آموزش

نحوه شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

باقی ماندن لکه های تیره روی لباس های سفید می تواند حس نا خوشایندی را به شما منتقل کند. بسیاری از کاربران برای شستشوی لباس سفید اولین راهی که به نظرشان می آید، استفاده از سفید کننده است. اما توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از مواد سفید کننده می تواند به بافت لباس شما آسیب بزند و به نوعی سب پوسیدگی آن شود. در این مقاله ما با ارائه راهکار هایی نحوه شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی را برای شما توضیح خواهیم داد تا با توجه به آنها بتوانید بدون آسیب به لباس های سفید به بهترین شکل شستشوی آنها را انجام دهید.
با توجه به اینکه برای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی نیاز به فناوری یا برنامه خاصی نیست، لزومی ندارد در  هنگام خرید آنلاین لباسشویی به دنبال ویژگی خاصی در قسمت مشخصات فنی صفحه مربوط به مدل مَد نظر باشید.

نکاتی که قبل از شستشوی لباس سفید باید دانست

شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی به فرایند خاصی نیاز ندارد. اما با رعایت نکاتی قبل از شستشو می توانید با بهترین کیفیت لباس های سفید رنگ خود را بشویید. گفتنی است طراحی جدید امروز ماشین لباسشویی ها به گونه ای است که کاربران می توانند با آپشن های کاربردی شستن لباس های سفید در ماشین لباسشویی را با پاک کنندگی قدرتمندی انجام دهند. به عنوان مثال اگر شما یک لباس شویی ال جی داشته باشید دون هیچ دغدغه ای می توانید لباس های سفید خود را داخل دستگاه قرار دهید.
با فعال کردن گزینه شستشو با بخار یا شستشوی بهداشتی می توانید شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی ال جی را کاملاً بی عیب و نقص انجام دهید. اما باید در نظر داشته باشید که قیمت لباسشویی ال جی کره ای اصل در مدل هایی که از فناوری های پیشرفته برخوردار هستند نیاز به صرف هزینه بیشتر دارد. با این حال در ادامه نکاتی که قبل از شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی لازم است رعایت کنید را ذکر خواهیم کرد.

لکه گیری کردن لباس های سفید قبل از شستن در لباسشویی

سعی کنید پس از هر بار پوشیدن لباس سفید حتماً آن را شستشو دهید، به طوری که اگر بعد از چند بار استفاده از لباس سفید اقدام به شستشوی آن کنید قطعاً باید آن را در آب خیس کنید. بهتر است قبل از شستشوی لباس سفید هر گونه لکه چربی، روغن را از روی آن پاک کنید سپس داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. با توجه به اینکه یقه لباس، سر آستین لباس، بیشترین میزان چرک و کثیفی را به خود جذب می کنند، اگر لکه گیری نشوند ممکن است پس از پایان شستشو همچنان لکه کثیفی روی لباس سفید شما باقی بماند.
البته برخی از برندها همچون سامسونگ با تعبیه کردن فناوری حباب ساز در برخی از مدل لباسشویی های خود این امکان را برای کاربران ایجاد کرده اند تا شستشوی لباس های سفید و لکه دار با کیفیت بسیار خوبی انجام شود. البته شما در انواع ماشین لباسشویی سامسونگ این قابلیت فوق العاده را مشاهده نخواهید نکرد و تنها در مدل های پیشرفته این قابلیت تعبیه شده است. علیرغم این بهره مندی و سایر فناوری های کاربردی در برندهای دیگر بهتر است برای تمیز شدن لباس سفید در ماشین لباسشویی حتماً آن را لکه گیری کنید. چرا که ممکن است حتی با شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی ال جی و سامسونگ در صورت لکه گیری نکردن آنها باز هم شما لکه های کثیفی را مشاهده کنید.

لکه گیری لباس سفید قبل از شستن در لباسشویی

جدا کردن لباس رنگی از سفید پیش از شستشو در ماشین لباسشویی

از شستشوی لباس سفید و رنگی به طور همزمان در ماشین لباسشویی امتناع کنید. زیرا ممکن است لباس های رنگی داخل دستگاه رنگ پس دهند و لباس های سفید شما را با لکه و رنگ گرفتگی مواجه کنند. حتماً در هنگام شستن لباس سفید با ماشین لباسشویی از پر کردن دیگ بپرهیزید. چرا که پر کردن دیگ از لباس های رنگی و سفید با هم نه تنها موجب تمیز نشدن لباس سفید می شود بلکه ممکن است کیفیت شستشو را برای شستن لباس ها سفید پایین آورد.
بسیاری از کاربران هنگام شستشو لباس سفید با لباسشویی به دنبال دکمه شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی هستند، در اینجا باید گفت گزینه شستشوی لباس سفید با ماشین وجود ندارد و شما می توانید از دیگر قابلیت های دستگاه برای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی استفاده کنید.

جدا کردن لباس رنگی و سفید قبل از شستن در لباسشویی

استفاده از شوینده مناسب برای شستن لباس سفید در لباسشویی

از مواد شوینده با کیفیت و به اندازه استفاده کنید. اگر استفاده از مواد شوینده شما از حد کافی بیشتر باشد نه تنها باعث تمیزی نمی شود بلکه سبب ایجاد لکه هم می شود. زیرا ماشین لباسشویی هایی که اکنون در بازار موجود هستند از جمله انواع ماشین لباسشویی بوش به طور اتوماتیک دارای مصرف انرژی پایینی هستند، پس در نتیجه از مقدار آب بسیار کمی در هنگام شستشو استفاده می کند. البته توجه کردن به برچسب لباس از دیگر نکاتی است که قبل از شستن لباس در ماشین لباسشویی باید مَد نظر قرار دهید.
بسیاری از لباس های سفید به دلیل بافت ظریفی که دارند داخل لباسشویی شسته نمی شوند و به همین دلیل شرکت های تولید کننده برای راهنمایی بیشتر مصرف کنندگان از یک برچسب مراقبتی بر روی لباس استفاده می کنند. با توجه به این موضوع در صورتی که لباس سفید شما قابلیت شستشو با لباسشویی را نداشته باشد، بدون شک نمی توانید شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی سامسونگ، بوش و یا ال جی که از پیشرفته ترین تکنولوژی ها برای شستشو برخوردار هستند را انجام دهید.

استفاده از شوینده مناسب برای شستن لباس سفید

از نرم کننده برای شستشوی لباس سفید در لباسشویی استفاده نکنید

درست است که نرم کننده در لطیف کردن و خوشبو کردن لباس ها نقش مؤثری دارند، اما اگر برای لباس های سفید به کار برده شوند ممکن است سبب باقی ماندن لکه ها و در نهایت کِدر شدن لباس های سفید شوند. با این حال بهتر است که در هنگام چرخه آبکشی لباس های سفید یک استکان سرکه سفید را اضافه کنید تا به بهتر شسته شدن لباس های سفید شما کمک کند.

نحوه شستن لباس سفید در لباسشویی با چه برنامه ای است؟

به طور معمول لباس های سفید دارای بافت و الیاف ظریف تری به نسبت لباس های رنگی هستند به همین دلیل بهتر است برای شستشن لباس های سفید در ماشین لباسشویی از برنامه شستشوی ملایم استفاده کنید. همچنین سعی کنید از آب داغ برای شستشوی لباس های سفید استفاده نکنید. البته در شرایطی که لباس شما لکه و کثیفی زیادی دارد می توانید برنامه های خاصی همچون شستشو با بخار در ماشین لباسشویی ال جی، قابلیت حباب ساز در لباسشویی سامسونگ و یا شستشوی بهداشتی در مدل های پیشرفته بوش و دیگر برندهای اصلی را فعال کنید. در صورتی که ماشین لباسشویی شما هیچ کدام از این قابلیت ها را نداشته باشد، می توانید قبل از شستشو آنها را به روش دستی لکه گیری کنید.

شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی با برنامه ملایم

لباس های سفید را هر چند وقت یکبار بشوییم؟

عوض شدن رنگ لباس های سفید می تواند برای کاربران بسیار نا خوشایند باشد. اکنون برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی سعی کنید پس از یکی دو بار استفاده، حتما لباس های سفید خود را شستشو دهید. این کار سبب می شود تا لباس های سفید شما لکه و چرک کمتری را به خود بگیرند و همچنین زمان کمتری برای شستشوی آنها لازم باشد. در نظر داشته باشید که بسیاری از لکه های چربی به قدری عمیق هستند که لباسشویی قادر به تمیز کردن آنها نیست.

شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی یا روش دستی!

بدون شک شستن لباس در لباسشویی می تواند برای افراد بسیار راحت باشد. اما گاهی اوقات شستشو با دست می تواند برای از بین بردن لکه ها بسیار کار ساز باشد. شستن لباس سفید در لباسشویی در صورتی که دستگاه شما از برنامه خاصی برای شستشو برخوردار نباشد، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. بنابراین در چنین مواقعی شستشو با دست می تواند بهترین گزینه برای شستشوی لباس سفید باشد. با این وجود شما می توانید برای شستشوی دیگر اقلام و لباس های خود از ماشین لباسشویی استفاده کنید.

شستشوی لباس سفید در لباسشویی

خرید ماشین لباسشویی جدید با تضمین اصالت از آترین پلاس

بسیاری از کاربران ترجیح می دهند تا لباس های سفید را بدون هیچ معطلی داخل ماشین لباسشویی قرار دهند و از برنامه های طراحی شده برای شستشو استفاده کنند. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که قصد خرید ماشین لباسشویی با جدید ترین فناوری های روز را دارید با مشاهده محصولات ما در فروشگاه اینترنتی آترین پلاس می توانید در صورت تمایل با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، تسویه در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را نهایی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا