آموزش

چگونه فقط از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنیم

گاهی اوقات روشن کردن ماشین لباسشویی صرفاً به منظور شستشوی لباس انجام نمی گیرد و ممکن است برای انجام فرایند دیگری مانند خشک کردن لباس ها مورد استفاده قرار گیرد. اما روش استفاده از خشک کن ماشین لباسشویی چگونه است؟ بسیاری از کاربران با ما تماس گرفته و از ما این سؤال را دارند که “چگونه فقط از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟ ” در پاسخ باید گفت برای استفاده از خشک انجام چند مرحله برای نتیجه بهتر الزامی است که در این مطلب به طور کامل درباره آنها توضیح خواهیم داد.
البته در نظر داشته باشید که برنامه خشک کن در تمام برندهای ماشین لباسشویی عملکردی مشابه دارد و تنها شاید نام گذاری این برنامه ها بر روی پنل تنظیمات ماشین لباسشویی در برندها متفاوت باشد.

آماده سازی لباس را قبل از خشک کردن فراموش نکنید

قبل از هر اقدامی برای خشک کردن لباس ها در لباسشویی باید لباس ها را بر حسب نوع و جنسی که دارند برای جلوگیری از آسیب به تار و پودشان از هم تفکیک کنید. به طوری که لباس های نازک را از لباس های ضخیم جداسازی کنید.  حتماً به برچسب لباس ها توجه کافی داشته باشید تا مطمئن شوید که لباس را می توانید با خشک کن اختصاصی خشک کنید. بعد از این تفکیک سازی جیب های لباس را به خوبی بگردید و هر گونه اشیاء را که احتمالاً داخل لباس جا مانده باشد را خارج کنید تا حین خشک کردن به دیگ لباسشویی صدمه نزند. سپس آب اضافه لباس ها را با چرخه آبگیری به خوبی بگیرید.
از آنجایی که بیشتر ماشین لباسشویی ها دارای گزینه Spin یا همان دور چرخش هستند با فعال سازی آن چرخه خشک کردن لباس ها شروع می شود. البته در برخی از مدل ماشین لباسشویی های جدیدی که امروزه در بازار موجود هستند گزینه ای به نام  Gentie Care به معنی خشک کن دور آرام تعبیه شده است که شما برای خشک کردن لباس های ظریف و حساس می توانید آن را فعال سازی کنید. با توجه به کارایی این گزینه در صورتی که برنامه Gentie Care برای شما کاربردی است در هنگام خرید اینترنتی ماشین لباسشویی یا حضوری از فروشنده در مورد بهره مندی دستگاه به این قابلیت سؤال کنید.

آماده سازی لباس ها برای خشک کردن در لباسشویی

تنظیمات مربوط به خشک ماشین لباسشویی را بررسی کنید

چگونه فقط از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟ پس از آماده سازی لباس ها اکنون نوبت تنظیم کردن برنامه مناسب برای خشک کردن لباس ها است. به طور معمول ماشین لباسشویی های پیشرفته دارای برنامه های متعددی برای خشک کردن هستند که  Rinse+ Spin ( آبکشی + خشک کن )، Spin ( خشک کن )، Dry ( خشک کردن 100% )، Only Dry ( فقط خشک کردن )، Eco Dry ( خشک کن اقتصادی با مصرف کم )، Cupboard Dry ( خشک کردن پارچه های نخی و کتانی ) مهم ترین آنها است. البته نام این برنامه ها در هر مارک می تواند متغیر باشد و اینکه مدل لباسشویی شما چه تعداد از این آپشن ها را داشته باشد به برند انتخابی شما بستگی دارد.
با این حال شما می توانید با توجه به جنس و الیاف پارچه یکی از این برنامه ها را برای خشک کردن بهتر انتخاب کنید. اما ب باید دمای خشک کن را نیز در کنار فعال سازی این برنامه ها در نظر بگیرید. به عنوان مثال برای لباس های ظریف دمای پایین و برای لباس های ضخیم و پشمی دمای بالا را در تایم لازم فعال کنید. با توجه به اینکه هر چه لباسشویی شما پیشرفته تر و جدید تر باشد قطعاً از امکانات بیشتری هم برخوردار خواهد بود، سعی کنید برند انتخابی خود را از ماشین لباسشویی ال جی قیمت مناسب یا مدل هایی از بوش خریداری کنید که از امکانات بیشتری برای خشک کردن و شستشو برخوردار هستند.

برنامه خشک کن در لباسشویی

استارت ماشین لباسشویی را برای خشک کردن بزنید

برخی از کاربران با ما تماس و گرفته و از ما سؤال ” چگونه فقط از خشک کن ماشین لباسشویی سامسونگ استفاده کنیم ” را دارند، در اینجا باید گفت فعال سازی برنامه خشک کن لباس در تمام برندها به یک شیوه است و تنها باید با توجه به اسم برنامه چرخه خشک کن لباس ها را فعال سازی کنید. پس از تنظیم برنامه مناسب لباس ها را به طور یکنواخت داخل ماشین لباسشویی قرار دهید تا گرمای لازم به تمام قسمت های پارچه برسد و همچنین از چروک شدن لباس ها نیز جلوگیری کند. نا گفته نماند ما در مقاله ” علت چروک شدن لباس در لباسشویی ” بیشتر درباره چروک شدن لباس ها در لباسشویی صحبت کرده ایم که می توانید برای کسب آگاهی بیشتر مروری بر آن داشته باشید.
اما اگر می خواهید لباس ها به طور کامل خشک شوند از قرار دادن تعداد زیاد لباس در دیگ ماشین خودداری کنید، چرا که فضای کافی و هوای گرم به طور کامل به همه لباس ها نخواهد رسید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که لباس پشمی و نخی را برای خشک کردن نهایی با هم داخل لباسشویی قرار ندهید، چرا که هم وزن دستگاه زیاد می شود و احتمالاً به درام آسیب وارد شود و هم اینکه لباس ها به خوبی خشک نخواهند شد. بعد از انجام این کارها اکنون وقت آن رسیده استارت لباسشویی را بزنید تا فرایند خشک کردن شروع شود.

استارت در خشک کن ماشین لباسشویی

آویزان کردن لباس ها پس از اتمام خشک کردن

بسیاری از مدل لباسشویی ها دارای قابلیت خشک کن 100%  و حالت اتو کشیدن هستند، این به معنی آن است که لباس های شما دیگر نیازی به آویزان شدن و یا اتو کشیدن پس از خارج کردن از ماشین لباسشویی ندارند. با توجه به اینکه هر چه ماشین لباسشویی از ظرفیت بالاتری برخوردار باشد از آپشن های بیشتری نیز بهره مند است، شما می توانید در صورت تمایل، خرید یک ماشین لباسشویی فول امکانات با ظرفیت 9 کیلویی که تمام فناوری های لازم برای شستشو و خشک کردن فوق العاده داشته باشد را انجام دهید. اما باید در نظر داشته باشید قیمت ماشین لباسشویی 9 کیلویی اصل کره از برندهای ال جی و یا سامسونگ با توجه به مدل و امکاناتی که دارد به بودجه بیشتری هم نیاز پیدا خواهد کرد.
با این حال اگر ماشین لباسشویی شما قابلیت خشک کردن کامل را ندارد بلافاصله پس از اتمام فرایند لباس ها را از ماشین لباسشویی خارج کنید و در هوای آزاد پهن کنید تا هم چروک نشوند و بوی نا مطبوع به خود نگیرند و هم اینکه زودتر خشک شوند.

آویزان کردن لباس ها پس از خشک کردن در لباسشویی

خرید جدیدترین لباسشویی با تضمین اصالت از آترین پلاس

ما در این مقاله “چگونه فقط از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟” تمام مواردی را که باید هنگام استفاده از خشک کن ماشین لباسشویی در نظر بگیرید را برای شما توضیح داده ایم که با توجه به آنها می توانید پاسخ سؤال خود را درباره چگونه فقط از خشک کن ماشین لباسشویی سامسونگ استفاده کنیم، چگونه فقط از خشک کن ماشین لباسشویی ال جی استفاده کنیم و یا سایر برندها دریافت کنید.
امروزه کاربران زیادی تمایل خود را به خرید ماشین لباسشویی با امکانات پیشرفته و جدید برای شستشو و خشک کردن لباس ها با بهترین کیفیت نشان داده اند. ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه بی نظیری از برترین مدل لباسشویی و ماشین ظرفشویی سامسونگ، ال جی و بوش را با بهره مندی به پیشرفته ترین فناوری ها برای مشاهده در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم. در صورت تمایل به خرید می توانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا