آموزش

چرا ظروفم در ماشین ظرفشویی تمیز نمی شوند؟

یکی از ضروری ترین لوازم خانگی که امرزوه در هر خانه ای می توان آن را دید ماشین ظرفشویی است. مهم ترین کاری که یک ظرفشویی انجام می دهد شستشوی کامل و بی عیب و نقص ظروف است. اما شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از اتمام شستشو با تمیز نشدن ظرف ها مواجه شده باشید. به نظر شما دلیل چنین اتفاقی چیست؟ علت تمیز نشدن ماشین ظرفشویی می تواند متعدد باشد که ما در این مطلب تمام عواملی را که سبب کثیف ماندن ظروف در ماشین ظرفشویی می شوند را برای شما توضیح خواهیم داد. تا با رعایت کردن آنها از باقی ماندن کثیفی بر روی ظروف جلوگیری کنید. و به نوعی پاسخ سؤال شما را در خصوص ” چرا ظروفم در ماشین ظرفشویی تمیز نمی شوند ؟ ” را داده باشیم.

 دلیل تمیز نشستن ماشین ظرفشویی به سبب شوینده نامناسب

مواد شوینده ای که برای ماشین ظرفشویی ها استفاده می شود دارای آنزیم هایی هستند که از باقی ماندن هر نوع لکه چربی بر روی ظروف و همچنین کِدر ماندن ظروف شیشه ای جلوگیری می کنند. در صورتی که از شوینده های ارزان قیمت با کیفیت پایین استفاده کنید نه تنها لکه های مواد غذایی بر روی ظروف باقی می ماند بلکه سبب ایجاد رسوب در مجرای خروجی و سایر قطعات دستگاه نیز می شوید.
با این وجود سعی کنید برای جلوگیری از کثیف ماندن ظروف از قرص، نمک جلا دهنده، ژل و مواد شوینده مرغوب و با کیفیت استفاده کنید. بسیاری از کاربران معتقدند در صورتی که از ماشین ظرفشویی های گران قیمت استفاده کنند با چنین مشکلی مواجه نخواهند شد. اما در واقع چنین نیست استفاده از مواد شوینده فیک یا نا مرغوب می تواند علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی بوش یا ال جی نیز باشد. با این حال اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی با حداقل هزینه را دارید مدل 5070 سامسونگ یکی از برترین پیشنهادها برای شما خواهد بود.

تمیز نشستن ظرفشویی

اصلی ترین دلیل کثیف ماندن ظروف در ظرفشویی چیست؟

گاهی اوقات کاربران برای جای دادن ظروف بیشتر در ماشین ظرفشویی اقدام به تلمبار کردن آنها بر روی هم می کنند. باید توجه داشته باشید که قرار دادن ظروف بیشتر از ظرفیت دستگاه موجب می شود تا آب و مواد شوینده به تمام ظرف ها نرسد. در نتیجه ممکن است پس از اتمام شستشو با کثیف ماندن ظروف و یا حتی خرابی برخی قطعات ظرفشویی به دلیل برخورد با ظروف مواجه شوید. با در نظر گرفتن این موضوع سعی کنید در هنگام استفاده هر قلم را در جای مخصوص و متناسب با ظرفیت دستگاه جای گذاری کنید. توجه داشته باشید این موضوع می تواند علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی سامسونگ و دیگر برندها نیز باشد. چرا که معمولاً طراحی سبدها در همه برندها مشابه است.

تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

بررسی تمیز نشستن ماشین ظرفشویی به علت سختی آب

از دیگر دلایلی که موجب می شود تا ظروف شما تمیز نشود و به نوعی لکه های چربی روی آن باقی بماند سخت بودن آب است. در صورتی که آب مصرفی ماشین ظرفشویی دارای رسوب و املاح زیادی باشد، لکه های رسوب و جرم روی ظروف باقی خواهد ماند. برای جلوگیری از پیش آمدن چنین معظلی حتماً از پر بودن مخزن نمک ظرفشویی برای نرم شدن آب مطمئن شوید. در نظر داشته باشید که سختی آب می تواند علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی ال جی نیز باشد.
البته برخی از مدل ماشین ظرفشویی های ال جی همچون 425 با دارا بودن فناوری بخارشوی از باقی ماندن هر گونه لکه و یا کِدری به دلیل سختی آب بر روی ظروف جلوگیری می کنند. البته در صورت تمایل به خرید آن باید قیمت ماشین ظرفشویی ال جی مدل 425 را نیز در بگیرید. البته در حالت کلی برای جلوگیری از ایجاد رسوب و تغییر رنگ ظروف بهتر است حتماً از نمک ظرفشویی استفاده کنید.

تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

 دلیل نشستن ظرفشویی بوش، ال جی و سامسونگ به علت تنظیم نادرست

برای شستشوی بهتر ظروف سعی کنید در هنگام کار با ماشین ظرفشویی حتماً دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید. تا بتوانید برنامه شستشوی مناسب با ظروف خود را فعال سازی کنید. تنظیمات مربوط به سختی آب، تنظیم دمای مناسب با نوع ظروف و انتخاب برنامه مناسب با توجه به میزان کثیفی از جمله موارد مهم و کاربردی هستند که باید در هنگام شستشو فعال شوند. با این حال اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی با قابلیت برنامه های خودکار و بهترین آپشن ها را برای شستشو دارید، مدل 512 یک انتخاب بی نظیر است. چرا که شما نه تنها می توانید با بهترین قیمت ظرفشویی ال جی 512 را داشته باشید بلکه از طریق وصل کردن ظرفشویی به گوشی موبایل خود از طریق اینترنت هر برنامه ای را که بخواهید دانلود کرده و فعال کنید.

تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

 مشکل در سیستم آب رسانی، دلیل خوب نشستن ماشین ظرفشویی

در صورتی که ظروف داخل ماشین ظرفشویی تمیز نشوند چِک کردن سیستم پمپ آب می تواند شما را به حل مشکل نزدیک کند. چرا که جود هر گونه عیب و ایراد در آب رسانی دستگاه مانع از رسیدن آب کافی به ظرف ها و در نتیجه کثیف ماندن آنها می شود. در صورتی که تسمه پروانه پمپ دچار خرابی یا شکستگی شده باشد فرایند شستشو با مشکل مواجه خواهد شد.
همچنین در صورتی که پمپ هیچ عملکردی نداشته باشد و فقط وزوز کند به این معنا است که دچار سوختگی شده است. و باید توسط یک تعمیر کار متخصص تعمیر شود. نکته ای که باید متذکر شویم این است که خرابی پمپ آب حتی در ماشین لباسشویی نیز می تواند مشکل مشابهی را ایجاد کند؛ چرا که خرابی پمپ آب می تواند علت تمیز نشستن ماشین لباسشویی سامسونگ و همچنین علت تمیز نشستن ماشین لباسشویی ال جی نیز باشد.

تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

خرابی در المنت و ترموستات می تواند باعث تمیز نشدن ظروف باشد؟

بی شک یکی از عواملی که در شستشوی بهتر ظروف نقش دارد گرم بودن آب است. این در حالی است که اگر المنت یا ترموستات ظرفشویی دچار خرابی یا سوختگی شده باشند آب مورد نیاز برای شستشو داغ نمی شود. در نتیجه لکه و کثیفی ظروف پس از شستشو پاک نخواهند شد. بنابراین برای چِک کردن ظرفشویی از لحاظ سلامت قطعات حتماً با یک تکنسین ماهر تماس بگیرید. در نظر داشته باشید که خرابی المنت نه تنها موجب گرم نشدن آب می شود بلکه در خشک نشدن ظروف نیز تأثیر مستقیم دارد.

تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

خرابی بازوی اسپری و شیر آب علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی متعدد است. ایراد و عیب در بازوهای آبپاش یا وجود شکستگی در آنها یکی از دلایل تمیز نشستن ظرف ها در ظرفشویی به حساب می آید. اگر پس از اتمام چرخه شستشو با کثیفی ظروف مواجه شدید حتماً بازوهای اسپری کننده را توسط تعمیرکار مجرب تست کنید. از آنجایی که بیشتر اوقات خرابی و شکستگی بازوهای اسپری کننده به دلیل قرار گیری نا مناسب ظروف در دستگاه صورت می گیرد، ما به شما خرید ماشین ظرفشویی sms6hmi28q را که دارای سه سبد برای قرار گیری منظک انواع ظروف است را معرفی می کنیم.
جدای از این موضوع در صورتی که شیر ورودی آب یا لوله های متصل به آن دچار عیب شده باشند، ظرفشویی نمی تواند میزان آب لازم را برای شستشو به ظروف برساند و در نهایت ظروف شما کِدر و کثیف باقی خواهند ماند. در چنین شرایطی باید باز هم برای تعمیر یا تعویض شیر برقی دستگاه به تعمیر کار ماهر مراجعه کنید.

تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

بررسی تمیز نشستن ماشین ظرفشویی از لحاظ سلامت بُرد

عملکرد برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی این است که فرمان های لازم را به ظرفشویی برای انجام فرایند شستشو صادر می کند. اگر این قطعه الکتریکی به هر دلیلی دچار سوختگی یا ایراد شده باشد؛ چرخه شستشو با اختلال و مشکل مواجه می شود. چنانچه ظروف شما پس از شستشو همچنان کثیف و لکه دار بودند حتماً این قطعه را از لحاظ کارکرد بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا عوض کنید.

تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

تمیز نشدن ظروف در ظرفشویی به علت کثیف بودن فیلتر تخلیه

یکی دیگر از مواردی که سبب می شود پس از پایان شستشو ظروف شما همچنان کثیف باشند، کثیف بودن یا گرفتگی فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی است. از آنجایی که پس از چند بار شستشو این فیلتر دچار کثیفی و انسداد می شود، در نتیجه آب داخل دستگاه به کندی تخلیه می شود و مدتی داخل ظرفشویی باقی می ماند و به نوعی سبب می شود تا ظرف های شما پس از شستشو همچنان کثیف بمانند. بنابراین سعی کنید هر چند وقت یکبار فیلتر را برای کارایی بهتر تمیز کنید.

خرابی فیلتر علت تمیز نشدن ظروف در ظرفشویی

بررسی محفظه مواد شوینده برای جلوگیری از تمیز نشستن ظرفشویی

اگ پس از پایان شستشو با تمیز نشستن ظروف در ظرفشویی مواجه شدید قبل از هر اقدامی محفظه جا پودری را از وجود مشکل و ایراد حتماً چِک کنید. زیرا اگر این قسمت دچار مشکل شده باشد آب برای حل مواد شوینده به محفظه نمی رسد و سبب می شود تا ظروف شما همچنان کثیف باقی بمانند و تمیز نشوند. با این وجود اگر مشکل تمیز نشستن ظروف در ظرفشویی به علت خرابی این بخش است حتماً توسط یک تعمیرکار مجرب نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

خرابی محفظه مواد شوینده علت تمیز نشستن ظرفشویی

بهترین ماشین ظرفشویی با پیشرفته ترین آپشن ها در آترین پلاس

دلیل تمیز نشستن ماشین ظرفشویی می تواند متفاوت باشد. ما در این مقاله تمام نکاتی را که سبب تمیز نشستن ظروف در ظرفشویی می شوند را توضیح داده ایم، که با رعایت و رفع آنها می توانید از تمیز شستن ماشین ظرفشویی خود مطمئن شوید. در نظر داشته باشید که کیفیت قطعات و همچنین بهره مندی دستگاه به فناوری های پیشرفته در تمیز شستن ظروف بی تأثیر نیست. با توجه به این موضوع ما نیز در فروشگاه اینترنتی آترین پلاس مجموعه ای از بهترین مدل ظرف شویی ها را از برندهای اصلی در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم. تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت ثبت سفارش خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا