آموزش

چرا دمای یخچال پایین نمیاد؟

از ضروری ترین لوازم موجود در منزل یخچال است که امروزه در مدل های متنوع با فناوری های جدید و پیشرفته عرضه شده اند. برخورداری یخچال فریزر ها به برترین قابلیت ها سبب شده تا نگهداری و ماندگاری مواد غذایی در طولانی مدت تضمین شود. علیرغم برخورداری یخچال ها به پیشرفته ترین قابلیت ها و تکنولوژی ها گاهی اوقات با مشکلاتی همچون گرم شدن مواجه می شوند. اما به نظر شما ” چرا دما یخچال پایین نمیاد؟” علت های سرد نکردن یخچال چیست؟
در پاسخ باید گفت پایین نیامدن دمای یخچال دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که در ادامه مطلب به طور کامل توضیح داده ایم.

معیوب بودن کمپرسور و رله اورلود از دلایل سرد نشدن یخچال

یکی از اصلی ترین قطعات یخچال کمپرسور است که با تبدیل گاز به مایع و پخش در اپراتور سبب خنک شدن یخچال می شود. با این حال اگر کمپرسور یا رله اورلود به هر دلیلی دچار عیب و آسیب شده باشند فرایند خنک سازی انجام نخواهد شد. با توجه به این موضوع حتماً برای رفع مشکل در کمپرسور حتماً باید به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید.
البته با توجه به اینکه شرکت های تولید کننده بهترین کمپرسورها را برای یخچال های خود طراحی کرده اند، کمتر عیب و مشکل را در کمپرسورهای جدید مشاهده خواهید کرد. اما باید در نظر داشته باشید که طراحی کمپرسورهای جدید تا حدودی قیمت یخچال را تحت تأثیر قرار داده است.

خرابی کمپرسور علت پایین نیامدن دمای یخچال

بررسی فن اپراتور یخچال از لحاظ کارایی

برخی از کاربران با ما تماس گرفته اند و از ما این سؤال را دارند که “چرا دمای یخچال سامسونگ پایین نمیاد”، در اینجا باید گفت دلیل سرد نکردن یخچال در همه برندها می تواند به علت وجود مشکل در فن اپراتور باشد. با توجه به اینکه فن اپراتور در قسمت فریزر قرار گرفته است و مسئول فرستادن هوای سرد از فریزر به یخچال است، در صورت معیوب بودن این قطعه هوای سرد به خوبی وارد یخچال نخواهد شد و در نتیجه دمای یخچال پایین نخواهد آمد. در صورت خرابی فن حتماً تماس با یک استادکار مجرب توضیه می شود.
البته با توجه به اینکه شرکت های معتبری همچون سامسونگ در یخچال های ساید جدید خود از دو اپراتور و دو فن استفاده کرده اند، وجود مشکل فن در آنها زودتر تشخیص داده می شود. اما باید در نظر داشته باشید که قیمت یخچال سامسونگ اصل کره در مدل های جدید به نسبت یخچال های قدیمی سامسونگ به صرف بودجه بیشتری نیاز دارد.

خرابی فن اپراتور علت پایین نیامدن دمای یخچال

مسدود شدن لوله های کندانسور از دلیل های خنک نکردن یخچال فریزر

یکی دیگر از مشکلات خنک نکردن یخچال مربوط به وجود مشکل در لوله های کندانسور است. در صورتی که موتور یخچال کار کند و لوله های کندانسور گرم شود نشان دهنده سالم بودن دستگاه است. اما اگر موتور کار کند ولی لوله های کندانسور همچنان سرد باشند قطعاً خنک کنندگی یخچال دچار مشکل شده است. در صورتی کمپرسور دچار عیب شده باشد روغن و گاز مبرد داخل این لوله ها با هم قاطی می شوند و در نتیجه سبب انسداد و گرم شدن یخچال می شوند.
البته شرکت هایی مانند ال جی در بازار وجود دارند که طراحی جدید یخچال های خود را به قابلیت ها و فناوری هایی مجهز کرده اند که کمتر با این معظلات مواجه می شوند. اما باید در نظر داشته باشید که قیمت یخچال ال جی اصل کره در مدل های پیشرفته در رِنج بیشتری عرضه شده است.

مسدود شدن لوله های کندانسور

تنظیمات نادرست از مهم ترین دلایل سرد نکردن یخچال

چرا دمای یخچال پایین نمیاد؟ چرا درجه یخچال سامسونگ چشمک می زند؟ اگر یخچال فریزر شما هم با چنین مشکلی مواجه است، سری به تنظیمات یخچال بزنید. در صورتی که دمای یخچال مناسب نباشد و یا در درجه های بالا تنظیم شده باشد، یخچال فرایند خنک سازی را انجام نخواهد داد. با توجه به اهمیت تنظیم دما در خنک سازی یخچال، در صورتی که از لحاظ مالی مشکلی نداشته باشید از یخچال های بوش که در برخی از مدل ها قابلیت تنظیم دمای خودکار یخچال وجود دارد، می توانید انتخاب خود را انجام دهید.
باید توجه داشته باشید که قیمت یخچال بوش اصل آلمان در مقایسه با سایر برندهای موجود در بازار گرانتر هستند. اما اگر یخچال شما از مدل های قدیمی است سعی کنید همیشه دمای آن را بین 3 تا 4 درجه برای خنک سازی ایدئال قرار دهید.

تنظیمات نادرست علت پایین نیامدن دمای یخچال

یخچال را برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد پر نکیند

اگر یخچال را بیش از حد پر کنید، قطعاً هوای سرد و خنک داخل یخچال جریان نخواهد داشت و همین موضوع سبب خنک نکردن یخچال می شود. برای جلوگیری از پیش آمدن چنین مشکلی سعی کنید فضای بین مواد غذایی را برای جریان هوا خالی کنید و اینکه متناسب با نیاز و تعداد افراد خانواده خود ظرفیت مناسب را خریداری کنید. البته با در نظر گرفتن این موضوع می توان گفت خرید یخچال فریزر دوقلو با توجه به ظرفیت ایدئال و همچنین قیمت مناسبی که در مقایسه با مدل های ساید دارند یک گزینه بسیار عالی برای شما که مواد غذایی را در حجم زیادی نگه داری می کنید، خواهد بود.

پر بودن یخچال علت پایین نیامدن دمای یخچال

قرار دادن در مکان نا مناسب از دیگر دلایل سرد نکردن یخچال

قرار گیری در مکان نامناسب می تواند یکی دیگر از دلایل خنک نکردن یخچال باشد. با این حال برای رسیدن به پاسخ سؤالاتی همچون چرا دمای یخچال پایین نمیاد و اینکه چرا درجه یخچال سامسونگ بالا میرود، بهتر است یخچال را در جای خنک قرار دهید و از قرار دادن در برابر نور مستقیم خورشید خودداری کنید تا پیش آمدن چنین مسئله ای را تجربه نکنید.

قرار گیری نامناسب علت پایین نیامدن دمای یخچال

خرابی لاستیک دور درب از دلایل پایین نیامدن دمای یخچال

اگر نوار دور درب یخچال چسبندگی خود را از دست داده باشد و یا پاره و فرسوده شده باشد باعث ورود هوای گرم محیط به داخل یخچال می شود که در چنین حالتی باید نسبت به تعویض لاستیک دور درب یخچال اقدام کنید. البته بسته نشدن کامل درب یخچال نیز می تواند از دیگر دلایل خنک نکردن یخچال به حساب می آید که باید به آن توجه داشته باشید. به طوری که از بسته شدن درب پس از هر بار باز کردن مطمئن شوید.

خرابی لاستیک دور یخچال علت پایین نیامدن دمای یخچال

بررسی ترموستات و سنسور یخچال برای جلوگیری از گرم شدن یخچال

در یخچال های قدیمی برای تنظیم درجه دمای یخچال از یک ترموستات استفاده می شود. در صورتی که این قطعه دچار ایراد شود تنظیم دما به درستی انجام نخواهد شد، حتی گاهی اوقات سبب مدام کار کردن موتور یخچال نیز می شود. البته در یخچال های پیشرفته تنظیم دما از طریق سنسوری که بر روی پنل لمسی قرار گرفته است انجام می شود. با ین وجود اگر سنسور نیز دقت خود را در تنظیم دما از دست بدهد باز هم می تواند علت سرد نکردن یخچال باشد.

خرابی ترموستات علت پایین نیامدن دمای یخچال

وجود خرابی در دمپر هوای یخچال باعث سرد نکردن یخچال می شود

خنک نکردن یخچال دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که خرابی دمپر های هوای یخچال یکی از علت های آن است. دمپر هوای یخچال عملکردی بسیار شبیه به یک کولر دارد به طوری که اگر دچار عیب و ایراد شوند وارد شدن هوای سرد به داخل یخچال صورت نخواهد گرفت. نا گفته نماند قرار دادن مواد غذایی جلوی دمپرهای یخچال باعث می شود تا هوای سرد و مطلوب در داخل یخچال به طور متناوب جریان نداشته باشد.
از آنجایی که دمپر هوای یخچال در دو نوع مکانیکی و الکترونیکی وجود دارد، اگر یخچال شما دارای دمپر مکانیکی است آن را روی حالت مینیموم قرار دهید و اگر پره ها بسیار به هم نزدیک شده اند با دست به راحتی می توانید بین آنها را باز کنید. اما اگر دمپر یخچال از نوع الکترونیکی باشد سنسور را از لحاظ سلامت چِک کنید.

خرابی دمپر علت پایین نیامدن دمای یخچال

پایین نیامدن دمای یخچال به علت خرابی فن کمپرسور

فن کمپرسور قطعه ای است که در پشت یخچال و در کنار کمپرسور طراحی شده است. این فن از گرم شدن کمپرسور جلوگیری می کند. در صورتی که فن کمپرسور دچار خرابی و ایراد شود کمپرسور داغ می شود و فرایند خنک کردن یخچال را دچار اختلال می کند. پس برای تعمیر و یا تعویض این قطعه حتماً از یک متخصص کمک بگیرید.

خرابی فن کمپرسور علت پایین نیامدن دمای یخچال

نشت یا کمبود گاز از علت های سرد نکردن یخچال فریزر

اگر یخچال فریزر شما با کمبود گاز مبرد و یا نشت آن مواجه شده باشد خنک سازی در دستگاه به صورت ایدئال انجام نخواهد شد. همچنین این مشکل می تواند دلیل یکسره کار کردن یخچال نیز باشد. توجه داشته باشید که نشت گاز در یخچال ابتدا سبب گرم شدن یخچال و  سپس فریزر می شود.

نشت گاز علت پایین نیامدن دمای یخچال

خرید بهترین مدل یخچال فریزر با تضمین اصالت از آترین پلاس

پایین نیامدن دمای یخچال فریزر می تواند دلایل بسیاری داشته باشد که ابتدا باید علت را شناسایی کنید و سپس نسبت به رفع آن اقدام کنید. البته با توجه به اینکه یخچال های جدید کمتر با چنین معظلی مواجه می شوند، ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از بهترین مدل یخچال قیمت روز را با برترین فناوری ها و امکانات برای مشاهده در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم. در صورت تمایل به خرید می توانید با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، سفارش خود را ثبت نهایی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا