معرفی و بررسی

بررسی سیستم عامل تلویزیون سامسونگ،الجی و سونی؛ کدامیک بهتر است؟

امروزه تلویزیون های هوشمند به دلیل امکانات خاصی که دارند به یکی از محبوب ترین دستگاه های صوتی و تصویری تبدیل شده اند. مهم ترین کارایی و عملکرد این نوع از تلویزیون ها دسترسی آسان کاربران به دنیای وب گردی، نصب برنامه های مورد علاقه و تنظیم و کنترل دستگاه از راه دور است. البته تمام این امکانات از طریق سیستم عاملی ایجاد می شود که شرکت تولید کننده برای تلویزیون طراحی کرده است؛ که در این مقاله به بررسی سیستم عامل تلویزیون سامسونگ، الجی و سونی می پردازیم.

رابط کاربری مدرن با سیستم عامل Tizen در تلویزیون سامسونگ

سامسونگ یکی از برندهای مشهور جهانی است که تولید تلویزیون های هوشمند را در تعداد انبوه داشته است. Tizen، سیستم عاملی است که سامسونگ برای این نوع از محصولات خود در نظر گرفته است. این سیستم عامل اپن سورس (OS) مبتنی بر لینوکس است و قابلیت ارتقاء دارد. سامسونگ سیستم عامل تایزن را برای تلویزیون ها و سایر محصولات هوشمند خود در نظر گرفته است.

دسترسی به اینترنت با سیستم عامل تایزن

دسترسی آسان به وب با Smart ThinQ در سیستم عامل تایزن

سیستم عامل تایزن، نه تنها امکان دسترسی کاربران به برنامه های سرگرم کننده را در زمان اتصال به اینترنت فراهم می کند. بلکه می تواند دسترسی های دقیق تر و هوشمندانه تری را از طریق Smart Things برای کاربران به دنبال داشته باشد. شما با استفاده از این رابط کاربری مدرن و جذاب می توانید با ساده ترین روش، برنامه های مورد علاقه خود را بر روی تلویزیون نصب و اجرا کنید و از طریق Smart Hub سامسونگ تمام برنامه های روی تلویزیون را مشاهده کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون با سیستم عامل تایزن

تلویزیون های سامسونگ که سیستم عامل تایزن را اجرایی می کنند از Smart View گوشی های گلکسی در نسخه 4.2 اندروید و بالاتر، AirPlay برای گوشی های آیفون، آیپد و مک نیز پشتیبانی می کند. به طوری که در زمان اتصال به اینترنت شما می توانید گوشی هوشمند خود را به تلویزیون متصل کنید. البته در نظر داشته باشید که بهره مند شدن به سیستم عامل تایزن و سایر قابلیت ها در قیمت تلویزیون سامسونگ بی تأثیر نبوده است.

فرمان های صوتی با Tizen

از دیگر امکانات سیستم عامل تلویزیون سامسونگ، تعبیه شدن قابلیت دستیار صوتی است. شما می توانید از طریق Bixby، Alexa و Google، با تلویزیون سامسونگ و سایر دستگاه های هوشمند در منزل بدون نیاز به ریموت کنترل تعامل داشته باشید. با این حال اگر قصد خرید تلویزیون سامسونگ در مدل های جدید با بهره مند شدن به سیستم عامل تایزن را دارید، ما به شما تلویزیون سامسونگ au7000 که در کنار فناوری های جدید از قیمت مطلوبی هم برخوردار است را پیشنهاد می کنیم.

سیستم عامل تلویزیون سامسونگ

Webos، بهترین سیستم عامل برای تلویزیون های LG

ال جی از دیگر برندهای معتبری است که عرضه بهترین تلویزیون های هوشمند را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است. تلویزیون های هوشمند این شرکت به سیستم عامل Webos که مبتنی بر لینوکس است، مجهز شده اند و بیش از یک دهه است که با این سیستم عامل پشتیبانی می شوند. با توجه به محیط کاربری ساده و آسانی که این سیستم عامل دارد، کاربران می توانند بدون دردسر به تمام آنچه که می خواهند با اتصال به وای فای دسترسی پیدا کنند.

دسترسی به دنیای وبگردی با سیستم عامل webos

سیر در دنیای اینترنت با Webos ال جی

سیستم عامل تلویزیون ال جی ( Webos ) از خدمات جاوا اسکریپت، HTML و CSS پشتیبانی می کند که شما با توجه به آنها می توانید برنامه های دلخواه خود را دانلود و نصب کنید. سیستم عامل Webos یکی از بهترین سیستم عامل تلویزیون به حساب می آید که دسترسی به تمام محتواهای موجود در You Tuobe، Amazon Prime Video، Netflix و سایر برنامه های اخباری و سرگرم کننده در صورت اتصال به وای فای برای کاربران ممکن می کند. البته اگر به دنبال خرید مدل تلویزیونی هستید که در کنار قیمت مناسب از محیط کاربری جذابی هم برخوردار باشد، تلویزیون 65 اینچ سامسونگ یک انتخاب ایدئال است. چرا که قيمت تلويزيون سامسونگ ٦٥ اينچ به نسبت کارایی و بهره مندی هایی که دارد، بسیار اقتصادی است.

دستورات صوتی با سیستم عامل Webos تلویزیون های lg

یکی دیگر امکانات این سیستم عامل تنظیم، کنترل و دسترسی به مطالب مورد علاقه از طریق صوت است. کاربران می توانید از طریق دستیار صوتی Amazone، Alexa، Google Asisstant و یا AI ThinQ  فرمان های لازم  را با استفاده از صدای خود اجرایی کنند. همچنین ال جی با قرار دادن یک ریموت کنترل جادویی همراه تلویزیون های هوشمند، این امکان را برای کاربران ایجاد کرده تا از طریق صوت و بدون لمس هیچ دکمه ای هر دستوری را که بخواهند به اجرا درآورند. البته بهره مند شدن به ریموت کنترل جادویی می تواند دلیلی برای تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی نیز به حساب آید.
زیرا مدل های فیک و جعلی دارای ریموت جادویی نیستند؛ و یا اینکه طراحی فابریک که ال جی برای ریموت های خود در نظر گرفته است را ندارند.

سیستم عامل تلویزیون ال جی

با توجه به تعبیه شدن برنامه های جذاب و سرگرم کننده در فروشگاه محتوایی تلویزیون های هوشمند ال جی، اگر می خواهید از مشاهدات خود لذت بیشتری را ببرید، پیشنهاد می کنیم در صورت برخورداری از فضای کافی و دارا بودن بودجه کافی از تلویزیون های سایز بزرگ ال جی، انتخاب خود را انجام دهید. چرا که هر چه تلویزیون شما از سایز بزرگتری برخوردار باشد مسلماً قیمت ال ای دی ال جی را از هر مدلی که باشد تحت تأثیر قرار خواهد داد.

 Android، سیستم عامل تلویزیون های سونی با برنامه های متنوع

اندروید، نوع دیگری از سیستم عامل است که سونی به صورت اختصاصی آن را برای تلویزیون هایش در نظر گرفته است. رابط کاربری سیستم عامل اندروید همانند دیگر سیستم عامل ها بسیار ساده و آسان است. به طوری که می تواند از برنامه های و پلتفرم های بسیاری پشتیبانی کند. شما می توانید در صورت اتصال به اینترنت؛ تمام برنامه ها و فیلم های موجود در Google، Netflix و سایر محتواهای مورد علاقه خود در شبکه های اجتماعی را مشاهده کنید.

 تنظیمات تلویزیون سونی از طریق صوت با سیستم عامل اندروید

با توجه به کارایی سیستم عامل اندروید، شما می توانید از طریق قابلیت دستیار صوتی Google Assistant که تلویزیون های هوشمند سونی نیز از آن برخوردار هستند، تمام تنظیمات مربوط به تلویزیون را بدون استفاده از دکمه های ریموت انجام دهید. البته علیرغم دسترسی های متنوع و بسیار آسانی که سیستم عامل تلویزیون سونی برای کاربران ایجاد کرده است، به دلیل گران قیمت بودن این محصولات هنوز هم تنها کاربران خاصی اقدام به خرید تلویزیون سونی می کنند.
با این حال اگر شما نیز این موضوع را در نظر گرفته اید و قصد خرید تلویزیون با قیمت مناسب تر را دارید، تلویزیون های ال جی انتخاب بهتری هستند. زیرا شما می توانید با بهترین قیمت تلویزیون ۸۵ اینچ ال جی را در مقایسه با یک تلویزیون 50 اینچ سونی خریداری کنید.

سیستم عامل تلویزیون سونی

خرید تلویزیون با بهترین سیستم عامل از اترین پلاس

کمپانی های ال جی، سامسونگ و سونی هر کدام از سیستم عامل های متفاوتی برای دسترسی کاربران به محتوا های اینترنتی و تنظیمات تلویزیون استفاده کرده اند. شما می توانید با توجه به نیاز ها و بودجه ای که در نظر گرفته اید، برند تلویزیون را با توجه به سیستم عاملی که به آن مجهز شده است، انتخاب و خریداری کنید. لازم به ذکر است ما نیز در فروشگاه آترین پلاس، بهترین مدل تلویزیون های روز را از برندهای سونی، ال جی و سامسونگ با سیستم های مجزا در اختیار مشتریان قرار داده ایم. تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با گارانتی 18 ماهه، ضمانت اصالت و سلامت، پرداخت در محل، ارسال فوری و بهترین قیمت، سفارش خود را ثبت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا