آموزش

شستن بالش در ماشین لباسشویی امکان پذیر است؟

بالشت ها یکی از پر استفاده ترین لوازم خواب هستند که معمولاً کاربران در طول شبانه روز از آن استفاده می کنند. از آنجایی که در طول شبانه روز حداقل ساعاتی را برای خواب از بالش استفاده می کنیم و ممکن است هنگام خواب عرق کنیم و یا چربی های پوست سر و صورت جذب آن شود، شستشوی هر چند وقت یک بار بالش ها برای سلامت پوست و مو لازم و ضروری است. با توجه به اینکه جنس بالشت ها می تواند متفاوت باشد، شستشوی آنها باید با دقت انجام شود تا به الیاف آن آسیب وارد نشود. اما سؤالاتی که اکثر کاربران از ما پاسخ آن را می خواهند این است که آیا شستن بالش در ماشین لباسشویی امکان پذیر است؟
طریقه شستن بالشت در لباسشویی چگونه است؟ چگونه انواع بالشت را بشوییم؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤالات و مشابه آن پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

قبل از شستن بالشت در لباسشویی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

بالشت ها در انواع و جنس های مختلفی در بازار موجود هستند که برخی از آنها قابلیت شستشو با ماشین لباسشویی را ندارند و باید به روش دستی شستشو داده شوند. البته اگر نکاتی را برای حفظ الیاف بالشت و جلوگیری از خرابی آن در نظر بگیرید به راحتی می توانید برخی از بالش ها را با انواع ماشین لباسشویی بشویید. با توجه به اینکه شستن بالشت در لباسشویی به فناوری ها و قابلیت های پیشرفته ای نیاز ندارد، شما می توانید با مناسب ترین قیمت انواع لباس شویی را در مدل های جدید با فناوری های معمولی برای شستن لباس ها و بالش هایتان خریداری کنید.
توجه داشته باشید قبل از شستن بالش در ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی و حتی بوش، به جنس بالش حتماً توجه داشته باشید برچسب روی بالش را چِک کنید تا مطمئن شوید که آیا بالش قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی را دارد. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که برای تمیزی بهتر بالشت قبل از شستشو حتماً آن را لکه گیری کنید. چرا که برخی از بالش ها تنها با یک لکه گیری ساده و قرار گیری در مقابل نور خورشید کاملاً تمیز می شوند.

شستن بالش در لباسشویی

مراحل شستن بالش با ماشین لباسشویی

در حالت کلی شستن بالش با دست انجام گیرد بهتر است اما اگر زیاد اهل شست و شوی بالش به روش دستی نیستید و ترجیح شما اسفتاده از ماشین لباسشویی است یک سری مراحل را باید برای شستوی بالش در لباسشویی رعایت کنید. برای شستشوی بالش در ماشین لباسشویی قبل از هر کاری آن را داخل یک کیسه توری قرار دهید تا از ساییده شدن و تغییر شکل بالش در ماشین لباسشویی جلوگیری کنید. یک شوینده مناسب با پاک کنندگی ملایم را داخل مخزن لباسشویی بریزید، دمای آب را روی درجه سرد تنظیم کنید تا به الیاف بالشت صدمه وارد نشود.
سپس برنامه شستشوی ملایم یا برنامه Delicate را فعال کنید تا دستگاه فرایند شستشو را شروع کند. برای خشک کردن بالش در لباسشویی از توپ های خشک کن استفاده کنید و یا اینکه آن را در هوای آزاد قرار دهید. لازم به تأکید مجدد است که شستشوی بالش در لباسشویی به قابلیت و فناوری خاصی نیاز ندارد پس شما می توانید حتی با یک لباسشویی الجی قیمت مناسب نیز شستن برخی از مدل های بالشت را نیز انجام دهید. اما از آنجایی که جنس بالش ها می تواند متفاوت باشد در ادامه نحوه شست و شوی انواع بالش را در لباسشویی توضیح خواهید داد.

مراحل شستن بالش در لباسشویی

طریقه شستشوی بالش پر در لباسشویی

ترجیحاً بهتر است شستشوی بالشت پر به روش دستی صورت گیرد اما اگر به هر دلیلی شستن بالش پر را در ماشین لباسشویی انجام می دهید، قبل از هر کاری از سالم بودن روکش بالش مطمئن شوید تا حین شسشو پرهای بالش به دلیل پارگی روکش به داخل دیگ لباسشویی وارد نشود. سپس برنامه شستشوی پشم یا نخی را برای بالشت پر فعال کنید. با توجه به اینکه شستشوی بالش پر مانند شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی حساس است و نیاز به پاک کننده قوی ندارد حتماً از شوینده ملایم استفاده کنید. از آنجایی که پر در لباسشویی آب زیادی را جذب می کند و ممکن است از پایان شستشو بالش شما همچنان خیس باشد تا حد امکان برای خشک کردن آن از توپ خشک در لباسشویی استفاده کنید و یا آن را در هوای آزاد قرار دهید. زیرا خشک کن ماشین لباسشویی به احتمال زیاد به بالش صدمه وارد می کند.

شستن بالش پر در لباسشویی

شست و شوی بالشت مموری فوم در ماشین لباسشویی ممکن است؟

شستن بالش در ماشین لباسشویی شاید برای برخی از مدل های کاربردی باشد. اما بالشت های مموری فوم به دلیل ساختاری که دارند کف داخل دیگ در آنها جمع می شود و باعث آسیب دیدن بالش می شود. برخی از کار بران این باور را دارند که شستن بالش مموری فوم در لباسشویی با ظرفیت بالا به دلیل دارا بودن درام جا دار ممکن است و نا آگاهانه این نوع از بالش ها را داخل لباسشویی قرار می دهند. در اینجا باید گفت با توجه به بالا بودن قیمت لباسشویی 8 کیلویی، 9 کیلویی و لباسشویی های با ظرفیت بالای 10 کیلو، اگر تنها به دلیل امکان شستشوی بالش در ماشین اقدام به خرید لباسشویی در ظرفیت بالا می کنید قطعاً در اشتباه هستید. چرا که در هر صورت شستشوی بالش مموری فوم در هیچ نوع ماشین لباسشویی انجام نمی شود.

شستن بالش مموری فوم در لباسشویی

شستن بالش پشم شیشه را در لباسشویی انجام ندهید

نوع دیگری از بالش ها وجود دارد که با توجه به ساختارشان بهتر است داخل ماشین لباسشویی شسته نشوند. زیرا ممکن است جمع شوند و حالت توپی به خود بگیرند. با در نظر گرفتن این موضوع، بهترین روش برای شستن بالش پشم شیشه روش دستی است. البته اگر بالش شما زیاد کثیف نیست با یک لکه گیری ساده و قرار دادن در معرض نور خورشید نیز می توانید تمیز کردن آن را انجام دهید. اما اگر از روش دستی استفاده می کنید با استفاده از یک شوینده ملایم و کمی ورز دادن آن می توانید به بهترین نحو ممکن شستن بالش را انجام دهید.
همچنین در صورتی که تمایل داشته باشید تا بالش بوی مطبوع و خوشایندی داشته باشد، می توانید از چند قطره اسانس روغنی در حین شستشو استفاده کنید. این کار دقیقاً مانند جرم گیری ماشین ظرفشویی با استفاده از قرص جرم گیر است که هر گونه بوی نا خوشایند و رسوب را از کابینه ماشین ظرفشویی پاک می کند.

شستن بالش پشم شیشه در لباسشویی

روش های شستشوی بالشت لاتکس در ماشین لباسشویی

بالشت های لاتکس یکی از مدل هایی هستند که با توجه به الیاف و ترکیبی که دارند کاملاً نرم و انعطاف پذیر هستند. با توجه به اینکه شستشوی بالش ها هر چند وقت یک بار لازم است، شستشوی این مدل از بالش ها در ماشین لباسشویی ممکن نیست. پس بهترین راه حل برای تمیز کردن بالش لاتکس استفاده از جارو برقی برای پاک کردن غبار روی بالش، لکه گیری آن و در نهایت قرار دادن زیر نور مستقیم خورشید است. بنابراین از شستن بالش های لاتکس حتی به صورت دستی نیز خودداری کنید تا الیاف و ساختار بالش در حین شستشو از بین نرود.

شستن بالش لاتکس در لباسشویی

خرید ماشین لباسشویی قیمت روز با تضمین اصالت از آترین پلاس

شستن بالش در لباسشویی می تواند باعث تمیزی بهتر آن شود. اما از آنجایی که هر نوع بالشتی را نمی توان داخل لباسشویی قرار داد سعی کنید از روش های دستی برای شستشوی آنها استفاده کنید. اما اگر قصد خرید ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس و شستن برخی از مدل بالشت ها را دارید، پیشنهاد می کنیم لیست قیمت ماشین لباسشویی را از برندهای اصلی و معتبر همچون بوش، ال جی و سامسونگ در آترین پلاس مشاهده کنید و در صورت تمایل به خرید با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را نهایی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا