آموزش

راهنمای شستشوی پرده در خانه

شستشوی پرده یکی از کارهایی است که معمولاً افراد هر چند وقت یک بار آن را انجام می دهند. شستن پرده در کنار حفظ زیبایی آن دوام و ماندگاری پرده را نیز در طولانی مدت تضمین می کند. بسیاری از کاربران شستشوی پرده در منزل را کار بسیار سختی تلقی می کنند و به همین دلیل بیشتر شستن آن را در بیرون منزل انجام می دهند.
با توجه به این موضوع می توتان گفت شستشوی پرده در خانه با رعایت یک سری نکات بسیار راحت است به طوری که شما می توانید شستن پردهای حریر، شستشوی پردهای توری و همچنین سایر پرده ها از هر جنسی که باشند را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. با این حال  اگر شما نیز قصد شستن پرده در خانه را دارید، پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

جارو کشیدن پرده قبل از شستشو پرده

یکی از کارهایی که قبل از شستن پرده لازم است که انجام دهید پاک کردن گرد و غبار از روی پرده است. چرا که اگر گرد و خاک روی پرده تمیز نشود در هنگام شستشو پخش می شود و باعث چرک شدن بیشتر پرده می شود. بنابراین پاک کردن گرد و خاک روی پرده قبل از شستن، در تمیزی هر چه بیشتر آن بی تأثیر نخواهد بود. توجه داشته باشید حتی اگر شما از بهترین ماشین لباسشویی بوش اصل آلمان نیز برای شستشوی پرده استفاده کنید باز هم نیاز است تا گرد و غبار سطحی روی پرده را برای تمیزی بیشتر پاک کنید.

جارو کشیدن پرده قبل از شستن

جدا کردن پرده از میله

اقدام بعدی که برای شستشوی پرده لازم است جدا کردن پرده از میله متصل به آن است. البته جدا کردن بسیاری از پرده ها همچون پرده هایی که جنس آنها پارچه ای نیست، می تواند برای کاربران بسیار دردسر ساز باشد. با این حال برای شستشوی این نوع از پرده ها بهتر است به جای استفاده از ماشین لباسشویی یا روش دستی از یک بخارشوی برای تمیز کردن آن استفاده کنید. البته شما می توانید برای شستشوی پرده حریر، شستشوی پرده سفید و شستن پردهای توری از بهترین لباسشویی ال جی با قابلیت بخارشوی به منظور بالا بردن کیفیت شستشو استفاده کنید.

توجه کردن به برچسب مراقبتی برای حفظ الیاف پرده

از دیگر نکاتی که باید در هنگام شستن پرده در نظر بگیرید توجه به برچسب مراقبتی آن است. به طور کلی شستشوی پرده ها با دست می تواند از آسیب زدن به آنها جلوگیری کند. اما اگر می خواهید تا شستشوی پرده را در ماشین لباسشویی انجام دهید، به برچسب مراقبتی آن توجه کافی داشته باشید. همانطور که شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی به دقت نیاز دارد، برای شستشوی پردهای توری با ماشین نیز باید حتماً نکات مراقبتی را رعایت کنید. اگر پرده شما دارای برچسب نیست از فروشنده حتماً نوع پارچه آن را سؤال کنید تا از برنامه مناسب برای شستشوی آن استفاده کند و حین شستشو در ماشین لباسشویی به پرده صدمه وارد نشود.

توجه کردن به برچسب پرده برای شستشو

خیساندن پرده در آب قدم بعدی در شستشوی پرده در خانه

اگر می خواهید شستن پردهای توری یا انواع دیگر در لباسشویی با بهترین کیفیت انجام شود قبل از شستشوی اصلی برای مدتی آن را در آب سرد یا ولرم خیس کنید. این کار سبب می شود تا چرک و کثیفی روی پرده کنده شود و فرایند شستشوی اصلی با بهترین کیفیت انجام شود. در نظر داشته باشید که از آب داغ برای خیساندن پرده استفاده نکنید. چرا که آب داغ به الیاف و رنگ برده صدمه وارد می کند. البته اگر شما وقت کافی برای خیس کردن پرده ندارید با استفاده از یک ماشین لباسشویی ال جی قیمت مناسب نیز می توانید شستشوی پرده در منزل را بدون خیس کردن در آب با بهترین کیفیت انجام دهید.

استفاده از شوینده مناسب برای شستن پرده در منزل

یکی از مهم ترین مواردی که به نوعی شستشوی پرده را تحت تأثیر قرار می دهد استفاده از مواد شوینده با کیفیت است. با توجه به اینکه جنس پرده ها متفاوت است شما باید متناسب با نوع پارچه آنها مواد شوینده را به کار ببرید. زیرا بسیاری مواقع استفاده از شوینده های قوی باعث می شود تا پرده با تغییر رنگ مواجه شود و همچنین به بافت پرده نیز آسیب وارد شود. به عنوان مثال شما باید برای شستن پردهای حریر از یک نوع شوینده و برای شستن پرده تور از شوینده مناسب برای حفظ ماندگاری الیاف استفاده کنید.
این نکته را نیز در نظر داشته باشید که استفاده از مواد شوینده نامرغوب می تواند حتی به قطعات دستگاه نیز آسیب وارد کند. با این حال با توجه به بالا بودن قیمت ماشین لباسشویی های جدید، قیمت یخچال بالا پایین، ساید و دوقلو با امکانات نوین و همچنین قیمت ماشین ظرفشویی های پیشرفته، سعی کنید نکات مراقبتی از لوازم خانگی را برای کارایی بهتر و افزایش طول عمر آنها رعایت کنید.

استفاده از شوینده مناسب برای شستن پرده

انجام فرایند شستشوی پرده

اگر تمام نکات قبل از شستن پرده را رعایت کرده اید، اکنون وقت آن رسیده تا کار اصلی که همان شستشوی پرده است را انجام دهید. شستن پرده در خانه را اگر در ماشین لباسشویی انجام می دهید یک برنامه آرام با دمای پایین را برای جلوگیری از آسیب وارد شدن به نخ و تر و پود پرده فعال کنید، چرا که آب داغ به بافت پارچه پرده صدمه می زند. اما در حالت کلی بهتر است برای دوام بیشتر پرده شستشوی آن را با دست انجام دهید.

آبکشی و خشک کردن

پس از پایان فرایند شستشو، اکنون نوبت آبکشی و خشک کردن پرده است. برای انجام آبکشی نیز بهتر است از آب سرد استفاده کنید تا ساختار و رنگ پرده حین آبکشی حفظ شود. اما اگر از لباسشویی برای پرده شستن استفاده می کنید، فرایند آبکشی برای شما راحتر صورت خواهد گرفت. زیرا به طور معمول ماشین لباسشویی های جدید هنگام چرخه آبکشی از آب سرد و یا ولرم استفاده می کنند.
قطعاً پس از آبکشی فرایند خشک کردن پرده باید انجام شود. برای خشک کردن پرده نیز می توانید از دمای پایین و دور کم لباسشویی استفاده کنید و یا اینکه آن را در سایه و دور از نور مستقیم خورشید خشک کنید تا رنگ پرده حین خشک شدن تغییر نکند. همچنین شما می توانید پس از خشک شدن پرده در صورت نیاز آن را اتوکشی کرده و نصب کنید.

خشک کردن پرده

خرید جدیدترین مدل ماشین لباسشویی با ضمانت اصالت از اترین پلاس

امروزه مدل های متنوع و پیشرفته ای از ماشین لباسشویی ها در بازار وجود دارد که کاربران بدون نگرانی از بابت آسیب به الیاف پارچه می توانند شستشوی حساس ترین اقلام از جمله پرده را انجام دهند. شستن پرده در منزل به تخصص خاصی نیاز ندارد و تنها با رعایت نکاتی که در این مطلب ذکر شد، می توانید به بهترین شکل ممکن شستشوی پرده را انجام دهید.
با توجه به اینکه کاربران تمایل بیشتری به خرید ماشین لباسشویی در مدل های جدید و پیشرفته دارند، ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از بهترین مدل لباسشویی ها را برای مشاهده در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم که در صورت تمایل با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل و ارسال سریع می توانند یک خرید ایدئال را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا