آموزش

نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

شاید برای شما هم سؤال باشد که نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی چه ارتباطی با شستشوی آنها دارد، در اینجا باید گفت که چیدمان ظرف در ماشین ظرفشویی یکی از اصلی ترین نکات است که رعایت آن نه تنها سبب می شود که ظروف شما آسیب نبیند بلکه موجب می شود تا به بهترین شکل ممکن نیز شسته شوند. تلمبار کردن ظروف در ماشین ظرفشویی باعث می شود تا کثیفی و چربی روی ظرف ها باقی بماند و آب و مواد شوینده به طور یکنواخت به تمام ظرف ها نرسد، نحوه چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی از ایجاد چنین مشکلی جلوگیری می کند.
با توجه به ایم موضوع ما نیز در این مقاله نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی و چگونگی قرار دادن هر قلم را در جای مخصوص برای شما توضیح خواهیم داد، تا با توجه به آنها بتوانید یک شستشوی بی عیب و نقص را برای خود ایجاد کنید.

نحوه چیدن بشقاب در ماشین ظرفشویی برای شستشوی بهتر

یکی از ظروف اصلی که معمولاً داخل ماشین ظرفشویی قرار می گیرد بشقاب است. گاهی اوقات کاربران بدون توجه به محل مناسب این اقلام، آنها را داخل ظرفشویی قرار می دهند که در پایان شستشو با ظروفی کثیف و تمیز نشده مواجه می شود. برای جلوگیری از پیش آمدن چنین مسئله ای این نوع از ظروف را در  سبد پایین دستگاه را که دارای ارتفاع است قرار دهید. برای شستشوی بشقاب ها در این سبد، باید قسمت داخلی آنها را به سمت مرکز ماشین ظرفشویی قرار دهید تا آب و مواد شوینده به طور کامل به سطح داخلی برسد.
با توجه به اینکه نحوه قرار گیری سبدها در تمام ماشین ظرفشویی ها به یک شیوه است، این اقلام از ظروف در چیدمان ماشین ظرفشویی ال جی، بوش و سامسونگ در سبد پایین قرار خواهند گرفت. بنابراین خرید ماشین ظرفشویی ارزان قیمت نیز می تواند کار شما را برای شستشوی ظروف راه بیندازد.

نحوه قرار گیری بشقاب در ماشین ظرفشویی

قابلمه و ظروف بزرگ در کدام سبد ماشین ظرفشویی باید قرار بگیرند؟

از دیگر ظروفی که برای شستشوی بهتر باید داخل قفسه پایین ماشین ظرفشویی قرار بگیرند، قابلمه ها، دیس ها و ظروف بزرگ هستند. برای شستشوی این نوع از ظروف باید به صورت برعکس قابلمه ها را در سبد قرار دهید تا آب و مواد شوینده داخل آن جمع نشود. البته اگر دیس و دیگر ظروف بزرگ را نیز برای شستشو در این قسمت قرار می دهید، سعی کنید به ترتیب اندازه و شکل از کناره آنها را مرتب بچینید. پس از قرار دادن این ظروف حتماً بازوی آبپاش را که در کف دستگاه قرار گرفته با حرکت دست بچرخانید تا مطمئن شوید ظروف بزرگ شما مانع چرخیدن آن نشده باشد.
درست است که قرار گیری مناسب ظروف در شستشوی آنها بی تأثیر نیست. اما قطعاً برنامه های شستشو با تمیزی آنها ارتباط دارد. یکی از برندهای مشهوری که برای برخی از مدل ماشین ظرفشویی های پیشرفته خود از برنامه های منحصر به فردی برای شستشو استفاده کرده است بوش است. اما باید در نظر داشته باشید که قيمت ظرفشويي بوش در مدل های پیشرفته با رِنج بیشتری عرضه می شود.

قرار گیری قابلمه در ماشین ظرفشویی

بررسی نحوه چیدمان لیوان در ماشین ظرفشویی

با توجه به اینکه سبدهای پایین به بازوی اسپری آب نزدیک هستند، فشار آب در این قفسه بسیار زیاد خواهد بود و در صورت قرار گرفتن ظروف کریستالی و حساس ممکن است دچار شکستگی و آسیب شوند. با این وجود قفسه بالا برای قرار گیری لیوان ها و ظروف شیشه ای یک مکان مناسب است. برای شستشوی لیوان ها در ماشین ظرفشویی، آنها را به صورت برعکس برای رسیدن آب به داخل لیوان که از بازوی پایین پمپاژ می شود در کناره سبد بالا قرار دهید. البته در طبقه بالا شما همچنین می توانید ظروف حساس کوچک نظیر کاسه های ماست خوری و دیگر اقلام با حجم کم را نیز برای شستشوی بهتر جای دهید.
البته اگر جزو خانواده های پر جمعیت هستید که از ظروف بسیاری استفاده می کنید، ما برای شستشوی آنها به شما ماشین ظرفشویی 14 نفره را که دارای قسمت های بیشتری برای جای دادن ظروف هستند، پیشنهاد می کنیم. از آنجایی که نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی سامسونگ، بوش و ال جی بسیار به هم شبیه هستند، بنابراین تفاوتی ندارد که ماشین ظرفشویی 14 نفره انتخابی شما چه برندی باشد.

قرار گیری لیوان در ظرفشویی

نحوه چیدن ظرف در قفسه سوم، قسمت مخصوص قاشق و چنگال

اصولی چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی علاوه بر جلوه زیبایی که پس از باز شدن درب دستگاه ایجاد می کند، باعث شستشوی بهتر و تمیز تر شدن هر چه بیشتر ظروف نیز می شود. در طراحی جدید ماشین ظرفشویی ها یک کشوی مخصوص برای قرار گیری ظروف باریک و کوچک نظیر قاشق، چنگال، ملاقه و سایر اقلام تعبیه شده است. شما می توانید به صورت خوابیده این ظروف را برای شستشو در این کشو جای دهید. توجه داشته باشید که نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی سری 8 و سایر سری ها و برندها در این کشو به یک شیوه است.
اما در صورتی که از ماشین ظرفشویی های قدیمی استفاده می کنید باید دستگاه شما یک سبد برای چیدن قاشق و چنگال داشته باشد، که شما با قرار دادن قاشق و چنگال در سبد می توانید شستشوی آنها را انجام دهید. البته اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی با قابلیت کشوی مخصوص قاشق و چنگال را دارید، مدل 512 ال جی یک گزینه عالی است. زیرا نه تنها قیمت ماشین ظرفشویی ال جی مدل 512 به نسبت مدل های هم رده از رِنج مناسبی برخوردار است، بلکه تمام ویژگی ها و مشخصاتی را که برای یک شستشوی ایدئال لازم است را نیز دارد.

قرار گیری ظروف کوچک در ماشین ظرفشویی

خرید جدیدترین ماشین ظرفشویی با تضمین اصالت در آترین پلاس

نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی بیشتر به منظور شستشوی بهتر ظرف ها انجام می شود. چنانچه شما هر کدام از اقلام را در جای مخصوص و به صورت مرتب قرار دهید آب و مواد شوینده به تمام سطح ظروف شما پمپاژ می شوند و در نهایت ظروف بسیار تمیز و بدون لکه و کثیفی را تحویل خواهید گرفت.
با توجه به اینکه امروزه مدل های جدیدی از ماشین ظرفشویی ها با طراحی سبدهای قابل تنظیم برای جای دادن بهتر ظروف در بازار موجود است، ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از بهترین ماشین ظرفشویی های جدید با قابلیت های کاربردی را برای مشاهده در اختیار کاربران قرار داده ایم.
در صورت تمایل به خرید می توانند با مشاهده لیست قیمت ظرف شویی ال جی، بوش و سامسونگ در فروشگاه با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا