راهنمای خرید

راهنمای خرید سینما خانگی

اگر جزو آن دسته از کاربران هستید که به تماشای فیلم و سریال های سینمایی علاقه مند می باشید قطعاً به یک سیستم صوتی قدرتمند نیاز خواهید داشت تا بتوانید نهایت لذت را از پخش فیلم مورد علاقه خود ببرید چرا که در بسیاری از مدل های تلویزیون نمی توان تنها به صوت دستگاه بسنده کرد. بنابراین استفاده از سینما خانواده قدرتمند برای ایجاد یک صدایی همه گیر و چند بعدی بسیار لازم و ضروری می باشد. اگر شما قصد خرید یک سینما خانواده را دارید پس بدون شک به یک راهنمای خرید سینما خانگی نیاز دارید که بتواند تمام ویژگی های یک سینما خانواده خوب و البته سولات متدوالی چون آیا سینما خانگی حتماً باید از برند و مارک تلویزیون باشد؟ را پاسخ دهد. ما در این نوشته به عنوان یک راهنمای خرید سینما خانواده عمل کرده و سعی کرده ایم بستر یک خرید جنجالی را برای شما مهیا نماییم.

سینما خانواده چیست؟

سینما خانواده در واقع یک سیستم صوتی چند بعدی است که امکان پخش صدا را در تمام نقاط نشیمن برای کاربران مهیا می سازد زیرا که بلندگوهای این سیستم صوتی به گونه ای طراحی شده اند که می توان آنها را در تمام نقاط سالن قرار داد. سینما خانگی ها معمولاً از چندین اسپیکر قدرتمند به همراه یک دستگاه دی وی دی و یک ساب وفر تشکیل شده اند که تداعی یک سینمای را برای مخاطبان به دنبال دارند به طوری که می توانند به خوبی شبیه ساز یک سینمای واقعی باشد.

سینما خانگی چیست

با این حال گزافه نیست اگر اشاره کوتاهی به تلویزیون و کیفیت آن در اوج گیری صوت سینما خانگی ها داشته باشیم، یعنی به زبان ساده تر اگر تلویزیون شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد و ابعاد بزرگی داشته باشد قطعاً در ایجاد یک فضای سینمایی نقش بسزایی خواهد داشت.

راهنمای خرید سینما خانواده

طبیعا زمانی که شما قضد خرید یک سینما خانگی را دارید باید به چند مورد و ویژگی توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین سینما خانگی را خریداری کنید. بی شک استفاده و مطالعه راهنمای خرید سینما خانگی در هنگام انتخاب محصول امری است که کاربران باید فراوان آن را در نظر بگیرند تا بتوانند هم از ویژگی های دستگاه مطلع شوند و هم اینکه از چگونگی کارایی فناوری ها آگاهی های لازم را پیدا کنند. البته موارد دیگری نیز وجود دارند که در هنگام خرید سینما خانگی باید در نظر گرفته شوند که در سطرهای بعدی به آنها اشاره نموده ایم.

نیازهای خود را بشناسید

امروزه استفاده از سینما خانگی ها به امری معمول در بین کاربران تبدیل شده است به طوری که در مراسمات و دور همی ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. قبل از خرید سینما خانواده باید این نکته را در نظر داشته باشید که سیستمی را که خریداری می کنید با فضای سالنی که آن را قرار می دهید مَچ باشد یعنی مدلی را انتخاب کنید که تعداد اسپیکرهای آن با محیط شما هماهنگ باشد.

همچنین باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که از سینما خانگی برای چه کاری استفاده می کنید به نحوی که اگر از دستگاه فقط برای جلوه دادن به سالن خود استفاده می کنید می توانید از سیستم هایی استفاده کنید که توان بالایی ندارند، اما اگر توان و قدرت سینما را مد نظر دارید می توانید از سیستم هایی استفاده کنید که دارای کانال های صوتی چند گانه هستند به زبان ساده تر می توان گفت تعداد بلندگوهای آنها به نسبت بقیه مدل ها بیشتر است.

ابعاد و فضای اتاق

جدای از ابعاد تلویزیون، مساحت و فضای محیطی که سینما خانگی را در آن قرار می دهید در اوج گیری صوت بسیار ضروری می باشد به طوری که اگر از سیستمی استفاده نمایید که تعداد کانال های صوتی آن 7/1 کاناله باشد قطعاً باید مساحت بسیار بزرگی را برای آن در نظر بگیرید چرا که در این صورت صدای در حال پخش بسیار نا مطلوب و نا خوشایند می شود.

ابعاد و فضای اتاق

و یا اینکه اگر از یک سیستم صوتی با کانال صوتی 5/1  استفاده می کنید حتماً باید محیط کوچکی را انتخاب نمایید تا بتوانید از شفافیت و وضوح صوت نهایت لذت را ببرید.

انواع سیستم صوتی

با پیشرفت تکنولوژی و صنعت و با توجه به نیازهای به روز شده مخاطبان هر روز سیستم های صوتی جدیدی با مدل های متنوعی وارد بازار رقابتی جهانی می شوند. سیستم های صوتی، ساندبار و سینما خانواده ها را می توان جزء سیستم های شناخته شده ای تلقی کرد که تا به امروز وجود داشته اند. سینما خانگی ها صدای دالبی و چند بعدی را در تمام فضای محیط به خوبی پخش خواهند نمود به طوری که در ساندبارها این وضوح و شفافیت تا حدوی کم شده است. جدای از بحث صوت در بسیاری از مدل های سینما خانواده انتقال صوت به صورت سیم دار می باشند که باعث می شود جلوه ناخوشایندی را در فضای محیط ایجاد کند که البته امروزه در نسل جدید سینما خانگی ها این نقص کاملاً رفع شده است و در زمان خرید با توجه به راهنمای خرید سینما خانواده می توانید این قابلیت بی سیم را تنظیم کنید. جدای از ساندبارها و سینما خانگی ها، سیستم های صوتی از دیگر لوازمی هستند که در بین مخاطبان بسیار پر طرفدار می باشند چرا که هم فضای بسیار کمی را به خود اختصاص می دهند و هم اینکه حال و هوای یک ارکست را برای مخاطبان تداعی می کنند.

کانال صوتی یا اسپیکر چیست؟

کانال صوتی یا همان بلندگو اجزای اصلی سینما خانواده به حساب می آیند که با توجه به مدلی که خریداری می کنید تعداد آن مشخص شده می باشد، همانطور که می دانید کار اصلی بلندگوها تولید صدا می باشد که فرکانس صوت اهنگ را در هنگام پخش تعیین می کنند. تعداد بلندگوهایی که همراه سینما خانگی ها قرار گرفته شده با توجه به مدل متفاوت می باشد که عبارتند از :

  • 5/1 کاناله که از یک دستگاه پخش دیسک های نوری، یک ساب وفر و پنج بلندگو تشکیل شده است.
  • 6/1 کاناله بیشتر برای پخش دی وی دی هایی که با کیفیت دالبی رمز گذاری شده اند مناسب می باشد و شامل 6 بلندگو با یک ساب وفر می باشد.
  • 7/1 کاناله که برای پخش دی وی دی هایی مناسب است که کیفیت Bluray دارند.

قابلیت های پخش صدا

  1. تلویزیون: تلویزیون یکی از مواردی است که در صوت سینما خانگی ها بسیار تاثیر گذار می باشد به طوری که هر چه اندازه تلویزیون بزرگ تر و بلندگوهای آن قدرتمند تر باشد، بدون شک خروجی صدا در سینما خانواده نیز به طبع بهتر خواهد بود.
  2. بلندگوها: سینما خانواده ها دارای بلندگوهای متعددی می باشند که کاربران با توجه به ابعاد سالن خود می توانند بلندگوها را در هر گوشه ای قرار دهند و بنابر فضای سالن خود مدلی را انتخاب کنند که با محیط سازگا باشد.
  3. دستگاه DVD PLAYER: دستگاه پخش DVD یکی دیگر از امکاناتی است که سینما خانگی ها دارا می باشند و معمولاً این پلیرها قادر به پخش دی وی دی های نوری و Blueray می باشند
  4. ساب وفر: ساب وفر یکی دیگر از اجزای سازنده سینما خانواده ها به حساب می آید که می تواند صداهای بم و نا مطلوب را با فرکانس قوی پخش نماید به طوری که صدایی قدرتمند را در محیط ایجاد می کند و کاربران به خوبی صدای ضرب و شتم اجسام را احساس می کنند.

قابلیت های پخش صدا

درگاه های  ارتباطی

  1. کابل HDMI: یکی از رابط های اصلی میان تلویزیون و سینما خانگی می باشد به طوری که با این اتصال مخاطبان می توانند صدایی چند جانبه را در فضای محیط پخش نمایند.
  2. Composite Vedio: این پورت ورودی کابل برای پخش فیلم های با کیفیت SD می باشد یعنی به زبان ساده تر فیلم هایی را که کیفیت پایینی دارند را ارتقاء داده و با بهترین کیفیت به مشاهده کاربران می رساند.
  3. Digital Audio: نام دیگر این اتصال S-PDIF می باشد که برای سیستم صوتی هایی که فاقد ورودی HDMI هستند مورد استفاده قرار می گیرد.
  4. Analog Audio: این پورت ورودی نیز فقط برای سیستم های صوتی کاربرد دارد به زبان ساده تر می توان گفت فقط برای زمانی که شما بخواهید یک فایل صوتی را گوش دهید این اتصال برای شما کاربرد خواهد داشت.
  5. F-Type: این پورت نیز برای اتصال به آنتن و آنالوگ مورد استفاده قرار می گیرد.

فناوری های اتصال

از جمله فناوری های دیگری که سبب شده تا سینما خانواده ها به سیستم صوتی های قدرتمندی برای منازل و مراسمات استفاده شود داشتن فناوری های جدیدی چون NFC، WiFi و بلوتوث است چرا که با بهره گیری از این قابلیت ها مخاطبان می توانند گوشی موبایل خود را به سینما خانگی متصل کنید و از آهنگ ها و علاقه مندی های خود نهایت لذت را ببرند و یک شب به یاد ماندنی را برای خود و دوستان به ارمغان آورند.

راهنمای خرید سینما خانواده

برندهای معتبر سینما خانگی

به طور معمول دسته ای از مخاطبان هستند که به قیمت محصولی که خریداری می کنند توجه نمی کنند و تنها ملاکی که در نظر می گیرند کیفیت و برند کالا می باشد. اگر شما نیز جزو آن دسته از کاربران می باشید که به دنبال برند معتبر و یک سینما خانگی قوی هستید ما مارک هایی چون ال جی، سامسونگ، سونی، پاناسونیک، فیلیپس را به شما پیشنهاد می دهیم.

مقاله مرتبط: بهترین سینما خانگی موجود در بازار

مدل های متنوعی از سینما خانگی

سینما خانگی ال جی LHD675

ال جی یک شرکت کره ای معتبر است که در زمینه ساخت محصولات صوتی و تصویری عملکرد بسیار عالی داشته است و همه ساله به این لیست خود اضافه کرده است.

سینما خانگی ال جی LHD675

سینما خانواده ال جی LHD675 یکی از مدل های بسیار زیبای این برند است که دارای پورت های HDMI و USB می باشد به نحوی که با بهره گیری از این ورودی و خروجی ها این امکان برای مخاطبان به وجود می آید تا بتوانند از این طریق به علاقه مندی های خود دست یابند و از صدای وسیع و رسای این سیستم نهایت لذت را ببرند. شرکت ال جی اتصالی را که برای این سینما خانواده در نظر گرفته است بی سیم و از طریق بلوتوث می باشد که یکی از اتصالات بسیار کارآمد و آسان است.

  • ورودی و خروجی : HDMI , USB
  • توان خروجی صدا : 1000W
  • قابلیت پخش نوار دی وی دی : دارد
  • اتصال بیسیم : بلوتوث
  • تعداد باند: 4
  • کشور ساخت : کره

سینما خانواده سامسونگ HT-E355K

سینما خانگی سامسونگ HT-E355K از مدل های 5.1 کاناله این شرکت معتبر است که امکان پخش صدایی با توان 330 وات را دارد و با بهره گیری از این قدرت کاربران می توانند صدایی بسیار واضح و گیرا را در محیط ایجاد کنند.

سینما خانگی سامسونگ ht-e355k

جدای از بلندگو ها این سینما خانواده دارای یک ساب وفر نیز می باشد که صدایی فوق العاده پر تنش را برای کاربران به دنبال دارد. این سینما خانواده قابلیت پخش دی وی دی های نوری را به خوبی دارد به نحوی که برترین کیفیت را می توان با آن تجربه نمود.

  • قدرت خروجی صدا : 330 وات
  • سیستم بلندگو : 5.1 کاناله
  • قابلیت پخش DVD : دارد
  • ساب ووفر : دارد
  • تعداد بلندگو : 4 بلندگو و 1 بلندگوی مرکزی
  • کشور ساخت : کره

سینما خانواده سونی N9200

اگر به دنبال یک سینما خانگی قوی هستید ما به شما سینما خانگی سونی N9200 را معرفی می کنیم چرا که دارای فناوری ها و امکانات بسیار خاص و قابل توجه ای می باشد.

سینما خانگی سونی n900

این سینما خانگی سونی دارای اتصالات بی سیمی چون بلوتوث، WiFi و NFC می باشد که با تبعیت از این فناوری ها مخاطبان این امکان را دارند تا هر آنچه را که تمایل دارند به این سیستم منتقل کنند و از اوج گیری این صدای بی نظیر نهایت لذت را ببرند. همچنین این سیستم صوتی قابلیت پخش فیلم های سه بعدی را به وسیله دیسک های Bluray به خوبی برای کاربران ایجاد می کند و به همین منظور می توان گفت شما می توانید برترین کیفیت را با این امکان برای خود به ارمغان داشته باشید.

  • ورودی و خروجی : HDMI – USB
  • توان خروجی صدا : 1200W
  • قابلیت پخش نوار DVD : دارد
  • اتصال بی سیم : بلوتوث – NFC – Wi-Fi
  • کشور ساخت : مالزی
  • تعداد باند : 5
  • تعداد باندهای بی سیم : 2
  • قابلیت پخش فیلم سه بعدی : دارد

آیا سینما خانگی باید با مارک تلویزیون یکی باشه؟

شاید برای بسیاری از مخاطبان این سوال پیش آمده باشد که آیا سینما خانگی حتماً باید از برند و مارک تلویزیون باشد؟ بهتر است در جواب این سوال بگوییم از آنجایی که رابط اصلی بین تلویزیون های هوشمند و سینما خانواده کابل HDMI می باشد پس می توان با قاطعیت ذکر کرد که نیازی نیست تا مارک تلویزیون با سیستم شما یکی باشد. البته نا گفته نماند در بسیاری از سیستم صوتی ها فناوری های جدیدی به کار برده شده است که تنها در صورت همگام سازی با تلویزیون قابل اجرا می باشد.

مقاله مرتبط: جدیدترین مدل سینما خانواده

سخن پایان

همانطور که گفتیم سینما خانگی یکی از لوازمی است که توانایی ایجاد صوتی فراگیر و چند بعدی را برای کاربران ایجاد می کند. سیستم هایی چون سینما خانواده یکی از ملزومات برای سالن های بزرگ است که با اکتفاء به آن می توان شرایط یک سینمای واقعی را در هنگام تماشای فیلم مورد علاقه خود ایجاد نمایید. ما در این مقاله تا جایی که امکان داشت به عنوان یک راهنمای خرید سینما خانواده عمل کرده و اطلاعات کاملی را برای شما قرار دادیم تا بتوانید یک محصول بی نظیر را در سبد خرید خود قرار دهید. فروشگاه اینترنتی آترین کالا با قرار دادن گلچینی از بهترین و متنوع ترین مدل های سینما خانواده شرایطی را برای مشتریان خود ایجاد نموده تا بتوانند با توجه به بودجه و ابعاد سالن خود کار آمدترین و جذاب ترین مدل سینما خانگی را انتخاب و خریداری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا