آموزش

علت چشمک زدن و روشن نشدن تلویزیون چیست؟

شاید شما هم حداقل یک بار چشمک زدن و روشن نشدن تلویزیون را تجربه کرده باشید. اما علت چشمک زدن و روشن نشدن تلویزیون چیست؟ آیا چشمک زدن تلویزیون می تواند هشداری برای خرابی تلویزیون باشد؟ در پاسخ باید گفت که علت چشمک زدن و روشن نشدن تلویزیون سامسونگ، علت چشمک زدن و روشن نشدن تلویزیون ال جی و سایر برندها می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که رایج ترین آنها را برای شما در ادامه این مطلب توضیح خواهیم داد.

چشمک زدن تلویزیون به علت متصل نبودن به پریز برق

یکی از مهم ترین دلایلی که می تواند باعث چشمک زدن تلویزیون ال جی، چشمک زدن تلویزیون سونی، چشمک زدن تلویزیون پلاسما پاناسونیک و سایر برندهای دیگر نیز شود، متصل نبودن دو شاخه کابل تلویزیون به پریز برق است. البته گاهی اوقات کابل های تلویزیون از کیفیت پایینی برخوردار هستند که این موضوع سبب می شود تا در هنگام اتصال به پریز سست شوند. با توجه به این موضوع حتماً زمان خرید تلویزیون کیفیت قطعات تلویزیون را در نظر بگیرید.
البته گاهی اوقات مشکل از کابل نیست و ممکن است پریز برق دچار اتصالات شده باشد و به نوعی علت چشمک زدن و روشن نشدن تلویزیون باشد. در چنین شرایطی حتماً از پریز برق دیگری استفاده کنید تا مطمئن شوید که مشکل از پریز برق نیست. البته شما می توانید به مدت 30 ثانیه پریز را از برق بکشید و دوباره به پریز متصل کنید و مشاهده کنید که آیا روشن می شود یا خیر.

چشمک زدن تلویزیون به علت مشکل در پریز

متصل نبودن برق از دیگر دلایل چشمک زدن و روشن نشدن تلویزیون

گاهی اوقات روشن نشدن تلویزیون می تواند به دلیل قطع برق داخلی ساختمان باشد. با توجه به این موضوع حتماً برق منزل را از لحاظ اتصال بررسی کنید و مطمئن شوید که وصل است. با در نظر گرفتن این موضوع می توان گفت هیچ فرقی ندارد که شما خرید ال سی دی تلویزیون سامسونگ را انجام داده باشید یا آخرین مدل تلویزیون اولد سونی، در هر صورت تلویزیون شما به علت قطع برق اصلی روشن نخواهد شد.
البته شما می توانید به جای استفاده از ریموت کنترل تلویزیون از دکمه پاور تلویزیون برای روشن کردن آن استفاده کنید. در صورتی که با فشار دادن دکمه پاور تلویزیون باز هم دستگاه روشن نشود شما می توانید برق اصلی را از لحاظ اتصال بررسی کنید.

چشمک زدن چراغ تلویزیون و روشن نشدن آن به دلیل مشکل در محافظ برق

یکی دیگر از مواردی که سبب می شود تا چشمک زدن چراغ تلویزیون ال جی، چشمک زدن چراغ قرمز تلویزیون سونی صورت گیرد وجود مشکل در محافظ برق است. به طور معمول محافظ برق هر گونه ولتاژهای خطرناک را که ممکن است به دستگاه آسیب بزند را خنثی می کند. با این حال اگر محافظ برق دچار خرابی و مشکل شود، می تواند علت چشمک زدن و روشن نشدن تلویزیون باشد. وجود مشکل در محافظ برق می تواند علت حتی روشن نشدن تلويزيون sony نیز باشد. با این حال در صورت روشن نشدن تلویزیون حتماً از اتصال برق محافظ مطمئن شوید.

چشمک زدن تلویزیون به دلیل مشکل در محافظ برق

بررسی برد پاور در صورت چشمک زدن چراغ تلویزیون

برد پاور یکی از قطعات اصلی در تلویزیون است که در صورت عیب پیدا کردن و یا خرابی سبب روشن نشدن تلویزیون و در برخی موارد سبب چشمک زدن آن نیز می شود. برد پاور جریان AC برق را به DC تبدیل می کند که برای روشن شدن تلویزیون بسیار مهم و ضروری است. بنابراین اگر برد پاور دچار نقص شود تلویزیون روشن نخواهد شد. برخی از کاربران بر این باور هستند که اگر تلویزیون را از طریق بلوتوث گوشی روشن کنند، نیازی به وصل بودن برد پاور نیست.
اما باید متذکر شویم که وجود مشکل در برد پاور باعث می شود تا تلویزیون روشن نشود و در نتیجه بلوتوث هم متصل نخواهد شد. نا گفته نماند ما در مقاله روشن كردن بلوتوث تلويزيون ال جي مراحل اتصال بلوتوث تلویزیون را توضیح داده ایم که می توانید آن را مطالعه کنید.

روشن نشدن تلویزیون به علت خرابی مین برد

مین برد همان قطعه اصلی یا به عبارتی مغز تلویزیون است که در صورت عیب و ایراد می تواند علت چشمک زدن و روشن نشدن تلویزیون ال جی و علت چشمک زدن و روشن نشدن تلویزیون سامسونگ و سایر مدل تلویزیون ها از برندهای دیگر نیز باشد. از آنجایی که مین برد تمام فرمان های لازم را به دیگر بخش ها دستور می دهد، در صورت خرابی و مشکل هیچ فرمانی به قسمت پاور صادر نمی شود و در نهایت تلویزیون با مشکل روشن نشدن مواجه خواهد شد.
با توجه به اینکه این مشکل می تواند حتی در پیشرفته ترین مدل تلویزیون های سونی نیز پیش آید، لزومی به خرید تلویزیون از این برند نیست که در چنین حالتی با توجه به قیمت تلویزیون ال جی اصل کره و کارایی که دارد ما به شما این مارک بین المللی را پیشنهاد می کنیم.

چشمک زدن تلویزیون به علت خرابی در مین برد

بررسی بک لایت تلویزیون از لحاظ سلامت

بک لایت یک منبع نور است که صفحه تلویزیون را برای نمایش تصویر روشن می کند. اگر بک لایت خراب شود صفحه نمایش نیز خاموش می شود اما چراغ پاور تلویزیون چشمک بزند. البته این مسئله در صورتی که پنل تلویزیون نیز دچار عیب و خرابی نیز شده باشد پیش خواهد آمد. چرا که خرابی پنل نیز سبب می شود تا صفحه تلویزیون خاموش باشد و تلویزیون چشمک بزند. در نظر داشته باشید که شما می توانید از طریق کدها و ارورهای چراغ چشمک زن LED که در دفترچه راهنما ذکر شده است علت چشمک زدن و روشن نشدن تلویزیون سامسونگ و چشمک زدن تلویزیون ال جی و دیگر مارک ها را به راحتی پیدا کنید.

چشمک زدن تلویزیون به دلیل خرابی بک لایت

خرید جدیدترین مدل تلویزیون با ضمانت اصالت از آترین پلاس

علت چشمک زدن و روشن نشدن تلویزیون می تواند متعدد باشد که قبل از هر کاری باید دلیل آن را جستجو کنید و سپس نسبت به عیب یابی و رفع آنها اقدام کنید. با توجه به اینکه امروزه مدل های جدید و پیشرفته ای از تلویزیون ها عرضه شده اند، خرابی و ایراد در آنها به ندرت مشاهده می شود. با این وجود ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از برترین مدل تلویزیون های روز را از برندهای معتبر در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم.
در صورت تمایل به خرید می توانید با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا