آموزش

چرا یخچال سرد نمیکنه ولی فریزر سرد است؟

خنک سازی مهم ترین کاربرد یخچال است که در صورت عملکرد نادرست مشکلات جدی را در نگهداری مواد غذایی در قسمت یخچال و فریزر ایجاد می کند. طبیعتاً برای نگهداری مواد غذایی با بهترین کیفیت می بایست دمای یخچال را فواصل مختلف تنظیم کنید. زیرا در صورت سرد شدن بیش از اندازه یخچال یا فریزر مواد غذایی دچار سرما زدگی و در صورت عدم خنک سازی خراب و فاسد می شوند.
اینکه چرا یخچال سرد نمی کند ولی فریزر سرد است دلایل متعددی می تواند داشته باشد که خراب شدن لاستیک دور یخچال، خراب شدن و نشت گاز کمپرسور، مشکل در فن کندانسور، اشکال در دریچه هوای یخچال و بسیاری موارد از مهم ترین آنها است. در این مطلب ما تمام دلایلی را که علت سرد نکردن یخچال است را به همراه راه حل های پیشنهادی برای رفع مشکلات ایجاد شده برای شما توضیح خواهیم داد.

عیب در کمپرسور از مهم ترین دلیل خنک نشدن یخچال

به نظر شما علت اینکه چرا یخچال خنک نمیکند وجود چه مشکلی است؟ کمپرسور با تبدیل گاز به مایع سبب خنک سازی یخچال می شود. اگر کمپرسور یا رله اورلود به هر دلیلی دچار آسیب شده باشد فرایند خنک سازی در یخچال دچار اختلال می شود. گاهی اوقات خالی شدن گاز مبرد و نشت آن در موتور نیز سبب اختلال در خنک سازی و در نتیجه سرد نشدن یخچال می شود. در چنین شرایطی تماس گرفتن با یک تعمیر کار ماهر می تواند مشکل شما را حل کند.
البته در مدل های دوقلو به دلیل برخورداری از کمپرسور جداگانه مشکل سرد نشدن یخچال ناشی از خرابی موتور بهتر قابل تشخیص است. با این وجود در صورتی که تمایل به خرید یخچال دوقلو داشته باشید پیشنهاد ما به شما انتخاب یخچال دوقلو از برند ال جی است که با برترین فناوری ها عرضه شده اند.

خرابی موتور یخچال

گرم شدن یخچال به دلیل خرابی فن

بسیاری از کاربران با ما تماس گرفته و این سؤال را دارند که چرا یخچالم خنک نمیکنه؟ چرا یخچال ساید خنک نمی کند؟ چرا یخچال فریزر خنک نمیکند؟ در پاسخ باید گفت که یخچال فریزرهای جدید در کنار کمپرسور دارای یک فن خنک کننده هستند که موتور را خنک می کند. زمانی که فن کمپرسور دچار عیب و اشکال شده باشد موتور داغ می شود و خنک سازی داخل یخچال انجام نمی شود. در اینجا باید باز هم متذکر شویم که مشکل به وجود آمده توسط شما قابل حل نیست و نیاز به تخصص لازم دارد. اگر شما نیز قصد خرید یخچال با قابلیت فن کمپرسور را دارید انتخاب مدل ساید بای ساید از بهترین گزینه ها خواهد بود.

خرابی فن موتور

جدای از اختلال در فن کمپرسور اگر فن داخلی یخچال نیز عیب و نقص داشته باشد هوای سرد از قسمت فریزر وارد یخچال نمی شود که گرم شدن هوای داخل یخچال را در پی دارد. البته یخچال های جدید دارای دو فن در قسمت فریزر و یخچال هستند که هر دو سرما را داخل یخچال ایجاد می کنند و در صورت عیب هر دو قسمت را دچار اختلال می کنند. با در نظر گرفتن این موضوع برای کارایی بهتر یخچال در صورت معیوب شدن این قسمت سریع تر نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

خرابی فن داخلی

دلیل سرد نشدن یخچال با خرابی لاستیک دور یخچال

علت اینکه یخچال خنک نمیکند چیست؟ ایراد و خرابی در لاستیک درب یخچال به مرور سبب می شود هوای داخل یخچال سردی و خنکی خود را از دست دهد که در نهایت سبب گرم شدن هوای داخل یخچال می شود. در صورتی که لاستیک درب یخچال چسبندگی خود را از دست داده باشد یخچال به طور کامل بسته نخواهد شد و هوای داخل یخچال را گرم می کند. البته اگر شما از یک یخچال بوش استفاده کنید قطعاً این مشکل را دیرتر تجربه خواهید کرد. چرا که کیفیت قطعات یخچال های بوش بی عیب و نقص است. البته در نظر داشته باشید که تمیز کردن به موقع لاستیک درب می تواند تا حد زیادی از خرابی آن جلوگیری کند.
همچنین خشک شدن لولای درب یخچال نیز به نوعی موجب می شود تا درب یخچال بسته نشود پس برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلی می توانید لولای درب یخچال را روغن کاری کنید تا دیرتر با مشکل خرابی دور لاستیک مواجه شوید.

خرابی لاستیک درب یخچال

مشکل در لوله های کندانسور از علل گرم شدن یخچال

کمپرسور کار می کند و کنداسور سرد است این یعنی یخچال شما دچار عیب و مشکل شده است و خنک سازی در یخچال به احتمال زیاد صورت نخواهد گرفت. اگر مدار کندانسور کیپ شده باشد یخچال سرمای خود را از دست می دهد. زمانی که موتور یخچال دچار مشکل شود روغن و گاز با هم ترکیب شده و وارد مدار می شوند و در نتیجه سبب کیپ شدن لوله های کندانسور می شود.
این موضوع می تواند علت سرد نکردن فریزر ساید ال جی، علت سرد نکردن فریزر سامسونگ نیز باشد. با توجه به اینکه برندهای قدرتمندی همچون ال جی از کمپرسورهای قدرتمند به منظور عمر بیشتر در یخچال های خود استفاده می کنند. شما نیز می توانید در صورت تمایل با بهترین قیمت یخچال ساید ال جی اصل کره را برای جلوگیری از خرابی زود هنگام موتور خریداری کنید.

خرابی لوله های کندانسور

ایراد دمپر یخچال دلیلی برای فریزر سرد ولی یخچال گرم

عملکرد دمپر یخچال بسیار مشابه کولر است. به طوری که اگر این قطعه دچار آسیب و خرابی شده باشد هیچ گونه هوای سردی وارد یخچال نمی شود و شما مجبور هستید به یک تکنسین برای تعمیر مراجعه کنید. برای ممانعت از ایجاد چنین مشکلی سعی کنید اقلام غذایی را جلوی این دریچه قرار ندهید. توجه داشته باشید که دمپر هوا در دو نوع الکتریکی و مکانیکی در یخچال وجود دارد. در نوع الکتریکی شما می توانید درجه دمپر را تنظیم کنید و در مدل مکانیکی به صورت دستی می توانید پره های آن را بچرخانید.
اگر متوجه شده اید که خرابی دمپر می تواند پاسخی برای چرا فریزر سرد میکنه ولی یخچال نه باشد. اکنون پیشنهاد می کنیم برای کارایی بهتر از مدل یخچال ال جی دور این دور جدید که دارای دمپر الکتریکی هستند خرید یخچال را انجام دهید.

خرابی دمپر یخچال

مشکل در ترموستات و سنسور محیطی دلیل سرد نشدن یخچال

در یخچال فریزر های قدیمی معمولاً تنظیم دما از طریق ترموستات انجام می شود که در صورت خرابی و یا ایراد دمای مناسب را در یخچال ایجاد نمی کند. لذا اهمیت سالم بودن این قطعه در ایجاد هوای سرد و خنک بسیار مهم است. از آنجایی که یخچال فریزر های جدید دارای سنسور محیط برای تنظیم دما هستند کاربران می توانند از طریق پنل یخچال دما را تنظیم کنند. اگر این سنسور دچار خرابی شده باشد فرمان به کمپرسور برای خنک سازی داده نمی شود و محیط داخل یخچال گرم می شود.
یخچال های جدید موجود در بازار دارای سنسور محیطی هستند که شما می توانید از برندهای بوش، ال جی و سامسونگ خرید آنها انجام دهید. از آنجا که قیمت یخچال سامسونگ اصل کره در مقایسه با برندهای بوش و ال جی مناسب تر است انتخاب یخچال از آن می تواند برای شما یک گزینه بسیار عالی باشد. بنابراین پاسخ سؤال چرا یخچال خنک نمیکند ولی فریزر کار میکند می تواند وجود مشکل در ترموستات و سنسور محیطی باشد.

خرابی ترموستات یخچال

خرید بهترین مدل یخچال با ضمانت اصالت از آترین پلاس

با توجه به اطلاعاتی که در اختیار شما قرار دادیم؛ اکنون شما به راحتی می توانید عیب ایجاد شده در یخچال را که سبب گرم شدن هوای داخل یخچال شده را شناسایی کنید. و برای رفع آنها با تکنسین ماهر و مربوط تماس بگیرید. از آنجایی که شناسایی خرابی های یخچال در کارایی و عملکرد آن بسیار مهم است سعی کنید با تمیز کردن یخچال در زمان لازم و همچنین توجه کردن به هر نوع مشکل و عیب در دستگاه از ایجاد صدمه و خسارت جدی به یخچال جلوگیری کنید.
با در نظر گرفتن توضیحاتی که ارائه دادیم اگر شما نیز تمایل به خرید یخچال فریزر از مدل های جدید و پیشرفته را با حداکثر فناوری و قابلیت دارید ما به شما پیشنهاد می کنیم بهترین یخچال دوقلو، ساید، بالا پایین از برندهای اصلی را در فروشگاه آترین پلاس مشاهده کنید و در صورت تمایل با تضمین اصالت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت سفارشات خود را ثبت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا