آموزش

راهنمای شستن حوله نوزاد و بزرگسال با ماشین لباسشویی

حوله ها به دلیل تماس با پوست و استفاده زیادی که دارند باید به طور مداوم و با بهترین کیفیت شستشو داده شوند. بسیاری از کاربران برای شستن حوله نوزاد و بزرگسال موارد خاصی را در نظر نمی گیرند و تنها با قرار دادن در ماشین لباسشویی و فعال کردن یک برنامه اقدام به شستشوی آنها می کنند. در اینجا باید گفت در نحوه شستن حوله با ماشین لباسشویی توجه کردن به چند مورد از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در ادامه مطلب درباره آنها توضیح خواهیم داد.

شستن حوله قبل از استفاده را فراموش نکنید

مسلماً حوله ها در حین بسته بندی و جا به جایی با آلودگی هایی مواجه می شوند که در صورت تماس با بدن و صورت ممکن است این آلودگی ها انتقال داده شود و حساسیت های پوستی ایجاد کنند. بنابراین پس از خرید بهتر است حوله را قبل از استفاده با برنامه مناسب شستشو دهید. در صورتی که هنوز خرید ماشین لباسشویی را انجام نداده اید یا قصد تعویض آن را دارید حتماً در هنگام خرید آنلاین لباسشویی یا حضوری از فروشنده در مورد آپشن ها و قابلیت های لباسشویی سؤال کنید.
این نکته را در نظر داشته باشید که برنامه شستن حوله در ماشین لباسشویی سامسونگ هیچ تفاوتی با برنامه شستشوی حوله در ماشین لباسشویی ال جی ندارد. با توجه به این موضوع می توانید متناسب با سلیقه و بودجه خود مدل مَد نظر را خریداری کنید.

شستشو قبل از استفاده برای شستن حوله در لباسشویی

جدا سازی حوله ها برای شستشو

یکی از مواردی که باید هنگام شستشوی حوله در ماشین لباسشویی به آن توجه داشته باشید، جداسازی حوله از سایر لباس ها است. چرا که حوله به دلیل جنسی که دارند باید با دما و برنامه مناسب، با میزان مشخص شده ای از شوینده و چرخه خشک کن مناسب شستشو داده شوند. همچنین حوله ها به دلیل داشتن پرز ممکن است در هنگام شستشو به سایر لباس ها بچسبد. لذا برای جلوگیری از این مشکل بهتر است حوله ها را از دیگر لباس ها در هنگام شستشو جداسازی کنید.
با توجه به اینکه هر چه برنامه های شستشو در ماشین لباسشویی متنوع تر باشد قطعاً شستشوی حوله ها با کیفیت بهتری انجام داده می شوند. البته اگر در کنار کیفیت شستشو، قیمت را نیز در نظر می گیرید ما به شما لباسشویی سامسونگ را پیشنهاد می کنیم. زیرا قیمت انواع ماشین لباسشویی سامسونگ در مقایسه با سایر برندهای مطرح  در بازار به بودجه کمتری نیاز دارد.

جداسازی حوله با لباس در شستن حوله در لباسشویی

انتخاب دمای مناسب برای شستن حوله در ماشین لباسشویی

حوله ها به دلیل جذب آب و رطوبت بیشتر در معرض رشد باکتری ها و قارچ ها قرار می گیرند. به همین دلیل بهتر است شستشوی بهداشتی یا برنامه شستشو در دمای 40 درجه را برای آنها انتخاب کنید. گفتنی است که این در شرایطی است که دمای بالا به الیاف و جنس پارچه آسیب وارد نکند. البته ما در مقاله “پرفروش ترین ماشین لباسشویی در ایران” بهترین مدل ماشین لباسشویی ها را با قابلیت های پیشرفته به شما معرفی کرده ایم، که با خرید از آنها شما می توانید با جدیدترین و پیشرفته ترین برنامه های شستشو در بهترین مدل لباسشویی ها آشنا شوید. به طوری که حتی برای شستن حوله نوزاد و رفع بوی رطوبت حوله نیز بتوانید از این برنامه های کاربردی استفاده کنید.

انتخاب دمای مناسب در شستن حوله در لباسشویی

استفاده از شوینده مناسب برای شستشوی حوله

پودرهای ماشین لباسشویی به دلیل ساختاری که دارند اگر به طور مکرر برای شستشوی حوله استفاده شوند سبب خشک شدن و زبری حوله ها می شوند. برای جلوگیری از ایجاد چنین مسئله ای می توانید به جای استفاده از شوینده های پودری از مایع لباسشویی بدون آنزیم برای شستشوی حوله در ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی، بوش و سایر برندها استفاده کنید.
توجه داشته باشید اگر تعداد حوله های شما برای شستشو زیاد است مواد شوینده را دو برابر نکنید، زیرا استفاده بیش از حد مواد شوینده سبب رسوب و کاهش حوله ها می شود. همچنین از ماشین لباسشویی در ظرفیت های بالا برای جلوگیری از آسیب به دیگ در صورت زیاد بودن تعداد حوله ها استفاده کنید. در چنین شرایطی ماشین لباسشویی 9 کیلویی می تواند یک گزینه بسیار عالی باشد. البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که قیمت ماشین لباسشویی ۹ کیلویی در مقایسه با لباسشویی هایی که از ظرفیت کمتر برخوردار هستند به صرف هزینه بیشتری نیاز دارد.

استفاده از شوینده مناسب در شستن حوله در لباسشویی

آیا سفید کننده برای شستن حوله در لباسشویی مناسب است؟

یکی از نکات شستن حوله استفاده نکردن از مایع سفید کننده یا وایتکس است. این نوع از شوینده ها شاید در کوتاه مدت هر گونه لکه و کِدری حوله ها را از بین ببرند، اما در طولانی مدت سبب از بین رفتن الیاف حوله و پوسیدگی آن می شوند. در نظر داشته باشید شما می توانید برای تمیز شدن بهتر حوله 30 دقیقه قبل از شستشوی اصلی آن را در آب داغ خیس کنید و یا اینکه از سرکه سفید و لکه بر برای شستن حوله با ماشین لباسشویی استفاده کنید.
توجه داشته باشید که شما می توانید حتی برای از بین بردن بوی نا مطبوع و جرم گیری ماشین ظرفشویی نیز از سرکه سفید استفاده کنید. بنابراین نیازی نیست با وجود بالا بودن قيمت ظرفشويي بوش اقدام به خرید ظرفشویی از مدل های بوش با دارا بودن قابلیت شستشوی خودکار کابینه کنید.

مایع سفید کننده در شستن حوله در لباسشویی مناسب نیست

برنامه مناسب برای شستن حوله در ماشین لباسشویی کدام است؟

با توجه به اینکه ماشین لباسشویی ها از برنامه های متنوعی برای شستشوی انواع لباس و حوله برخوردار هستند، انتخاب برنامه مناسب در کیفیت شستشو بی تأثیر نیست. گزینه شستشوی حوله در لباسشویی در بیشتر مدل های جدید Cotton است. اما اگر مدل ماشین لباسشویی شما کمی قدیمی است برنامه های Duvet Program، Skin Care جزو بهترین ها برای شستشوی حوله ها هستند.
البته شما همچنین می توانید برای جلوگیری از ساییده شدن و آسیب دیدن حوله از برنامه Delicate که یک برنامه با شستشوی ملایم است استفاده کنید.

برنامه مناسب برای شستن حوله در لباسشویی

سرکه سفید را برای شستن حوله در ماشین لباسشویی استفاده کنید

به طور معمول حوله ها پس از چند بار استفاده کیفیت آنها کاهش پیدا می کند. این کاهش کیفیت می تواند شامل کم شدن لطافت، کِدر شدن و لکه دار شدن، تغییر رنگ و باز شدن تار و پود آن باشد. با این حال برای ماندگاری بیشتر و جلوگیری از شل شدگی حوله می توانید از سرکه سفید در هنگام شستن حوله در ماشین لباسشویی استفاده کنید. سرکه سفید می تواند کیفیت جنس و رنگ حوله را تا مدت ها حفظ کند. در صورت استفاده باید نصف فنجان سرکه سفید را همراه دیگر شوینده ها در ماشین لباسشویی بریزید و برنامه شستشو را فعال کنید.

استفاده از سرکه سفید برای شستن حوله در لباسشویی

پاک کردن شوینده ها با فعال کردن چرخه آبکشی اضافه

گاهی اوقات استفاده بیش از حد مواد شوینده موجب می شود تا مواد شوینده به طور کامل از روی لباس پاک نشود. به همین منظور می توانید پس از فرایند شستشو یک دوره چرخه آبکشی اضافه را برای تمیز کردن کامل مواد شوینده و ممانعت از باقی ماندن آنها روی حوله ها فعال کنید. این کار سبب می شود تا حوله ها به بهترین شکل ککن آبکشی شوند و مواد شوینده روی آنها باقی نماند.

آبکشی در شستن حوله در لباسشویی

دوره خشک کن را پس از شستن حوله کم کنید

لطافت و نرمی حوله ها یکی از مهم ترین موضوعاتی است که اکثر کاربران آن را مَد نظر قرار می دهند. بنابراین اگر می خواهید حوله های شما لطافت خود را حفظ کنند، پس از پایان شستشو آنها را زیاد داخل لباسشویی برای خشک شدن قرار ندهید. زیرا خشک کردن زیاد حوله ها سبب زبری آن می شود. با این وجود بهتر است برای خشک کردن حوله آن را در هوای آزاد و زیر نور آفتاب قرار دهید تا هر گونه رطوبت و باکتری های احتمالی از بین رود.

خشک کردن حوله در شستن حوله در لباسشویی

خرید جدیدترین ماشین لباسشویی با تضمین اصالت در آترین پلاس

حوله ها به دلیل تماس مستقیم با پوست باید با حساسیت بیشتری شستشو داده شوند. پس بهتر است حوله های حمام را پس از 3 تا 4 بار استفاده بشویید و حوله های صورت را پس از 2 بار مصرف شستشو دهید. نظر به اینکه امروزه مدل های پیشرفته ای از ماشین لباسشویی ها با قابلیت های جدید و برنامه های کاربردی در بازار موجود هستند، شستن حوله در ماشین لباسشویی با کیفیت بهتری صورت می گیرد.
با توجه به تقاضای بسیار کاربران برای خرید ماشین لباسشویی های جدید ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از برترین مدل ماشین لباسشویی های روز را با پیشرفته ترین فناوری ها در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، خرید خود را ثبت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا