آموزش

ارورهای لباسشویی سامسونگ: راهنمای کامل عیب یابی و رفع مشکل

سامسونگ یکی از محبوب ترین برندهای جهانی در تولید ماشین لباسشویی است. این برند خوش نام برای کسب رضایت مشتریان خود در کنار بهترین کیفیت، سعی کرده مناسب ترین قیمت را نیز برای آنها در نظر بگیرد. علی رغم کیفیتی که ماشین لباسشویی های سامسونگ از آن برخوردا هستند، گاهی اوقات ممکن است دچار مشکلات و عیب هایی شوند، که به صورت کدهای خطاها بر روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر می شوند. در این مقاله قصد داریم تا با بررسی ارورهای لباسشویی سامسونگ، به عیب یابی و رفع آنها بپردازیم.

خرابی قطعات، مهم ترین علت نمایش ارور لباسشویی سامسونگ

علت نمایش ارور بر روی نمایشگر لباسشویی سامسونگ دلایل متعددی می تواند داشته باشد که بسیاری از آنها ناشی از خرابی قطعات و مشکل در عملکرد سخت افزاری است، که البته شما می توانید با مشاهده لیست ارورها در دفترچه راهنما به علت ارورهای لباسشویی سامسونگ پی ببرید.
اما اگر بخواهیم به صورت کلی ارور و خطای ماشین لباسشویی سامسونگ را از لحاظ مشکل و خرابی قطعات معرفی کنیم، باید اشاره کنیم به ارورهای E1، E2، E3، E9، E7، E8 که در صورت خرابی شیلنگ ورودی، شیر ورودی آب، شیر برقی، مشکل در پمپ تخلیه، خرابی هیدروستات که میزان سطح آب را تشخیص می دهد. البته ارور این گونه از مشکلات در ماشین لباسشویی جدید سامسونگ با کد های 5E، 11E، LE1، LE، OE، OT، OC بر روی صفحه نمایش ظاهر می شوند. اما باید در نظر داشته باشید که برای رفع و حل این کدهای ارور حتماً باید به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کنید.

ارورهای لباسشویی سامسونگ

این در حالی است که اگر ماشین لباسشویی شما به دلیل گره خوردن لباس ها بالانس نباشد با کد E4 و در مدل های جدید با کد DC مواجه خواهید شد. دیگر کدهای خطا ناشی از خرابی قطعات در ماشین لباسشویی سامسونگ عبارتند از کد ارور E5، E6، EC و در مدل های جدید CE، TE2، TE3، 6E، TE1 که در صورت خرابی المنت یا سنسور حرارتی پیش می آید. اگر برد یا موتور مشکل داشته باشد کد E8 برای شما پیش خواهد آمد و برای رفع آن حتماً باید از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.
البته در مدل لباسشویی های جدید شما خطاهای ماشین لباسشویی را که به خرابی موتور و برد مربوط می شود را با کد های EA، EB، 18E، BE3، SR مشاهده خواهید کرد. با توجه به مواردی که ذکر کردیم در هنگام خرید ماشین لباس شویی برای بررسی بهتر خطاهای دستگاه حتماً از جدید و قدیمی بودن مدل دستگاه توسط فروشنده اطلاع پیدا کنید.

ارورهای لباسشویی سامسونگ

نمایش کد ارورهای لباسشویی سامسونگ به دلیل مشکلات نرم افزاری

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که علیرغم چِک کردن ماشین لباسشویی سامسونگ از لحاظ سلامت قطعات باز هم  با نمایش کد ارورهای لباسشویی سامسونگ مواجه می شوید. در چنین حالتی وقت آن رسیده تا دستگاه را از لحاظ مشکلات نرم افزاری بررسی کنید. با این حال وجود مشکل نرم افزاری بیشتر در مدل هایی اتفاق می افتد که قابلیت دسترسی به اینترنت داشته باشند. اما نکته قابل تذکر این است که سامسونگ در این زمینه خلاقیتی نداشته است و هیچ کدی را در صورت خطاهای نرم افزاری برای لباسشویی هایش طراحی نکرده است. با این حال اگر قصد انتخاب ماشین ظرفشویی با نمایش کد خطای نرم افزاری را نیز دارید، لباسشویی ال جی می تواند یک پیشنهاد ایدئال باشد. ولی باید این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت لباس شویی ال جی به نسبت ماشین لباسشویی سامسونگ نیاز به صرف بودجه بیشتری دارد.

استفاده نادرست، دلیل نمایش ارور ماشین لباسشویی Samsung

یکی از دلایلی که سبب می شود تا شما کد خطا را بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی سامسونگ مشاهده کنید استفاده نادرست از دستگاه است. بسیاری از کاربران به باور اینکه استفاده بیشتر از مواد شوینده سبب تمیزی بیشتر لباس ها می شود محفظه جا پودری را از مواد شوینده پر می کنند. اما باید گفت این موضوع سبب نشت مواد شوینده و ایجاد مشکل در فرایند شستشو می شود. در چنین حالتی شما با کد ارور E9 مواجه می شوید. البته در ماشین لباسشویی های جدید سامسونگ شما این کد را با عبارات SUD و  SUDs مشاهده خواهید کرد. در اینجا باید متذکر شویم که تمیز نشستن ماشین لباسشویی دلایل متعددی می تواند داشته باشد که ما در مقاله علت تمیز نشستن ماشین لباسشویی این موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار داده ایم.
همچنین در صورتی که درب ماشین لباسشویی به دلیل بی توجهی دچار بریدگی و یا خرابی شده باشد باز هم شما با ارور E9 مواجه خواهید شد. یکی دیگر از مهم ترین دلایلی که باز هم سبب نمایش خطای E9 می شود گرفتگی در پمپ تخلیه است. برای جلوگیری از ایجاد این کد خطا سعی کنید همیشه جیب لباس ها را قبل از شستشو چِک کنید تا از ورود سکه یا اجسام دیگر حین آبکشی نهایی به داخل پمپ تخلیه جلوگیری کنید؛ و به نوعی از مسدود شدن خروجی آب ممانعت کنید. ناگفته نماند در مقاله علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی بیشتر درباره دلایل مسدود شدن پمپ تخلیه صحبت کرده ایم که پیشنهاد می کنیم آن را مطالعه کنید.

ارورهای لباسشویی سامسونگ

خرید جدیدترین ماشین لباسشویی سامسونگ از آترین پلاس

دلیل نمایش کد ارورهای لباسشویی سامسونگ می تواند مختلف باشد. که با بررسی آنها از طریق دفترچه راهنمای محصول می توانید علت را پیدا کنید. اما باید در نظر داشته باشید که رفع این خطاها و ارورها نیاز به تخصص لازم دارد و توسط تعمیرکار مربوط انجام می شود. با این حال اگر قصد خرید ماشین لباسشویی سامسونگ و یا دیگر برندها را دارید با مشاهده لیست قيمت ماشين لباسشويي بوش، ال جی و سامسونگ در آترین پلاس می توانید با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، سفارش خود را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا