آموزش

علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی | مشکلات درب لباسشویی بوش، سامسونگ و ال جی

ماشین لباسشویی از جمله لوازم برقی بسیار کاربردی و پر مصرفی است که امروزه در همه منازل مدل هایی از آن را می توان آن را مشاهده کرد. ماشین لباسشویی ها در مدل های متنوع با تکنولوژی های پیشرفته و جدیدی عرضه می شوند. اما علیرغم بهره مند شدن به قابلیت ها و فناوری های به روز، گاهی اوقات با مشکللاتی همچون باز نشدن درب مواجه می شوند.
با این حال علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی چیست؟ در پاسخ باید گفت علت باز نشدن درب لباسشویی می تواند متعدد باشد که خرابی میکروسوئیچ، عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی، خراب شدن برد الکتریکی، وجود مشکل در قفل حرارتی از مهم ترین آنها است که در ادامه در کنار سایر موارد دلیل باز نشدن در لباسشویی توضیح خواهیم داد.

وجود مشکل در لولای درب مهم ترین دلیل باز نشدن در لباسشویی

درب ماشین لباسشویی توسط یک لولا یا همان اهرم به بدنه ماشین لباسشویی متصل می شود که معمولاً جنس آن  پلاستیک یا فلزی است. در صورتی که این لولا دچار شکستگی یا پوسیدگی شده باشد باعث عدم باز شدن درب لباسشویی می شود. البته کیفیت قطعات نیز در این موضوع بی تأثیر نیست. با توجه به این موضوع اگر مشکلی از بابت صرف هزینه نداشته باشید، می توانید خرید ماشین لباسشویی از برندهای خارجی با بهره مند شدن به کیفیت بالای قطعات انجام دهید.
اما باید در نظر داشته باشید که قیمت بهترین ماشین لباسشویی خارجی با فناوری پیشرفته و کیفیت بالا به بودجه بیشتری در مقایسه با مدل های ایرانی و معمولی نیاز دارد. لازم به ذکر است که گاهی اوقات مشکل باز نشدن درب لباسشویی می تواند ناشی از خرابی دستگیره درب ماشین لباسشویی باشد. در صورتی که درب لباسشویی به هر دلیلی شکسته شود در لباسشویی باز نمی شود و برای تعمیر آن باید با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

خرابی لولای درب علت باز نشدن در لباسشویی

بررسی میکروسوئیچ از لحاظ خرابی

خرابی میکروسوئیچ می تواند یکی از رایج ترین دلیل باز نشدن درب لباسشویی باشد. میکروسوئیچ یک قطعه ایمنی است که در زمان آبگیری ماشین لباسشویی و چرخیدن دیگ به طور خودکار باعث بسته درب لباسشویی می شود. برای مطلع شدن از سالم بودن این قطعه کافیست یک پیچ گوشتی را روی زبانه میکروسوئیچ قرار دهید اگر درب لباسشویی قفل شود اما فرایند شستشو انجام نگیرد یعنی میکروسوئیچ خراب شده و نیاز به تعمیر دارد. البته برندهای تولید کننده ماشین لباسشویی همچون ال جی برای آگاهی کاربران از خرابی قسمت های مختلف دستگاه ارورهایی را طراحی کرده اند که در صورت خرابی دستگاه بر روی پنل تنظیمات ظاهر می شوند.
با توجه به این موضوع اگر شما نیز از ماشین لباسشویی ال جی در مدل های پیشرفته استفاده کنید در صورت خرابی میکروسوئیچ یک پیغام خطا برای شما ظاهر می شود که می تواند دلیل باز نشدن درب لباسشویی ال جی به علت عیب کار میکروسوئچ باشد. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک ال جی با امکانات هوشمندانه مسلماً بودجه بیشتری را روی دست شما خواهد گذاشت.

خرابی میکروسوئیچ علت باز نشدن در لباسشویی

علت باز نشدن درب لباسشویی به دلیل خرابی قفل حرارتی

قفل حرارتی قطعه دیگری در ماشین لباسشویی است  که از گرم شدن ماشین لباسشویی و باز نشدن ماشین لباسشویی جلوگیری می کند. این قطعه پس از پایان چرخه شستشو در مدت 2 دقیقه سبب باز شدن درب ماشین لباسشویی می شود. در صورتی که قفل حرارتی دچار مشکل شود یا گیر کند درب ماشین لباسشویی باز نمی شود. بنابراین اگر باز نشدن در ماشین لباسشویی به علت گرم شدن قفل حرارتی باشد، باید دستگاه را خاموش کنید و اجازه دهید که خنک شود.
توجه داشته باشید که خرابی قفل حرارتی می تواند علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ، دلیل باز نشدن درب لباسشویی ال جی و همچنین علت باز نشدن درب لباسشویی بوش نیز باشد. از آنجایی که سامسونگ، ال جی و بوش از قابلیت اتصال گوشی به ماشین لباسشویی در مدل های پیشرفته استفاده کرده اند، شما می توانید در صورت عیب کار دستگاه که سبب باز نشدن درب می شود، فوراً از آن مطلع شوید. البته ما در مقاله “نحوه اتصال گوشی به ماشین لباسشویی سامسونگ” بیشتر درباره این قابلیت هوشمندانه در ماشین لباسشویی صحبت کرده ایم.

خرابی قفل حرارتی علت باز نشدن در لباسشویی

فعال بودن قفل کودک دلیل باز نشدن در لباسشویی

از دیگر دلایلی که سبب می شود تا درب لباسشویی باز نشود فعال بودن قفل کودک است. اگر باز نشدن درب ماشین لباسشویی ناشی از فعال بودن این گزینه باشد باید گزینه قفل کودک را غیر فعال کنید. البته برخی از کمپانی های تولید کننده مانند بوش علاوه بر ماشین لباسشویی در برخی از مدل ماشین ظرفشویی های خود نیز قابلیت قفل کودک را تعبیه کرده اند که شما با خرید بهترین مدل ماشین ظرفشویی بوش که به این قابلیت کاربردی مجهز شده است آن را مشاهده خواهید کرد.

فعال بودن قفل کودک علت باز نشدن در لباسشویی

مسدود شدن فیلتر تخلیه از دلایل اصلی باز نشدن درب ماشین لباسشویی

فیلتر تخلیه از قطعات اصلی در ماشین لباسشویی است که هر گونه جرم، رسوب و آشغال را به خود جذب می کند. در شرایطی که فیلتر تخلیه دچار انسداد و گرفتگی شده باشد، آب در لوله ها و دیگ باقی می ماند در نتیجه در لباسشویی باز نمی شود. البته مسدود شدن فیلتر تخلیه علاوه بر اینکه دلیل باز نشدن درب لباسشویی است، علت تمیز نشستن ماشین لباسشویی نیز می تواند باشد. بنابراین هر چند وقت یک بار فیلتر تخلیه را باز کنید و آن را با آب و صابون شستشو دهید.

کثیف بودن فیلتر تخلیه علت باز نشدن در لباسشویی

علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی به دلیل انسداد لوله تخلیه

لوله های تخلیه خروج آب ماشین لباسشویی را به ورودی  فاضلاب بر عهده دارند. اگر لوله های خروجی و یا پمپ تخلیه مسدود شده باشند آب کثیف داخل درام باقی خواهد ماند و به کندی خارج می شود. این موضوع می تواند از باز شدن در ماشین لباسشویی جلوگیری کند. برای رفع این معظل سعی کنید لوله ها و پمپ تخلیه را پس از چند بار استفاده از ماشین لباسشویی تمیز کنید تا آب به راحتی وارد فاضلاب شود.

مسدود شدن لوله تخلیه علت باز نشدن در لباسشویی

خرابی در برد الکترونیکی باعث باز نشدن در ماشین لباسشویی می شود؟

یکی از قطعات اصلی در ماشین لباسشویی برد الکترونیکی است. این برد تمام فرمان های لازم را برای اجرایی کردن به سایر بخش های دستگاه دستور می دهد. در صورتی که برد الکترونیکی معیوب یا سوخته شده باشد درب لباسشویی باز نمی شود و باید نسبت به تعویض یا تعمیر آن اقدام کنید. با توجه به اینکه بررسی برد الکترونیکی به تخصص لازم نیاز دارد و یک نقص فنی محسوب می شود، می توانید از یک تعمیرکار ماهر برای رفع مشکل کمک بگیرید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که قطع برق نیز سبب باز نشدن درب لباسشویی می شود.
بنابراین قبل از تِست برد الکترونیکی حتماً از اتصال برق دستگاه مطمئن باشید سپس به علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی بعد از شستشو ناشی از وجود نقص در برد الکترونیکی بپردازید.

خرابی برد الکترونیکی علت باز نشدن در لباسشویی

بررسی سوئیچ فشار ماشین لباسشویی برای رفع مشکل باز نشدن درب

سوئیچ فشار در ماشین لباسشویی می تواند میزان آب موجود در دیگ را تشخیص دهد. در شرایطی که سیستم فشار آب با مشکل مواجه شود و یا سوئیچ فشار دچار اختلال در عملکرد شده باشد، می تواند علت باز نشدن در لباسشویی ال جی و یا هر برند دیگری باشد. با این حال اگر باز نشدن درب ماشین لباسشویی به علت عیب کار سوئیچ فشار است حتماً توسط یک استاد کار مجرب آن را ریست و یا تعمیر کنید.

خرابی سوئیچ فشار علت باز نشدن در لباسشویی

بارگیری بیش از حد ماشین لباسشویی علتی برای باز نشدن درب ماشین لباسشویی

گاهی اوقات کاربران بدون در نظر گرفتن ظرفیت ماشین لباسشویی حجم زیادی از لباس را داخل لباسشویی قرار می دهند. این کار نه تنها سبب پایین آمدن کیفیت شستشو و همچنین آسیب به قطعات دستگاه می شود بلکه گاهی اوقات ممکن است لباس ها بین درب ماشین لباسشویی گیر کنند و موجب باز نشدن در لباسشویی شوند. پس بهتر است از بارگیری بیش از حد ماشین لباسشویی برای جلوگیری از هر نوع مشکلی اجتناب کنید.

بارگیری زیاد علت باز نشدن در لباسشویی

باز نشدن درب ماشین لباسشویی به علت گرم شدن

باز نشدن درب ماشین لباسشویی دلایل مختلفی دارد که گرم شدن دستگاه می تواند یکی دیگر از علت های آن باشد. زمانی که شما پشت سر هم ماشین لباسشویی را روشن می کنید این کار سبب گرم شدن لباسشویی و از کار افتادن برخی از مدارها و در نهایت قفل شدن درب دستگاه می شود. با در نظر گرفتن این موضوع سعی کنید مدام ماشین لباسشویی را روشن نکنید و در شرایطی که ماشین لباسشویی گرم شد مدتی صبر کنید تا خنک شود و درب لباسشویی باز شود.

گرم شدن لباسشویی علت باز نشدن در لباسشویی

خرید ماشین لباسشویی قیمت روز با تضمین اصالت در آترین پلاس

علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی می تواند متفاوت باشد که ابتدا باید علت را شناسایی کنید و سپس نسبت به رفع آنها اقدام کنید. علیرغم اینکه امروزه مدل های پیشرفته ای از ماشین لباسشویی ها در بازار موجود هستند، اما کماکان معظل باز نشدن در لباسشویی در آنها وجود دارد. با این حال با توجه به اهمیت کارایی ماشین لباسشویی در زندگی روزمره خرید لباسشویی همچنان در اولویت افراد قرار گرفته است. با در نظر گرفتن این موضوع ما نیز در فروشگاه آترین پلاس، مجموعه ای از بهترین ماشین لباسشویی های روز را با بهره گیری از پیشرفته ترین فناوری ها در اختیار مشتریان قرار داده ایم. در صورت تمایل به خرید می توانید با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت سفارش خود را ثبت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا