آموزش

شستن کاپشن در لباسشویی | چگونه کاپشن و لباس زمستانه را بشوریم؟

طبیعتاً با فرا رسیدن فصل سرد، پوشیدن لباس های گرم هم رایج می شود. به طور معمول کاربران قبل از پوشیدن لباس گرم  را شستشو می دهند که در این بین شستن کاپشن هم یکی از آنها است. اما آیا به نظر شما شستن کاپشن در لباسشویی ممکن است؟ آیا می توان انواع کاپشن را داخل ماشین لباسشویی شستشو داد؟ در پاسخ باید گفت که کاپشن ها لباس های ظریف و حساسی هستند که گاهی اوقات با بودجه سنگینی خریداری می شوند که اگر با دقت شستشو داده نشوند، قطعاً به الیاف و ساختار اولیه آنها آسیب وارد می شود.
با توجه به اهمیت نحوه شستن کاپشن در لباسشویی، ما نیز در این مطلب روش شستشوی لباس زمستانی از جمله کاپشن و اینکه چه نوع کاپشن هایی قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی را دارند را برای شما توضیح داده ایم تا با توجه به آنها بتوانید شستشو لباس زمستانی و انواع کاپشن را بدون عیب و نقص انجام دهید.

قبل از شستن کاپشن به چه مواردی باید توجه کرد؟

اگر شما نیز از آن دسته کاربران هستید که ماندگاری و عمر کاپشن را در نظر می گیرید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که شستشوی کاپشن باید با رعایت یک سری از نکات انجام شود. به طوری که با توجه به گران بودن قیمت لباسشویی اتومات پیشرفته با یک ماشین لباسشویی معمولی نیز می توانید شستشوی کاپشن را انجام دهید. البته در نظر گرفتن مواردی همچون برچسب کاپشن، دمای آب، استفاده نکردن از هر شوینده و موارد دیگر نکات قبل از شستن کاپشن در لباسشویی هستند که در ادامه بیشتر درباره آنها توضیح خواهیم داد.

شستن کاپشن در لباسشویی

توجه کردن به برچسب برای شستشوی لباس زمستانی و کاپشن در لباسشویی

معمولاً کاپشن ها دارای یک برچسب مراقبتی هستند که در آن نحوه شستشو، دمای لازم و نکات دیگر ذکر شده است. با توجه به این لیبل متوجه خواهید شد که آیا کاپشن شما قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی را دارد یا خیر. برخی از کاربران بر این باور هستند که اگر از یک ماشین لباسشویی بوش برای شستشوی کاپشن استفاده کنند هیچ آسیبی به کاپشن آنها از هر جنسی که باشد وارد نمی شود. در اینجا باید گفت شستن کاپشن در لباسشویی به نوع جنس آن بستگی دارد و هیچ ارتباطی به برند دستگاه و قابلیت های آن ندارد.
بنابراین اگر شما حتی آخرین مدل ماشین لباسشویی بوش یا جدیدترین مدل لباسشویی سامسونگ با قیمت مناسب را داشته باشید در نحوه شستشوی کاپشن تأثیری نخواهد داشت و باید حتماً به برچسب روی کاپشن توجه لازم را داشته باشید.

توجه کردن به برچسب کاپشن برای شستن در لباسشویی

دمای آب را برای شستشوی کاپشن در لباسشویی تنظیم کنید

توجه کردن به دمای آب یکی دیگر از نکات مهم در هنگام شست و شوی لباس زمستانی و کاپشن در ماشین لباسشویی است. بسیاری از کاربران برای شستشوی کاپشن در ماشین لباسشویی از آب داغ استفاده می کنند. اما باید متذکر شویم که شستن لباس زمستانی و کاپشن با آب داغ نه تنها باعث از بین رفتن بافت اصلی آن می شود بلکه موجب تغییر سایز  و حتی رنگ پس دادن کاپشن ها و لباس های پشمی نیز می شود. با این حال می توان گفت یکی از علت لک شدن لباس در ماشین لباسشویی استفاده از آب داغ برای شستشوی لباس هایی است که رنگ پس می دهند.
با توجه به اهمیت تنظیم بودن دمای آب برای شستشوی کاپشن در ماشین لباسشویی سعی کنید دمای آب را روی 30 درجه تنظیم کنید تا لباس های زمستانه و کاپشن های شما به بهترین شکل ممکن شستشو داده شوند و آسیب جدی نبینند.

توجه به جنس کاپشن برای شستشو در لباسشویی

نیاز به تأکیر مجدد است که به جنس لباس زمستانی و کاپشن را قبل از شستن داخل لباسشویی دقت کنید. کاپشن ها در انواع جنس تولید شده اند که برخی از آنها قابلیت شستشو با ماشین لباسشویی را ندارند و باید با به روش دستی شستشو داده شوند. بسیاری از افراد معتقدند که اگر دیگ ماشین لباسشویی بزرگ و جا دار باشد، آسیبی به ساختار و شکل اولیه کاپشن وارد نخواهد شد و به همین دلیل اقدام به خرید ماشین لباسشویی در ظرفیت 10 کیلویی در مدل های جدید و پیشرفته می کنند. در اینجا باید متذکر شویم که شستشوی کاپشن با ماشین لباسشویی با توجه به جنس آن باید انجام شود و لزومی به خرید لباسشویی در ظرفیت بالا نیست.
به طوری که در صورت امکان شستشوی کاپشن در ماشین، شما با یک لباسشویی 7 یا 8 کیلویی نیز می توانید شستشوی کاپشن را انجام دهید و هم اینکه قیمت لباسشویی 10 کیلویی جدید در رِنج بالایی قرار دارد که انتخاب آن برای همه افراد با هر میزان درآمد نمی تواند پیشنهاد خوبی باشد.

توجه به جنس کاپشن برای شستن در لباسشویی

از شوینده مناسب برای شستشو لباس زمستانی و کاپشن استفاده کنید

برای شستشوی لباس زمستانی و کاپشن در ماشین لباسشویی اصلاً از سفید کننده یا شوینده های قوی برای پاک کنندگی بیشتر استفاده نکنید. با توجه به اینکه اکثر مدل ماشین لباسشویی هایی که امروزه در بازار موجود هستند دارای آپشن های پیشرفته ای برای از بین بردن انواع لکه و کثیفی هستند، شما می توانید خرید لباسشویی را از آنها به منظور تمیزی بیشتر و جلوگیری از آسیب به بافت اصلی کاپشن انجام دهید. لازم به ذکر است قبل از شستن کاپشن در لباسشویی برای نتیجه بهتر سعی کنید کاپشن های خود را لکه گیری کنید.
با توجه به اینکه سامسونگ یکی از برندهای مشهور در عرضه ماشین لباسشویی با برترین فناوری ها و مناسب ترین قیمت است، شما می توانید خرید ماشین لباسشویی جدید را از این مارک انجام دهید. البته سامسونگ تعبیه کردن آپشن و فناوری های جدید و کاربردی را برای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی هایش نیز اعمال کرده است که شما در صورت تمایل می توانید بهترین مدل ماشین ظرفشویی سامسونگ را با قیمت مطلوب و حداکثر قابلیت خریداری کنید.

نحوه شستشوی لباس زمستانی و کاپشن در لباسشویی چگونه است؟

اگر تمام موارد لازم را که قبل از شستن کاپشن در لباسشویی سامسونگ، بوش، ال جی و سایر برندها رعایت کرده اید، اکنون وقت آن رسیده تا مراحل شستن کاپشن و لباس زمستانی در ماشین لباسشویی را که شامل مراحل زیر است انجام دهید.

  • کاپشن را در ماشین لباسشویی قرار دهید، یک برنامه شستشوی ملایم یا Delicate و یا برنامه مناسب با جنس کاپشن را در صورت دارا بودن لباسشویی انتخاب کنید.
  • دمای آب را روی 30 درجه یا مطابق برچسب کاپشن تنظیم کنید.
  • یک شوینده ملایم و با کیفیت را داخل جا پودری بریزید.
  • سپس دکمه استارت را برای انجام فرایند روشن کنید.
  • در پایان برای خشک کردن کاپشن آن را در هوای آزاد قرار دهید.
  • از خشک کن لباسشویی برای خشک کردن کاپشن و لباس های زمستانی استفاده نکنید، چرا که ساختار و شکل اولیه خود را در دمای بالا و چرخش سریع خشک کن از دست می دهد.

شستن انواع کاپشن در ماشین لباسشویی

امروزه مدل های متنوعی از کاپشن ها با جنس های متفاوتی در بازار عرضه شده اند که کاپشن های چرم، پوست و خز، پشمی، بارانی و پالتو از رایج ترین آنها است. کثیف شدن کاپشن یک موضوع کاملاً طبیعی است که در زمان استفاده از آنها پیش خواهد آمد. با توجه به این موضوع، برخی از این کاپشن ها قابلیت شستشو با لباسشویی را دارند و برخی دیگر را بهتر است برای ماندگاری بیشتر با دست شستشو داد که در ادامه مطلب نحوه شستن هر کدام را توضیح خواهیم داد.

شستن انواع کاپشن در لباسشویی

شستشوی پالتو و بارانی در لباسشویی ممکن است!

یکی از انواع لباس زمستانی، پالتو و بارانی است. این نوع از لباس ها از جنس حساس و ظریفی در برخ مدل ها برخوردار هستند که برای شستشوی آنها باید دقت لازم را داشت. اگر برچسب روی پالتو و بارانی شما اجازه شستن آن را در ماشین لباسشویی داده است، می توانید با یک برنامه شستشوی ملایم و تنظیم دمای آب روی 30 درجه شستشوی آنها را انجام دهید. در غیر این صورت بهتر است با دست شسته شوند.

شستن پالتو پوست یا خز را در ماشین لباسشویی انجام ندهید

نوع دیگری از لباس های زمستانی، پالتوهای خز و یا پوست هستند که از قیمت بالایی هم برخوردار هستند. اگر ماندگاری و عمر این نوع از پالتوها برایتان ارجحیت دارد، پیشنهاد می کنیم برای شستن آنها سراغ ماشین لباسشویی نروید. این نوع از پالتو ها به دلیل بافت حساسی که دارند بهتر است به روش دستی و کاملاً آرام شستشه شوند. برای خشک کردن آنها نیز می توانید آنها را در هوای آزاد قرار دهید.

شستن کاپشن پوست و خز در لباسشویی

نحوه شستشوی کاپشن چرمی در لباسشویی

کاپشن های چرم در دو نوع چرم طبیعی و مصنوعی وجود دارند که هر کدام شستشوی متفاوتی دارند. اما در حالت کلی از قرار دادن کاپشن های چرمی در لباسشویی خودداری کنید. شستشوی کاپشن چرم بهتر است یا در خشک شویی های مجهز صورت گیرد و یا اینکه با یک دستمال مرطوب لکه گیری شوند.

کاپشن پشمی چگونه شسته می شود؟

اگر از علاقه مندان به کاپشن های پشمی هستند و ماندگاری آنها برای شما در اولویت است، از شستن کاپشن پشمی در لباسشویی پرهیز کنید. کاپشن های پشمی به دلیل جنس نرمی که دارند داخل ماشین لباسشویی بافت و ساختار خود را از دست می دهند. بنابراین بهتر است برای شستشوی آنها از آب سرد و روش دستی استفاده کنید. همچنین در هنگام خشک کردن آنها نیز سعی کنید از تاب دادن آنها خودداری کنید. به طوری که پس از آبکشی مستقیماً آن را در هوای آزاد روی طناب قرار دهید.

شستن کاپشن پشمی در لباسشویی

خرید بهترین ماشین لباسشویی جدید با تضمین اصالت در آترین پلاس

کاپشن ها و لباس های زمستانی در مدل ها و جنس های متنوعی تولید شده اند که شستن آنها گاهی اوقات ممکن است دشوار و دلهره آور باشد. با این حال اگر یک سری نکات را با توجه به جنس کاپشن ها رعایت کنید قطعاً می توانید با بهترین کیفیت شستن کاپشن در ماشین لباسشویی یا به صورت دستی انجام دهید. با توجه به اهمیت برخورداری ماشین لباسشویی به فناوری ها و قابلیت هایی برای شستشوی لباس زمستانی و کاپشن، فروشگاه آترین پلاس نیز گزیده ای از بهترین و جدیدترین مدل ماشین لباسشویی های روز را با برخورداری از فناوری های پیشرفته در اختیار مشتریان خود قرار داده است. در صورت تمایل به خرید لباسشویی می توانید با مشاهده لیست قیمت ماشین لباسشویی از برندهای ال جی، سامسونگ و بوش، با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا