آموزش

ضدعفوني كردن ماشين لباسشويي، 4 نکته طلایی

ماشین لباسشویی یکی از ضروری ترین لوازم موجود در منزل است که نه تنها به بهترین شکل ممکن و با تمیز کنندگی قدرتمند قادر به شستشوی لباس ها است بلکه می تواند تا حد زیادی مصرف انرژی را نیز به حداقل برساند. جدای از بحث کیفیت شستشو لباس ها با ماشین لباسشویی،گاهی اوقات این دستگاه کابردی با جرم و بوی نا مطبوعی مواجه می شود که در نهایت کاربر را مجبور به ضدعفوني كردن ماشين لباسشويي می کند.
برای ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی روش های بسیاری از جمله استفاده از جوش شیرین، سرکه سفید، محلول های صنعتی، استفاده از قرص جرم گیر و سایر موارد وجود دارد که در صورت لزوم می توانید از آنها استفاده کنید. با توجه به اهمیت ضدعفونی كردن ماشین لباسشویی برای کارایی بهتر ما نیز در این مقاله تمام راهکار های لازم را برای ضد عفونی کردن ماشین لباسشویی برای شما توضیح خواهیم داد تا با توجه به آنها بتوانید ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

استفاده از جوش شیرین بهترین روش برای ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی

یکی از روش های ضدعفوني كردن ماشين لباسشويي استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین یک ماده طبیعی است که می تواند ضد عفونی کردن ماشین لباسشویی را به خوبی انجام دهد. با توجه به خاصیت جرم زدایی که جوش شیرین دارد شما می توانید برای ضدعفوني كردن ماشين لباسشويي سامسونگ، لباسشویی ال جی و حتی برای ضدعفوني كردن ماشين ظرفشويي نیز از آن استفاده کنید.
در صورتی که از جوش شیرین برای ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی استفاده می کنید، در ابتدا باید یک پیمانه جوش شیرین را در محفظه جاپودری بریزید، سپس یک برنامه شستشو با آب گرم در حدود 60 درجه را فعال کنید. البته در هنگام ضدعفونی کردن لباسشویی حتماً دیگ دستگاه را خالی کنید. پس از اتمام چرخه شستشو با یک دستمال تمیز داخل درام را تمیز کنید.

ضد عفونی کردن ماشین لباسشویی با جوش شیرین

تمیز کردن لباسشویی با استفاده از سرکه سفید

از دیگر روش های ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی استفاده از سرکه سفید است. سرکه سفید از دیگر مواد طبیعی برای تمیز کردن است که می تواند در نحوه ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی بسیار مؤثر باشد. روش استفاده از سرکه برای ضدعفونی ماشین لباسشویی به این گونه است که شما باید دو پیمانه سرکه سفید را داخل مخزن جاپودری ماشین لباسشویی بریزید، سپس یک برنامه با دمای 60 درجه را فعال کنید. در نظر داشته باشید که حتماً لباسشویی را بدون بار فعال کنید. پس از اتمام فرایند شستشو درب دستگاه را باز کنید تا دیگ کاملاً خشک شود. البته می توانید از یک دستمال تمیز نیز برای خشک کردن لاستیک و داخل لباسشویی استفاده کنید.
در نظر داشته باشید که شما می توانید از سرکه سفید حتی برای تمیز کردن و ضدعفوني كردن ماشين ظرفشويي نیز استفاده کنید. علیرغم این موضوع برخی از کاربران بدون توجه به قیمت ماشین ظرفشویی تنها به دلیل برخورداری از شستشوی خودکار کابینه اقدام به خرید ماشین ظرفشویی در مدل های پیشرفته از برندهای قدرتمندی همچون بوش می کنند. اما با توجه به پاک کنندگی قدرتمند سرکه سفید، شما می توانید بدون نگرانی از بابت بو و جرم گرفتن دستگاه از برند سامسونگ نیز خرید ظرفشویی را انجام دهید، چرا که قیمت ماشین ظرفشویی سامسونگ اصل کره در مقایسه با سایر برندها از رِنج بهتری برخوردار است.

ضد عفونی کردن ماشین لباسشویی با سرکه سفید

قرص جرم گیر از دیگر روشهای ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی

جرم گیری و ضد عفونی کردن ماشین لباسشویی نه تنها کیفیت شستشوی لباس ها را بالا می برد بلکه از طرفی هم می تواند یکی از دلایل بالا برذن عمر و ماندگاری ماشین لباسشویی نیز به حساب آید. البته موارد دیگری همچون نوع موتور نیز در طول عمر لباسشویی تأثیر گذار هستند که ما در مقاله “ از کجا بفهمیم لباسشویی گیربکسی است ” بیشتر درباره آن توضیح داده ایم. با این حال راه های مختلفی برای تمیز کردن ماشین لباسشویی وجود دارد که استفاده از قرص جرم گیر یکی از آنها است. با توجه به این موضوع اگر شما نیز برای ضدعفوني كردن ماشين لباسشويي سامسونگ، بوش و ال جی از قرص جرم گیر استفاده می کنید، باید در ابتدا:
یک قرص جرم گیر را داخل مخزن جاپودری قرار دهید و یک برنامه شستشوی طولانی مدت را با آب گرم فعال کنید پس از پایان چرخه شستشو درب لباسشویی را به منظور خشک شدن دستگاه باز بگذارید و یا از یک پارچه تمیز برای خشک کردن آن استفاده کنید. با این حال بهتر است برای جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع و رشد باکتری ها داخل ماشین لباسشویی هر چند وقت یکبار نسبت به تمیز کردن و جرم گیری ماشین لباسشویی اقدام کنید.

ضد عفونی کردن ماشین لباسشویی با قرص جرم گیر

نحوه ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی با استفاده از اسید سیتریک

اسید سیتریک ماده ای است که از میوه های اسیدی گرفته می شود و می تواند به بهترین شکل ته مانده صابون و رسوبات را داخل ماشین لباسشویی پاک کند. این ماده قدرت تمیز کنندگی بسیار بالاتری به نسبت سرکه سفید دارد به طوری که می تواند هر گونه بوی نامطبوع و جرم داخل لباسشویی را کاملاً از بین ببرد. برای ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی با استفاده از اسید سیتریک می توانید مقداری از آن را داخل مخزن دستگاه به همراه جوش شیرین بریزید. سپس یک برنامه شستشوی طولانی با دمای بالا را فعال کنید و پس از اتمام با یک دستمال تمیز خشک کنید.
خاصیت اسید سیتریک در ضدعفونی کردن و از بین بردن جرم و کثیفی لباسشویی دقیقاً مانند خواص نمک برای ماشین ظرفشویی است که در مطلب ” نمک ماشین ظرفشویی برای چیست ” بیشتر درباره مزایای نمک ظرفشویی صحبت کرده ایم که می توانید مطالعه ای روی آن داشته باشید.

ضد عفونی کردن ماشین لباسشویی با اسید سیتریک

خرید پر فروش ترین مدل ماشین لباسشویی با تضمین اصالت از آترین پلاس

ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی نه تنها هر گونه جرم و کثیفی را از داخل ماشین لباسشویی پاک می کند بلکه کیفیت قطعات ماشین لباسشویی را نیز در طولان مدت تضمین می کند. لازم به ذکر است برای جلوگیری از ایجاد قارچ و کپک در ماشین لباسشویی لازم است به طور منظم لباسشویی را تمیز کنید. همچنین این نکته را نیز در نظر داشته باشید که قبل از ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی حتماً دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید. همچنین از شوینده های قوی برای ضدعفونی کردن لباسشویی استفاده نکنید.
البته امروزه ماشین لباسشویی هایی با قابلیت شستشوی خودکار دیگ در بازار موجود هستند که می توانند به بهترین نحو فرایند جرم گیری را انجام دهند. با توجه به این موضوع ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از پرفروش ترین ماشین لباسشویی در ایران را برای مشاهده در اختیار مشتریان قرار داده ایم که در صورت تمایل به خرید می توانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا