آموزش

علت برق داشتن بدنه یخچال چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با لمس یخچال برق بدنه آن شما را گرفته باشد. به نظر شما علت برق داشتن بدنه یخچال چیست؟ یخچال یکی از کاربردی ترین لوازم موجود در منزل است که به دلیل سیم کشی متعددی که برای بخش های مختلف صورت گرفته است گاهی اوقات با اتصالاتی مواجه می شود که سبب انتقال برق به خارج دستگاه و به نوعی بدنه آن می شود. دلیل برق داشتن بدنه یخچال می تواند مختلف باشد که در این مقاله تمام علت های برق داشتن بدنه یخچال را به طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد.

خرابی و فرسودگی عایق سیم کشی از علت های برق داشتن بدنه یخچال

یکی از مواردی که سبب می شود تا بدنه یخچال برق داشته باشد فرسودگی و کهنه شدن عایق سیم کشی یخچال است. از بین رفتن عایق سیم کشی به دلیل جا به جایی زیاد یخچال، بالا بودن عمر یخچال، افزایش جریان برق و برخی از موارد دیگر است. البته پایین بودن کیفیت قطعات سیم پیچی نیز در خرابی عایق سیم کشی تأثیر دارد. با این حال بهتر است در هنگام خرید یخچال و فریزر حتماً کیفیت قطعات را در نظر بگیرید و از یک مارک معتبر انتخاب یخچال را انجام دهید. زمانی که روکش یا همان عایق سیم کشی از بین رود ممکن است سیم ها به یخچال برخورد کرده و جریان الکتریسته را به بدنه انتقال دهند. در چنین شرایطی بدنه یخچال برق دارد و با لمس آن شما نیز این جریان را احساس خواهید کرد.

خرابی سیم کشی علت برق داشتن بدنه یخچال

وجود مشکل در ترموستات علت برق بدنه یخچال

چرا بدنه یخچال برق دارد؟ یکی دیگر از دلایل برق داشتن بدنه یخچال وجود عیب در سیم کشی ترموستات است. چنانچه سیم کشی ترموستات دچار ایراد و اتصالی شود برق ترموستات در بدنه جریان پیدا می کند و دلیل برق داشتن بدنه یخچال می شود. با توجه به این موضوع در صورت برق داشتن بدنه یخچال حتماً توسط یک تکنسین ماهر ترموستات را از لحاظ سلامت بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعمیر و یا تعویض کنید. البته یخچال فریزهای جدید از جمله مدل های ساید که امروزه در بازار وجود دارند از سیستم تنظیم دمای دیجیتال برخوردار هستند و چون ترموستات در آنها وجود ندارد کمتر دچار خرابی می شوند.
اما با توجه به بالا بودن قیمت یخچال ساید بای ساید شما می توانید از دیگر مدل های جدید عرضه شده همچون دوقلو و بالا پایین که در رِنج قیمت بهتری وجود دارند، انتخاب خود را انجام دهید.

معیوب بودن سیم کشی در موتور از دلایل اصلی برق داشتن یخچال

آیا ایراد در موتور یخچال می تواند علت برق داشتن بدنه یخچال باشد؟ با توجه به اینکه سیم پیچی داخلی یخچال به بدنه موتور متصل است هر گونه اتصالی سیم کشی در این قسمت باعث می شود تا موتور یخچال دچار عیب و حتی سوختگی شود، همچنین جریان الکتریسته را به بدنه یخچال منتقل کند و دلیل برق داشتن بدنه یخچال شود. با توجه به اینکه این مشکل می تواند حتی در پیشرفته ترین مدل یخچال ها نیز به وجود آید، بنابراین لزومی نیست تا خرید یخچال را از مدل های جدید ساید بای ساید به منظور جلوگیری از عیب کار موتور و انتقال برق به بدنه یخچال انجام دهید. به همین منظور شما می توانید با خرید یخچال فریزر دوقلو نیز بهترین خنک سازی و ماندگاری مواد غذایی را در طولانی مدت تجربه کنید.

خرابی سیم کشی در موتور علت برق داشتن بدنه یخچال

برق بدنه یخچال به دلیل وجود عیب در برد الکترونیکی

برد الکترونیکی یک قطعه اصلی در یخچال است که در صورت خرابی ممکن است فرمان اشتباه را صادر کند و جریان برق به سیم های ارت یخچال به درستی انتقال داده نشوند. این موضوع سبب می شود تا سیم های ارت که به بدنه یخچال متصل هستند برق را به بدنه انتقال دهند و علت برق داشتن بدنه یخچال شوند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که خرابی برد الکترونیکی ممکن است حتی برای پیشرفته ترین یخچال ال جی دور این دور که یکی از بهترین های این کمپانی است نیز پیش آید. با این وجود بهتر است خرید یخچال را متناسب با نیاز و بودجه ای که در نظر گرفته اید، انجام دهید.

ورود آب به اجزای داخلی باعث برق بدنه یخچال می شود؟

در صورتی که آب وارد اجزای داخلی یخچال شود موجب اتصالی در داخل و خارج یخچال شود. در چنین شرایطی اگر بدنه یخچال را لمس کنید بدنه یخچال برق دارد و شما را دچار برق گرفتگی می کند. برای رفع این مشکل سعی کنید همیشه یخچال را در محیط خشک قرار دهید و در صورت نفوذ آب داخل یخچال را کاملاً خشک کنید. با توجه به اینکه اکثر مدل یخچال های بالاپایین فاقد سیستم اتصال به آب شهری هستند و نفوذ آب به داخل یخچال کمتر صورت می گیرد و همچنین قیمت یخچال فریزر بالا پایین در مقایسه با سایر مدل ها در رِنج بهتری تولید شده اند، شما می توانید خرید یخچال را از این مدل ها انجام دهید.

آیا اتصالی در سرپیچ لامپ روشنایی دلیل برق داشتن بدنه یخچال است؟

یکی از رایج ترین علت برق دار بودن بدنه یخچال وجود ایراد در سرپیچ لامپ روشنایی یخچال است. گاهی اوقات نوسانات برق موجب اتصالی در سرپیچ لامپ یخچال می شود و در برخی مواقع نیز موجب سوختگی لمپ می شود. در صورت اتصالی کردن سیم سرپیچ و تماس با بدنه برق خفیفی در یخچال ایجاد می شود که شما با دست زدن به دستگاه آن را احساس خواهید کرد. بسیاری از کاربران بر این باور هستند که سوختن و اتصالی کردن لامپ یخچال با اتوماتیک نکردن یخچال می تواند ارتباط داشته باشد. اما باید در نظر داشته باشید که اتوماتیک نکردن یخچال یک موضوع کاملاً  مجزا است که در مقاله چرا یخچال اتوماتیک نمیکند کاملاً درباره آن توضیح داده ایم.

خرابی سرپیچ لامپ علت برق داشتن بدنه یخچال

وصل نبودن ارت دوشاخه برق

بدون استثنا در تمام پریزهای موجود در آشپزخانه ها از سه رشته سیم فاز، نول و ارت استفاده شده است. سیم ارت تعبیه شده در پریز، برق را از یخچال به زمین منتقل می کند. در شرایطی که سیم ارت در پریز وجود نداشته باشد کاربر در هنگام لمس بدنه برق کمی را احساس می کند. با این حال برای رفع چنین مشکلی حتماً از یک سیم کش ماهر برای قرار دادن سیم ارت در پریز کمک بگیرید تا ایراد برق داشتن یخچال حل شود.

استفاده از افزایش دهنده رطوبت در یخچال

خشک بودن محیط آشپزخانه که بیشتر در فصل های سرما رخ می دهد از دیگر علت برق داشتن بدنه یخچال است که می توان با افزایش رطوبت در محیط آن را رفع کرد. برای کاهش برق بدنه یخچال می توانید از مرطوب کننده استفاده کنید. افزایش رطوبت در محیط آشپزخانه سبب می شود تا جریان الکتریسیته ساکن در محیط کم شود و به نوعی برق بدنه یخچال را نیز کاهش دهد. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در فصل های گرم سال نیازی به مرطوب کننده برای کاهش برق یخچال نیست.

خشکی هوا علت برق داشتن بدنه یخچال

خرید جدیدترین مدل یخچال قیمت روز با ضمانت اصالت از آترین پلاس

علت برق داشتن بدنه یخچال دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که در ابتدا می بایست علت را پیدا کنید و سپس نسبت به رفع آنها توسط یک تعمیرکار ماهر اقدام کنید. با توجه به اینکه امروزه مدل های جدید و متنوعی از یخچال ها وارد بازار شده اند، خرابی و ایراد قطعات کمتر در آنها دیده می شود. البته ما نیز این موضوع را در نظر گرفته و در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از بهترین و پیشرفته ترین مدل یخچال ها را برای مشاهده در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم. در صورت تمایل به خرید شما نیز می توانید با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت ثبت سفارش خود را از جدیدترین مدل یخچال قیمت روز انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا