آموزشراهنمای خرید

تشخیص اصل بودن یخچال با 6 نکته ساده

اگر شما هم از خریداران یخچال هستید، قطعاً اصل بودن آن برایتان مهم خواهد بود. امروزه بسیاری از فروشندگان به منظور بهره و سود بیشتر اقدام به فروش یخچال بوش تقلبی می کنند. اما در صورتی که شما با راه های تشخیص اصل بودن یخچال از تقلبی آشنایی داشته باشید، قطعاً خرید یخچال اصل بوش را بهتر و دقیق تر انجام خواهید داد.
از مهم ترین مواردی که برای انتخاب یخچال بوش اصل لازم است که اطلاع داشته باشید عبارتند از توجه کردن به شماره سریال دستگاه، لوگو و لیبل، خرید از فروشگاه های معتبر، کیفیت قطعات، طراحی و سایر ویژگی ها. در این مقاله ما تمام راه های تشخیص اصل بودن یخچال بوش را توضیح خواهیم داد تا با توجه به آنها بتوانید یک خرید مطمئن و ایمن را برای خود به ثبت برسانید.

تشخیص یخچال اصل از تقلبی با بررسی قیمت

اصلی ترین پارامتری که یخچال اصل از تقلبی را مشخص می کند، قیمت یخچال است. یخچال های اصلی به دلیل بهره مند شدن به پیشرفته ترین فناوری ها از رِنج قیمت بالاتری برخوردار هستند و به همین دلیل ارزان بودن آنها طبیعتاً نا معمول خواهد بود. با این وجود در صورتی که فروشنده ای مدلی از یخچال بوش، ال جی و یا سامسونگ را با قیمت نا متعارف و ارزانی در مقایسه با قیمت عمومی بازار به شما معرفی کرد شک نکنید که فیک و تقلبی است. با توجه به این موضوع در هنگام خرید یخچال حتماً قیمت را به عنوان یک پرامتر اصلی در نظر داشته باشید.

 شماره سریال و مدل، مهم ترین روش برای تشخیص یخچال فریزر اصل

شرکت های اصلی یک سری ویژگی و مشخصات را در قسمت داخلی یا خارجی یخچال به عنوان شماره سریال نصب می کنند که در صورت داشتن یک دستگاه بارکد خوان به راحتی می توانید از اصل بودن مدل یخچال خود مطمئن شوید. یکی دیگر از راه های تشخیص یخچال اصل از تقلبی وجود برچسب های طولانی با مشخصات بسیار است که در مدل های اصلی اینطور نیست. دقت داشته باشید که شماره سریال یک محصول دارای تعداد زیادی حروف و اعداد است که با نشان های / و یا _ از هم جدا شده اند.
همچنین شما می توانید از طریق سرچ کردن کامل مدل یخچال مَد نظر در گوگل و مراجعه به سات اصلی و مطابقت آن با مدل معرفی شده توسط فروشنده از اصل یا فیک بودن آن مطمئن شوید. در صورتی که کد هر دو محصول یکی باشد یخچال شما اصل است. با توجه به این موضوع شما می توانید از برندهای اصلی همچون بوش که مدل های تقلبی در آنها کمتر به چشم می خورد خرید یخچال را انجام دهید. اما باید در نظر داشته باشید که قیمت یخچال بوش اصل آلمان در مقایسه با سایر مارک های اصلی به بودجه بیشتری برای خرید نیاز دارد.

شماره سریال یخچال بوش اصل

انتخاب مراکز معتبر بهترین راه برای خرید یخچال های اصلی

از ساده ترین راه ها برای خرید یخچال اصل، انتخاب مراکز فروش معتبر است. از آنجایی که حفظ اعتبار برای فروشندگان لوازم خانگی اصل بسیار مهم است سعی کنید فروشگاه های معتبر که فروش یخچال بوش اصلی را دارند شناسایی کنید و خرید یخچال فریزر ال جی، دوقلو و بالا پایین را از این برند و دیگر مارک های اصلی آنها انجام دهید.

کیفیت قطعات مهم ترین تمایز بین یخچال های اصل و تقلبی

یکی از تمایزات آشکار بین یخچال اصل و فیک استفاده از قطعات بی کیفیت در یخچال های تقلبی است. به طوری که کاربران بلافاصله پس از مشاهده قطعات داخلی از جمله قفسه ها، چراغ، قطعات آبریز و سایر قسمت ها متوجه فیک بودن آنها می شوند. البته این کیفیت قطعات از مهم ترین دلایل برای افزایش قیمت یخچال اصلی نیز است که در هنگام انتخاب باید حتماً در نظر داشته باشید. با این حال در صورتی که از لحاظ مالی مشکلی از بابت صرف هزینه نداشته باشید ما به شما یخچال دور این دور ال جی را پیشنهاد می کنیم. چرا که این نوع از مدل یخچال های ال جی نه تنها از کیفیت بالای قطعات برخوردار هستند بلکه به فناوری هایی همچون سیستم خنک کننده چند جانبه، سیستم تهویه، قابلیت درب خنک قابلیت دسترسی سریع به مواد غذایی، اتصال به وای فای در برخی از مدل های پیشرفته و سایر ویژگی های کاربردی کننده نیز مجهز شده اند.

کیفیت قطعات یخچال بوش اصلی

برخورداری از گارانتی مهم ترین تفاوت یخچال اصلی با تقلبی

زمانی که شما یک یخچال فریزر دوقلو، ساید یا بالا پایین اصل بوش را خریداری می کنید باید فروشنده همراه دستگاه کارت گارانتی را نیز به شما ارائه دهد. در صورتی که یخچال انتخابی شما تقلبی باشد فروشنده هیچ گونه خدمات پس از فروش و ضمانت نامه ای را به شما تحویل نخواهد داد که می تواند یکی از دلایل تقلبی بودن یخچال به حساب آید.

توجه به نماد ایمنی از دیگر تفاوت یخچال های تقلبی و اصلی

یکی دیگر از راه های تشخیص اصل بودن یخچال بوش توجه به برخورداری این محصولات به نماد امنیتی است. معمولاً شرکت های قدرتمندی همچون بوش برای تضمین سلامت کاربران و سازگاری تولیدات خود با محیط زیست از نماد های امنیتی همچون CE و UL در آنها استفاده می کنند که در مدل های فیک شما چنین ویژگی را مشاهده نخواهید کرد.
البته در صورتی که شما خرید یخچال فریزر را از برند ال جی یا هر برند اصلی دیگر انجام دهید باز هم این ویژگی را در همه مدل ها و ظرفیت ها مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال فرض کنید که شما یک یخچال 28 فوت ال جی اصلی را خریداری کرده اید، در دفترچه راهنمای آن با نماد CE یا UL مواجه خواهید شد که نشان دهنده تبعیت این مدل یخچال از سازمان سلامت ایمنی و حفاظت از محیط زیست جهانی است.

نماد های امنیتی یخچال بوش اصل

خرید بهترین مدل یخچال اصل را از کجا انجام دهیم؟

با توجه به توضیحاتی که درباره تشخیص یخچال اصل بودن یخچال بوش در اختیار شما قرار دادیم، اکنون  به راحتی می توانید یخچال بوش اصلی را از تقلبی تشخیص دهید و خرید خود را انجام دهید. با توجه به اینکه فروشگاه اینترنتی آترین پلاس مجموعه از بهترین و اصلی ترین یخچال های بوش، ال جی و سامسونگ را در آرشیو خود دارد، شما می توانید با مقایسه یخچال ال جی و بوش و سامسونگ از لحاظ قیمت مدل مَد نظر خود را انتخاب و در صورت تمایل با تضمین اصالت، گارانتی 18 ماه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت سفارش خود را ثبت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا