معرفی و بررسی

نمک ماشین ظرفشویی چیست و کاربرد آن

ماشین ظرفشویی ها از کاربردی ترین لوازمی هستند که امروزه می توان آنها در اکثر آشپزخانه ها مشاهده کرد. این دستگاه کاربردی علیرغم شستشوی ایدئالی که در هنگام شستشوی ظروف ایجاد می کند، گاهی اوقات ممکن است با جرم و رسوب قطعات مواجه شود، که نه تنها ظروف دچار لکه و کِدری  می شوند بلکه از طرفی هم کارایی و عملکرد ماشین ظرفشویی نیز به دلیل رسوب و جرم ایجاد شده کاهش پیدا خواهد کرد.
در چنین شرایطی استفاده از نمک ظرفشویی برای از بین بردن جرم و رسوب و همچنین تمیزی هر چه بیشتر ظروف بسیار ظروری است. با توجه به این موضوع ما نیز در این مقاله سعی کرده ایم به تمام سؤالات شما در خصوص اینکه نمک ظرفشویی برای چیست؟ چقدر نمک در ماشین ظرفشویی باید ریخته شود؟ نمک ماشین ظرفشویی چند وقت یکبار تعویض شود؟ پاسخ کامل دهیم.

 نمک ظرفشویی چیست و بررسی آن از لحاظ کارایی

اگر از آن دسته کاربران هستید که مرتباً از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید قطعاً باید بدانید که نمک ماشین ظرفشویی برای چیست. پس از چند دوره شستشوی ظروف طبیعتاً دستگاه شما برای افزایش کارایی به نمک، برای جرم گیری نیاز پیدا خواهد کرد. از آنجایی که آب هر منطقه دارای املاح و سختی است، در ماشین ظرفشویی سبب ایجاد رسوب و همچنین کِدر شدن ظروف شیشه ای می شود. اما استفاده از نمک نه تنها هر نوع جرمی را از بین می برد بلکه موجب حفظ شفافیت ظروف کریستالی شما و همچنین نرم کردن آب نیز می شود.
برخی از کاربران بر این باور هستند که چنانچه برند ماشین ظرفشویی از مارک های قدرتمندی همچون بوش باشد، به دلیل بهره مند شدن به فناوری های پیشرفته، لزومی به استفاده از نمک ظرفشویی نیست. اما باید متذکر شویم که هیچ تفاوتی ندارد که شما ماشین ظرفشویی سامسونگ، ال جی یا بوش داشته باشید، در هر صورت برای افزایش کارایی و طول عمر دستگاه استفاده از نمک ضروری است. بنابراین در هنگام خرید اینترنتی ماشین ظرفشویی یا حضوری حتماً از بهره مندی دستگاه به مخزن نمک مطلع شوید.

نمک ماشین ظرفشویی چیست

میزان نمک ماشین ظرفشویی باید چقدر باشد؟

یکی از نکات بسیار مهمی که در هنگام استفاده از نمک ظرفشویی باید از آن آگاه باشید، میزان نمکی است که باید داخل دستگاه ریخته شود. چرا که بسیاری از کاربران داخل ماشین ظرفشویی 14 نفره به دلیل ظرفیت بیشتری که دارد به نمک بیشتری برای رسوب گیری نیاز دارد از حجم زیادی نمک در دستگاه استفاده می کنند. چرا که باور دارند برای جرم گیری بهتر باید از نمک بیشتری برای ظرفیت 14 نفره استفاده کنند.
اما باید توجه داشته باشید که باید به ازای هر 5 لیتر آب یک قاشق غذاخوری نمک نیاز است و اگر بیشتر از این مقدار در مخزن نمک ریخته شود مسلماً نمک نشت پیدا می کند و ممکن است کف ماشین ظرفشویی را دچار زنگ زدگی کند. البته انتخاب برند در کیفیت قطعات و جلوگیری از زنگ زدگی کابینه بسیار تأثیر گذار است. به همین منظور بهتر است خريد ماشين ظرفشويي سامسونگ، ال جی و بوش را قبل از هر انتخاب دیگری در اولویت قرار دهید.

میزان نمک ماشین ظرفشویی

نمک ماشین ظرفشویی هر چند وقت باید عوض شود؟

معمولاً شرکت های تولید کننده برای آگاه سازی کاربران از تمام شدن نمک در ماشین ظرفشویی یک علامت و چراغ را بر روی پنل ماشین ظرفشویی های خود طراحی کرده اند. در صورت روشن شدن یا چشمک زدن چراغ، کاربران متوجه خواهند شد که نمک در ماشین ظرفشویی تمام شده است. اما برای جلوگیری از چشمک زدن چراغ به منظور اتمام نمک، سعی کنید حداقل هر ماه یک بار اقدام به تعویض و پر کردن نمک ماشین ظرفشویی کنید. البته زمان تعویض نمک ماشین ظرفشویی می تواند به میزان استفاده شما از دستگاه نیز بستگی داشته باشد.
یعنی اگر از این دستگاه زیاد استفاده می کنید در ماه حداکثر دو بار اقدام به تعویض نمک ماشین ظرفشویی کنید تا نه تنها از ایجاد رسوب در بین قطعات جلوگیری کنید بلکه بهترین شستشو را نیز برای خود رقم بزنید. علیرغم اینکه زمان تعویض نمک ماشین ظرفشویی در برندهای اصلی ال جی، بوش و سامسونگ باید حداقل ماهی یک بار انجام شود، بسیاری از کاربران خرید خود را از مدل ظرفشویی بوش قیمت بالا به منظور نیاز نداشتن به نمک برای جرم گیری انجام می دهند. اما باید گفت که تمام مدل های ماشین ظرفشویی از هر برندی که باشند به نمک جرم گیری نیاز دارند.

نمک ظرفشویی چهوقت باید عوض شود

جای نمک ماشین ظرفشویی کجا است؟

مخزن نمک معمولاً در کف ماشین ظرفشویی تعبیه شده است که کلمه Solt یا علامت ( S ) بر روی آن حَک شده است. البته مخزن نمک در تمام مدل ها و برندهای ماشین ظرفشویی های موجود در بازار در یک نقطه برای دسترسی آسان طراحی شده است. به عنوان مثال شما در ظرفشویی sms4hmw26m این مخزن را در سمت چپ نزدیک درب مشاهده خواهید کرد. این در حالی است که مخزن نمک در ظرفشویی های سامسونگ و ال جی نیز درست در همین قسمت قرار گرفته است.

جای نمک ماشین ظرفشویی

بهترین برندهای نمک ماشین ظرفشویی

قطعاً انتخاب برند نمک ماشین ظرفشویی در کیفیت و عملکرد آن بی تأثیر نیست. به همین منظور سعی کنید انتخاب نمک ماشین ظرفشویی را از برندهای اصلی همچون فینیش، پریل، لودویک انجام دهید. این برندها نه تنها در جرم گیری ماشین ظرفشویی به بهترین شکل ممکن تأثیر گذار هستند بلکه می توانید برای انواع ماشین ظرفشویی نیز آنها را به کار ببرید. با توجه به اهمیت این موضوع برای ماندگاری و جلوگیری از زنگ زدگی سطح داخلی ماشین ظرفشویی حتماً از مارک های معتبر و اصلی خرید نمک ظرفشویی را انجام دهید.
علیرغم اینکه برندهای اصلی Bosch، Samsung و lg ظرفشویی با بهترین کیفیت قطعات را تولید کرده اند اما باز هم لازم است از مواد جرم گیر اصل و نمک مرغوب برای ماندگاری و طول عمر بدنه داخلی آنها استفاده کنید.

برند نمک ماشین ظرفشویی

خرید بهترین ماشین ظرفشویی با ضمانت اصالت از آترین پلاس

بی شک برای عملکرد بهتر و افزایش کارایی عمر دستگاه، هر چند وقت یکبار باید نمک ماشین ظرفشویی تعویض شود. البته زمان تعویض نمک ماشین ظرفشویی به تعداد دفعات استفاده شما از ماشین ظرفشویی نیز بستگی دارد که باید در نظر بگیرید. بنابراین سعی کنید قبل از روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی اقدام به بررسی مخزن نمک کنید. با توجه به اینکه ماشین ظرفشویی ها به یکی از ضروری ترین لوازم موجود در منزل تبدیل شده اند و طرفداران زیادی دارند، ما نیز در آترین پلاس مجموعه ای از جدیدترین مدل ماشین ظرفشویی های روز را در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم.
در صورت تمایل به خرید می توانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهند. همچنین اگر درباره نحوه خرید، مشخصات محصول و حتی نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی با سؤال مواجه شدند از طریق تماس با کارشناسان فروش ما می توانند پاسخ دهی و مشاوره لازم را دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا