آموزش

علت های ماندن کف در ماشین ظرفشویی

امروزه بازار پر فروش ماشین ظرفشویی سبب شده تا کمپانی های مختلفی تولید و عرضه ماشین ظرفشویی را در کارنامه کاری خود داشته باشند. از آنجایی که ماشین ظرفشویی از کاربردی ترین لوازم موجود در منزل است که می تواند بهترین شستشو را در کمترین زمان برای شما ممکن کند، افراد بسیاری خرید ماشین ظرفشویی را انجام می دهند. لازم به ذکر است وجود هر گونه عیب و مشکل در عملکرد و کارایی آن می تواند برای کاربران بسیار نا خوشایند باشد. یکی از معظلاتی که ممکن است کاربران در هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی با آن مواجه شوند، باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی است. حال به نظر شما علت ماندن کف در ماشین ظرفشویی چیست؟ در پاسخ می توان گفت باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که ما در ادامه بیشتر درباره آنها صحبت کرده ایم.

1. پر بودن مخزن جا پودری، علت جمع شدن کف در ماشین ظرفشویی

بسیاری از کاربران بر این باور هستند که هر چه مواد شوینده بیشتری را در جا پودری بریزند، شستشوی بهتری را تجربه خواهند کرد. این در حالی است که این کار سبب جمع شدن کف بسیار زیادی داخل مخزن ظرفشویی می شود. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی حتماً به علامت داخل جا مایع توجه کنید که میزان مواد شوینده را برای شما مشخص کرده است. البته بوش در طراحی جدید ماشین ظرفشویی های خود از فناوری های ویژه ای برای یک شستشوی بهینه استفاده کرده است که شما در صورت خرید ماشین ظرفشویی بوش می توانید با کمترین میزان از مواد شوینده، ظروفی تمیز و بدون چربی را تحویل بگیرید.

2. استفاده از مواد شوینده نا مرغوب، دلیل باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی

استفاده از مواد شوینده مرغوب نه تنها نتیجه بهتری را در شستشوی ظروف برای شما به ارمغان خواهد داشت، بلکه از تجمع کف در ماشین ظرفشویی هم جلوگیری می کند. زمانی که شما از مواد شوینده بی کیفیت استفاده می کنید، دستگاه شما به احتمال زیاد با شوینده سازگاری نخواهد داشت و به نوعی حل نخواهد شد. در نتیجه کف ایجاد شده در داخل ماشین ظرفشویی باقی خواهد ماند و تخلیه نخواهد شد. بسیاری از کاربران معتقدند اگر ماشین ظرفشویی آنها از برند معتبر باشد با چنین مشکلی مواجه نخواهند شد. اما باید متذکر شویم این موضوع در تمام برندها به شیوه است. یعنی چنانچه شما از ظرفشویی ال جی استفاده کنید؛ اما مواد شوینده شما اصل و مرغوب نباشد قطعاً کف در دستگاه شما باقی نخواهد ماند. همچنین باید در نظر داشته باشید علت ماندن کف در ماشین ظرفشویی بوش با علت ماندن کف در ماشین ظرفشویی ال جی دقیقاً همان است.

استفاده از مواد شوینده نا مرغوب علت ماندن کف در ظرفشویی

3. تنظیمات نا درست میتونه باعث جمع شدن کف در ظرفشویی بشه؟

شرکت های تولید کننده ماشین ظرفشویی در طراحی جدید محصولات خود از قابلیت های بسیار کارآمدی بهره برده اند که می تواند از بروز هر گونه آسیب به دستگاه جلوگیری کند. یکی از این فناوری های کاربردی تعبیه کردن برنامه مناسب با میزان مواد شوینده است.
بنابراین سعی کنید متناسب با برنامه شستشو، میزان مواد شوینده را کم یا زیاد کنید. به عنوان مثال اگر شما برنامه شستشوی سریع را انتخاب کنید، قطعاً باید از مواد شوینده بسیار کمی استفاده کنید. در بین شرکت های تولید کننده سامسونگ یکی از برندهای معتبری است که با طراحی برنامه های شستشوی متنوع از جمع شدن کف در ماشین ظرفشویی جلوگیری می کند. یکی از مدل محصولات این کمپانی که از خاص ترین و بیشترین امکانات برای شستشو برخوردار است ماشین ظرفشویی سامسونگ 5070 است که می تواند یک شستشوی فوق العاده را برای شما رقم بزند.

4. خرابی دریچه ورودی آب، علت دیگری برای جمع شدن کف در ظرفشویی

بدون شک همه ظرفشویی ها دارای یک دریچه ورودیب  است که کار اصلی آن ورود و خروج آب داخل ظرفشویی است. در شرایطی که این دریچه دچار مشکل شود، دستگاه قادر به انتقال آب برای شستشو  و آبکشی نیست. در نتیجه کف ایجاد شده بر روی ظروف و داخل قفسه ظرفشویی باقی خواهد ماند. برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلی لازم است که این قطعه را بررسی کنید و در صورت مشاهده عیب و خرابی نسبت به رفع آن اقدام کنید.

خرابی دریچه ورود آب دلیل جا ماندن کف در ماشین ظرفشویی

5. وجود مشکل در پمپ گردش آب، علت ماندن کف در ظرفشویی

کار اصلی پمپ آب، پمپاژ آب به درون مخزن است که اگر دچار انسداد یا خرابی شود، آب کافی را به داخل مخزن وارد نمی کند. در نتیجه کف بر روی ظروف و داخل دستگاه باقی خواهد ماند. با این حال، وجود هر گونه عیب و مشکل در این قسمت می تواند از علت ماندن کف در ماشین ظرفشویی باشد.

نحوه تمیز کردن کف باقی مانده در ظرفشویی

این تصور را داشته باشید که کف داخل ماشین ظرفشویی شما باقی مانده و تخلیه نشده است. اکنون برای تمیز کردن و تخلیه آن چاره چیست؟ قطعاً هر مشکلی راهکاری دارد که با توجه به آن می توانید معظل پیش آمده را حل کنید. تمیز کردن کف باقی مانده در داخل ظرفشویی کار چندان سختی نیست به طوری که با چند روش بسیار ساده می توانید کاملاً دستگاه خود را تمیز کنید.

  • قبل از هر کاری ماشین ظرفشویی را روشن کرده و فرایند شستشو را با آب سرد و بدون استفاده از مواد شوینده فعال کنید.
  • می توانید نصف فنجان را از نمک پر کنید و در کف محفظه دستگاه بریزید، نمک کی تواند کف به جا مانده را جذب و از بین ببرد.
  • استفاده از یک حوله نرم یا اسفنج می تواند تا حد زیادی کف باقی مانده در ماشین ظرفشویی را پاک کند.

نحوه تمیز کردن کف در ماشین ظرفشویی

با توجه به اطلاعاتی که درباره علت جمع شدن کف در ماشین ظرفشویی ذکر کردیم، در صورتی که تمام این راهکارها را تست کرده اید اما همچنان با این معظل مواجه هستید، شاید وقت آن باشد که نسبت به تعمیر یا تعویض ماشین ظرفشویی خود اقدام کنید.
با این حال اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی از برندهای اصلی و معتبر را دارید با مشاهده لیست قیمت ماشین ظرفشویی سامسونگ، ال جی و بوش در فروشگاه آترین پلاس می توانید با مدل های متنوع آن آشنا شوید و در صورت تمایل با تضمین اصالت، ضمانت برگشت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، سفارش خود را نهایی کنید. همچنین در صورت نیاز به هر گونه سؤال در خصوص نحوه خرید یا مشخصات کالا می توانید با تیم فروش ما تماس بگیرید و پاسخ دهی لازم را دریافت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا