آموزش

جای مناسب یخچال در آشپزخانه کوچک و بزرگ کجاست؟

یخچال یکی از کاربردی ترین لوازم موجود در هر آشپزخانه است که با توجه به کارایی که دارد باید دسترسی به آن بسیار راحت باشد. به طور معمول در هر آشپزخانه سه فضای مهم برای جای گیری یخچال، گاز و سینک ظرفشویی وجود دارد که به آن مثلث کار نیز گفته می شود. طبق اصول مثلث کار جای مناسب یخچال در آشپزخانه نزدیک در ورودی است. اما در حالت کلی محل قرار گیری یخچال در آشپزخانه به ابعاد و مساحت محیط آشپزخانه، اندازه یخچال، قابلیت هایی همچون مجهز شدن به سیستم اتصال به آب شهری و سایر موارد بستگی دارد که در ادامه این مطلب به طور کامل درباره آنها توضیح خواهیم داد.

توچه کردن به فضا برای قرار دادن یخچال در آشپزخانه

زمانی که خرید یخچال را انجام می دهید حتماً ابعاد آشپزخانه را برای قرار گیری یخچال در نظر داشته باشید. چرا که اگر ابعاد یخچال با مساحت آشپزخانه شما مَچ نباشد نه تنها جلوه بسیار ناخوشایندی را به آشپزخانه شما می بخشد بلکه دسترسی به یخچال را نیز با مشکل مواجه می کند. از آنجایی که اندازه یخچال ساید، اندازه یخچال دوقلو به نسبت مدل های بالا پایین زیاد است، انتخاب مکان این نوع از یخچال ها باید با دقت بیشتری صورت گیرد و به نوعی می بایست متناسب با ابعاد آشپزخانه انتخاب را از این مدل یخچال ها انجام دهید.
با توجه به این موضوع دو راهکار برای حل این مسئله وجود دارد که یکی از آنها انتخاب یخچال در ابعاد کوچکتر برای جای گیری در فضاهای کمتر و آشپزخانه های کوچک است. راه دوم، جای یخچال در کابینت آشپزخانه است. اگر به دنبال چیدمان مناسب و طراحی شیک و یکپارچه در محیط آشپزخانه هستید، می توانید یخچال های ساید بای ساید و دوقلو را در داخل کابینت قرار دهید. جای دادن یخچال در کابینت سبب می شود تا لبه ها و حجم کلی یخچال پوشیده شود و به نوعی زیبایی منحصر به فرد و چیدمان خاصی را در فضای آشپزخانه شما ایجاد کند.

جای مناسب یخچال در اشپزخانه

قرارگیری مناسب یخچال برای داشتن تهویه مناسب

بدون شک موتور یخچال برای عملکرد و کارایی بهتر نیاز به تهویه مناسب دارد. بنابراین باید بهترین جای یخچال در آشپزخانه را انتخاب کنید تا گردش هوا به صورت کامل انجام شود. برای جریان یافتن هوا در قسمت موتور یخچال سعی کنید از چسباندن یخچال به دیوار جلوگیری کنید و با فاصله معینی آن را قرار دهید. همچنین برای جلوگیری از گرم شدن بدنه یخچال تا حد امکان از جای دادن یخچال نزدیک وسایل گرمایشی همچون اجاق گاز و آبگرمکن و قرار دادن در مقابل نور مستقیم خورشید اجتناب کنید. چرا که گرم شدن یخچال باعث پایین آمدن کارایی، بالا رفتن مصرف انرژی و همچنین برفک زدن یخچال و در نهایت پایین آمدن عمر یخچال نیز می شود.
برخی از افراد معتقدند که اگر خرید یخچال را از برندهای معروفی همچون بوش انجام دهند، موتور یخچال در صورت گرم شدن با مشکل مواجه نخواهد شد و به همین دلیل توجه خاصی به قرار گیری یخچال در جای مناسب نمی کنند. اما باید در نظر داشته باشید که تهویه مناسب برای کارایی بهتر موتور در پیشرفته ترین یخچال ها نیز لازم است. بنابراین با توجه به بالا بودن قیمت یخچال بوش اصل آلمان، شما می توانید از دیگر برندهای اصلی همچون ال جی که از رِنج قیمت بهتر با حداکثر فناوری برخوردار هستند نیز انتخاب یخچال را انجام دهید.

یخچال با فاصله از دیوار قرار دهید

یخچال را نزدیک لوله آب قرار دهید

امروزه شرکت های تولید کننده یخچال برای برخی از مدل محصولات خود قابلیت اتصال به آب شهری را برای قسمت آبسرد کن طراحی کرده اند. به همین منظور بهترین جای یخچال در آشپزخانه نزدیک سیستم لوله کشی آب است. زیرا در صورتی که فاصله یخچال با لوله های آب زیاد باشد پمپ قادر به مکش آب به داخل یخچال نخواهد بود و در نتیجه آب رسانی در یخچال با مشکل مواجه خواهد شد.
از آنجایی که قابلیت اتصال به آب شهری در مدل های ساید بای ساید جدید موجب شده تا قیمت این نوع از یخچال ها را با افزایش مواجه کند و به نوعی خرید آن برای همه ممکن نباشد، ما به شما پیشنهاد می کنیم از مدل یخچال دوقلو با قابلیت اتصال به آب شهری انتخاب خود را انجام دهید. چرا که قیمت یخچال فریزر دوقلو در مقایسه با مدل های ساید بسیار مناسب تر است.

یخچال را نزدیک لوله آب قرار دهید

باز شدن کامل درب یخچال با جای گیری مناسب در آشپزخانه

باز نشدن کامل درب یخچال موجب می شود تا شما در جای دادن مواد غذایی یا بیرون آوردن آنها با مشکل مواجه شوید. به همین دلیل تعیین جای مناسب یخچال در فضایی که بتوان درب آن را کاملاً باز کرد لازم و ضروری است. با این وجود بهتر است از قرار دادن یخچال در کنار لوازمی که موجب عدم باز شدن کامل درب یخچال می شوند خودداری کنید. از آنجایی که این موضوع ربطی به مدل یخچال ندارد و مشکل قرار گیری در همه مدل یخچال ها ممکن است پیش آید، بهتر است خرید یخچال را از برند سامسونگ انجام دهید. چرا که قیمت یخچال فریزر سامسونگ اصل کره به نسبت برندهای بوش و ال جی به صرف بودجه کمتری نیاز پیدا خواهد کرد.

بهترین مکان برای قرار گیری یخچال

قرار دادن یخچال نزدیک پریز برق

قطعاً جای مناسب یخچال در آشپزخانه نزدیک پریز برق است. اگر فاصله پریز برق با یخچال زیاد باشد باید از یک سه راهی برای اتصال یخچال استفاده کنید. این موضوع سبب می شود تا خطرات احتمالی برای یخچال شما در پی داشته باشد. چرا که گاهی اوقات ممکن است قطع و وصلی در سه راهی ایجاد شود و برق رسانی به یخچال دچار مشکل شود. البته این موضوع می تواند در مورد ماشین لباسشویی ها و ماشین ظرفشویی ها نیز صدق کند. به عنوان مثال فرض کنید که شما یک لباسشویی سامسونگ اصل کره را خریداری کرده اید، برای کارایی بهتر و همچنین عدم قطع و وصل شدن در هنگام کار بهتر است آن را نزدیک پریز برق قرار دهید.

یخچال را نزدیک پریز برق قرار دهید

خرید انواع مدل یخچال را با تضمین اصالت از کجا انجام دهیم؟

با توجه به اینکه امروزه یخچال در مدل ها و طرح های متنوعی تولید و عرضه شده اند شما می توانید متناسب با ابعاد آشپزخانه، نیاز و بودجه ای که در نظر گرفته اید، مدل مَد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. بنابراین در نظر گرفتن نکاتی برای جای مناسب یخچال در آشپزخانه می تواند در کارایی و ماندگاری طولانی مدت عمر یخچال بسیار تأثیر گذار باشد. با توجه به اهمیت ابعاد یخچال در جای گیری مناسب آن، ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از جدیدترین و بهترین مدل یخچال ها را در کنار بهترین مارک ماشین ظرفشویی خارجی و بهترین مدل ماشین لباسشویی قیمت روز را برای مشاهده در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم.
در صورت تمایل به خرید شما نیز می توانید با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت ثبت سفارش خود را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا