آموزش

علت صدای یخچال، بررسی علت تمام صداهای یخچال

تق تق، تیک تیک، یخچال شما هم صدا میدهد؟ چرا یخچال تق تق صدا میدهد؟ علت صدای یخچال چی میتونه باشه؟ چگونه صدای یخچال را قطع کنیم؟ از آنجایی که یخچال ها دارای قطعات مختلفی هستند معمولاً اصطکاک بین آنها معمول و ایجاد صدا طبیعی است. اما گاهی اوقات این صداها غیر طبیعی می شود و یخچال را نیاز به تعمیر می کند. با توجه به اینکه صدای یخچال می تواند دلایل متعددی داشته باشد در ادامه مطلب ما تمام موارد را که می تواند منشاء صدای یخچال باشد را برای شما توضیح داده ایم.
یک پیشنهاد ویژه! با نظر به اینکه کیفیت قطعات و همچنین استفاده از مورتور Inverter در یخچال های بوش تضمین شده است بدون اغراق می توان گفت خرید یخچال بوش تا حد بسیار زیادی می تواند از ایجاد صدا در محیط بکاهد. اما نکته ای که باید در نظر بگیرید قیمت یخچال بوش اصل آلمان است که به نسبت سایر برندهای موجود در بازار در رِنج قیمت بالاتری عرضه می شود.

صدای طبیعی یخچال

چرا یخچال صدا میدهد؟ موضوعی که شاید سؤال بسیاری از شما نیز باشد. بی شک تمام صداهای خارج شده از یخچال نمی توانند غیر طبیعی باشند چرا که بسیاری از آنها به علت فرایند خنک سازی، برگشت گاز، زمان یخ سازی و یا کارکرد موتور خواهد بود و هیچ مشکلی را برای دستگاه پیش نخواهند آورد. یخچال هایی که امروزه در بازار موجود هستند به فناوری ها و قابلیت های جدیدی بهره مند شده اند که همین موضوع سبب شده تا قطعات بیشتری نیز در آنها استفاده شود و یخچال صدا بدهد که کاملاً طبیعی است.
با توجه به این موضوع اگر قصد خرید یخچال از مدل های جدید را دارید و در کنار کیفیت و طراحی، قیمت را نیز مَد نظر قرار می دهید پیشنهاد ما به شما برند سامسونگ است، زیرا قیمت یخچال فریزر سامسونگ اصل کره بسیار مناسب و منصفانه است.

علت صدای یخچال

 صدای غیر طبیعی یخچال

بعد از شناسایی صداهای طبیعی، اکنون نوبت بررسی صداهای غیر طبیعی، علت، شناسایی و رفع آنها است. به نظر شما علت صدای یخچال چیه؟ چرا فن یخچال صدا میده؟ چرا در یخچال صدا میده؟ هر کدام از این موارد می تواند دلیل خاصی داشته باشد که در ادامه بیشتر درباره آنها توضیح خواهیم داد. اگر از آن دسته کاربران حساس هستید که صدای یخچال شما را عصبی می کند و به دنبال خرید یخچال با حداقل صدا هستید؛ یخچال های ساید یک گزینه بسیار عالی خواهند بود. زیرا با توجه به نظرات کاربران بیشتر صداهایی که این نوع از یخچال ها تولید می کنند طبیعی و معمول هستند. اما باید در نظر داشته باشید که قیمت یخچال ساید بای ساید به طبع تکنولوژی ها و امکاناتی که دارند صرف هزینه بیشتری را روی دست شما خواهد گذاشت.

علت صدای یخچال

 خرابی موتور فن مهم ترین عامل صدای یخچال

یکی از عمده دلایلی که معمولاً سبب ایجاد صدا در یخچال می شود خرابی فن است. کارکرد طولانی مدت فن به نوعی سبب فرسودگی و افزایش بازدهی آن می شود که در نهایت موجب خرابی و ایجاد صدا داخل یخچال می شود. برای رفع این مشکل سعی کنید هر چند وقت یک بار موتور فن را تمیز و روغن کاری کنید. از سوی دیگر اگر موتور فن یخچال دچار ضربه و صدمه شود باز هم تولید صدای نا معمول یخچال را باعث می شود که در این صورت می بایست نسبت به تعویض آن اقدام کنید.
کمپانی های معتبری همچون ال جی مدل های جدیدی از یخچال های خود را روانه بازار جهانی کرده اند که سیستم خنک کننده متناوب را به جای فن در یخچال تعبیه کرده اند و به همین دلیل احتمال فرسودگی و ضربه خوردن در فن را به صفر رسانده اند که شما می توانید انتخاب یخچال را از این مدل ها انجام دهید. اما باید توجه داشته باشید که یخچال الجی در مدل های پیشرفته بودجه ای به طبع بیشتر را طلب خواهد کرد.

علت صدای یخچال

وجود مشکل در موتور از دلایل صدای یخچال

موتور یکی از اصلی ترین قطعات در یخچال است که در صورت معیوب بودن موجب ایجاد صدا در یخچال نیز می شود که البته یخچال های جدید به ندرت تولید صدا می کنند. با توجه به اینکه موتور یخچال روی محفظه قرار گرفته است در صورتی که پیچ های این محفظه ها شل یا خراب شوند سبب ایجاد صدای تق تق داخل یخچال می شوند. نکته قابل توجهی که باید به آن اشاره کنیم این است که مشکل در موتور یخچال و ایجاد صدایی که می کند در تمام برندها به یک شیوه نیست.
به عنوان مثال علت صدای تق تق یخچال ال جی با علت صدای تیک تیک یخچال ساید سامسونگ می تواند کاملاً متفاوت باشد. چرا که هر کدام از این برندها مدل خاصی از کمپرسور را برای محصولات خود در نظر گرفته اند. بنابراین اگر صدای یخچال ناشی از وجود مشکل در موتور بود حتماً نسبت به محکم کردن پیچ ها و همچنین سالم بودن دیگر قطعات در قسمت کمپرسور مطمئن شوید. اما موتور یخچال های جدید از نوع Enverterd هستند و صدایی در محیط ایجاد نخواهند کرد. جالب است بدانید که سامسونگ از جمله برندهایی است که قیمت را نیز در عرضه محصولات خود بسیار در نظر گرفته است. به طوری که شما می توانید در کنار کیفیت با بهترین قیمت یخچال سامسونگ اصل کره را خریداری کنید.

علت صدای یخچال

 تراز نبودن یخچال از علت های اصلی صدا دادن یخچال

بسیاری از کاربران پس از جا به جایی یخچال از وجود صدا در آن شکایت می کنند که تنها با تراز کردن و یا محکم کردن پایه ها می توان صدای تولید شده را رفع کرد. بسیاری از کاربران بر این باور هستند که تراز بودن دستگاه به وزن و گنجایش آن ارتباط دارد و به همین خرید یخچال در گنجایش بالا را ترجیح نمی دهند. اما باید متذکر شویم که ظرفیت دلیلی بر تراز نبودن یخچال نیست. پس شما می توانید با خیال راحت در ظرفیت های بالایی همچون 32 فوت خرید یخچال را برای خود انجام دهید.

علت صدای یخچال

چگونه صدای یخچال را قطع کنیم؟

اگر به پاسخ سؤالات خود را در خصوص چر ایخچال صدامی دهد؟ چرا یخچال تق تق صدا میدهد؟ رسیده اید، اکنون نوبت آن است تا به فکر قطع صداها باشیم. گرد و خاک و کثیفی قطعات در قسمت موتور و فن می تواند در ایجاد صدا داخل یخچال تأثیر گذار باشد پس هر چند وقت یک بار لوله ها و اتصلات که در پشت دستگاه قرار گرفته را تمیز کنید. البته گرفتن جرم و کثیفی همچنین می تواند باعث داغ شدن قطعات و بدنه یخچال نیز شود که در مقاله علت داغ شدن بدنه یخچال بیشتر درباره آن توضیح داده ایم.
سعی کنید از قرار دادن وسایل روی یخچال جلوگیری کنید؛ زیرا در هنگام کارکرد موتور لرزش کمی ایجاد می شود که ایجاد صدا می کند. در نهایت اگر تمام موارد زیر را رعایت کردید اما باز هم با مشکل صدای غیر طبیعی در یخچال مواجه شدید وقت آن است یخچال خود را به دست یک تعمیر کار بسپارید تا به طور دقیق دستگاه را بررسی و مشکل به وجود آمده را عیب یابی کند.

علت صدای یخچال چیست

خرید یخچال فریزر جدید با ضمانت اصالت از آترین پلاس

قطعاً تمام صداهایی که یخچال ایجاد می کند نمی تواند حاکی از وجود مشکل باشد، زیرا بسیاری از صداها به طور طبیعی در تمام یخچال ها ایجاد می شوند و نیازی به پیگیری ندارند. اما توجه کردن به بسیاری از صداهای غیر معمول در یخچال قطعاً نماینگر مشکل بزرگ تر است که در صورت حل نشدن ممکن است سبب بروز مشکل بزرگتر شود.
با توجه به اینکه یخچال های ساید بای ساید و دیگر مدل های جدید امروزه از فناوری های پیشرفته ای برخوردار هستند سر و صدای نا معمول در آنها بسیار کمتر دیده می شود، ما نیز این موضوع را در نظر گرفته و با قرار دادن لیست قیمت یخچال فریزر از مدل های جدید در آترین پلاس این امکان را برای کاربران ایجاد کرده ایم تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت، سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را نهایی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا