آموزش

تنظیم درجه یخچال در زمستان | تنظیمات زمستانه یخچال

تنظیم درجه یخچال در زمستان | تنظیمات زمستانه یخچال

امروزه یکی از پر استفاده ترین لوازمی که در منزل از آن استفاده می شود، یخچال است. این وسیله کاربدی با توجه به برخورداری از سیستم خنک کنندگی حفظ و ماندگاری مواد غذایی را در طولانی مدت تضمین می کنند. با توجه به اینکه تنظیم درجه یخچال در زمستان و حتی تابستان می تواند در میزان خنک کنندگی و سلامت مواد غذایی تأثیر داشته باشد، سعی کنید برای فصول سرد و گرم مناسب ترین درجه را برای حفظ بهتر مواد غذایی در یخچال فعال کنید. از آنجایی که در فصل سرد سال یخچال نیاز به تنظیم درجه خاصی ندارد، تنظیم دمای مناسب یخچال می تواند هم مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش دهد و هم اینکه کارکرد موتور را برای خنک سازی کم کند.
با این حال برای تنظیم درجه نرمال یخچال رعایت نکاتی لازم و ضروری است که در ادامه این مطلب درباره آنها به خوبی توضیح داده ایم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تا پایان همراه باشید.

بالا بردن درجه یخچال در زمستان

بی شک همه ما خرید یخچال فریزر را به منظور نگهداری مواد غذایی انجام می دهیم. حفظ مواد غذایی در یخچال تنها با خنک سازی ایدئال انجام می شود که با تنظیم درجه سرمای یخچال امکان پذیر خواهد بود. با توجه به اینکه تنظیم درجه یخچال در زمستان به نسبت فصل گرم سال متفاوت است، بهتر است درجه یخچال در زمستان را کمی گرم تر کنید. به طوری که دمای آن را بین 1 تا 2 درجه از دمای نرمال تنظیم کنید. البته دمای نرمال برای یخچال در زمستان بین 2 تا 4 درجه سانتیگراد است.

تنظیم درجه یخچال در زمستان

توجه کردن به سیستم تنظیمات دمای یخچال

درجه یخچال در زمستان باید چقدر باشد؟ امروزه مدل های متنوعی از یخچال بوش اصل آلمان، ال جی و سامسونگ اصل کره در بازار موجود هستند که دارای سیستم های تنظیم دمای متفاوتی هستند. برخی از مدل یخچال ها دارای تنظیم دمای جداگانه در قسمت فریزر و یخچال هستند و برخی دیگر به یک سیستم کلی برای تنظیم درجه بهره مند شده اند. در حالت کلی می توانید درجه یخچال را روی 4 درجه در زمستان تنظیم کنید تا سلامت مواد غذایی شما حفظ شود.

تنظیم درجه یخچال در زمستان

برای تنظیم درجه یخچال از دماسنج استفاده کنید

بسیاری از کاربران از ما این سؤالات را دارند که “درجه یخچال بایدروچندباشه؟”، ” تنظیم درجه یخچال قدیمی در زمستان چگونه است؟” و یا درجه یخچال سامسونگ در زمستان چقدر است؟ در پاسخ باید گفت بهترین درجه یخچال در زمستان بین 2 تا 4 درجه است که می توانید در این بین دمای مناسب را انتخاب کنید. البته تنظیم درجه یخچال های قدیمی از طریق ترموستات صورت می گیرد که شما با قرار دادن روی درجه مناسب می توانید نگهداری طولانی مواد غذایی خود را انجام دهید.
اما با توجه به اینکه شرکت های تولید کننده یخچال همچون سامسونگ در طراحی مدل یخچال های جدید خود از تنظیمات دیجیتال بهره برده اند، تنظیم درجه نرمال یخچال سامسونگ بسیار دقیق تر صورت می گیرد. با این حال اگر شما نیز قصد خرید یخچال با طراحی پنل تنظیم دمای دیجیتال را دارید، می توانید از برند سامسونگ انتخاب خود را انجام دهید. چرا که قیمت یخچال فریزر سامسونگ اصل کره به نسبت کارایی و عملکردی که دارد بسیار منصفانه و اقتصادی است. البته اگر می خواهید از درجه دقیق یخچال خود مطمئن شوید بهتر است یک دماسنج را 24 ساعت در وسط یخچال قرار دهید و سپس دمای نهایی آن را چِک کنید. چرا که دماسنج می تواند به خوبی دمای داخل یخچال شما را نشان دهد.

تنظیم درجه یخچال در زمستان با دماسنج

درجه نرمال یخچال با توجه به نوع غذا

برخی از اقلام غذایی هستند که زود فاسد می شوند به همین دلیل باید در دمای مناسبی برای نگهداری قرار گیرند. با توجه به این موضوع بهتر است در فصل زمستان نیز درجه یخچال را کمی خنک تر قرار  دهید. البته بسیاری از کمپانی ها مانند ال جی برای یخچال های مدرن و پیشرفته خود پنل تنظیم درجه دیجیتال که در برخی مدل قابلیت تنظیم خودکار دما دارد استفاده کرده است که دمای دستگاه را دقیق تر تنظیم می کند. همچنین از سیستم خنک کنندگی چند جانبه به همراه درب خنک کننده در مدل های جدید بهره برده است که از فاسد شدن غذا و همچنین هدر رفتن سرمای یخچال جلوگیری می کند.
اما باید در نظر داشته باشید که قیمت یخچال ال جی در مدل های پشرفته با قابلیت های نوین بدون شک هزینه بیشتری را روی دست شما خواهد گذاشت. این نکته را در نظر داشته باشید که در هنگام استفاده از یخچال در فصل سرما با تنظیم  دمای مناسب از مصرف بی رویه انرژی می توانید تا حد ریادی از مصرف انرژی جلوگیری کنید. البته با توجه به اینکه استفاده از سرد کن و یخ سازی در فصل زمستان کمتر است برای بهینه سازی مصرف انرژی می توانید این بخش ها را غیر فعال کنید.

تنظیم درجه یخچال در زمستان

تنظیم درجه سرمای یخچال با حفظ رطوبت

در فصل زمستان به علت خشک بودن هوا معمولاً رطوبت داخل یخچال نیز کم می شود. برای ایجاد رطوبت مناسب در یخچال می توانید یک ظرف را از آب پر کنید و داخل یخچال قرار دهید. در نظر داشته باشید که خشک شدن هوای داخل یخچال ممکن است در هر مدل یخچال فریزر اتفاق بیفتد. بنابراین از کم و زیاد کردن درجه یخچال فریزر ساید ال جی در زمستان، درجه یخچال ساید سامسونگ در زمستان و سایر مدل ها خودداری کنید. همچنین با توجه به این موضوع لزومی نیست که خرید یخچال خود را از مدل های پیشرفته و گران قیمت انجام دهید. با این حال می توانید خرید یخچال خود را از مدل های بالا پایین انتخاب کنید. چرا که قیمت یخچال بالا پایین در مقایسه با مدل های ساید به هزینه کمتری نیاز پیدا خواهد کرد.

تنظیم درجه یخچال در زمستان با حفظ رطوبت

خرید جدیدترین مدل یخچال ساید بای ساید با تضمین اصالت از آترین پلاس

تنظیم مناسب درجه  سرمای یخچال در زمستان نه تنها سبب بهینه سازی مصرف انرژی می شود بلکه دوام و عمر دستگاه را نیز افزایش می دهد. با توجه به اینکه امروزه کمپانی های تولید کننده از سیستم خنک کننده چند جانبه و همچنین تنظیمای دمای دیجیتال در یخچال های خود استفاده می کنند، کاربران بسیاری خرید یخچال را از آنها انجام می دهند. البته ما نیز این موضوع را در نظر گرفته و با قرار دادن مجموعه ای از بهترین مدل یخچال های جدید از برندهای اصلی در فروشگاه آترین پلاس این امکان را برای کاربران ایجاد کرده ایم تا بتوانند در صورت تمایل با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را نهایی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا