آموزش

تلویزیون ال جی روشن نمی شود؛ علت و راه حل

تلویزیون های ال جی امکانات فوق العاده کاربردی و همچنین کیفیت تصویر منحصر به فردی دارند. این موضوع سبب شده تا به یکی از پر طرفدارترین دستگاه های الکترونیکی در بین کاربران تبدیل شوند. علیرغم اینکه ال جی در تولیدات خود از بهترین قطعات و برترین فناوری ها بهره برده است، کماکان تلویزیون های ال جی نیز همانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری ممکن است با برخی از مشکلات همچون روشن نشدن مواجه شوند.
روشن نشدن تلویزیون ال جی دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. در این مقاله به بررسی عواملی که سبب روشن نشدن تلویزیون ال جی می شوند، می پردازیم.

خرابی برد پاور، علتی برای روشن نشدن تلویزیون ال جی

اگر تلویزیون ال جی شما هم روشن نمی شود، حتماً برد پاور را چِک کنید. برد پاور همان منبع تغذیه تلویزیون است که برق مورد نیاز تلویزیون را از طریق مین برد به دستگاه انتقال می دهد. در صورتی که نوسانات برق زیاد باشد، ممکن است برد پاور دچا ایراد و نقص شود. بنابراین در صورتی که مشکل روشن نشدن تلویزیون ال جی ناشی از خرابی پاور باشد، حتماً باید آن را توسط یک تعمیرکار تعویض یا تعمیر کنید. البته برای جلوگیری از نوسانات برق در تلویزیون حتماً از یک محافظ برق استفاده کنید.

خرابی برد پاور علت روشن نشدن تلویزیون ال جی

ایراد در بک لایت، از دلایل روشن نشدن تلویزیون LG

اگر بک لایت یا همان نور پس زمینه دچار آسیب و خرابی شده باشد، صفحه تلویزیون ال جی شما روشن نخواهد شد. برای آگاه شدن از این موضوع، می توانید تلویزیون را روشن کنید و یک چراغ قوه را روی صفحه نمایش بگیرید. اگر هیچ نوری را روی صفحه مشاهده نکردید، به این معنی است که بک لایت تلویزیون دچار سوختگی شده است. اما اگر یک نور چشمک زن را روی صفحه مشاهده کردید، باید نسبت به تعمیر بک لایت توسط یک تکنسین متخصص اقدام کنید.
بسیاری از کاربران بر این باور هستند که تلویزیون های سایز بزرگ ال جی به دلیل فناوری ها و قابلیت هایی که دارند کمتر در معرض خرابی بک لایت قرار می گیرند. اما باید متذکر شویم که چنانچه شما یک تلویزیون ال جی 65 اینچ داشته باشید یا سایز 50 اینچ، هر دو ممکن است دچار خرابی نور پس زمینه یا همان بک لایت شوند.

خرابی بک لایت علت روشن نشدن تلویزیون ال جی

مشکل در مین برد، عاملی برای روشن نشدن تلویزیون های ال جی

مین برد، برد اصلی در تلویزیون است که عملکرد تمام قسمت های دستگاه را تحت تأثیر قرار می دهد. در صورتی که مین برد دچار اختلال در عملکرد شده باشد، شما با مشکل روشن نشدن تلویزیون مواجه خواهید شد. با این حال در صورتی که  با مشکل روشن نشدن تلویزیون مواجه شده اید، قبل از هر اقدامی مین برد تلویزیون را از لحاظ سالم بودن تست کنید.
با توجه به هزینه بالای تعمیر برد اصلی سعی کنید از آبخوردگی دستگاه به هر دلیلی جلوگیری کنید. در نظر داشته باشید مشکل در مین برد ممکن است حتی برای یک تلویزیون 55 اینچ ال جی از مدل های 2023 که از برترین تکنولوژی ها و قابلیت ها برخوردار هستند نیز پیش آید.

خرابی مین برد علت روشن نشدن تلویزیون ال جی

مشکلات نرم افزاری، علت روشن نشدن تلویزیون ال جی

گاهی اوقات مشکلات نرم افزاری می تواند علت روشن نشدن تلویزیون ال جی باشد. هوشمند بودن تلویزیون های ال جی موجب شده تا این دستگاه های الکترونیکی با مشکل ویروسی شدن مواجه شوند. بنابراین قبل از نصب هر برنامه روی تلویزیون، حتماً از امنیت و اعتبار سایت مَد نظر اطمینان داشته باشید. همچنین در هنگام استفاده از فلش مطمئن شوید که مموری شما ویروسی نباشد.
ویروسی شدن تلویزیون سبب اختلال در عملکرد نرم افزاری دستگاه می شود. با توجه به این موضوع احتمال اینکه تلویزیون ال جی شما به دلیل ویروس خاموش شود دور از باور نیست. چنانچه با چنین معظلی مواجه شدید تلویزیون ال جی را آپدیت یا ریست کنید. برخی از کاربران به باور اینکه تنها تلویزیون ال جی ممکن است با مشکل نرم افزاری مواجه شود اقدام به خرید تلویزیون سامسونگ و یا دیگر برندها می کنند. اما باید گفت تمام تلویزیون های هوشمند از هر برندی که باشند با مشکل نرم افزاری مواجه خواهند شد.

آپدیت نبودن علت روشن نشدن تلویزیون ال جی

عیب در کابل برق، می تواند دلیل روشن نشدن تلویزیون ال جی باشد؟

گاهی اوقات علت روشن نشدن تلویزیون ال جی می تواند ناشی از وجود عیب در کابل دستگاه باشد. در صورتی که تلویزیون روشن نمی شود، سیم تلویزیون را از لحاظ سلامت تست کنید. چرا که اگر کابل تلویزیون دچار بریدگی یا نوسان برق باشد، حتی اگر بهترین تلویزیون ال جی را نیز داشته باشید با مشکل روشن نشدن برخورد می کنید. البته گاهی اوقات مشکل از محافظ برق، پریز اصلی و یا حتی ریموت کنترل دستگاه است. بنابراین در صورت روشن نشدن تلویزیون حتماً این موارد را بررسی کنید.

خرابی کابل علت روشن نشدن تلویزیون ال جی

خرید بهترین تلویزیون ال جی از اترین پلاس

روشن نشدن تلویزیون ال جی می تواند دلایل متعددی داشته باشد که باید آنها را شناسایی و عیب یابی کنید. اگر مشکل سخت افزاری است باید نسبت به تعمیر و یا تعویض آنها اقدام کنید. اما اگر تلویزیون ال جی شما به دلیل نرم افزاری روشن نشود باید دستگاه را آپدیت یا ریست کنید.
البته به دلیل محبوبیت تلویزیون های ال جی در بین کاربران، مانیز در فروشگاه اترین پلاس مجموعه ای از بهترین های این برند را در اختیار مشتریان قرار داده ایم. شما می توانید با مشاهده لیست قیمت تلویزیون 75 اینچ ال جی، 86، 65، 55 و 50 اینچ، مدل مَد نظر خود را با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، انتخاب و خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا