آموزش

دلایل لرزش ماشین لباسشویی چیست؟

شاید برای همه شما این سؤال پیش آمده باشد که چرا ماشین لباسشویی در هنگام خشک کردن دچار تکان ها و لرزش بسیار شدید می شود؟ دلایل لرزش ماشین لباسشویی چیست؟ لرزش ماشین لباسشویی دلایل بسیاری می تواند داشته باشد که ما در این مطلب با بیان مهم ترین علت های آن این امکان را برای شما ایجاد می کنیم تا بتوانید با در نظر گرفتن این موارد از تکان خوردن ماشین لباسشویی جلوگیری کنید. البته ماشین لباسشویی هایی که امروزه وارد بازار شده اند دارای قابلیت های بسیار کاربردی هستند که تا حدودی توانسته اند لرزش ماشین لباسشویی را به حداقل برسانند. اما باید در نظر داشته باشید که هر چه قابلیت ها و فناوری های طراحی شده پیشرفته تر باشد قطعاً قیمت لباسشویی را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

1. تراز نبودن لباسشویی، مهم ترین دلیل لرزش آن

زمانی که شما لباسشویی را در شیب نا مناسبی قرار می دهید، سر لباسشویی به سمت بیرون شیب قرار می گیرد. این شیب سبب لرزش دستگاه در هنگام دور خشک کن خواهد شد. بنابراین سعی کنید قبل از  قرار دادن لباسشویی در جای خود حتماً شیب محل را در نظر بگیرید تا با مشکل لرزش یا تکان ماشین لباسشویی مواجه نشوید.

2. تنظیم نبودن پایه ها، از علل تکان خوردن ماشین لباسشویی

تنظیم نبودن پایه ها مشکل لرزش یا تکان در لباسشویی محسوب می شود که برای جلوگیری از این لرزش می بایست پایه های عقب ماشین لباسشویی را تا انتها محکم ببندید و پایه های جلو را به نحوی تنظیم کنید که در هنگام خشک کردن لرزشی نداشته باشد. لازم به ذکر است شما می توانید برای اطمینان پیدا کردن از تراز بودن پایه ها از دستگاه تراز استفاده کنید.

تنظیم نبودن پایه ها در لباسشویی

3. خرابی کمک فنر لباسشویی، از دیگر دلایل لرزش ماشین لباسشویی

خرابی و فرسوده شدن کمک فنر یکی دیگر از علت تکان خوردن لباسشویی است که در صورت لرزش شدید لباسشویی باید آن را مورد بررسی قرار دهید. مهم ترین وظیفه کمک فنر در لباسشویی جلوگیری از ایجاد لرزش و تکان خوردن است. زمانی که این کمک ها کارایی خود را از دست می دهند در زمان خشک کردن دیگ از جای خود رها می شود و سبب لرزش لباسشویی می شود.

4. میزان بار نا مناسب داخل دیگ، اصلی ترین دلیل لرزش لباسشویی

همیشه سعی کنید متناسب با وزن دستگاه آن را بارگیری کنید. زیرا در صورتی که میزان بار داخل دیگ بیشتر از وزن لباسشویی باشد در هنگام آبگیری، ماشین لباسشویی سنگین می شود و دیگ دستگاه شروع به لرزش و تکان های شدید می کند. البته اگر شما یک ماشین لباسشویی بوش اصل آلمان را داشته باشید، قطعاً چنین مشکلی را نخواهید داشت. چرا که این شرکت در طراحی مدل لباسشویی های جدید خود از یک سنسور بهره گرفته است که متناسب با بار ماشین لباسشویی درام را به حرکت در می آورد که همین سبب می شود تا دستگاه نلرزد و به نوعی تکان نخورد.

میزان بار مناسب لباسشویی

5. مقدار کم یا زیاد بودن لباس، از علت های تکان خوردن ماشین لباسشویی

اگر لباس ها داخل لباسشویی کم باشد تقسیم وزن لباس ها هنگام آبکشی به درستی انجام نخواهد شد و همین سبب می شود تا دیگ ماشین لباسشویی دچار لرزش شود. اما چنانچه حجم لباس ها زیاد باشد به کمک فنرهای لباسشویی آسیب وارد می شود و موجب می شود تا در طولانی مدت ماشین لباسشویی دچار لرزش و تکان شود. به عنوان مثال اگر شما با ماشین لباسشویی 7 کیلویی یک پتوی دو نفره را شستشو دهید، شک نداشته باشید که با مشکل لرزش و تکان مواجه خواهید شد. گفتنی است ما در مقاله نحوه شستن پتو در ماشین لباسشویی بیشتر در این باره توضیح داده ایم که می توانید مطالعه مختصری بر روی آن داشته باشید.

6. شل شدن وزنه های تعادل لباسشویی، دلیل دیگری برای لرزش ماشین لباسشویی

شُل شدن یا تَرک خوردن وزنه های تعادلی، دلیل لرزش شدید ماشین لباسشویی به حساب می آید که باید آن را در نظر بگیرید. از آنجایی که شرکت های تولید کننده از یک وزنه بتنی برای حفظ تعادل دستگاه که به قسمت بیرونی دیگ داخل لباسشویی متصل است، استفاده کرده اند، می توان گفت هر گونه شکستگی، ترک برداشتن و یا شل شدگی این بتن به نوعی می تواند علت لرزش های شدید لباسشویی باشد.

شل شدن وزنه دلیل لرزش لباسشویی

7. جنس بد پایه لباسشویی یا جنس ضعیف سرامیک، علت لرزش شدید لباسشویی

از دیگر علت لرزش های ماشین لباسشویی، خراب شدن پایه های ماشین لباسشویی است. در صورتی که لاستیک چرخ جلو از بین رود و یا خاصیت چسپندگی خود را از دست دهد، قطعاً سبب تکان و لرزش لباسشویی خواهد شد. همچنین اگر جنس کفپوش محیط آشپزخانه شما بسیار سُر باشد می تواند دلیل لرزش شدید ماشین لباسشویی به حساب آید. لازم به ذکر است که ماشین لباسشویی ال جی با داشتن پایه های مستحکم از جنس پلاستیک فشرده مشکل لرزش یا تکان در لباسشویی را به طور کامل حل می کند و به نوعی از ایجاد هر گونه تکان ماشین لباسشویی جلوگیری به عمل می آورد.

8. بسته بودن پیچ حمل و نقل لباسشویی علت تکان خوردن دیگ لباسشویی

از دیگر علت تکان خوردن دیگ لباسشویی، بسته بودن پیچ های حمل و نقل یا همان ترنسفر است. توجه داشته باشید در هنگام نصب ماشین لباسشویی نو، حتماً پیچ های لباسشویی را باز کنید. چرا که در صورت بسته بودن این پیچ ها دیگ لباسشویی شروع به لرزش و تکان خوردن می کند.

بسته بودن پیچ حمل و نقل سبب لرزش ماشین لباسشویی

اگر شما نیز از آن دسته کاربران هستید که ماشین لباسشویی شما هنگام دور خشک کن دچار لرزش می شود و حتی با وجود تعمیر کردن، مشکل آن حل نشده است. وقت آن است که اقدام به تعویض ماشین لباسشویی خود کنید. در صورت تمایل به خرید ماشین لباسشویی می توانید لیست قیمت ماشین لباسشویی را در آترین پلاس مشاهده کنید و با تضمین اصالت، ضمانت برگشت، تسویه در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را نهایی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا