آموزش

اموزش تصویری تنظیم دمای یخچال؛ بهترین دما یخچال وفریزر

حفظ و تازگی مواد غذایی مسلماً با تنظیم بودن دمای یخچال صورت می گیرد که علاوه بر خنک سازی انرژی مصرفی یخچال را نیز بهینه سازی می کند. به طور معمول دمای مناسب برای یخچال 0-4 درجه سانتیگراد است. در صورتی که بخواهید دمای ایدئالی را در یخچال ایجاد کنید قطعاً باید این نکته را در نظر داشته باشید که تنظیم دمای یخچال باید با توجه به فصول سال تنظیم کنید.
باید توجه داشته باشید چنانچه دمای یخچال نا مناسب باشد، موتور یخچال یکسره کار می کند و اتوماتیک نمی شود که برای طول عمر موتور بسیار مضر است. تنظیم دمای یخچال در هر برند متفاوت است که ما در این مقاله روش های تنظیم دمای یخچال را که برای ایجاد یک خنک سازی ایدئال و ماندگاری مواد غذایی در یخچال لازم است را توضیح خواهیم داد.

اهمیت تنظیم دمای یخچال فریزر

تنظیم نبودن دمای یخچال به طور مستقیم بر عملکرد موتور تأثیر دارد. به نحوی که موتور برای رساندن یخچال به دمای ایدئال مجبور به کارکرد بیشتر می شود که عمر یخچال فریزر را نیز به نوعی کاهش می دهد و مصرف انرژی را در یخچال افزایش می دهد. بنابراین باید گفت تنظیم دما علاوه بر خنک سازی و نگهداری مواد غذایی در کارایی و عملکرد دستگاه نیز تأثیر دارد. تنظیم دما در تمام مدل ها و برندها مهم است، این به معنی آن است که شما نباید این تصور را داشته باشید که چون از یخچال دور این دور جدید و پیشرفته استفاده می کنید پس تنظیم دما بدون هیچ مشکلی در یخچال ایجاد می شود.
برای مشاهده نتیجه مطلوب، بهتر است در فصل زمستان دمای یخچال را بین درجه 1-2 و در تابستان بین 4-5 برای خنک سازی بهتر و ماندگاری بیشتر مواد غذایی قرار دهید. البته امروزه ورود یخچال های جدید با قابلیت تنظیم دمای دیجیتال موجب شده تا فرایند تنظیم دمای یخچال با دقت بیشتری صورت گیرد. اما باید در نظر داشته باشید که قیمت یخچال در مدل های پیشرفته به صرف بودجه بیشتری نیاز خواهد داشت.

تنظیم دمای یخچال سامسونگ

نحوه تنظیم دمای یخچال فریزر

اگر یخچال سامسونگ شما از مدل های قدیمی و معمولی است برای تنظیم دمای آن نیاز به کار خاصی نیست و تنها از طریق ترموستات و یا دکمه های تعبیه می توانید تنظیم دما را انجام دهید. این در حالی است که تنظیم دما در یخچال فریزر جدید بیشتر به صورت دیجیتالی انجام می شود که شما برای تنظیمات مربوط به قسمت یخچال ابتدا :

  • گزینه Fridge را چند ثانیه برای فعال سازی فشار دهید.
  • سپس با مشاهده درجه های 1 تا 7 یخچال بر روی نمایشگر دیجیتالی، درجه مناسب بین 3 تا 4 را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه Frezzer را فعال برای تنظیم دمای قسمت فریزر فعال کنید.
  • دماهای درج شده برای قسمت فریزر بین 14 تا 25 درجه است که می توانید دمای مناسب را با توجه به حجم و نوع مواد غذایی تنظیم کنید.
    لازم به ذکر است که تنظیم درجه یخچال ال جی تفاوت چندانی با تنظیم دمای یخچال سامسونگ و دیگر برندها ندارد، لذا آشنایی کلی با چگونگی تنظیم دمای یخچال می تواند به شما در تنظیمات نمایشگر یخچال ال جی کمک کند. البته با توجه به اینکه بوش یکی از برندهای مشهور در تولید یخچال های با کیفیت از هر لحاظ است شما می توانید خرید یخچال بوش را نیز در لیست انتخاب های خود قرار دهید.

تنظیم دمای یخچال سامسونگ

چرا دمای یخچال تنظیم نمی شود؟

گاهی اوقات شما تمام تنظیمات یخچال را برای ایجاد دمای مناسب انجام داده اید اما باز هم هوای داخل یخچال شما خنک نیست. در چنین حالتی مشاهده خواهید کرد که یخچال اتوماتیک نمی کند و همچنان دمای یخچال شما گرم است. عواملی مانند بسته نشدن درب، ایراد ترموستات، خرابی کمپرسور، وجود مشکل در فن، پر بودن یخچال، تجمع یخ نه تنها سبب ایجاد دمای نا مناسب و مصرف بالای انرژی در یخچال می شود بلکه یکسره کار کردن موتور یخچال را نیز سبب می شود.
برای رفع آنها حتماً باید با تکنسین مربوطه تماس گرفته و پس از راهنمایی لازم نسبت به تعمیر و یا تعویض قطعات اقدام کنید. بسیاری از کاربران بر این باور هستند که اگر خرید یخچال فریزر را از برندهای قدرتمندی همچون بوش و الجی انجام دهند با چنین مشکلاتی مواجه نخواهند شد و علی رغم بالا بودن قیمت یخچال فریزر ال جی اصل کره و یخچال های بوش اقدام به خرید یخچال از این برندها می کنند. اما باید متذکر شویم که این خرابی ها می‌تواند برای و همچنین هنگام تنظیم دمای فریزر ال جی و یخچال آن نیز نیز پیش آید.

تنظیم دمای یخچال سامسونگ

بهترین یخچال فریزر با قابلیت تنظیم دمای دیجیتالی را از کجا بخریم؟

باید گفت تنظیم دما به منظور حفظ تازگی و ماندگاری مواد غذایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. باید در نظر داشته باشید که تنها تنظیمات اصلی در ایجاد دمای ایدئال در یخچال پایان کار نیست. سالم بودن قطعات نیز به نوعی در  مناسب بودن دمای یخچال سهم دارند. با این حال حتماً قطعات یخچال را از لحاظ ایراد و خرابی چِک کنید و در صورت مشاهده عیب و مشکل برای ایجاد دمای مناسب و کارایی بهتر نسبت به رفع آنها اقدام کنید.
توجه داشته باشید که تمیز نگه داشتن یخچال و همچنین سرویس کردن به موقع آن یکی دیگر از راهکارهایی است که نه تنها موجب ایجاد دمای مناسب و مطلوب در یخچال می شود. بلکه از تعمیرات اضافه و صرف هزینه نیز جلوگیری می کند. از آنجایی که بیشتر کاربران امروزه تمایل به خرید یخچال با قابلیت های پیشرفته و پنل دیجیتالی دارند، ما نیز در فروشگاه آترین پلاس جدیدترین یخچال ال جی دور این دور، ساید بای ساید، دوقلو و بالا پایین را از برندهای اصلی با برترین فناوری ها در اختیار مشتریان قرار داده ایم تا بتوانند مدل مَد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا