آموزش

اسکرین میرورینگ تلویزیون را چطور استفاده کنیم؟

اسکرین میرورینگ یا همان انعکاس صفحه قابلیتی است که شما می توانید با توجه به آن صفحه نمایش گوشی هوشمند، تبلت، آیپد و یا لپ تاپ خود را به صورت بی سیم بر روی نمایشگر تلویزیون به اشتراک بگذارید. انتقال محتوا به نمایشگر تلویزیون این امکان را برای شما ایجاد می کند تا بتوانید با کیفیت بهتر و در اندازه بزرگتری محتوای مورد علاقه خود را مشاهده کنید. تا چند سال قبل کاربران در به اشتراک گذاشتن محتوای مورد علاقه خود که داخل گوشی، لپ تاپ یا هر گجت دیگری بود بر روی تلویزیون با مشکل مواجه بودند.
اما امروزه با وجود قابلیت اسکرین میرورینگ تلویزیون این مسئله تا حد زیادی حل شده است. البته بسیاری از کاربران با این سؤال که اسکرین میرورینگ را چطور استفاده کنیم مواجه هستند. به همین منظور در این مطلب ما سعی کرده ایم تا روش های استفاده از اسکرین میرورینگ و همچنین مزایا و معایب آن را برای شما به طور کامل توضیح دهیم.

اسکرین میرورینگ تلویزیون با استفاده از فناوری های داخلی تلویزیون

امروزه اکثر کاربران خرید تلویزیون هوشمند را به منظور بهره مندی های پیشرفته و کاربردی که دارد انجام می دهند. با این حال یکی از روش های استفاده از اسکرین میرورینگ تلویزیون استفاده از فناوری های داخلی است که در تلویزیون های جدید به کار برده شده است. شما می توانید از طریق تکنولوژی Miracast یا DLNA که در مدل تلویزیون های پیشرفته قرار گرفته صفحه نمایش گوشی خود را بر روی نمایشگر تلویزیون در ابعاد بزرگتر به نمایش درآورید.
برای استفاده از این فناوری باید ابتدا گزینه Screen Mirroring را در قسمت تنظیمات گوشی یا هر دستگاهی که می خواهید به تلویزیون متصل کنید، فعال کنید. البته اگر از طریق اینترنت می خواهید این برنامه را اجرایی کنید، حتماً باید در نظر داشته باشید که دستگاه و تلویزیون هر دو به یک شبکه وای فای متصل باشند.

اسکرین میرورینگ تلویزیون

استفاده از دانگل برای اسکرین میرورینگ تلویزیون

روش دیگری که می توان از آن برای اسکرین میرورینگ تلویزیون ال جی، اسکرین میرورینگ تلویزیون سامسونگ استفاده کرد، به کار بگیری دانگل است. در شرایطی که تلویزیون شما از فناوری های داخلی اسکرین مرورینگ پشتیبانی نکند می توانید از یک دانگل برای اضافه کردن این قابلیت استفاده کنید. به طور معمول دانگل ها در مدل های مختلفی وجود دارند که شما می توانید از طریق پورت HDMI و یا USB آنها را به تلویزیون متصل کنید.
برای کارایی بهتر دانگل می توانید تمام دستورالعمل های روی صفحه را برای اتصال دستگاه مرحله به مرحله انجام دهید. توجه داشته باشید که برای بهره مند شدن به اسکرین میرورینگ تلویزیون نیازی به خرید مدل های گران قیمت نیست. به همین دلیل شما می توانید با مناسب ترین قیمت تلویزیون سامسونگ را در مدل های هوشمند خریداری کنید و در صورت تمایل اسکرین میرورینگ اپل به تلویزیون سامسونگ و یا سایر دستگاه ها را از برندهای دیگر به تلویزیون سامسونگ انجام دهید.

اسکرین میرورینگ تلویزیون با استفاده از دانگل

مزایای اسکرین میرورینگ تلویزیون

بدون شک اسکرین میرورینگ یکی از جذاب ترین قابلیت هایی است که کاربران می توانند به وسیله آن صفحه نمایش گوشی را به نمایشگر تلویزیون انتقال دهند. این قابلیت می تواند مشاهده محتوا را در مقیاس بزرگتر برای شما به دنبال داشته باشد. از آنجایی که کیفیت تصویر تلویزیون در نمایش محتوای شما می تواند بسیار تأثیر گذار باشد، اگر انتخاب شما از جديدترين تلويزيون سوني باشد قطعاً با کیفیت بهتر و همچنین لذت بیشتری می توانید محتوا را با دوستان و افراد خانواده به اشتراک بگذارید. با این جود از مهم ترین مزایای اسکرین میرورینگ تلویزیون می توان اشاره کرد به موارد زیر:

مشاهده محتوا در صفحه نمایش بزرگتر

اسکرین میرورینگ به شما این امکان را می دهد تا بتوانید هر گونه ارائه، فیلم، عکس، بازی و یا هر محتوای دیگری که بر روی گوشی، لپ تاپ، تبلت و یا هر دستگاه دیگری وجود دارد را برای مشاهده بهتر و در ابعاد بزرگتر بر روی نمایشگر تلویزیون انتقال دهید. این روش می تواند تجربه بهتری از نمایش محتوا را برای شما به دنبال داشته باشد. از آنجایی که امروزه اکثر برندهای جهانی تلویزیون های خود را به فناوری های هوشمندانه ای مجهز کرده اند، شما می توانید با مشاهده لیست قیمت تلویزیون ال جی، سونی، سامسونگ و شیائومی در فروشگاه آترین پلاس مدل مناسب را با توجه به بودجه و نیاز خود را انتخاب کنید.

اسکرین میرورینگ تلویزیون در ابعاد بزرگتر

به اشتراک گذاری محتوا با دیگران

از دیگر مزیت هایی که اسکرین میرورینگ می تواند برای شما داشته باشد، اشتراک گذاری محتوای دلخواه شما با سایر افراد خانواده و یا دوستان است. چرا که ابعاد تلویزیون در مقایسه با صفحه نمایش موبایل و سایر گجت ها از سایز و اندازه بزرگتری برخوردار است که این موضوع سبب می شود تا لذت دورهمی های خانوادگی برای شما دو چندان شود.
اما باید توجه داشته باشید که نحوه اتصال اسکرین میرورینگ اپل به تلویزیون سامسونگ، اسکرین میرورینگ تلویزیون فیلیپس و سایر برندها کاملاً با هم متفاوت است. بنابراین در هنگام اتصال حتماً برند تلویزیون و دستگاه را در نظر بگیرید و از روش های مناسب برای اسکرین میرورینگ استفاده کنید.

معایب اسکرین میرورینگ در تلویزیون

مسلماً هر گجت یا برنامه ای که شما از آن استفاده می کنید به همان اندازه که مزیت هایی دارد، می تواند معایبی نیز داشته باشد که اسکرین میرورینگ تلویزیون نیز از این قاعده مستثتی نیست. البته معایب اسکرین مرورینگ در حالت کلی به قدری نیست که شما را از استفاده آن منع کند. با در نظر گرفتن این موضوع در ادامه معایب اسکرین میرورینگ تلویزیون را به طور کامل برای شما به طور کامل توضیح خواهیم داد.

اسکرین میرورینگ تلویزیون برای به اشتراک گذاری

تأخیر در صدا و تصویر

زمانی که از اسکرین میرورینگ در تلویزیون استفاده می کنید باید این نکته را در نظر داشته باشید که صدا و تصویر ممکن است با همدیگر کمی نا هماهنگ باشند. یعنی به عبارتی شما با تأخیر تصویر و صدا را مشاهده کرده و بشنوید.

سازگار نبودن با همه برنامه ها

در نظر داشته باشید که شما نمی توانید با قابلیت اسکرین میرورینگ تمام برنامه ها را باز کنید و بر روی نمایشگر مشاهده کنید. بنابراین حتماً قبل از باز کردن برنامه با اسکرین میرورینگ از سازگار بودن دستگاه با تلویزیون اطمینان پیدا کنید.

پایین بودن امنیت

یکی دیگر از معایب اسکرین میرورینگ تلویزیون پایین بودن امنیت آن است. چرا که ممکن است در هنگام به اشتراک گذاری با سایر افراد اطلاعات شخصی شما مورد سوء استفاده قرار گیرد. بنابراین سعی کنید همیشه محتواهای شخصی و خصوصی خود را از طریق اسکرین میرورینگ در هر جمع و با هر کسی به اشتراک قرار ندهید

اسکرین میرورینگ تلویزیون

خرید آخرین مدل تلویزیون روز با ضمانت اصالت از آترین پلاس

اسکرین مرورینگ تلویزیون یکی از آسان ترین راه های مشاهده و به اشتراک گذاری محتوا بر روی نمایشگر بزرگتر همچون تلویزیون است که می تواند برای شما و دوستانتان لذت بخش باشد. با توجه به اینکه این قابلیت در جدیدترین مدل تلویزیون ها بیشتر قابل اجرا است ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از بهترین مدل تلویزیون های جدید را از برندهای اصلی در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا