ترین هاراهنمای خرید

بهترین تلویزیون برای گیمینگ؛ نکات مهم برای انتخاب

تلویزیون مناسب برای گیم قطعاً لذت بازی را برای شما دو چندان می کند. چرا که تلویزیون های مناسب گیم با توجه به ویژگی هایی که دارند، یک بازی واقعی و مهیج را برای شما به دنبال خواهند داشت. بنابراین می توان گفت انتخاب بهترین تلویزیون برای گیمینگ به عواملی همچون وضوح تصویر، نرخ تازه سازی و تأخیر در ورودی، نوع صفحه نمایش و زمان پاسخ دهی آن بستگی دارد که در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم.

کیفیت تصویر، مهم ترین عامل در انتخاب تلویزیون مناسب گیمینگ

اگر گیمر هستید و قصد خرید تلویزیون مخصوص گیم را دارید، قبل از هر موضوعی، وضوح و کیفیت تصویر دستگاه را مشخص کنید. زیرا هر چه کیفیت تصویر تلویزیون شما وضوح بیشتری داشته باشد، مسلماً در خروجی محتوای تصویری و نتیجه بازی شما بی تأثیر نخواهد بود. بر این اساس می توان گفت تلویزیون 4K بهترین انتخاب برای گیم به حساب می آید.
با توجه به اینکه تلویزیون های 4K از نرخ تازه سازی بالایی برخوردار هستند، یک بازی روان و بدون مکث را برای شما اجرا می کنند. البته این نوع از تلویزیون ها به فناوری هایی همچون HDR و Dolby Vision در برخی مدل ها و همچنین سایر تکنولوژی ها برای ارتقاء گستره رنگی و بالا بردن کیفیت تصویر مجهز شده اند، که تصاویر و جابه جایی ها را بسیار واقعی و طبیعی در هنگام بازی برای گیمرها پخش خواهند کرد.

اهمیت کیفیت تصویر در انتخاب تلویزیون مناسب گیمینگ

صفحه نمایش بهترین تلویزیون برای گیم کدام است؟

شاید این سؤال برای شما پیش آید که نوع نمایشگر چه تأثیری در بازی می تواند داشته باشد؟ در پاسخ باید گفت تلویزیون های جدیدی که امروزه در بازار موجود هستند، با نمایشگرهای منحصر به فردی تولید شده اند که می توانند روشنایی و وضوح خارق العاده ای را در محتواهای تصویری ایجاد کنند. به همین دلیل شما در هنگام بازی تصاویر واقع بینانه تری را مشاهده خواهید کرد.
نمایشگرهای ال ای دی، اولد و کیولد، از بهترین نوع صفحه نمایش تلویزیون به حساب می آیند که کمپانی های معتبر برای تلویزیون های خود در نظر گرفته اند. اما اگر بخواهیم در بین آنها بهترین را برای گیم معرفی کنیم، بی شک صفحه نمایش های اولد بهترین گزینه خواهند بود. در تلویزیون های اولد هر پیکسل به صورت جداگانه و مستقل نور تولید می کنند که موجب می شود تا شفافیت و دقت رنگ تصویر افزایش پیدا کند. همچنین برای نمایش بهتر رنگ مشکی این پیکسل ها خاموش می شوند که در خروجی محتوای تصویری شما بی تأثیر نیست.
در بین شرکت های تولید کننده تلویزیون، که نمایشگر اولد را برای برخی از مدل محصولات خود طراحی کرده اند، سونی یکی از بی نظیر ترین برندها است که در کنار بهره مند کردن تلویزیون هایش به برترین تکنولوژی های روز در برخی از مدل های پیشرفته از نمایشگر اولد استفاده کرده است. این موضوع سبب شده تا کاربران بسیاری تلویزیون sony را به عنوان بهترین تلویزیون گیمینگ انتخاب و خریداری کنند.

صفحه نمایش بهترین تلویزیون گیمینگ

نرخ تازه سازی، مهم ترین عامل در انتخاب تلویزیون های گیمینگ

نرخ تازه سازی یکی از مهم ترین عواملی است که یک تلویزیون گیمینگ باید از آن برخوردار باشد. از آنجایی که نرخ تازه سازی به تعداد دفعاتی گفته می شود که تصویر در هر ثانیه به روز رسانی می شود، این موضوع در هنگام بازی می تواند بسیار مهم باشد. چرا که هر چه نرخ تازه سازی مدل تلویزیون شما بالاتر باشد، طبیعتاً تجربه یک بازی سریع و روان را خواهید داشت.
نرخ تازه سازی تلویزیون ها معمولاً 60 هرتز است که می تواند یک بازی ایدئال را برای شما اجرایی کند. اما اگر گیمر هستید و قصد اجرای یک بازی فوق العاده با حداکثر سرعت را دارید، خرید تلویزیون ال جی با نرخ تازه سازی 120 هرتز را پیشنهاد می کنیم.

اهمیت نرخ تازه سازی در انتخاب بهترین تلویزیون برای بازی

تأخیر ورودی در بازی چقدر در اجرای بازی تأثیر دارد؟

تلویزیون های مناسب گیم باید دارای تأخیر ورودی پایینی باشند. قبل از هر توضیحی باید گفت، تأخیر ورودی به مدت زمانی گفته می شود که تلویزیون فرمان های دریافتی را برای نمایش پردازش می کند. یکی از برترین مزیت های تأخیر ورودی پایین در تلویزیون اجرای بازی سریع  و بدون لگ است که هیجان بازی را برای شما بیشتر می کند.
با در نظر گرفتن این موضوع اکنون شما می توانید برای انجام یک بازی بدون تأخیر در ورودی از بین برندهای ال جی و سامسونگ، مدل مناسب را انتخاب کنید. البته ما در مقاله مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ، این دو مارک را از هر لحاظ مقایسه کرده ایم که می توانید مطالعه ای بر روی آن داشته باشید.

تاثیر تأخیر ورودی در بازی

زمان پاسخگویی، اصلی ترین مشخصه بهترین تلویزیون برای گیمینگ

زمان پاسخ دهی، یکی دیگر از مواردی است که در هنگام اجرایی کردن یک بازی ایدئال بسیار مهم است. هر چه مدت پاسخ دهی کمتر باشد، تلویزیون شما در مدت زمان کوتاه تری پیکسل های رنگی را تغییر می دهد. این موضوع سبب می شود تا شما در هنگام بازی نمایش رنگ ها را با وضوح و شفافیت خارق العاده ای مشاهده کنید.
با این حال اگر قصد خرید تلویزیون با زمان پاسخگویی پایین و مناسب ترین قیمت را دارید، از بهترین تلویزیون سامسونگ می توانید مدل مَد نظر را انتخاب کنید.

زمان پاسخگویی تلویزیون مناسب گیم

قیمت؛ معیاری برای انتخاب تلویزیون مخصوص گیم

یکی دیگر از عواملی که در خرید تلویزیون مخصوص گیم برای بسیاری از کاربران مهم شمرده می شود بحث قیمت است. بهترین تلویزیون های گیمینگ باید دارای مشخصات فنی متفاوتی باشند که این موضوع سبب شده تا قیمت این نوع از تلویزیون ها به نسبت سایر مدل ها در رِنج بالاتری عرضه شوند.
بنابراین اگر به دنبال خرید تلویزیون مخصوص گیم با قیمت مناسب هستید، تلویزیون ال جی ۵۰ اینچ می تواند برای شما یکی از بهترین ها باشد. زیرا در کنار سایز مناسبی که دارد از قیمت مطلوبی هم برخوردار است.

قیمت بهترین تلویزیون برای گیمینگ

خرید بهترین تلویزیون های گیمینگ 2022 از آترین پلاس

با توجه به توضیحات ارائه شده اکنون باید متوجه شده باشید که در هنگام انتخاب بهترین تلویزیون گیمینگ چه ویژگی هایی را باید در نظر بگیرید. اما به طور کلی برای خرید تلویزیون مخصوص گیم باید نرخ تازه سازی، تأخیر ورودی، وضوح و کیفیت  تصویر، زمان پاسخگویی و سایر عوامل ذکر شده را در نظر بگیرید.
البته به دلیل داغ شدن بازار تلویزیون های گیمینگ، ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه از بهترین و پیشرفته ترین مدل تلویزیون های روز را برای مشاهده در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم. تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، سفارش خود را ثبت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا