آموزش

راهنمای شستن کفش در ماشین لباسشویی

یکی از کاربردی ترین لوازمی که امروزه در هر منزلی می توان آن را مشاهده کرد، ماشین لباسشویی است. این دستگاه کار آمد در مدل های متنوع با قابلیت های جدید و پیشرفته ای تولید شده است که می توان از آنها برای شستشوی انواع لباس، پتو و حتی کفش نیز استفاده کرد. شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که شستن کفش در ماشین لباسشویی چگونه است؟ آیا شستن کفش با ماشین لباسشویی آسیبی به آن وارد نمی کند؟ در پاسخ باید گفت ماشین لباسشویی هایی که امروزه در بازار موجود هستند از برترین و پیشرفته ترین فناوری ها و قابلیت ها برخوردار هستند.
با فعال کردن برنامه مناسب شستشو نه تنها آسیبی به کفش های شما وارد نمی شود بلکه می توان گفت به بهترین شکل نیز شستشو داده می شوند. با این حال برای شستشوی کفش در لباسشویی رعایت کردن یک سری نکات لازم و ضروری است که در ادامه مطلب درباره آنها توضیح خواهیم داد.

نکات قبل از شستن کفش در ماشین لباسشویی

زمانی که شما می خواهید کفش های خود را برای شستشو داخل ماشین لباسشویی قرار دهید، بهتر این است که یک سری کارها را برای سالم ماندن کفش و همچنین جلوگیری از خرابی لباسشویی انجام دهید تا فرایند شستشو به بهترین نحو ممکن انجام شود. البته از آنجایی که شستشوی کفش در لباسشویی به فناوری خاصی نیاز ندارد شما می توانید با مناسب ترین قیمت لباسشویی اتوماتیک را خریداری کرده و شستشوی لباس ها و کفش های خود را به آن بسپارید. جنس کفش، پاک کردن گِل و خاک کفش، خارج کردن کفی و بند کفش از مهم ترین پارامترهایی هستند که قبل از شستن کفش در ماشین لباسشویی باید به آنها توجه کرد که البته در ادامه بیشتر درباره آنها توضیح خواهیم داد.

شستن کفش در لباسشویی

توجه به جنس کفش برای شستشو در لباسشویی

برخی از کاربران بدون توجه به جنس کفش آن را داخل لباسشویی قرار می دهند. در اینجا باید متذکر شویم که هر نوع جنس کفشی مناسب شستن در لباسشویی نیست. بنابراین از قرار دادن کفش های جیر، پاشنه بلند، کفش های گلدوزی و منجوق دوزی شده، چرمی و نبوک داخل ماشین لباسشویی اجتناب کنید. توجه داشته باشید در صورتی که حتی از لباسشویی بوش آلمان با فوق العاده ترین برنامه های شستشو برای شستن این نوع از کفش ها استفاده کنید بدون شک به کفش شما آسیب وارد می شود و ساختار و کیفیت اصلی خود را از دست می دهند.
اما اگر کفش شما دارای برچسب است و به شما اجازه شستشوی آن در لباسشویی را می دهد مانعی برای شستشوی کفش در ماشین لباسشویی نیست. با این حال حتماً قبل از شستشوی کفش در لباسشویی به برچسب آن برای ماندگاری بیشتر حین شستشو توجه کنید.

توجه به جنس کفش برای شستن کفش در لباسشویی

تمیز کردن کفش ها پیش از شستن در لباسشویی

طبیعتاً کفش ها دارای گِل و لای زیادی هستند که اگر قبل از شستن در ماشین لباسشویی تمیز نشوند ممکن است هم لباسشویی را با مشکل مسدود شدن خروجی و گرفتگی فیلتر مواجه کنند و هم اینکه علت تمیز نشستن ماشین لباسشویی به دلیل کثیف شدن درام شوند. بنابراین بهتر است برای پاک کردن گِل و خاک اضافه روی کفش از یک برس یا مسواک نرم کمک بگیرید تا شستن کفش در ماشین لباسشویی بی عیب و نقص انجام شود.

تمیز کردن کفش برای شستن کفش در لباسشویی

در آوردن کفی و بند کفش قبل از شستن در ماشین لباسشویی

کفی ها انواع مختلفی دارند و به دلیل ضخامت کمی که دارند ممکن است  داخل ماشین لباسشویی آسیب ببینند. اگر می خواهید کفی کفش حالت خود را از دست ندهد و یا پاره نشود بهتر است قبل از شستشوی کفش داخل ماشین لباسشویی آنها را از کفش خارج کنید. همچنین از قرار دادن کفش با بند داخل ماشین لباسشویی خودداری کنید، چرا که بند کفش در حین شستشو ممکن است حالت اولیه خود را از دست بدهد. برای شستشوی کفی و بند کفش می توانید از روش دستی استفاده کنید.
البته در صورتی که کفی و بند کفش های شما سفید است برای تمیزی بهتر آنها می توانید از یک قاشق جوش شیرین به همراه شوینده استفاده کنید. نقش جوش شیرین در سفید کردن کفی و بند کفش درست همانند استفاده از نمک در ماشین ظرفشویی است که باعث برق انداختن و رسوب گیری ظروف می شود. با توجه به این موضوع اگر علامت نمک در ماشین ظرفشویی شما روشن شد حتماً مخزن را چِک کنید و در صورت نیاز آن را پر کنید تا ظروف شما شفافیت خود را از دست ندهند و کِدر و لکه دار نشوند.

درآوردن کفی و بند کفش در شستن کفش در لباسشویی

مراحل شستن کفش در ماشین لباسشویی چگونه است؟

اگر مراحل آماده سازی کفش قبل از شستشوی کفش در لباسشویی را انجام داده اید، اکنون وقت آن است با روش شستن کفش در ماشین لباسشویی آشنا شوید. شستن کفش در لباسشویی نیاز به تخصص خاصی ندارد تنها با انجام مراحل زیر می توانید شستشوی کفش را با بهترین کیفیت انجام دهید.

قرار دادن کفش در محافظ توری

لازم است برای جلوگیری از برخورد کفش به دیواره های درام آن را در یک کیسه توری یا یک روبالشی نازک قرار دهید. این کار نه تنها از ساییده شدن موقع شستشوی کفش در ماشین لباسشویی جلوگیری می کند، بلکه از آسیب به دیگ لباسشویی نیز ممانعت می کند.

استفاده از شوینده ملایم

قدم بعدی ریختن یک شوینده ملایم در جا پودری است، همراه با شوینده از سفید کننده یا نرم کننده برای کفش های پارچه ای به هیچ عنوان استفاده کنید چرا که موجب آسیب زدن به جنس کفش و تغییر رنگ آن می شود. برای سفید کردن کفش ها استفاده از سرکه و جوش شیرین بهترین پیشنهاد است.

استفاده از شوینده مناسب برای شستن کفش در لباسشویی

تنظیم برنامه مناسب

اکنون نوبت تنظیم برنامه شستن كفش در ماشين لباسشويي است. گزینه شستشوی ملایم یا برنامه Delicate را فعال کنید. توجه داشته حتماً برنامه مناسب را انتخاب کنید. چرا که تنظیم نبودن برنامه مناسب همانطور که علت چروک شدن لباس در لباسشویی است، می تواند به ساختار اصلی کفش نیز صدمه بزند. نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که برنامه شستن كفش در همه ماشین لباسشویی ها به یک شیوه عمل می کند. به عنوان مثال برنامه شستن کفش در ماشين لباسشويي سامسونگ یا گزینه شستن کفش در ماشین لباسشویی سامسونگ با سایر برندها تفاوتی نمی تواند داشته باشد، تنها ممکن است نام برنامه در هر برند و مدل تغییر کند. اکنون بعد از تنظیم برنامه شستشو، دمای آب را روی درجه سرد فعال کنید و سپس دستگاه را برای انجام فرایند روشن کنید.

خشک کردن کفش

در پایان می توانید کفش ها را برای خشک کردن در هوای آزاد به مدت 24 ساعت قرار دهید تا کاملاً خشک شود و بو نگیرد. تا حد امکان از خشک کردن کفش در ماشیم لباسشویی خودداری کنید. چرا که ممکن است گرمای خشک کن چسبندگی و شکل ظاهری کفش را از بین ببرد.

شستن کفش در لباسشویی

خرید بهترین مدل ماشین لباسشویی با تضمین اصالت از آترین پلاس

شستن کفش در ماشین لباسشویی با رعایت یک سری نکات که در این مقاله توضیح دادیم، می تواند به بهترین شکل ممکن انجام شود. البته بهره مند شدن ماشین لباسشویی به فناوری ها و قابلیت های پیشرفته در کیفیت شستشوی کفش در لباسشویی بی تأثیر نیست. با در نظر گرفتن این موضوع ما در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از بهترین و جدیدترین ماشین لباسشویی قیمت روز را با برخورداری از پیشرفته ترین فناوری ها برای مشاهده در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم، تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا