آموزش

دلیل هاله سیاه تلویزیون چیست؟

پیدا شدن لکه سیاه در تلویزیون نشانه چیست؟ آیا هاله سیاه تلویزیون خبر از اتفاق بدی در دستگاه می دهد؟  بدون شک وجود هاله یا همان لکه سیاه در تلویزیون نشانه خوبی نمی تواند باشد، چرا که به طور مستقیم عملکرد تلویزیون را در هنگام نمایش تصویر تحت تأثیر قرار می دهد. با این حال وجود هاله های سیاه در تلویزیون می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که رایج ترین آنها عبارت است از مشکلات مربوط به پنل، ایراد در بک لایت، مشکلات مربوط به برد و سایر موارد است. با توجه اهمیت رفع هاله سیاه در تلویزیون، می توانید در این مطلب ” دلیل هاله سیاه تلویزیون چیست؟ ”  و عواملی را که موجب ایجاد این مشکل در تلویزیون شده اند را شناسایی و نسبت به عیب یابی و رفع آنها اقدام کنید.

مشکل در پنل از مهم ترین دلیل هاله سیاه تلویزیون

یکی از مهم ترین دلایل هاله های سیاه در تلویزیون سامسونگ، وجود هاله سیاه روی ال ای دی ال جی و سایر مارک ها خرابی پنل است. از آنجایی که پنل، صفحه نمایش واقعی تلویزیون است در صورت خرابی و یا جذب گرد و خاک موجب ایجاد لکه ها و هاله سیاه در تلویزیون می شود. البته در صورتی که قسمتی از ماژول یا لیکوئید پنل خراب شود این لکه های سیاه بیشتر خود را نشان می دهند که می تواند حتی ظاهر نا خوشایندی را نیز به تلویزیون بدهند.
البته گاهی اوقات هاله های سیاه از همان ابتدا بر روی صفحه نمایش وجود داشته اند که می تواند ناشی از سهل انگاری شرکت تولید کننده در ساخت نهایی محصول باشد. با این حال حتماً در هنگام خرید اینترنتی تلویزیون یا حضوری آن این موضوع را در نظر بگیرید و از فروشنده بخواهید که دستگاه را روشن کند تا در صورت وجود هاله سیاه از آن مطلع شوید.

وجود هاله سیاه در تلویزیون به علت خرابی پنل

عیب پیدا کردن پیکسل های تلویزیون از علت هاله های سیاه در تلویزیون

به طور معمول صفحه نمایش ها از میلیون ها پیکسل تشکیل شده اند که در نهایت یک تصویر را برای کاربران به نمایش در می آورند. در صورتی که یک یا چند پیکسل دچار خرابی و یا سوختگی شوند، کاربران این قسمت را با هاله سیاه در تلویزیون مشاهده می کنند که البته کیفیت تصویر را نیز کاهش می دهد و در نمایش تصویر مشکل ایجاد می کند. با توجه به اینکه این مشکل می تواند در همه مدل ها و برندها از تلویزیون اتفاق بیفتد لزومی نیست تا خرید تلویزیون را از برندهای گران قیمت انجام دهید.
در چنین حالتی ما به شما برند سامسونگ را پیشنهاد می کنیم. چرا که قیمت تلویزیون سامسونگ اصل کره در مقایسه با دیگر برندها مناسب تر است و اینکه از لحاظ کارایی و عملکرد در نوع خود یکی از بهترین ها است.

وجود هاله سیاه در تلویزیون به دلیل خرابی پیکسل

خرابی بک لایت علت دیگر ایجاد لکه سیاه در تلویزیون

دلایل متعددی برای هاله سیاه روی ال ای دی ال جی، هاله سیاه تلویزیون سامسونگ و سایر مارک ها وجود دارد. یکی دیگر از این دلایل هاله سیاه در تلویزیون معیوب بودن بک لایت است. بک لایت ها یا همان لامپ های ال ای دی نور دهی صفحه نمایش را بر عهده دارند. اگر این لامپ های ال ای دی یا همان بک لایت ها روشن نشوند و دچار ایراد شوند در بخشی از تصویر هاله یا لکه سیاه ایجاد می شود. البته گاهی بخشی از بک لایت دچار سوختگی می شود که موجب می شود تا قسمتی از صفحه نمایش تاریک و سیاه شود.
در نظر داشته باشید که ایجاد هاله های سیاه در تلویزیون به دلیل خرابی و معیوب شدن بک لایت حتی ممکن است که در تلویزیون های پیشرفته سونی نیز پیش آید. بنابراین با توجه به بالا بودن قیمت تلویزیون سونی اصل ژاپن لزومی به خرید این برند به منظور جلوگیری از معیوب شدن بک لایت نیست.

وجود هاله سیاه در تلویزیون به دلیل خرابی بک لایت

بررسی مین برد از لحاظ سلامت

مین برد به نوعی مغز تلویزیون به حساب می آید که تمام فرمان های لازم را صادر می کند. در صورتی که این قطعه اصلی دچار خرابی و عیب شود ممکن است هاله سیاه در تلویزیون ایجاد شود و یا اینکه سایر مشکلات تصویری به وجود آید. با توجه به اینکه این مشکل همانند سایر موارد دیگر در همه برندهای تلویزیون ممکن است پیش آید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که از مارک ال جی خرید خود را انجمام دهید. چرا که قیمت تلویزیون lg با توجه به بهره مندی هایی که دارد به نسبت مارک سونی از رِنج بهتری برخوردار است.

وجود هاله سیاه در تلویزیون به علت خرابی مین برد

ایراد در برد پاور می تواند باعث هاله سیاه تلویزیون شود؟

از دیگر مواردی که سبب ایجاد هاله های سیاه در تلویزیون سامسونگ، ال جی و یا سونی می شود وجود مشکل در برد پاور است. این قطعه جریان AC برق را که برای روشن شدن تلویزیون ضروری است به DC تبدیل می کند. در صورتی که این برد دچار اتصالی و عیب شود ممکن است سبب ایجاد لکه های سیاه تلویزیون و یا تاریکی صفحه در هنگام پخش محتوای تصویری شود. توجه داشته باشید که کیفیت قطعات نیز در این زمینه بسیار تأثیر گذار است. به عنوان مثال ما در مقاله ” مقایسه تلویزیون شیائومی با سامسونگ ” به خوبی تلویزیون های این دو برند را از لحاظ کیفیت قطعات و سایر موارد مورد مقایسه قرار داده ایم که می توانید مطالعه ای بر روی آن داشته باشید.

وجود هاله سیاه در تلویزیون به علت خرابی برد پاور

برای عیب یابی هاله های سیاه تلویزیون چه کاری باید انجام داد؟

قطعاً وجود هاله سیاه تلویزیون هنگام پخش یک محتوای تصویری می تواند حس ناخوشایند و ظاهر ناپسندی را ایجاد کند. در چنین شرایطی قبل از تماس با یک متخصص با انجام چند کار ساده می توانید نسبت به عیب یابی لکه سیاه تلویزیون اقدام کنید. این فرایند می تواند برای از بین بردن هاله سیاه تلویزیون بسیار کاربردی باشد و به نحوی از تعمیر دستگاه شما جلوگیری کند. البته اگر مشکل تلویزیون شما با این راهکارها حل نشد برای بررسی دقیق تر حتماً باید به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید. برای عیب یابی تلویزیون می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

ریست کردن تلویزیون: دو شاخه تلویزیون را از برق بکشید و پس از 30 ثانیه مجدداً وصل کنید. اگر مشکل بر طرف نشده باشد حتماً با تعمیرکار مجرب تماس بگیرید.
تنظیمات روشنایی تلویزیون را انجام دهید: تنظیمات مربوط به نور و کنتراست صفحه نمایش را بررسی کنید شاید این کار به از بین بردن هاله سیاه تلویزیون کمک کند.
منبع ورودی تلویزیون را تغییر دهید: ورودی تلویزیون را تغییر دهید. به عنوان مثال می توانید از ورودی HDMI و یا هر پورت دیگری استفاده کنید. در صورت تغییر منبع اگر باز هم هاله سیاه در تلویزیون وجود داشت حتماً نسبت به رفع آن توسط یک متخصص اقدام کنید. البته شاید عیب کار از دستگاهی باشد که به تلویزیون وصل کرده اید و محتوا را برای شما به نمایش در می آورد، بنابراین دستگاه را تعویض کنید چرا که پس با تعویض دستگاه برای شما مشخص می شود که آیا مشکل از تلویزیون است یا دستگاه.

عکس هاله سیاه تلویزیون

خرید جدیدترین مدل تلویزیون با تضمین اصالت از آترین پلاس

وجود هاله سیاه تلویزیون دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که قبل از هر کاری باید علت را پیدا کنید و سپس نسبت به رفع آن اقدام کنید. البته با توجه به اینکه این مسأله در تمام مدل ها و برندها احتمالاً به وجود آید، می توانید انتخاب خود را از برندهایی همچون سامسونگ، ال جی و سونی انجام دهید. با توجه به این موضوع ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از جدیدترین مدل تلویزیون های روز را از برندهای اصلی و معتبر برای مشاهده در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم که در صورت تمایل به خرید تلویزیون می توانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را نهایی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا