آموزش

مایع لباسشویی را کجا بریزیم؟ نحوه استفاده از وایتکس، مایع لباسشویی و پودر در ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از مهمترین و ضروری ترین لوازم موجود در منزل است که به منظور بالا بردن کیفیت شستشو و سرعت بخشیدن به فرایند آن می تواند بسیار کاربردی باشد. یکی از مواردی که در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی باید از آن اطلاع کافی داشته باشید، کارایی محفظه های تعبیه شده برای ریختن پودر، مایع لباسشویی، مایع سفید کننده و نرم کننده است. بسیاری از کاربران با تماس گرفته و از ما این سؤال را دارند که ” مایع لباسشویی را کجا بریزیم؟ ” ” مشکین تاژ رو کجای لباسشویی بریزم “. در پاسخ باید گفت که محل ریختن مایع لباسشویی در ماشین به برند و مدل آن بستگی دارد.
در این مطلب ما محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی، مایع لباسشویی و سایر شوینده ها را برای شما توضیح خواهیم داد تا با توجه به آنها بتوانید فرایند شستشو را با کیفیت بهتری انجام دهید. البته با توجه به اینکه ماشین لباسشوی های جدید به سه محفظه برای ریختن انواع شوینده مجهز شده اند و از طرفداران بیشتری برخوردار شده اند، ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از بهترین مدل های لباسشویی قیمت روز را در اختیار مشتریان قرار داده ایم تا بتوانند در صورت تمایل انتخاب خود را از آنها انجام دهند.

محل ریختن شویندهای ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی های جدید و پیشرفته از تعداد محفظه های بیشتری به نسبت مدل های قدیمی برای ریختن انواع مواد شوینده ماشین لباسشویی برخوردار هستند. البته محل ریختن مواد شوینده با توجه به نوع برند و مدل متغیر است. اما در بیشتر ماشین لباسشویی هایی که امروز در بازار موجود هستند چیدمان این محفظه ها به یک شیوه است و شما باید در هر محفظه شوینده مخصوص آن قسمت را برای عملکرد بهتر بریزید. تقسیم بندی محفظه شوینده می تواند بسته به مدل و برند متفاوت باشد.البته در ادامه مطلب بیشتر درباره محفظه های جا پودری ماشین لباسشویی توضیح خواهیم داد.
برخی از کاربران علیرغم بالا بودن قیمت ماشین لباسشویی بوش به باور اینکه در ماشین لباسشویی بوش می توانند هر مقدار شوینده ای را به کار ببرند، خرید لباسشویی را انجام می دهند. اما باید متذکر شویم که شما می بایست با توجه به ابعاد محفظه میزان معینی از شوینده را استفاده کنید. چرا که نه تنها باعث ایجاد کف زیاد می شود بلکه ممکن است حتی به دستگاه شما آسیب برساند.

محل ریختن مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی

محفظه جا پودری برای ریختن مایع لباسشویی مناسب است؟

محفظه جا پودری همان محفظه اصلی ماشین لباسشویی است که از ابعاد بزرگتری به نسبت محفظه های دیگر برخوردار است. به طور معمول در ماشین لباسشویی های نسل جدید محفظه اصلی در سمت چپ قرار گرفته است که با نشان II جدا سازی شده است. شما می توانید در این محفظه پودر شوینده یا مایع های لباسشویی را به منظور شستشوی اصلی بریزید. در نظر داشته باشید این محفظه تنها محل ریختن مایع لباسشویی و شوینده های پودری برای شستشوی اصلی است و محل ریختن مایع های نرم کننده و همچنین محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی دیگر محفظه های تعبیه شده است.
لازم به ذکر است در صورتی که از مایع لباسشویی برای شستشوی لباس در ماشین استفاده می کنید حتماً از پر کردن دیگ پرهیز کنید چرا که در صورت پر بودن درام از لباس، مایع به خوبی حل نخواهد شد و همچنین می تواند علت لرزش ماشین لباسشویی نیز شود.

محفظه جا پودری در ماشین لباسشویی

بررسی محل ریختن مایع نرم کننده لباس در ماشین لباسشویی

یکی دیگر از محفظه هایی که در قسمت محفظه های شوینده در ماشین لباسشویی تعبیه شده است، محفظه وسط با علامت X است. این محفظه محل ریختن نرم کننده لباس یا سایر مایع های خوشبو کننده در لباسشویی است. این قسمت دارای یک قطعه پلاستیکی به رنگ آبی است که علامت MAX بر روی آن درج شده است و شما باید نرم کننده را تا این قسمت در محفظه پر کنید. برخی از کاربران نا آگاهانه فکر می کنند محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی این قسمت است، اما باید متذکر شویم که محل ریختن وایتکس در لباسشویی همان محفظه اصلی است.
این موضوع برای تمام برندهای ماشین لباسشویی صدق می کند. یعنی محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی سامسونگ و همچنین محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی پاکشوما همان محفظه اصلی است. توجه داشته باشید که تعداد محفظه ها در قیمت گذاری ماشین لباسشویی تأثیری ندارد و تنها به عنوان یک آپشن برای سازنده محسوب می شود. به عنوان مثال می توان گفت قیمت لباسشویی 10 کیلویی با توجه به فناوری ها و قابلیت هایی که دارد در نظر گرفته شده است و هیچ ارتباطی به طراحی محفظه ندارد.

ریختن مایع در ماشین لباسشویی

کارایی محفظه پیش شستشو چیست؟

محفظه دیگری در سمت راست ماشین لباسشویی قرار گرفته است که با نماد I مشخص شده است. کاربر می تواند از این قسمت برای ریختن مواد شوینده در یک فرایند پیش شستشو یا چرخه طولانی مدت استفاده کند. در نظر داشته باشید که میزان استفاده از مواد شوینده در این قسمت نصف می شود. بنابراین از ریختن مواد شوینده بیشتر در این قسمت خودداری کنید، چرا که موجب آسیب و خسارت به قطعات ماشین لباسشویی خواهید شد.
البته این موضوع درباره ماشین ظرفشویی ها نیز صدق می کند، یعنی با توجه به بالا بودن قیمت ماشین ظرفشویی 14 نفره و 13 نفره سعی کنید از مواد شوینده به میزان مناسب استفاده کنید تا از ایجاد خسارت به آنها جلوگیری کنید. به عبارتی از دو برابر کردن شوینده ها خودداری کنید.

ریختن مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی

محل ریختن مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی درب از بالا

ماشین لباسشویی درب از بالا یکی از مدل هایی است که نحوه ریختن مایع لباسشویی یا دیگر شوینده ها در آن کمی متفاوت است. این نوع از ماشین لباسشویی ها در برخی از مدل ها دارای یک محفظه در قسمت بالا هستند که می تواند محل ریختن مایع لباسشویی یا دیگر شوینده ها باشد. اما اگر ماشین لباسشویی شما هیچ محفظه ای برای ریختن مایع ندارد، می توانید به طور مستقیم شوینده را از قسمت درب داخل درام بریزید.
البته برای اطلاع از محل دقیق تر ریختن مایع لباسشویی و سایر شوینده ها در ماشین لباسشویی های درب از جلو و درب از بالا حتماً دفترچه راهنمای محصول را مطالعه کنید.

ریختن مایع در لباسشویی درب از بالا

آیا می توان مایع لباسشویی را مستقیم وارد دیگ ماشین لباسشویی کرد؟

قطعاً ریختن مایع لباسشویی و دیگر مواد شوینده به صورت مستقیم داخل درام ماشین لباسشویی درب از جلو ممکن نیست. چرا که در این صورت مواد شوینده در دستگاه کف زیادی ایجاد می کنند و چرخه شستشو را دچار عیب و ایراد می کنند. بنابراین حتماً شوینده ها را از طریق محفظه ها وارد ماشین لباسشویی کنید. توجه کنید این قضیه می تواند پاسخ سؤال ( مشکین تاژ رو کجای لباسشویی بریزم ) و یا ( مایع لباسشویی رو کجای ماشین بریزیم ) نیز باشد.

ریختن مایع در لباسشویی از طریق دیگ

خرید جدید ترین ماشین لباسشویی اصل را از کجا انجام دهیم؟

محل ریختن مایع لباسشویی در ماشین با توجه به برند و نوع مدل متفاوت است که با توجه به آن کاربران می توانند هر نوع شوینده را در محل مخصوص خود بریزند. با این حال ریختن مایع لباسشویی در جای مخصوص می تواند در کیفیت شستشو تأثیر گذار باشد. با توجه به اینکه قرار گیری محفظه های شوینده در ماشین لباسشویی های پیشرفته و جدیدی که امروزه در بازار موجود هستند تا حدی زیادی شبیه به همدیگر است، ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از ماشین لباسشویی اصل از برندهای معتبری همچون بوش، ال جی و سامسونگ را در اختیار مشتریان قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا