آموزش

کولر گازی با چی کار میکنه؟

به نظر شما کولر گازی با برق کار میکنه یا گاز؟ آیا کولر گازی با گاز کار میکنه؟ در پاسخ باید گفت اگر بر این باور هستید که چرخه خنک سازی کولر گازی با استفاده از گاز شهری انجام می شود کاملاً در اشتباه هستید. چرا که در کولر گازی ها از گاز مبرد استفاده می شود و به همین دلیل نام کولر گازی برای آنها در نظر گرفته شده است. اما در واقع کولر گازی ها با انرژی برق فرایند سرد کردن و خنک سازی محیط را انجام می دهند. با این حال مراحل چرخه خنک سازی کولر گازی شامل چهار مرحله اصلی فشرده سازی، تراکم، چگالش و تبخیر است که در ادامه برای آشنایی بیشتر درباره آنها به توضیح کامل درباره آنها پرداخته ایم.

فشرده سازی اولین مرحله در چرخه کارکرد کولر گازی

اولین اقدامی که کولر گازی پس از نصب می بایست برای خنک سازی انجام دهد فشرده سازی و افزایش درجه حرارت گاز مبرد توسط کمپرسور است. پس از این فشرده سازی گاز مبرد به مایع تبدیل می شود و توسط لوله های دستگاه به کندانسور وارد می شوند. سپس در پنل داخلی این گاز مایع دوباره پس از جذب گرما تبخیر می شود و به شکل گاز مبرد دوباره به کمپرسور بازگردانده می شود. این فرایند در نهایت سبب خنک سازی محیط می شود. با توجه به این فرایند می توان گفت شما یک سرمای ایدئال را با بهترین کولر گازی از برندهای معتبر تجربه خواهید کرد.

متراکم شدن گاز مبرد دومین قدم در خنک سازی کولر گازی

گاز مبرد داغ و فشرده با عبور از کمپرسور وارد قسمت کندانسور می شود. این گاز مبرد در کندانسور توسط هوا خنک می شود و گرمای خود را به بیرون منتقل می کند و به مایع خنک کننده تبدیل می شود که در آخر چرخه خنک سازی به بهترین شکل انجام می شود. با توجه به اینکه امروزه برندهای مختلفی تولید و عرضه کولر گازی را برای خود به قبت رسانده اند، اگر به دنبال خرید کولر گازی اصل با قیمت مناسب و حداکثر کارایی هستید، مارک ال جی یک گزینه عالی است.
چرا که قیمت کولر گازی الجی در مقایسه با سایر مارک های موجود در بازار به نسبت مناسب تر است.

کولر گازی

مرحله چگالش در کولر گازی چگونه است؟

یکی از پاسخ های سؤال ” کولر گازی با چی کار میکنه ” این است که بدانید پس از متراکم شدن گاز مبرد و تبدیل به مایع خنک کننده فرایند چگالی انجام می شود. در چرخه چگالی مایع خنک شده وارد شیر انبساط شده و از آن عبور می کند و سبب انبساط مایع مبرد می شود که موجب کاهش دما و فشار آن می شود. مبرد پس از این فرایند وارد اِواپراتوار می شود تا چرخه خنک سازی را انجام دهد. با توجه به اینکه امروزه شرکت های تولید کننده کولر گازی از فناوری های پیشرفته و جدیدی برای خنک سازی در کولر گازی ها استفاده می کنند ما به شما انتخاب کولر گازی از برند سامسونگ را پیشنهاد می کنیم.
چرا که کولر گازی های سامسونگ از پیشرفته ترین قابلیت ها و طراحی بسیار زیبایی برخوردار هستند. همچنین در کنار امکاناتی که دارند شما می توانید قیمت کولرگازی سامسونگ را با رِنج بسیار مطلوبی مشاهده کنید.

چرخه تبخیر در کولر گازی

مبرد پس از خروج از شیر انبساط وارد اِواپراتور می شود. در این قسمت هوای گرم محیط توسط فن تعبیه شده در اِواپراتور کشیده می شود. با توجه اینکه هوای هدایت شده به این قسمت از دمای بیشتری برخوردار است مایع مبرد به بخار تبدیل می شود. در اینجا مبرد با تبدیل شدن به بخار و جذب گرمای محیط، هوای سرد و خنک را در فضای محیط ایجاد می کند. البته این موضوع را در نظر داشته باشید از آنجایی که کولر گازی با برق کار می کند این فرایند در مدل های قدیمی سبب مصرف بالای موتور و در نتیجه مصرف غیر معمول انرژی شده است.
با توجه به اینکه مدل های کم مصرف با موتور اینورتر در بازار عرضه شده اند شما می توانید خرید داکت اسپلیت اینورتر را با کم ترین مصرف انرژی انجام دهید.

کولر گازی با چی کار میکنه

مزایای کولر گازی چیست؟

کولر گازی ها یکی از تجهیزات خنک کننده هستند که می توانند هوای بسیار خنک و ایدئالی را در فضای محیط شما ایجاد کنند. اکنون پس از آنکه پاسخ سؤالات خود را در خصوص ” کولر گازی با برق کار میکنه یا گاز؟ ” کولر گازی با گاز کار میکنه؟ ” و در آخر اینکه ” کولر گازی با چی کار میکنه؟ ” دریافت کردید، وقت آن است تا با مزایای کولر گازی ها که در ادامه توضیح خواهیم داد آشنا شوید. البته در صورتی که تصمیم خود را برای خرید کولر گازی نهایی کرده اید انتخاب مدل از اسپیلت جنرال مکس می تواند پیشنهاد خوبی باشد.
زیرا در کنار قیمت مناسب از امکانات جدیدی برای خنک سازی و تهویه فضای محیط نیز برخوردار هستند.

  • خنک کنندگی سریع : کولر گازی ها در مدت زمان بسیار کوتاهی می توانند خنک سازی را در فضای محیط ایجاد کنند.
  • رطوبت زدایی: علاوه بر ایجاد سرمای مطلوب از ایجاد رطوبت در محیط نیز جلوگیری می کنند.
  • تنوع در مدل و ظرفیت: کولر گازی ها در مدل ها و ظرفیت های متنوعی در بازار موجود هستند که شما می توانید با توجه ابعاد و بودجه ای که دارید مدل مَد نظر خود را انتخاب کنید. البته در مقاله ” کولر گازی کم مصرف چی بخرم ” بیشتر درباره تنوع مدل های کولر گازی صحبت کرده ایم که می توانید مطالعه ای روی آن داشته باشید.
  • قابلیت گرمایشی: مدل کولر گازی های پیشرفته علاوه بر قابلیت سرمایشی امکان گرمایشی را نیز در زمستان ایجاد می کنند.
  • مجهز شدن به فیلتر بهداشتی: برخی از مدل کولر گازی های جدید مجهز به فیلتر بهداشتی برای جذب گرد و غبار موجود در هوا هستند.

مزایا کولر گازی

کولر گازی ها چه معایبی دارند؟

با وجود مزایا و قابلیت هایی که کولر گازی ها از آنها برخوردار هستند، به طور حتم نمی توان آنها را کاملاً بی عیب و نقص به حساب آورد. چرا که در کنار مزایایی که دارند یک سری مشکلا نیز ممکن است داشته باشند. اما با این وجود نمی توان این عیب ها را به قدری جدی گرفت که تصمیم شما را برای انتخاب و خرید کولر گازی را کنسل کند. با این حال اگر بخواهیم معایب کلی کولر گازی ها را بیان کنیم، بی شک موارد زیر از مهم ترین آنها هستند.

  • قیمت بالا: کولر گازی ها به نسبت سایر سیستم های خنک کننده از قیمت بالایی برخوردار هستند.
  • نیاز به نصب تخصصی: برای نصب آن باید از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید و هزینه ای را بابت آن پرداخت کنید.
  • آلودگی صوتی: برخی از مدل کولر گازی ها در هنگام روشن بودن با سر و صدا زیادی رو به رو هستند.

معایب کولر گازی

خرید جدیدترین کولر گازی با تضمین اصالت از آترین پلاس

در حالت کلی کولر گازی ها یکی از بهترین گزینه ها برای رطوبت زدایی و خنک سازی فضای محیط هستند. اما قبل از خرید حتماً مزایا و معایب کولر گازی را در نظر بگیرید و سپس با توجه به نیاز ها و بودجه خود مدل مَد نظر را انتخاب کنید. با توجه به این موضوع ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از برترین مدل کولر گازی ها را در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید بتوانید با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا