آموزش

معایب کولر سلولزی و آبی چیست؟

در واقع کولر آبی سلولزی ورژن جدید مدل های پوشالی هستند که با توجه ساختاری که دارند راندمان و عملکرد بهتری را برای خنک سازی ارائه می دهند. اما در کنار این مزایا و دیگر ویژگی های کاربردی که کولر آبی سلولزی دارد، می توان گفت دارای معایب و مشکلاتی نیز هستند که کسب اطلاع درباره آنها می تواند تا حد زیادی در انتخاب و خرید شما تأثیر گذار باشد. با توجه به اهمت این موضوع در این مقاله ما تمام معایب کولر سلولزی را که ممکن است در فرایند خنک سازی اختلال ایجاد کند را برای شما به طور کامل توضیح خواهیم داد. البته مهم ترین عیب کولر سلولزی آبی عبارتند از رِنج قیمت بالا، ایجاد بوی بد، حساسیت به آب شور، سازگار نبودن با هر منطقه آب و هوایی، نیاز به مراقبت بیشتر.

بررسی کولر سلولزی آبی از لحاظ قیمت

یکی از اصلی ترین مواردی که می توان گفت از معایب کولر سلولزی به شمار می آید قیمت کولر سلولزی است. به طور معمول قیمت پدهای سلولزی به نسبت مدل های پوشالی در رِنج بیشتری قرار گرفته است. اما باید این موضوع را هم در نظر بگیرید که طول عمر پدهای سلولزی در مقایسه با نمونه های پوشالی بیشتر است. به طوری که شما می توانید پس از 3 تا 5 سال نسبت به تعویض آنها اقدام کنید. علیرغم اینکه کولر های آبی سلولزی به نسبت کولر گازی ها از رِنج قیمت مناسب تری برخوردار هستند بسیاری از کاربران اولویت خود را به کولر گازی ها داده اند.
البته اگر فناوری ها و امکانات کولر گازی ها را در نظر بگیرید، قطعاً قیمت کولر گازی بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

بوی بد بزرگترین معایب کولرهای سلولزی

یکی از عیوب کولرهای سلولزی ایجاد بوی بدی است که در صورت بالا بودن رطوبت ایجاد می کنند و می توانند بسیار آزار دهنده باشند. بوی بد پد کولر سلولزی ناشی از وجود کپک و باکتری است که روی پد ایجاد می شود. برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین مشکلی سعی کنید هر دو هفته یک بار پدهای سلولزی را شستشو دهید و از مواد ضد عفونی کننده برای تمیز کردن آن استفاده کنید. همچنین در زمان بارندگی از کولر سلولزی آبی استفاده نکنید تا بوی بدی ایجاد نشود. با این حال اگر وقت کافی برای شستشوی پدهای سلولزی را برای جلوگیری از به وجود آمدن بوی بد را ندارید، می توانید از مدل کولر گازی الجی با قابلیت فیلتر بهداشتی انتخاب خود را انجام دهید.

بوی بد کولر سلولزی آبی

حساسیت به آب شور از دیگر معایب پد سلولزی

یکی دیگر از معایب کولرهای سلولزی شوره زدن پَد کولر در مناطقی است که آب آنها شور است. این موضوع سبب می شود تا پدهای کولر زودتر خراب شوند. با این وجود اگر در مناطقی زندگی می کنید که آب آن شور است به جای کولر آبی سلولزی از مدل های پوشالی برای ماندگاری بیشتر استفاده کنید. از آنجایی که این موضوع می تواند باعث تعویض زود هنگام پد و صرف هزینه برای کاربران شود، انتخاب کولر از مدل های گازی می تواند تا حد زیادی این مسئله را حل کند. البته اگر از آن دسته کاربران هستید که در کنار کیفیت خنک کنندگی، قیمت را نیز مَد نظر قرار می دهید کولرگازی سامسونگ بهترین گزینه پیشنهادی ما به شما است.

نیاز به مراقبت بیشتر عیبی برای کولر آبی سلولزی

نکته ای که باید در اینجا متذکر شویم نیاز به مراقبت بیشتر کولر آبی سلولزی به نسبت مدل های پوشالی است. برای کارایی و عملکرد بهتر باید به طور مرتب پدهای سلولزی را با مواد بهداشتی و ضدعفونی شستشو دهید. همچنین باید در هنگام شستشو مراقب باشید که به پدها آسیب وارد نشود. بنابراین اگر انتخاب کولر از مدل های آبی سلولزی نمی تواند ایدئال شما برای خنک سازی باشد از کولر گازی های ایستاده که قدرت پرتاب باد و ظرفیت بیشتری برای خنک کنندگی دارند، انتخاب خود را انجام دهید. اما باید توجه داشته باشید که قیمت کولر گازی ایستاده در ظرفیت های بالا به گونه ای است که به صرف هزینه بیشتری برای خرید نیاز دارد.

عدم سازگاری با هر نوع آب و هوایی عیبی برای کولرآبی سلولزی

از دیگر معایب کولر های آبی سلولزی این است که برای مناطقی که میزان رطوبت بالایی دارند چندان مناسب نیست. اما برای مناطق گرم و خشک می تواند یک پیشنهاد عالی به حساب آیند. با توجه به اینکه کولر گازی ها قادر به جذب رطوبت موجود در محیط هستند شما می توانید برای مناطق مرطوب از کولر گازی برای خنک کردن محیط استفاده کنید. با توجه به این موضوع در بین برندهای تولید کننده کولر گازی گری یکی از بهترین ها در نوع خود است. اما باید در نظر داشته باشید که قیمت کولر گازی گری در مدل های پیشرفته و با قابلیت فیلتر بهداشتی به نسبت سایر مدل های معمولی به بودجه بیشتری برای انتخاب نیاز دارد.

معایب کولر آبی سلولزی

خرید آخرین مدل کولر گازی اصل در آترین پلاس

در مجموع کولر آبی سلولزی به نسبت مدل های پوشالی مزایای بیشتری دارند، اما در هنگام خرید باید حتماً معایب آنها را نیز در نظر بگیرید. اما از آنجایی که امروزه کولر گازی ها ارجحیت بیشتری به نسبت مدل های آبی دارند، ما نیز در فروشگاه آترین پلاس کم مصرف ترین کولر گازی را که دارای موتور اینورتر هستند در کنار دیگر مدل های جدید و پیشرفته در اختیار مشتریان خود قرار داه ایم. در صورت تمایل به خرید شما نیز می توانید با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا