آموزش

بهترین مکان برای نصب ماشین ظرفشویی در آشپزخانه

ماشین ظرفشویی ها امروزه نقش بسیار مهمی در زندگی افراد دارند، به طوری که می توانند شستشوی ظروف را در کمترین زمان و به بهترین شکل ممکن انجام دهند. اما جای ماشین ظرفشویی در آشپزخانه کجاست؟ ماشین ظرفشویی یک دستگاه برقی است و نباید در جای مرطوب قرار گیرد و همچنین به دلیل سیستم آب رسانی و خروجی فاضلاب حتماً باید در مکان مناسب قرار گیرد. با این حال کاربران بسیاری از بهترین مکان برای نصب ماشین ظرفشویی در آشپزخانه مطلع نیستند و به همین دلیل با قرار گیری نا مناسب این دستگاه کاربردی سبب خسارت و آسیب آن می شوند.
با توجه به اهمیت محل نصب ماشین ظرفشویی در آشپزخانه، ما نیز در این مطلب سعی کرده ایم تا با ارائه راهکارهای مناسب پاسخ بسیاری از کاربران را در خصوص ” بهترین مکان برای نصب ماشین ظرفشویی در آشپزخانه کجاست؟ ” را داده باشیم.

آیا بهترین مکان برای نصب ماشین ظرفشویی نزدیک سینک است؟

شاید برای شما هم سؤال باشد چرا بهترین محل برای نصب ظرفشویی کنار سینک است؟ قطعاً ظروف کثیف دارای باقیمانده مواد غذایی هستند که در صورت تمیز نشدن ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی همچون بوی بد، ایجاد جرم و گرفتگی پمپ تخلیه در ماشین ظرفشویی شوند. پس اگر ماشین ظرفشویی شما نزدیک سینک باشد به راحتی می توانید ظروف را آبکشی کنید و سپس داخل دستگاه قرار دهید. البته یکی دیگر از دلایلی که سبب می شود تا بهترین مکان قرار گیری ماشین ظرفشویی نزدیک سینک باشد، سیستم آبرسانی به ماشین ظرفشویی است. چرا که ظرفشویی برای فرایند شستشو به سیستم آب دهی سرد و گرم نیاز دارد.
برخی از کاربران معتقدند که در صورت خرید ماشین ظرفشویی در مدل های پیشرفته نیازی به تمیز کردن ظروف قبل از قرار  دادن در دستگاه نیست. اما باید متذکر شویم هیچ فرقی ندارد که ماشین ظرفشویی شما از چه مدل و یا برندی است، بهتر است قبل از شستشو آنها را از هر گونه کثیفی پاک کنید. با این وجود پس می توانید انتخاب خود را از ظرفشویی قیمت مناسب در مدل های میان رده انجام دهید.

نزدیک سینک جای مناسب ماشین ظرفشویی

محل نصب ماشین ظرفشویی در فضای کم رفت و آمد

با توجه به اینکه ابعاد همه مدل ماشین ظرفشویی ها از هر برندی که باشند استاندار است و می توان گفت به نوعی بزرگ هستند، بهتر است در گوشه و یا جای کم رفت و آمد آنها را قرار داد. چرا که در صورت قرار گیری نامناسب ممکن است در رفت و آمد افراد مزاحمت ایجاد کنند. بنابراین قبل از انتخاب و خرید ظرفشویی بوش، ال جی و یا سامسونگ حتماً مکان مناسب برای نصب ماشین ظرفشویی را مشخص کنید تا در دورهمی ها و مهمانی های شما زیاد دست و پاگیر نباشند. همچنین با توجه به اینکه گاز و یخچال جزو آن دسته از لوازم خانگی هایی هستند که افراد بیشتر با آنها سر و کار دارند و به عبارتی رفت و آمد کنار این دستگاه ها زیاد است از نصب ماشین ظرفشویی کنار آنها برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت خودداری کنید.

محل کم رفت و آمد جای مناسب ماشین ظرفشویی

کنار آبچکان، بهترین مکان برای نصب ماشین ظرفشویی

یکی از بهترین مکان ها برای نصب ظرفشویی نزدیک آبچکان است. مسلماً بعد از اتمام شسشتو کاربر ظروف را در آبچکان قرار می دهد. بنابراین برای کوتاه کردن مسافت و زیاد رفت و آمد نکردن در محیط آشپزخانه بهتر است ماشین ظرفشویی را نزدیک آبچکان قرار دهید. البته با توجه به اینکه برخی از ظرفشویی 13نفره و یا 14 نفره فاقد سیستم خشک کن هستند به احتمال زیاد پس از شستشو، ظروف شما همچنان خیس است. پس برای جلوگیری از خیس شدن محیط آشپزخانه در حین جا به جایی تا حد ممکن سعی کنید محل قرار گیری ماشین ظرفشویی را نزدیک آبچکان قرار دهید.

نزدیک آبچکان جای مناسب ماشین ظرفشویی

جای ماشین ظرفشویی کجا است؟

بی شک مراقبت و نگهداری و همچنین قرار دادن ماشین ظرفشویی در فضای سر بسته و مناسب در طول عمر و ماندگاری آن بی تأثیر نیست. حال چه مدل ماشین ظرفشویی شما مدل ماشین ظرفشویی بوش سری 6 sms6hmw76q باشد یا آخرین مدل از برند سامسونگ، در هر صورت باید نگهداری های لازم را انجام دهید. برخی از کاربران به دلیل نداشتن بهترین محل برای نصب ظرفشویی آن را در تراس یا حیاط قرار می دهند، اما باید گفت با توجه به اینکه ماشین ظرفشویی یک وسیله برقی است نباید در معرض برف و باران و یا نور مستقیم خورشید قرار گیرد. چرا که ممکن است با مشکل سوختگی یا زنگ زدگی و پوسیدگی بدنه قرار گیرد.
بنابراین حتی اگر مساحت آشپزخانه شما چندان بزرگ نیست باز هم بهتر است مکانی را برای جای ماشین ظرفشویی در آشپزخانه کوچک خود مشخص کنید تا از آسیب و صدمه آن به دلیل قرار گیری نا مناسب جلوگیری کنید.

فضای آزاد جای مناسب ماشین ظرفشویی

قرار گیری ماشین ظرفشویی فضای آزاد

همه لوازم برقی از جمله ماشین ظرفشویی دارای موتور برای کارکرد هستند که در حین روشن بودن گرم می شوند. در صورتی که اطراف ماشین ظرفشویی از دیگر لوازم برقی احاطه شده باشد، امکان خنک شدن موتور وجود ندارد و به همین دلیل موتور دستگاه گرمای بیشتر تولید می کند و ممکن است موجب سوختگی ماشین ظرفشویی شود. پس بهترین کار این است اطراف ماشین ظرفشویی شما آزاد باشد. همچنین قرار دادن ماشین ظرفشویی در فضای آزاد موجب می شود تا در صورت مواجه شدن با مشکل امکان جا به جایی آن راحت باشد و اینکه درب دستگاه هم بدون هیچ مشکلی به راحتی برای خروج ظروف باز شود.
با این وجود حتماً قبل از خرید ماشین ظرفشویی موقعیت مناسبی را در آشپزخانه برای جای دادن ماشین ظرفشویی پیدا کنید. اکنون اگر محل نصب ماشین ظرفشویی را در آشپزخانه مشخص کرده اید و قصد خرید ظرفشویی با بهترین کیفیت و در عین حال بارِنج متعادلی را دارید مدل sms4hmw26m از سری 4 بوش می تواند یک گزینه مناسب باشد.

فضای سر بسته جای مناسب ماشین ظرفشویی

خرید بهترین مدل ماشین ظرفشویی اصل را از کجا انجام دهیم؟

طبیعتاً جای دادن ماشین ظرفشویی در مکان مناسب نه تنها دسترسی کاربر را به دستگاه آسان تر می کند بلکه از طرفی هم ماندگاری و دوام عمر آن را نیز افزایش می دهد. با این حال اگر مشکلی از بابت جای ماشین ظرفشویی در آشپزخانه ندارید و قصد خرید ماشین ظرفشویی را دارید، پیشنهاد می کنیم لیست قیمت ماشین ظرفشویی را از برندهای معتبر و اصلی بوش، ال جی و سامسونگ در فروشگاه آترین پلاس مشاهده کنید و در صورت تمایل به خرید با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماه، پرداخت در محل، ارسال فوری و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را نهایی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا