستن مبل با مایع ظرفشویی ممکن است؟ از چه شوینده ای برای شستشوی مبل استفاده کنیم بهتر است؟ قبل از هر اقدامی برای شستشوی مبل باید جنس مبل را در نظر بگیرید و سپس از شوینده مناسب برای شستن آن استفاده کنید. با توجه به اینکه جنس مبل ها می تواند متفاوت باشد، پیشنهاد می کنیم برای رسیدن به پاسخ سؤالات خود تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

بهترین محلول شستشوی مبل پارچه ای

قبل از هر اقدامی بررسی مبل ها از لحاظ کثیفی بسیار لازم است. چرا که گاهی اوقات تنها کثیفی مبل ها مربوط به گرد و خاکی است که بر روی آن نشسته و نیاز به شستشوی خاصی ندارد. به طوری که شما می توانید حتی با یک جاروبرقی ساده نیز غبار و خاک روی مبل را تمیز کنید. اما در صورتی که نیاز به شستشو داشته باشد باید در ابتدا جنس مبل را مشخص کنید و از شوینده مناسب و بهترین مایع شستشوی مبل برای تمیز کردن آن استفاده کنید. چرا که برخی از شوینده ها به دلیل ساختار شیمیایی قدرتمندی که دارند ممکن است به الیاف پارچه مبل آسیب برسانند.
البته در صورتی که مبلمان شما دارای روکش زیپ دار باشد با جدا کردن روکش و استفاده از ماشین لباسشویی در ظرفیت های بالا و با فناوری های پیشرفته می توانید شستشوی روکش مبل را انجام دهید. اما باید در نظر داشته باشید که قیمت انواع ماشین لباسشویی با تکنولوژی های پیشرفته با ظرفیت بالا به بودجه بیشتری نیاز دارد. اما اگر به دنبال بهترین مایع برای شستن مبل پارچه ای هستید در ادامه چند نوع شوینده را به شما معرفی خواهیم کرد.

شستن مبل پارچه ای

شامپو فرش مایع برای شستشوی مبل

یکی از ساده ترین و کابردی ترین روش ها برای لکه بری مبل پارچه ای و  شستشوی آن استفاده از شامپو فرش است که می تواند به بهترین شکل ممکن هر نوع لکه را از روی مبل های شما پاک کند. شامپو فرش ها به دلیل خاصیت پاک کنندگی قدرتمندی که دارند می توانند عمیق ترین لکه ها را نیز به خوبی پاک کنند. در صورت استفاده از شامپو فرش تنها کافیست مقداری از شامپو را روی مبل بریزید و با یک برس یا پارچه نرم روی آن بکشید. با توجه به اینکه مبلمان هایی که امروزه تولید شده اند دارای بالشتک هایی هستند، برای شستشوی آنها می توانید از ماشین لباسشویی استفاده کنید. البته اگر تا به حال اقدام به خرید ماشین لباسشویی نکرده اید، ما به شما برند سامسونگ را پیشنهاد می کنیم. چرا که قیمت انواع لباسشویی سامسونگ در مقایسه با سایر برندهای معتبر مناسب تر و مقرون به صرفه است.

استفاده از شامپو فرش برای شستن مبل پارچه ای

شستن مبل با مایع ظرفشویی

شستن مبل با مایع ظرفشویی یکی دیگر از راه هایی است که نه تنها بسیار آسان است بلکه نیاز به صرف هزینه زیادی هم ندارد. از آنجایی که بسیاری از پارچه های مبل رنگ پس می دهند، بهتر است قبل از استفاده از مایع ظرفشویی حتماً روی قسمت کوچکی از پارچه مبل مقداری مایع ظرفشویی بریزید. در صورتی که رنگ آن تغییر نکرد، می توانید برای شستن مبل از آن استفاده کنید. پس اگر شستشوی مبل را با مایع ظرفشویی انجام می هید، مقداری از مایع ظرفشویی را با آب رقیق کنید و روی یک تکه ابر بریزید و سپس به آرامی روی مبل بکشید تا تمیز شود. پس از شستن مبل با مایع ظرفشویی حتماً یک روز کامل مبل را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود.
با توجه به اینکه شستن مبل با شوینده ها می تواند در طولانی مدت به پارچه مبل آسیب برساند، سعی کنید کمتر شستشوی آنها را انجام دهید. برای جلوگیری از کثیف شدن مبل می توانید از کاور های مخصوص در جنس های متنوع برای پوشاندن مبل استفاده کنید و در نهایت کاور را در ماشین لباسشویی شستشو دهید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که کاورهای مبل به دلیل حجم زیادی که دارند ممکن است به تسمه و دیگ لباسشویی صدمه بزند. پس بهتر است روکش های مبل را در دو نوبت داخل لباسشویی قرار دهید. البته ما در مقاله ” از کجا بفهمیم لباسشویی گیربکسی است ” بیشتر درباره ماشین لباسشویی های تسمه ای و گیربکسی توضیح داده ایم که می توانید روی آن مطالعه ای داشته باشید.

شستن مبل با مایع ظرفشویی

آیا می توان از آب و صابون مایع برای شستشوی مبلمان استفاده کرد؟

یکی دیگر از شوینده هایی که برای شستن مبل پارچه ای بهترین کارایی را دارد، آب و صابون مایع برای شستشوی مبل است. گاهی اوقات مبل ها به اندازه ای کثیف نمی شوند که نیازی به شوینده های قوی برای شستشوی آنها باشد. به طوری که با یک مخلوط آب و صابون مایع نیز می توان لکه ها و کثیفی روی آنها را پاک کرد. در چنین شرایطی که پارچه مبل شما با لکه های جزئی مواجه شده است؛ می توانید ترکیبی از آب و صابون مایع را درست کنید و روی لکه ها بمالید و با یک دستمال تمیز پاک کنید. نا گفته نماند در صورت لکه دار شدن مبل شما می توانید از لکه برهای صنعتی نیز استفاده کنید و یا اینکه شستن مبل با سرکه را برای از بین رفتن لکه انجام دهید.
همانطور که اشاره کردیم شستشوی طولانی مدت مبل قطعاً به پارچه آن صدمه وارد می کند. پس برای جلوگیری از چنین مسئله ای ما پیشنهاد می کنیم از ملحفه برای پوشاندن مبل ها استفاده کنید. استفاده از ملحفه نه تنها به صرف هزینه زیادی نیاز ندارد بلکه شما می توانید هر چند وقت یک باز آنها را داخل ماشین لباسشویی برای شستشوی بهتر قرار دهید. البته برای شستشوی آنها بهتر است از ماشین لباسشویی با ظرفیت 8 کیلو و یا بیشتر استفاده کنید. اما باید در نظر داشته باشید که قیمت ماشین لباسشویی 8 کیلویی، 9 کیلویی طبیعتاً به بودجه بیشتری برای خرید نیاز دارند.

شستن مبل با صابون مایع

مناسب ترین مایع برای شستشوی مبل چرمی کدام است؟

مبلمان چرم به دلیل جنس متفاوتی که دارند در شستشوی آنها باید بسیار دقت کرد. زیرا ممکن است به دلیل لستفاده از شوینده های نا مرغوب یا قوی باعث ترک خوردگی، پارگی و هر نوع صدمه دیگری به آن شوید. بهترین مایع شستشوی مبل چرمی استفاده از شوینده های مخصوص مانند ایزوپروپیل الکل است. برای تمیز کردن مبل چرم می توانید این محلول را با کمی آب قاطی کنید و روی سطح مبل بکشید تا لکه ها و کثیفی های روی آن پاک شود. البته می توانید از دستمال های مرطوب مخصوص مبل چرم یا مخلوطی از آب و صابون مایع نیز برای لکه بری مبل چرمی نیز استفاده کنید.
اما اگر از ما راهکار برای شستن مبل چرم می خواهید ما به شما استفاده از دستگاه بخارشوی را پیشنهاد می کنیم. دستگاه بخار شوی می تواند به بهترین شکل ممکن مبلمان چرمی را تمیز کند و هیچ گونه آسیبی به آن وارد نکند. همچنین به دلیل استفاده از قدرت بخار خاصیت ضد عفونی کننده دارد و می تواند هر گونه باکتری و میکروب را کاملاً از بین ببرد. لازم به ذکر است شما می توانید در صورت تمایل از دستگاه بخار شوی برای جرم گیری کردن و از بین بردن رسوب در ماشین ظرفشویی نیز استفاده کنید. البته امروزه استفاده از قرص های جرم گیر می توانند برای ظرفشویی کاربردی تر باشند که ما در مطلب ” نحوه استفاده از قرص جرم گیر ماشین لباسشویی ” بیشتر این موضوع را مورد بحث قرار داده ایم.

شستن مبل چرمی

نظافت مبل نانو با شوینده های مخصوص

علیرغم مقاوم بودن پارچه های نانو در مقابل نفوذ آب و لکه، گاهی اوقات مبلمانی که جنس پارچه آنها نانو است با کثیفی و لکه مواجه می شوند. برای تمیز کردن مبل نانو بهتر است قبل از هر کاری با جاروبرقی تمام گرد و خاک روی مبل را پاک کنید، سپس با استفاده از شوینده های مخصوص نانو سطح مبل را شستشو دهید. این نوع از تمیز کننده ها می توانند خاصیت ضد آب بودن و ضد لک بودن مبل نانو را در طولانی مدت حفظ می کنند. پس از شستن مبل نانو با شوینده مخصوص، اکنون برای خشک کردن آن می توانید از باد مستقیم پنکه یا هوای آزاد برای خشک کردن مبل بهره ببرید.
این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برای شستشوی مبل نانو شما می توانید برای جلوگیری از آسیب به پارچه از بخار شوی استفاده کنید و نتیجه بهتری را مشاهده کنید.

شستن مبل با پارچه نانو

خرید بهترین مدل ماشین لباسشویی با تضمین اصالت از آترین پلاس

برای شستشوی مبلمان لازم است با توجه به جنس مبل فرایند شستشو را انجام دهید. برای شستن مبل روش های خانگی بسیاری وجود دارد، اما باید توجه داشته باشید که این مواد به جنس مبل شما آسیب نرساند. با این حال شما می توانید برای شستن مبل با پودر لباسشویی یا شستن مبل با سرکه ابتدا قسمتی را روی پارچه مبل تست کنید و سپس فرایند شستشو را انجام دهید. امروزه کاربران از بهترین مایع برای شستن مبل که در فروشگاه ها موجود است برای شستشوی آنها استفاده می کنند. البته در نظر داشته باشید که استفاده از کاور یا ملحفه نیز می تواند در جلوگیری از کثیف شدن مبل تأثیر داشته باشد و هم اینکه شما می توانید برای شستشوی راحت و سریع آنها از ماشین لباسشویی مناسب استفاده کنید.
با در نظر گرفتن این موضوع در صورت تمایل به خرید ماشین لباسشویی با تکنولوژی ها و امکانات پیشرفته در ظرفیت های  7، 8، 9، 10، 11 و 12 کیلوی می توانید مدل های متنوع ماشین لباسشویی را در فروشگاه آترین پلاس مشاهده کنید و در صورت تمایل با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماه، پرداخت در محل، ارسال فوری و بهترین قیمت، انتخاب خود را ثبت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا